Tunnetko Suomen eläimet?

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • 13/15 ja 10/11

        Kuvan eläimet eivät ole tulleet esittäytymään. Näädän olen nähnyt loukussa, metsäpeuran tien poskessa. En ole ikinä nähnyt luonnossa norppaa, karhua, liito-oravaa, naalia, tunturisopulia, ahmaa, nahkiaista, kuusipeuraa tai hilleriä. Luultavasti en myöskään kärppää, mutta se näytti ihan samalta kuin sarjakuvassa.

        Orava, rusakko ja kettu ovat niitä joita silloin tällöin näkee. Rusakko tulee lenkkipolulla eteen vauhdittamaan ja pakenee. Kettu ei välitä. Orava on aineissa ja säntäilee eestaas kuin orava.


      • scrg kirjoitti:

        13/15 ja 10/11

        Kuvan eläimet eivät ole tulleet esittäytymään. Näädän olen nähnyt loukussa, metsäpeuran tien poskessa. En ole ikinä nähnyt luonnossa norppaa, karhua, liito-oravaa, naalia, tunturisopulia, ahmaa, nahkiaista, kuusipeuraa tai hilleriä. Luultavasti en myöskään kärppää, mutta se näytti ihan samalta kuin sarjakuvassa.

        Orava, rusakko ja kettu ovat niitä joita silloin tällöin näkee. Rusakko tulee lenkkipolulla eteen vauhdittamaan ja pakenee. Kettu ei välitä. Orava on aineissa ja säntäilee eestaas kuin orava.

        Niin ja siilejä näkee. Ne tunkeutuvat joskus jopa sisätiloihin.


      • scrg kirjoitti:

        Niin ja siilejä näkee. Ne tunkeutuvat joskus jopa sisätiloihin.

        Siilin on niin pieni, että sen kanssa on sellainen sopimus, että minä en syö sen ruokaa, mutta se saa silti juoda niin paljon minun kaljoja kuin jaksaa.


      • scrg kirjoitti:

        13/15 ja 10/11

        Kuvan eläimet eivät ole tulleet esittäytymään. Näädän olen nähnyt loukussa, metsäpeuran tien poskessa. En ole ikinä nähnyt luonnossa norppaa, karhua, liito-oravaa, naalia, tunturisopulia, ahmaa, nahkiaista, kuusipeuraa tai hilleriä. Luultavasti en myöskään kärppää, mutta se näytti ihan samalta kuin sarjakuvassa.

        Orava, rusakko ja kettu ovat niitä joita silloin tällöin näkee. Rusakko tulee lenkkipolulla eteen vauhdittamaan ja pakenee. Kettu ei välitä. Orava on aineissa ja säntäilee eestaas kuin orava.

        Oho..Mulla ei ollut mitään hajua esim mikä olisi Suomen kansalliskissa..tai perhonen..hyönteistä veikkasin sudenkorentoa.


      • scrg kirjoitti:

        Niin ja siilejä näkee. Ne tunkeutuvat joskus jopa sisätiloihin.

        Siili, orava, citykani...sisilisko..

        Sitten tietysti hyönteisiä, lintuja ja kaloja..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Oho..Mulla ei ollut mitään hajua esim mikä olisi Suomen kansalliskissa..tai perhonen..hyönteistä veikkasin sudenkorentoa.

        Just sitä kansalliskissaa en tiennyt. Perhonen on joku mikäliesinisiipi, jota en taatusti tunnistaisi. Valkoiset on kaaliperhosia, keltaiset sitruunaperhosia ja kirjavat joitain muita. Aika moni listasta on enemmän symboliikkaa kuin luonnontuntemusta. Kolikoissa esim. ollut kieloja, laulujoutsenia, karhuja. Joku graniitti ja rauduskoivu taas sitten muihin verrattuna niin yleisiä, vaikka samalla perusteella karhu on varsin outo valinta.


      • scrg kirjoitti:

        Just sitä kansalliskissaa en tiennyt. Perhonen on joku mikäliesinisiipi, jota en taatusti tunnistaisi. Valkoiset on kaaliperhosia, keltaiset sitruunaperhosia ja kirjavat joitain muita. Aika moni listasta on enemmän symboliikkaa kuin luonnontuntemusta. Kolikoissa esim. ollut kieloja, laulujoutsenia, karhuja. Joku graniitti ja rauduskoivu taas sitten muihin verrattuna niin yleisiä, vaikka samalla perusteella karhu on varsin outo valinta.

