Yrittäminen ahdistaa

Anonyymi

Käytiin keskustelua suhteen tilasta. Lopputuloksena, että koitetaan vielä. Ärsyttää yli kaiken oma asenteeni ja olen nyt vähän umpikujassa.

Puoliso yrittää tosissaan ja vähän liikaakin. Soittelee / viestittelee koko ajan jos ollaan erossa. Itse en kerkeä halua koko ajan viesteihin vastailla töistä ( niissä ei siis varsinaisesti mitään asiaa ) pussaillee ja halaa paljon enemmän kuin ennen ja on ihan iholla koko ajan. Eli tosiaan hän yrittää parantaa suhdetta. Ja minua vaan ahdistaa. Mutta miten saan itseni tähän juttuun mukaan ?

Eroa jo niin pitkää pohdein ja olen ollut niin tympääntynyt suhteeseemme, että en pysty nyt muuttamaan ajatuksia ja tunteita ihan hetkessä. Puoliso näköjään pystyy. Miten?! Enkö vaan osaa olla tyytyväinen mihinkää?

5

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eroa

    • Anonyymi

      Ens alkuun varmaan kannattais selvittää yhdessä että mitä se koitetaan vielä tarkoittaa. Jos se tarkoittaa ykspuolista väen vängällä suoritettua läheisyyttä, niin eihän se voi onnistua.
      Suosittelen tuohon tilanteeseen enempi sitä että ero ei ole vaihtoehto mutta ei väkisin yrittäminenkään vaan kumpikin tahoillanne hoidatte oman päänupin ja tilanteen kuntoon. Eli otatte molemmat enemmän tilaa itselle. Uus harrastus, joku ulkopuolinen luotettava henkilö molemmilla jonka kanssa puhua asioista. Monet suhteet ajautuu tunkkaiseen nurkkaan, ja ei siinä auta väkisin yrittäminen eikä liioin eroon hyppääminen. Eroajatukset on oireita siitä että parisuhteen osapuolten omassa olemuksessa on jotain tunkkaisesti tukossa eikä siihen auta teennäinen pyrkiminen parantamaan parisuhdetta. Ensin omasta päästä tunkkaiset ajatukset käsittelyyn. Näitä tukoksia syntyy suhteessa väistämättä kun oma itse häviää läheisessä yhteiselossa epämääräiseen yhteiseen höttöön.

      • Anonyymi

        Tässä on hyviä neuvoja sinulla, mutta oon pikkasen eri mieltä. Ohjeistuksena voi olla hyvä, että on paljon omia juttuja kummallakin, paitsi että se aika voi ruveta tuntumaan kivemmalta ja jos vielä kiirettä elämässä muutenkin niin ei siinä kukaan pahemmin mitään mieti.
        Aina kun mennään överikai suuntaan tai toiseen niin ei hyvä. Voi olla, että ap:lla puoliso yrittää nyt liikaa ja kuinkahan kauan jaksaa noin tehdä. Joillakin kun on asioiden suhteen muutenkin tapana toimia toisin ja taas palata vanhaan. En osaa neuvoa ap:ta, jos tilanne tuore niin menkää terapiaan ja katsokaa ajan kanssa mihin suuntaan lähtee menemään.


      • Anonyymi

        "mitä se koitetaan vielä tarkoittaa."

        Juuri näin. Aika usein se tarkoittaa vain asumista saman katon alla ja suorittamista. Epäilen, että siitä ap:kin tapauksessa kyse.


    • Anonyymi

      No miten asiat oli ennen "koitetaan vielä" -aikaa?
      Jos soittelee/viestittelee liikaa, niin eikö siitä voi sanoa? Samoin ylimitoitetusta pussailusta/halailusta? Suhdetta ei niillä pelkästään saa paremmaksi, ei todellakaan saa. Suhteestanne näyttää puuttuvan todellinen vuorovaikutus kokonaan. Juuri sellainen vuorovaikutus, mikä on terveen suhteen perusta.

      Miksi ylipäänsä aloit "koitetaan vielä"? Siksi kun puoliso ei halua erota? Yritä muistaa, ettei toista voi muuttaa. Puoliso pitäisi hyväksyä sellaisena kuin tämä on, molemminpuolin tietysti. Jos päätetään koittaa vielä, niin kannattaa keskittyä täydellisesti keskinäiseen vuorovaikutukseen, henkisiin asioihin. Ajatuksiaan voi muuttaa, tunteita ei välttämättä. Niiden feikkaaminen on eri juttu, mutta jos näin käy, silloin ollaan todella heikoilla jäillä. Sinun kannattaisi pohtia tykönäsi ja vastata rehellisesti itsellesi miksi olet tympääntynyt suhteeseenne? Miksi suhde ahdistaa? Mikä puolisossa hiertää?

      Ihmiset usein eivät näe lähelle ja kyselevät laillasi "miten saan itseni tähän juttuun mukaan". Yleisesti silloinkin, kun eivät halua myöntää edes itselleen, ettei suhteella ole enää minkäänlaista toimintakykyä. Se voi olla jopa hurjan haitallinen itselle. Juuri silloin onkin täysin normaalia, toivottavaakin, että suhde ahdistaa , tympii, ärsyttää eikä aikuisten oikeasti ole edes terveellistä itselle lähteä siihen enää mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe