eli napakoru on ollut about vajaa kuukaude.... se on voinu hyvi eikä oo ollu ollenka kipee.... mut nyt siihe oli tullu sieltä alapallon haavasta ulos sellane punane patti... kun se kuivu yritin ottaa sitä pois ja sit se ei ollukka kokonaa irronnu ja sit siitä rupes tulee vähä verta.... no sit mä puhistin sen vedellä ja sen jälkee annoin hautua suolaliokses.... kun luin tuolta jostain et se kasvaa ulos..... mut siis mitä tää ny meinaa...?? vai onks se tulehtunu vaa....? iho ei ole kuiva ja siitä tuli sen patin (2x2mm) mukana myös kudosnestettä..... ohjeita? en ole käyttänyt desinfiointi ainetta, mutta bepanthenia kylläkin joskus aina yöks.... no kiitos vastanneille :))
Napakorun alla patti?!?
14
12426
Vastaukset
- juuh tota
se ei siis vielä ainaka ole näyttävän kasvanut ollenkaan ulos.....
- ruusu-rinsessa
Mulla on sellanen patti mun napiksen ylemmän pallon vieressä... siellä on sisällä mätää ja s patti on arpikudosta, mutta ei kuulemma mitään hätää... vaan hoitoa sillä suolaliuoksella ja puristaa sen mädän pois varoen... eli en usko, että sullakaan on mitään sen kummempaa... missä otit läväris?
- Anzukka
Mulla on myös,tuolla ala reijän takana,punainen pieni patti..Oon myös kuullu että on vaan arpikudosta ja oikestaan meinaa parantumista,kipee ei oo ollenkaan ollu,ja muita ongelmia ei ole..Eikä tuo patti tossa menoa haittaa,ei edes näy :D Mulla on ollu lävistys kohta 3kk ja korunkin oon jo vaihtanu..Missä te otitte.?Mä otin Porvoossa City Helenissä,hyvä paikka ja sai kunnon ohjeet,sekä suulliset että kirjalliset..Moix :) Ja kivaa kevään ja kesän odotusta kaikille.! :) :)
- juuh tota
viuh...... toivotaan vaan et se sit on hyvä merkki ;)) joo tota forssassa otin.... siinä lähellä citymarkettia...... oli hyvä asiakaspalvelu... vaikka koiria sisällä lävistämössä olikin :)
- juuh tota
en kyl tie onks tää ihan normaalii :( ku napa vuosi tänääki vähä verta...... ja se on punane.... mitä pitäs tehä? ja se on tost reiän kohdalt kuivaki..... :((( no ei voi mitäää...... apua?
- ruusu-rinsessa
Uskoisin silti, että tuo on lähes normaalia parantumista. Vuosiko se verta ihan itsekseen? Onko se kipeä, jomottaako? Keitä teemukillinen vettä ja laita sinne yksi teelusikallinen merisuolaa. Sitten kun ihosi kestää liuoksen niin aseta kuppi napasi päälle ja hauduta napaa mahd kuumalla merisuolavedellä. Ota kuppi pois, kun vesi on jäähtynyt.
Suihkuta myös kerran päivässä mahd kuumalla vedellä napaasi ja poista varoen kaikki kuivunut veri, kudosneste ja puristele mahdollinen mätä pois. Toista suolaliuos hoitoa 2 kertaa päiväsä aamuin ja illoin ja sitten suihkuta napa kerran päivässä 5 minsaa.
Toivottavasti jksoit lukea tän!
Kolme päivää kun teet tota suolaliuos juttua ja jos ei näytä toipuvan niin sitten menet sinne lävistysliikkeeseen! Ja muista EI puhdistusaineita, vaan pelkkää vettä!
Minulla on myös omat sivut: http://groups.msn.com/Lavarit - napis
ruusu-rinsessa kirjoitti:
Uskoisin silti, että tuo on lähes normaalia parantumista. Vuosiko se verta ihan itsekseen? Onko se kipeä, jomottaako? Keitä teemukillinen vettä ja laita sinne yksi teelusikallinen merisuolaa. Sitten kun ihosi kestää liuoksen niin aseta kuppi napasi päälle ja hauduta napaa mahd kuumalla merisuolavedellä. Ota kuppi pois, kun vesi on jäähtynyt.