        Suomenhevonen, Suomen pystykorva, karhu, graniitti ja laulujoutsen meni oikein. Koivunkin arvasin hieskoivuksi ja kukkaa veikkasin valkovuokkoa ja perhosta ritariperhonen, kissaa maatiaiskissaa..että nuin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Suomenhevonen, Suomen pystykorva, karhu, graniitti ja laulujoutsen meni oikein. Koivunkin arvasin hieskoivuksi ja kukkaa veikkasin valkovuokkoa ja perhosta ritariperhonen, kissaa maatiaiskissaa..että nuin.

        Jännä että somali tuntee Suomen kansalliseläimet ja -symbolit paremmin kuin syntyperäinen suomalaismies..🤔


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jännä että somali tuntee Suomen kansalliseläimet ja -symbolit paremmin kuin syntyperäinen suomalaismies..🤔

        Olen sentään koko ikäni täällä asunut. Suomalainen koulu on ainakin joskus ollut nähtävästi hyvä.

        Hieskoivu on semmoinen reppana, joka kasvaa lähinnä siellä missä rauduskoivu ei viihdy. Valkovuokko on Uudenmaan nimikkokukka, joten ei huono arvaus.


      • 8/11

        en tienny et Suomella on kansalliskissakin.. eikä ees maatiainen,


      • m.wurst kirjoitti:

        8/11

        en tienny et Suomella on kansalliskissakin.. eikä ees maatiainen,

        Maatiaista mäkin veikkasin.


    • Anonyymi

      Miten niin suomen eläimet! Tulokaslajeja mukana. Kas kun ei ollut kanadanhanhea mukana, koska sehän olisi ollut tuon valikoiman mukainen.

      Kuka bongasi portimon? Miksi ei kysytty lumikkoa.

      • Ihminenkin on tulokaslaji..


      • Portimo tarkoittaa kärppää ja kärppähän siellä oli..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ihminenkin on tulokaslaji..

        Ovatko tulokaslajit matuja?

        Rajat kiinni☝️


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Portimo tarkoittaa kärppää ja kärppähän siellä oli..

        Sitähän minä kysyinkin, että tunnetaanko suomenkieltä ja suomalaista eläintä monilla nimillään


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän minä kysyinkin, että tunnetaanko suomenkieltä ja suomalaista eläintä monilla nimillään

        Ei muuten kuulosta portimo yhtä nopealiikkeiseltä. Jos jääkiekkoseura olisi Oulun Portimot, niin pelaajat olisi pönäköitä ja turvonneita ja niitä pitäisi etsiä ottelun alussa lähibaarista. Huutaa niille, että nyt vauhtia saatana: ykkös- ja kakkosketju alkaisi valua hallille mutta nelosketju menisi vielä tilamaan yhdet samanlaiset.


    • Anonyymi

      mikä eläin on arabimies tai korkeastikoulutettu tinderimies onko ne hirviä jja hirvikin sanoo katsokaa tossa on hirvi

      • Tee sinä nyt vaan kiltisti se testi, tai muuten pukki ei tuo lahjoja.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tee sinä nyt vaan kiltisti se testi, tai muuten pukki ei tuo lahjoja.

        Suomimiehet on perunoita, arabit kebabbeja, aasialaiset riisejä.. ja mitä niitä nyt oli..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Suomimiehet on perunoita, arabit kebabbeja, aasialaiset riisejä.. ja mitä niitä nyt oli..

        Virolaiset sanoo suomalaisia poroiksi.


    • Anonyymi

      15 oikein. No olenkin 30 vuotta luonnossa liikkunut

      • Mä taas oon koko ikäni asunut stadissa, mutta kyllä mä silti tunturisopulin tunnistan.


    • Anonyymi

      Kurppakin on eläin.

      • Olipa oivallus.


    • Anonyymi

      Sain 13/15. Jee.

    • Mulla sama tulos

      • Mikä meni hutiin?

        Mä jostain syystä oon elänyt luulossa että hirvi olis Suomen kansalliseläin..ja vieläpä ihmetellyt sitä..🤔

        Toisaalta onhan Suomen vaakunassakin leijona..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mikä meni hutiin?

