Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Napakorun alla patti?!?

juuh tota

eli napakoru on ollut about vajaa kuukaude.... se on voinu hyvi eikä oo ollu ollenka kipee.... mut nyt siihe oli tullu sieltä alapallon haavasta ulos sellane punane patti... kun se kuivu yritin ottaa sitä pois ja sit se ei ollukka kokonaa irronnu ja sit siitä rupes tulee vähä verta.... no sit mä puhistin sen vedellä ja sen jälkee annoin hautua suolaliokses.... kun luin tuolta jostain et se kasvaa ulos..... mut siis mitä tää ny meinaa...?? vai onks se tulehtunu vaa....? iho ei ole kuiva ja siitä tuli sen patin (2x2mm) mukana myös kudosnestettä..... ohjeita? en ole käyttänyt desinfiointi ainetta, mutta bepanthenia kylläkin joskus aina yöks.... no kiitos vastanneille :))

14

10723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuh tota

      se ei siis vielä ainaka ole näyttävän kasvanut ollenkaan ulos.....

    • ruusu-rinsessa

      Mulla on sellanen patti mun napiksen ylemmän pallon vieressä... siellä on sisällä mätää ja s patti on arpikudosta, mutta ei kuulemma mitään hätää... vaan hoitoa sillä suolaliuoksella ja puristaa sen mädän pois varoen... eli en usko, että sullakaan on mitään sen kummempaa... missä otit läväris?

    • Anzukka

      Mulla on myös,tuolla ala reijän takana,punainen pieni patti..Oon myös kuullu että on vaan arpikudosta ja oikestaan meinaa parantumista,kipee ei oo ollenkaan ollu,ja muita ongelmia ei ole..Eikä tuo patti tossa menoa haittaa,ei edes näy :D Mulla on ollu lävistys kohta 3kk ja korunkin oon jo vaihtanu..Missä te otitte.?Mä otin Porvoossa City Helenissä,hyvä paikka ja sai kunnon ohjeet,sekä suulliset että kirjalliset..Moix :) Ja kivaa kevään ja kesän odotusta kaikille.! :) :)

      • juuh tota

        viuh...... toivotaan vaan et se sit on hyvä merkki ;)) joo tota forssassa otin.... siinä lähellä citymarkettia...... oli hyvä asiakaspalvelu... vaikka koiria sisällä lävistämössä olikin :)


    • juuh tota

      en kyl tie onks tää ihan normaalii :( ku napa vuosi tänääki vähä verta...... ja se on punane.... mitä pitäs tehä? ja se on tost reiän kohdalt kuivaki..... :((( no ei voi mitäää...... apua?

      • ruusu-rinsessa

        Uskoisin silti, että tuo on lähes normaalia parantumista. Vuosiko se verta ihan itsekseen? Onko se kipeä, jomottaako? Keitä teemukillinen vettä ja laita sinne yksi teelusikallinen merisuolaa. Sitten kun ihosi kestää liuoksen niin aseta kuppi napasi päälle ja hauduta napaa mahd kuumalla merisuolavedellä. Ota kuppi pois, kun vesi on jäähtynyt.
        Suihkuta myös kerran päivässä mahd kuumalla vedellä napaasi ja poista varoen kaikki kuivunut veri, kudosneste ja puristele mahdollinen mätä pois. Toista suolaliuos hoitoa 2 kertaa päiväsä aamuin ja illoin ja sitten suihkuta napa kerran päivässä 5 minsaa.
        Toivottavasti jksoit lukea tän!
        Kolme päivää kun teet tota suolaliuos juttua ja jos ei näytä toipuvan niin sitten menet sinne lävistysliikkeeseen! Ja muista EI puhdistusaineita, vaan pelkkää vettä!

