Se on nimittäin aivan turhaa:
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/juotko-sokeri-vai-light-limuja-tutkimus-paljasti-kummat-todellisuudessa-lihottavat-enemman/7669666#gs.ncc6hp
"Tutkimustulokset olivat selkeät: runsaasti keinomakeutettuja tuotteita nauttivat ihmiset lihoivat enemmän kuin ne, jotka eivät käyttäneet keinomakeuttajia. Lisäksi keinomakeuttajien käyttö ei vähentänyt sokerinkäytön kokonaismäärää."
"Keinomakeuttajat voivat muuttaa suoslistobakteereja, joka voi johtaa painonnousuun ja kasvattaa riskiä kakkostyypin diabetekseen."
Johtuisikohan juuri noista keinomakeuttajista se että nykyään ihmisillä on niin paljon suolisto-ongelmia? ei voida syödä sitä eikä voida syödä tätä mutta vedetään kaksin käsi aspartaamijogurtteja sun muuta markkinamiesten- ja naisten mielestä terveellistä.
Juotteko light-juomia?
5
<50
Vastaukset
En käytä. En pysty, en tykkää mausta ja light juomat ei sovi IBS vattalle, paska lentää light juomista.. Ja ihan hetimiten.
Mä oon aina käyttänyt puhdasta sokeria. Silti on IBS. Että syntyperä tuskin on mulla keinomakeutuksen tekemää..
Helmiina kirjoitti:
Mä oon aina käyttänyt puhdasta sokeria. Silti on IBS. Että syntyperä tuskin on mulla keinomakeutuksen tekemää..
Ite veikkaan IBS:n tulleen runsaiden särkylääke käyttämisien ja refluksin myötä.
Migreeniin olen vetänyt norsunmääriä erilaisia kipulääkkeitä alkaen 7 vanhasta ja en uskalla edes arvata montako kiloa on tullut syötyä lääkkeitä. Muutaman ihmisen elopainon verran. Ihme ettei maksa ole poks jo.
Nyt on mennyt 10 vuotta vähäisillä määrillä.Helmiina kirjoitti:
Piti ihan gooklata toi ibs mut joo, kaipa se voi tulla kaikesta huolimatta joillekin mutta tuntuu vaan että hirveän paljon on nykyään tuommoisia juttuja ettei mikään sovi kun taas omasta lapuudesta muistelisin ettei silloin kukaan juuri valitellut mitään epäsopivuuksia. No ei sitä varmaan silloin niin paljon ollut tietoakaan. Peruskoululuokassa olikohan yksi meistä semmoinen jolla oli joku kala-allergia, ei siis klovin isolla prosentilla.
- Anonyymi
Selitäs miksi aspartaami on haitallista kun se muuttuu elimistössä sellaisiksi aineenvaihduntatuotteiksi joita saadaan ihan tavallisista ruuista joka tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057