Kertokaahan viisammat. Olen syönyt Abilifyta ja Zypreskaa muutaman vuoden ja tarkoitus olisi lopettaa ne mahdollisimman pian. Ajattelin aloittaa Abilifysta. Annos on 5 mg joka aamu. Tämän lääkkeen ajattelin lopettaa seinään, kun on niin pieni annos. Kärsittyäni mahdolliset vieroitusoireet , olisi zypreskan vuoro. Sen annoskoko on 10 mg. Sen ajattelin lopettaa puolittamalla annos, eli ottamalla 5mg 10mg sijasta muutaman viikon ja sitten lopetan kokonaan.
Miltä tämmöinen lopetus kuulostaa?
Neuroleptien lopetus
28
79
Vastaukset
- Anonyymi
No niin. Ensimmäinen päivä, jolloin en ottanut 5mg aripipratsolamia.
Luulisin, ettäei noin pienestä määrästä tule kauheita vieroitusoireita.
Sen näkee sitten myöhemmin.
Optimistisena odotan tulevaisuutta. - Anonyymi
Toinen päivä ilman lääkettä. Nukuin n 12 tuntia yhteen putkeen. Se on harvinaista mulle.
En tiedä joko Abilifyn piristävä vaikutus alkaa heikentyä, vai kuvittelenko vain.
Ihmismieli kun on vahva ja pystyy kuvittelemaan kaikenlaisia vaivoja ja oireita itsellensä.
Ihan normi fiilis, kun sain itseni ylös sängystä.
Toki täytyy muistaa, että on vasta toinen päivä ilman lääkettä. - Anonyymi
3. päivä ja uni eikun maistuu. Olen nukkunut yli 12 tuntia. Ennen hypännyt pystyyn pirteänä jo aamuyöstä. Selvästi Abilifyn lopettaminen tuntuu.
Ei mitään vieroitusoireita tosin tai en ainakaan tunnista semmoisia.
Eipä mulla ollut aloituksessakaan mitään sivuoireita.
Ihanaa olla tälleen itsellensä vertaistuki. Tuttua kauraa :-D 4.pvä ja uni maistuu. Olen nukkunut taas 12h. Onneksi ei tarvitse mennä minnekkään, niin voi nukkua ihan vapaasti. Heräsin aikamoiseen ahdistukseen. En olisi millään jaksanut nousta sängystä ylös. Mietin, että kuinka käy kun alan lopettelemaan zypreskaa, sillä silloin vasta ahdistaakin. No ohimeneviä oireita toivon mukaan.
Kun ahdistaa, niin tiedän ainakin, että tunnen jotain. Neuroleptit kun tylsistyttää tunne elämän. Vie ääripäät pois. Se oli yksi syy, miksi lopetan niitä. Haluan tuntea kaikki tunteet.
Rekisteröidyin, että kukaan ei vain pääse esiintymään minuna.
Tästä tulee hyvä vieroittautumispäiväkirja meikäläiselle.
Kaikki mitä nettiin laittaa myös pysyy aina siellä.Ahdistus hävisi aamun mittaan. Kävin kaupassa ja ihan "normi" olo.
Yes!5. päivä. Hyvin nukuttu yö taas takana. Nyt en nukkunut kellon ympäri vaan 10 h.
Luulen, että taustalla vaikuttava Zypreska nukuttaa, kun abilify on poissa pelistä.
Eilen pientä epätodelisuuden tunnetta, mutta kun tiesin johtuvan viekkareista, niin en panikoinut.
Pahin taitaa olla edessä kun alan vieroittautumaan zypreskasta. Se on tosin vasta kuukauden päästä. Voihan olla, että sekin on helppo. EI kaikki saa pahoja vieroitusoireita.6. päivä, eikä mitään vieroitusoireita vieläkään. Olen tosin nukkunut taas 12 tuntia.
Tekisi mieli alkaa lopettelamaan zypreskaa myös, mutta odottelen pari viikkoa.
EI kannata hutkia näiden kanssa.Päätin, että pienennän Zypreskan annosta tänään.
Otan iltaisin 10 mg, mutta tästä illasta lähtien vain 5 mg. Olen lukenut tosi pahoista vieroitusoireista. Toivon, että pysyn toimintakykyisenä vieroituksen aikana, sillä joudun itse hoitamaan kaikki asiani.
Yöunet varmaan menee, mutta ei voi mitään.
Pakko näistä neurolepteistä on päästä eroon. Haluan taas nauraa/itkeä, niin kuin aikaisemmin.Dodiin. Unettomuus alkoi. Nukuin 4 tuntia ja ei toivoakaan enää nukkumisesta.
Heräsin klo 03:00.
Pudotin eilen illalla zypreskan annoksen 10 mg:sta 5 mg:aan.
Vieroitusoireita odotellessa. Mitä olen lukenut ja ottanut selvää, niin jotku ihmiset selviävät ilman viekkareita .
Toivottavasti minä kuulun siihen porukkaan.
Tämän unettomuuden nyt kestää hetken ajan.- Anonyymi
vaikutat kovin kiihkeätä, mistähän se johtuu?
Toinen päivä ilman olantsapinia ja ainakaan näin aamulla ei merkkejä vieroitusoireista.
Vähän hermostunut olo, mutta se nyt voi johtua mistä vaan.
Sanotaan, että tyyntä myrskyn edellä.Yöunet on rauhattomia. Heräilen pitkin yötä ja katson kelloa, että joko voi nousta ylös.
Kun lopetan viimeisen 5 mg xypreskaa, niin yöunet menee kyllä kokonaan.
Panee vihaksi, että olen alkanut syömään lääkettä.
Myrkkyä!- Anonyymi
Kannattaa ottaa rauhallisesti lääkkeiden lopetuksen kanssa niissä voi olla hyvinkin pitkä puoliintumisaika.Voi mennä kuukauden verran lääkkeen lopetuksesta ennen kuin lääke on poistunut elimistöstä.Eli saatat nyt alkaa tuntemaan tuon ensimmäisen lopetetun lääkkeeen vieroitusoireita ja nyt lopetat jo toista siihen päälle.
- Anonyymi
MadinFinland sivustolta löytyy ylävalikosta "toiminta" nimikkeen alta linkkejä lääkevieroitusryhmiin ymmärtääkseni heillä on myös FB ryhmä josta saattaa löytyä kokemusperäistä tietoa.Sivustolta löytyy myös ylävalikosta "tietoa ja kokemuksia" nimikkeen alta "minun tarinani" missä on omakohtaisia kertomuksia vieroituksesta yms.
"Ryhmässä suositellaan lähtökohtaisesti maltillista 10%:n kuukausittaista lääkevähennystä kuukausittain, eli edellisen kuukauden annoksen kertomista luvulla 0,9, mutta jotkut kestävät nopeampaakin pudotusta. Vieroituksen eteneminen on varsin yksilöllinen prosessi." Levoton yö takana. Heräilin tunnin välein.
- Anonyymi
Otatko edelleen 5 mg zyprexaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otatko edelleen 5 mg zyprexaa?
Kyllä. Mulla menee 5 mg xyprexaa iltaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Mulla menee 5 mg xyprexaa iltaisin.
En osaa kirjoittaa oikein lääkkeitteni nimiä. Tarkoitin siis zyprexaa.
Anonyymi kirjoitti:
En osaa kirjoittaa oikein lääkkeitteni nimiä. Tarkoitin siis zyprexaa.
Ja viestit olivat minun. Unohdin kirjautua sisään.
Edelleen levotonta unta. Tätä tämä taitaa nyt olla sitten pitemmän aikaan.
Edelleen levottomia öitä. Unet on palaneet. Näen värikkäitä unia joka yö.
Mitään muita vieroitusoireita ei ole.
21 pvä lähtee viimeinen 5 mg olantsapiini.Yöunet on vähän parempia. Heräilen silti muutaman kerran yössä.
Ei minkäänlaisia vieroitusoireita. Huomenna tiputan loput olantsapiinista pois.
Luvassa siis paljon unettomia öitä.Dodiin. Eilen pudotin viimeisen 5 mg olantsapiinia pois. Nukkuminen aikamoista showta. Heräilin viime yönä vähän väliä. Näin aamulla on kuitenkin levännyt olo.
Ei valittamista.Kahtena viimeisenä yönä nukkunut kahdeksan tuntia heräilemättä.
Tässäkö tämä vieroitus nyt sitten oli?
Hyvä, jos näin.- Anonyymi
Moi . Mikä on tilanne nyt? onnistuiko vierottautuminen? Itse lopetin Zybrexan kuukausi sitten, ja tilanne on hallinnassa, tosin nyt on viikon kestänyt nenän tukkoisuus ja tuntuu ettei henki kulje.
- Anonyymi
" tosin nyt on viikon kestänyt nenän tukkoisuus ja tuntuu ettei henki kulje."
Voisi viitata siitepöly allergiaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096656Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884291L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453619TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133010Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6261610- 661028
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551003- 9989
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?199984Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47959