        Mä jostain syystä oon elänyt luulossa että hirvi olis Suomen kansalliseläin..ja vieläpä ihmetellyt sitä..🤔

        Toisaalta onhan Suomen vaakunassakin leijona..

        Samat kuin sulla, ja kontiainen


      • pujotteIija kirjoitti:

        Samat kuin sulla, ja kontiainen

        Ai Suomen kansalliseläin? Veikkasitko säkin hirveä? Mulla meni näätäeläimet sekaisin.



      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai Suomen kansalliseläin? Veikkasitko säkin hirveä? Mulla meni näätäeläimet sekaisin.

        Karhua veikkasin


      • scrg kirjoitti:

        Myyriksi niitä kekoja tekeviä on aina ennen kutsuttu. Luulin että kontiainen on sama kuin päästäinen.

        https://www.youtube.com/watch?v=fKMnal03Tw8

        Tänään huomasin että keot on pihalla lisääntyneet


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ai Suomen kansalliseläin? Veikkasitko säkin hirveä? Mulla meni näätäeläimet sekaisin.

        Näätäeläimet ja oravat on sekaisin 24/7


      • pujotteIija kirjoitti:

        Karhua veikkasin

        Ai niin sitä poroa veikkasin metsäkauriiksi. Joka olikin sitten metsäpeura..


      • pujotteIija kirjoitti:

        Karhua veikkasin

        Mikäs kuttu se hirvi sitten on?

        Kyllä se jokin on.☝️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näätäeläimet ja oravat on sekaisin 24/7

        Kyllä ny oravan hilleristä ja kärpästä erottaa..

        Orava on hippirotta. ☝️


    • 15/15 heleppo

    • Anonyymi

      Ei suomen eläimiä ole vaikea tunnistaa. Kaikki sain oikein. Kesällä näin pari merkikotkaa todella läheltä kun olin veneilemässä. Istuivat kivellä ja sain pari hyvää kuvaa.

      • Mäkin sain..

        Toisella kerralla. 😄

        Musta on mielenkiintoista, että aina kun mä laitan jonkun testin tänne (ja niitähän on tullut laitettua), niin kaikki vastanneet saavat vähintään yhtä hyvän tuloksen kuin mitä mä oon saanut..vaikka mullakin siis olis keskivertoa parempi tulos..


    • 'Ei pöllömpää!"
      "Sait 11/15 pistettä. Ja myönnetäköön: muutama kysymys oli todella kiperä."

      Siellä oli liika niitä rotan näköisiä otuksia. En tunnistanut kontiaista, piisamia, jotain hiton hilleriä ja joku vielä jäi puuttumaan.
      Noh, tämä meni nyt ihan pieleen, mutta menköön. Tykkään silti testeistä ja tietovisoista. :)

      Thänks!

      • Wou.

        Ensimmäinen, joka sai hyvän tuloksen, mutta silti edes pisteen huonomman kuin mä..

        Harvinaista☝️


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Wou.

        Ensimmäinen, joka sai hyvän tuloksen, mutta silti edes pisteen huonomman kuin mä..

        Harvinaista☝️

        Nuo jyrsjät ja nakertajat eivät ole mun juttu. Ne menee sekaisin. En edes tunnistaisi niitä luonnossa. Heh! Kaikki otukset rottan ja majavan väliltä ovat mulle myyriä.
        Kiva, että tunnistin edes muutaman.

        Sinä sait tosi hyvät pisteet. Onneksi olkoon. :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Nuo jyrsjät ja nakertajat eivät ole mun juttu. Ne menee sekaisin. En edes tunnistaisi niitä luonnossa. Heh! Kaikki otukset rottan ja majavan väliltä ovat mulle myyriä.
        Kiva, että tunnistin edes muutaman.

        Sinä sait tosi hyvät pisteet. Onneksi olkoon. :)

        No en osais sanoa myöskään, että jos olisi kuva kuovista että mikä se on..

        Vaihtoehdot rajaa. Pääsee pätemään..😄


    • Anonyymi

      12/15 myöskin.

    • Anonyymi

      Yksi meni väärin kummastakin testistä. Hilleri ja perhonen.

      -flowersreally-

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      132
      1523
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1172
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1170
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      78
      1050
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      187
      859
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      799
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      762
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      78
      742
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      70
      677
    10. Palstalaisten

      Paino. Paljonko siis painat?
      Sinkut
      86
      636
    Aihe