Suihkuta myös kerran päivässä mahd kuumalla vedellä napaasi ja poista varoen kaikki kuivunut veri, kudosneste ja puristele mahdollinen mätä pois. Toista suolaliuos hoitoa 2 kertaa päiväsä aamuin ja illoin ja sitten suihkuta napa kerran päivässä 5 minsaa.
Toivottavasti jksoit lukea tän!
Kolme päivää kun teet tota suolaliuos juttua ja jos ei näytä toipuvan niin sitten menet sinne lävistysliikkeeseen! Ja muista EI puhdistusaineita, vaan pelkkää vettä!
Minulla on myös omat sivut: http://groups.msn.com/Lavaritollut napis jo 5 vuotta ja nyt viime aikoina on tullut samoja oireita mitä te kirjoititte. itse otin korun pois ja olen puhdistanut sitä desinfiointi-aineella, pahimmillaan se puhkesi itsestään (ei tuntunut kipua) ja siitä tuli tummaa eritettä, ilm. veren sekaista mätää... Nyt olen aamuin illoin sitä puhdistanut ja patti on pienentynyt, tosin puhdistuksen yhteydessä lappuun jää hieman verta tms. Nyt en uskalla laittaa korua takasin ennenkuin napa on kunnolla kokonaan parantunut. Mulla oli sellainen tähti, joka ilm. oli nukkuessa hangannut napaan havan, joka tulehtui, näin itse olen "maalaisjärjellä" asian miettinyt...
Mutta jos jollain on samanlaisia oireita ja tietää mistä se johtuisi, niinmielelläni haluan siitä tietää.
- t81
Mulla ollut lävistys n. 1,5 v. Lävistys oli koko tuon ajan useimmiten punoittava, kipeä ja välillä siihen tuli punainen patti, joka märki. Otin korun pois aina silloin tällöin ja puhdistin sen kuumalla vedellä, ei auttanut kunnes pari kuukautta sitten uskalsin vihdoin vaihtaa uuden korun jonka jälkeen ei ole kertaakaan ilmaantunut punoitusta tai märkiviä patteja.
- pusipusi
Mulla on aivan samanlainen, tosin kyllä alapuolella =D
sain hirveän sätkyn ko huomasin sen, mutta kiitos suuresti jotka pystyi auttaan :D - avuton<69
Mulla ollut 7kk lävistys ja alusta lähtien on ollut napakorun alapallon taakse punainen, kipeähkö patti josta tulee välillä valkoista mälliä. Kasvaako koru ulos, vai mitä tuo meinaa ? Ja mikä auttaisi tuohon?
- apua6
mulla sama^ ollu kans 7kk . pitäis käydä Siellä lävistäjällä kysyy että mitä tapahtuuuuuu
- auttakaa1
Mun napakoru on ollut jotain kuukaus ja siihen pallon viereen tuli joku punainen patti!
voitteko auttaa miten sen saa pois??- Helmikk
Mulla kans on ollu reilun kuukauden toi lävistys sit pariviikkoo sit siihen ilmesty vaan sellanen kyhmy josta tulee mätää ja tein ehkä virheen kun yritin puristaa sitä puhtaan neulan kanssa koska sieltä näyttäisi välillä tulevan sitä kudosta sillee ouvosti ulosxd ja sitä mätää koitan olla koskematta siihen ja noudatan nuita suolavedellä puhdistus ohjeita! Toivottavasti auttaa!!
- Avutonnn
Mulla on napakorun yläpuolella olevan pallon alapuolella patti ja se sattuu koskettaessa ja painattaessa eilen oti nsen pois ja puristin tuli keltasta nestettä laitoin takas patti o vielki ja se sattuu nyt paha olo mitä teen?!?! Apuja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124350MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862210Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011441Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331088Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5918
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888