Jehovalaisuus sukua adventismille?

Anonyymi

Adventistit eivät koskaan hyökkää veljiään jehovantodistajia vastaan vaan kristittyjä ja paavia vastaan.
Ilman adventismia ei olisi syntynyt jehovan todistajien lahkoa?
Jehoville v. 1914 ja adventisteille v. 1844 merkitsevät paljon. Aikalaskelmissa tosiaan pieni ero.

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloitus on typerää jorinaa ja valhetta.

• Anonyymi

Tämä on taas ihan puutaheinää. Useimmat adventistit eivät pidä Jehovan todistajia edes kristittyinä, eivätkä siksi heistä juuri puhu - niinkuin eivät paljon muistakaan kristityistä. Herätysliikeläisiä, helluntailaisia, luterilaisia, vapaakirkollisia jne. monet, ainakin minä, pidän uskonveljinä ja sisarina, koska heillä uskon pääasia eli usko Kristukseen pelastajana on kunnossa. Sen sijaan mormoneihin ja jehovalaisiin suhtaudun epäluuloisemmin. Tuomitsemaan en kuitenkaan ryhdy, en heitä, enkä muita kristittyjä. Jos joku tuomion ansaitsee, alan itsestäni ja adventisteista.

• Anonyymi

Kiitos veli hyvästä komentista näin minäkin advarina ajattelen. Itseläni on hyviä uskon sisaria ja veljiä monissa uskon suunnissa.
        Siunausta sinulle !

kysynpävaan.

• Anonyymi

Minusta Jehovantodistajilla on ihan järkiopetukset. Mormoneista en tiedä tarpeeksi kommentoidakseni. Minulle kirkkokunta ei ole punainen vaate. Olen adventisti mutta minulla on tuttuja monista eri kirkkokunnista. Ei pelastus ole kiinni siitä, kuuluuko johonkin kirkkokuntaan vai ei.

• Anonyymi

Aloitus on totta.

Jehovantodistajat ovat yksi 7pv adentistien lahkon haarauma.

Ellen G.Whiten haudalla ei ole ristiä.

• Anonyymi

Russel kehitti oppinsa Whiten opin pohjalta.

Tiesivät ehkä myös J.Smithin opista kultaisista levyistä, jotka katosivat niihin aikoihin.

• Anonyymi

"Jehovantodistajat ovat yksi 7pv adentistien lahkon haarauma."

Voisit taas vähän lukea historiaa... no trolli on trolli vaikka voissa paistais.

Russellin yhteydet eivät olleet 7pv adventismiin vaan muuhun adventismiin. Tärkeimmät näistä kontakteista olivat miehiin nimeltä Wendell, Barbour, Paton ja Storss, joista yksikään ei ollut 7pv adventisti. Väite on urbaanilegendaa.

• Anonyymi

No ei todellakaan ole. Sulla on taas historia heittänyt häränpyllyä.

Jehovan todistajat eivät ole koskaan olleet osa seitsemännen päivän adventisteja tai toisinpäin.

• Anonyymi

Tämä jo vuosia jatkunut joutavanpäiväinen kertaaminen, on sitä trollaamista.
      Jos muuta ihmisellä ei ole tekemistä, niin kannattaisi jo lukijoiden tähden jättää tämäkin tekemättä.
      Se kertoo vain sydämen tilasta, joka vain on vihan ja pahanmielen yhdistelmä, eikä halua rakentaa Kristuksen mielenlaatuista hyvää sydäntä itselleen.
      Ketään ei kiinnosta kiertää kehää määrättyjen asioiden ympärillä ajasta toiseen.
      Eiköhän kohta tule kivestä päähän tekstiä, saunatiellä juoksemisesta, helvetti sitä ja tätä, käskyn loistamisesta jne. jne. eli trollimaista kertaamista samojen juttujen äärellä.

Mistähän saisi sydänlääkettä, että jos alkaisikin aloittaja etsiä mielenlaatua, kuinka hän voisi olla Kristuksenkaltainen rakkaudessa lähimmäisiään kohtaan.
      Siinä olisi asiaa.

Toivoisin, että aloittaja pääsisi taivaaseen iankaikkisesta iankaikkiseen uskovien keskuuteen.

• Joseph Smithillä oli rahapula. Hän vei kultalevykkeet panttilainaamoon eli kanikonttoriin. Joseph Smith sai kultalevykkeistä näpeät suolarahat. Tiettävästi kultalevykkeet ovat kultaharkoiksi sulatettuina Fort Knoxin holveissa USAssa. Varma tieto erittäin luotettavalta MAP-taholta.

• Anonyymi

Eikös Joopeppi kuollu vankilatappelussa?

• Anonyymi

Aloittaja valehtelee. Olen useasti kirjoittanut tänne, että Jehovan todistajien klaani on samaa Babylon huorauskontoa kuin ne klaanit, joihin aloittaja kuuluu.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      385
      8458
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2810
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1152
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      998
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      903
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      896
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      863
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      806
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      792
    Aihe