        Minulla on myös omat sivut: http://groups.msn.com/Lavarit


      • napis
        ruusu-rinsessa kirjoitti:

        Uskoisin silti, että tuo on lähes normaalia parantumista. Vuosiko se verta ihan itsekseen? Onko se kipeä, jomottaako? Keitä teemukillinen vettä ja laita sinne yksi teelusikallinen merisuolaa. Sitten kun ihosi kestää liuoksen niin aseta kuppi napasi päälle ja hauduta napaa mahd kuumalla merisuolavedellä. Ota kuppi pois, kun vesi on jäähtynyt.
        Suihkuta myös kerran päivässä mahd kuumalla vedellä napaasi ja poista varoen kaikki kuivunut veri, kudosneste ja puristele mahdollinen mätä pois. Toista suolaliuos hoitoa 2 kertaa päiväsä aamuin ja illoin ja sitten suihkuta napa kerran päivässä 5 minsaa.
        Toivottavasti jksoit lukea tän!
        Kolme päivää kun teet tota suolaliuos juttua ja jos ei näytä toipuvan niin sitten menet sinne lävistysliikkeeseen! Ja muista EI puhdistusaineita, vaan pelkkää vettä!

        Minulla on myös omat sivut: http://groups.msn.com/Lavarit

        ollut napis jo 5 vuotta ja nyt viime aikoina on tullut samoja oireita mitä te kirjoititte. itse otin korun pois ja olen puhdistanut sitä desinfiointi-aineella, pahimmillaan se puhkesi itsestään (ei tuntunut kipua) ja siitä tuli tummaa eritettä, ilm. veren sekaista mätää... Nyt olen aamuin illoin sitä puhdistanut ja patti on pienentynyt, tosin puhdistuksen yhteydessä lappuun jää hieman verta tms. Nyt en uskalla laittaa korua takasin ennenkuin napa on kunnolla kokonaan parantunut. Mulla oli sellainen tähti, joka ilm. oli nukkuessa hangannut napaan havan, joka tulehtui, näin itse olen "maalaisjärjellä" asian miettinyt...
        Mutta jos jollain on samanlaisia oireita ja tietää mistä se johtuisi, niinmielelläni haluan siitä tietää.


    • t81

      Mulla ollut lävistys n. 1,5 v. Lävistys oli koko tuon ajan useimmiten punoittava, kipeä ja välillä siihen tuli punainen patti, joka märki. Otin korun pois aina silloin tällöin ja puhdistin sen kuumalla vedellä, ei auttanut kunnes pari kuukautta sitten uskalsin vihdoin vaihtaa uuden korun jonka jälkeen ei ole kertaakaan ilmaantunut punoitusta tai märkiviä patteja.

    • pusipusi

      Mulla on aivan samanlainen, tosin kyllä alapuolella =D
      sain hirveän sätkyn ko huomasin sen, mutta kiitos suuresti jotka pystyi auttaan :D

    • avuton<69

      Mulla ollut 7kk lävistys ja alusta lähtien on ollut napakorun alapallon taakse punainen, kipeähkö patti josta tulee välillä valkoista mälliä. Kasvaako koru ulos, vai mitä tuo meinaa ? Ja mikä auttaisi tuohon?

    • apua6

      mulla sama^ ollu kans 7kk . pitäis käydä Siellä lävistäjällä kysyy että mitä tapahtuuuuuu

    • auttakaa1

      Mun napakoru on ollut jotain kuukaus ja siihen pallon viereen tuli joku punainen patti!
      voitteko auttaa miten sen saa pois??

      • Helmikk

        Mulla kans on ollu reilun kuukauden toi lävistys sit pariviikkoo sit siihen ilmesty vaan sellanen kyhmy josta tulee mätää ja tein ehkä virheen kun yritin puristaa sitä puhtaan neulan kanssa koska sieltä näyttäisi välillä tulevan sitä kudosta sillee ouvosti ulosxd ja sitä mätää koitan olla koskematta siihen ja noudatan nuita suolavedellä puhdistus ohjeita! Toivottavasti auttaa!!


    • Avutonnn

      Mulla on napakorun yläpuolella olevan pallon alapuolella patti ja se sattuu koskettaessa ja painattaessa eilen oti nsen pois ja puristin tuli keltasta nestettä laitoin takas patti o vielki ja se sattuu nyt paha olo mitä teen?!?! Apuja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe