Tietääkö kukaan ulkomailla toimivaa apteekkia joka lähettäisi suomeen itsehoitotuotteita ? Monet tuotteet ovat ulkomailla edullisempia niin siksi kyselen.
Ulkomaisesta apteekista tilaaminen
6
361
Vastaukset
- Anonyymi
Pitää huomioida että tulli tulkitsee joitakin tällaisia tuotteita lääkkeiksi.
- Anonyymi
Mitään lääkkeitä ei saa maahan tilata ei edes resptivapaita. Muista apitää ettei edes vahvoja vitamiinipillereitä saa tilata jos ne on lääkemääräyksen piirissä vahvuutensa takia. Miunulla jäi D vitamiini tulliin ja sen vahvuus oli vain 1000iu/pilleri ja jenkeissä suositus on 2600 päivässä josta tilasin.
- Anonyymi
Kyllähän EU ja ETA alueelta voi tilata reseptilääkkeitäkin laillisesta apteekista, mutta pitää olla resepti (esitettävä postitullissa). Viro hyväksyy jo suomalaisen e-reseptin, mutta muista EU maista reseptilääkkeiden tilaaminen voi olla hankalaa. ETA alueen ulkopuolelta ei saa tilata lääkkeitä ja tulli tulkitsee osan reseptivapaistakin virallisesti lääkkeiksi.
- Anonyymi
Ehkä terveydessä on jokin isompi ongelma, jos itsehoitovalmisteita menee sellainen määrä, että pitää säästösyistä ulkomailta tilata? Eli olisiko tarvetta perusteelliselle lääkärintarkastukselle?
Olen huomannut muissakin asioissa, että netistä tilaaminen ei ole järkevää edes taloudellisesti. Kun luulee tilaavansa edullisesti, tilaa sellaista, mitä ei oikeasti tarvitse. Itsehoitovalmisteissakin on tuotteita, jotka voivat olla terveydelle haitallisia (esim. maksatoksisia). Ulkomailta tilatessa riski on vielä suurempi, että saa jotain muuta, kuin luuli tilanneensa. - Anonyymi
Mä olen myös etsinyt ulkomaalaista nettiapteekkia joka toimittaisi Suomeen, mutta edes EU maista ei saa tilattua. Mulla olis tarve naisten intiimihoitotuotteelle jota saa ilman reseptiä. Suomessa tuote maksaa 29e ja ulkomailla n.10e maasta riippuen...eli hiukan ihmetyttää.
- Anonyymi
Ulkomaiset apteekit ovat oppineet ettei kannata myydä tänne postimyyntinä koska moni tuote jää tulliin ja hävitetään salakuljetustavarana. Sitten asiakas vaatii rahojaan takaisin ja lähettäjä kärsii tappion kun luottokorttifirma estää maksun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780