Yliliikkuvat nivelet

Tiinu

Millaisia oireita yliliikkuvat nivelet aiheuttaa? Voiko pitkään jatkunut niskakipu johtua yliliikkuvista nivelistä?

3

1198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edi

ylilikkuvat nivelet ovat tietty kipeitä ja jomottelevia, on olemassa sellainen hypermobiliteettisyndroomakin eli ylilikkuvuusyndrooma olemassa eli on ihan yleinen ongelma immeisillä, naisilla erityisesti,
      kyllä voi niskakipu johtua yliliikkuvuudesta, jos niskarangassa on yliliikkuvuutta niin yleensä rasituksessa ja iltaa kohden pää alkaa tuntua painavalta ja niskäsäryt lisääntyvät ym. tuntemuksia, yliliikkuvuus on vain yksi syy niskakivulle monien joukossa.

• magda2

Yliliikkuvat nivelet sinällään eivät aiheuta yleensä kipuja, vaan oireet syntyvät lihasten ja tukikudosten liian lujille joutumisesta. Jänteet venyvät ja varsinkin huonokuntoiset lihakset saattavat kipeytyä, kun nivelen liike on liian laaja. Lihasten voimistaminen, kunnostaan huolehtiminen ja oikeaoppinen venyttely auttavat ehkäisemään ongelmia.
      Pitkään jatkunut niskakipu voi kieliä kaularangan virheasennosta, joka toki välillisesti johtua nivelten yliliikkuvuudesta em. syistä.

• Mirjami2

Suomalaisista ihmisistä noin 10% koko väestöstä on yliliikkuvat nivelet. mutta se ei tarkoita samaa kuin väljät nivelet (silloin kyse on muusta). ainakin näin mulle asiaa tutkinut lääkäri kertoi. Se ei ole varsinaisesti kovin yleinen, mutta asia tulee yhä enemmän lääkäreiden ja kansan tietoon, joten ihmiset käsittävät se yleiseksi. mutta sitähän se ei ole.

yliliikkuvat nivelet voivat jäykistyä jossain vaiheessa ja tämä voi tehdä kivuliaitakin oireita. mutta yliliikkuvat nivelet voivat myös löystyä enemmän ja silloin venähdykset ja nivelten pois paikoiltaan menot voivat olla vaarassa tapahtua, jos nyt noin asian voi ilmaista.
      mutta tuo niskipusi voi johtua huonoista istuma asennoista... syitä on monia. venyttele niskaasi, jos se ei tunnu auttavan, kysy ihan lääkäriltä tai joltain jolla on ihan asian tuntevaa tietoa ja kokemusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      176
      3407
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2171
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2117
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1998
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      409
      1114
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1029
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      47
      903
    Aihe