Amerikkalainen kulttuuri tuhoaa kristinuskon

Anonyymi

Joulunajan ohjelmatarjonta paikallisilta jenkkikanavilta:

23.55 Teksasin kuolemaantuomitut
00.50 Kokaiinisukellusveneen metsästys
01.45 Huumekauppiaiden helyt: Shorty Guzman
02.35 Kolumbian kultasota

10.40 Australian Huippumalli haussa
11.35 Hurjat rakkauskilot (S)
13.55 Mad Cook Show (7)
14.40 Hell's Kitchen

Tuollaista maallista ja ei mitenkään joluun liittyvää tulee siis joulun aikana televisiosta.

Ateistit lienevät tyytyväisiä. Hekään eivät enää pysty erottamaan kristillistä juhlaa tavallisesta latteasta arjestaan.

16

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja suomalainen kristinusko myös tuhoaa itsensä

Kauneimmat joululaulut = Maailmanloppu tulee

• "Ateistit lienevät tyytyväisiä. Hekään eivät enää pysty erottamaan kristillistä juhlaa tavallisesta latteasta arjestaan."

Olen itse ateisti, eikä minua kiinnosta pätkääkään mitä televisiosta tulee. En siis ole sen koomin tyytyväinen tai tyytymätönkään sen tarjontaan, koska minun ei ole mikään pakko sitä seurata. Toki sieltä tuleekin ihan hyviä ohjelmia, kuten luontodokkareita, mutta katson ne mielummin Areenasta tai internetistä muutoin kuin livenä. En avaa ikinä televisiota varsinaisten lähetysten seuraamiseen.

Erotan itse vallan mainiosti kristillisen juhlan latteasta arjestani. Minun arkeeni niin joskus ylevämpine kuin sitten yleensä latteampine hetkineen ei liity kristillinen juhlinta mitenkään. Miten voisin olla näkemättä eroa? En ole kristitty, en hengaile kristittyjen kanssa, enkä noudata kulttuurikristillisessäkään mielessä mitään tapoja sitä lukuunottamatta, että kristillisen taustan omaavina pyhäpäivinä minäkin vietän vapaapäivän - sehän ei ole minun valintani, mutta ei ole myöskään ongelma minulle.

Mutta miksi "tuollaista maallista ja ei mitenkään jouluun liittyvää" ohjelmaa tulee joulun aikaan? No varmaan kuule ihan siksi, että tämä maailma ei ole mikään kristitty maailma; tämän maailman media ei ole kristittyä mediaa; tämä maa ei ole kristitty maa; eikä tämän maan kanavilta tursua yksinomaan kristillistä materiaalia edes jouluna.

Onko tämä ongelma? Minulle ei ainakaan ole. Minä olen sekularisti, ja kannatan uskonnonvapautta. Jokainen viettäköön joulunsa ja muutkin juhlansa uskontonsa mukaan tai uskonnotta. Kai tämä on nyt sitten sitä, että "ateisti on tyytyväinen", kun ateistin ei ainakaan tarvitse pakolla tänä päivänä noudattaa uskontoa, kuten ennen tarvitsi. Onko uskova tähän sitten tyytymätön?

• Anonyymi

Samaa "herkkyyttä" kaipaisi siihen miten amerikkalainen kulttuuri muilla tavoin tuhoaa kristinuskoa. Showksi se on pitkälti jo muuttunutkin.

• Yhdysvalloista on kotoisin juuri tuo show luontoinen kristillisyys. Kun joitain tilaisuuksia olen katsonut, niin aika hurjaa meininkiä näin suomalaisittain.

• DNA TV:n viihdekirjastossa, jossa on vanhempia leffoja ilmaiseksi katsottavana on joululeffana Bad Santa, jota kaipailinkin aikaisemmin jouluohjelmistoon.

Räävitöntä perseilyä. Ei lapsille, ei vakaumuksellisille uskoville, ei tosikoille, eikä varsinkaan joulupukkiin uskoville.

• Anonyymi

Tuli eilen illalla, muist. Subilta: Paha pukki. 🎅
        Yks mun suosikkejani, vaikka olenkin uskossa.

Muistuttaa jopa ulkonäöltään ja olemukseltaan yhtä mun tuttuani muutaman vuosikymmenen takaa.

• Anonyymi

Eihän läpikotaisin pahansuopainen ateisti tietenkään rakasta lähimmäistään, kauimmaisistaan puhumattakaan, edes Jouluna, maailman valon ja Herramme syntymäjuhlana, vaan senkin päivän haluaa tavalliseen rutiininomaiseen tapaansa vittuilla ja olla ilkeä, ehkä yrittäen naamioida sitä hieman normaalia enemmän huumoriksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuli eilen illalla, muist. Subilta: Paha pukki. 🎅
        Yks mun suosikkejani, vaikka olenkin uskossa.

Muistuttaa jopa ulkonäöltään ja olemukseltaan yhtä mun tuttuani muutaman vuosikymmenen takaa.

Omassa kategoriassaan ehdoton helmi. Joku voi sanoa mauttomaksi tai sairaaksi mutta nämä ovat makuasioita. Pimeän huumorin ystäville.

• a-teisti kirjoitti:

Omassa kategoriassaan ehdoton helmi. Joku voi sanoa mauttomaksi tai sairaaksi mutta nämä ovat makuasioita. Pimeän huumorin ystäville.

Veikkaanpa, että tuo katsotaan tänään. Tai katsotaankin siis. On minullakin jotakin sananvaltaa tässä huushollissa. 🤣

• Anonyymi

Muutoin olen samaa mieltä, että jenkkikulttuuri on länsimaisen ja itäisenkin sivistyksen pahin vihollinen. Se hyökkää sisältä päin.

Kärsin katsoa jenkkejä, ainakin elokuvissa. Tuhansia pikkuvirheitä, joita sivistynyt eurooppalainen ei ikinä tee.

Ne esim. istuu ruokapöydässä takki päällä, jotkut jopa hattu päässä. Eivätkä ole vieläkään opetelleet oikein käyttämään veistä ja haarukkaa.

• En väheksyisi Hollywoodin ansioita elokuvatuotannon saralla. Kyllä siellä on tuotettu eräs jos toinenkin maailman hienoimmista leffoista. Paskaa tehdään paljon, suurin osa kuraa mutta ei kaikki.

Laittaisin tämän esimerkiksi kärkisijoille:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tanssii_susien_kanssa

• Se amerikkalaisin kanava, FOX, lähettää joulupäivänä, jolloin amerikkalaiset joulua juhlivat, lähes ainoastaan Simpsoneita ja ToosaTV:tä koko päivän ja illan!

Joululeffana Yksin kotona. ; )

• ”Joulunajan ohjelmatarjonta paikallisilta jenkkikanavilta…”

Siellähän kaupallisuus on kaiken a ja o, eli mikä myy parhaiten, sitä tuotetaan. Hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kun markkinatalous on hyvin liberaalia ja tärkein arvo on raha.

• Anonyymi

Olisi hyvä tehdä ohjelmia,jotka auttaisivat ihmistä sietämään toista ja luopumaan loputtomasta rahan ja,arvostuksen tavoittelusta.Pyssyillä ei rauhaa rakenneta.

• Anonyymi

Kuusijuhlaan eli valon juhlaan ei kuulu kamelikansojen sadut.

• Anonyymi

Mutta alunperin kamelikansan kamelinpaska-viihde ilmeisesti kuuluu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      28
      1828
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1802
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      350
      1545
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      145
      1160
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      213
      1154
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      995
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      979
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      938
    Aihe