Nyt alkaa olemaan pikkuhiljaa voimat lopussa. Avovaimo jatkaa ja jatkaa epäilyjään että viestittelen muiden naisten ja varsinkin erään naisen kanssa joka on hänelle kuin punainen vaate härälle. Tämä on jatkunut jo kohta kaksi vuotta enkä usko että jaksan enää kauaa. Vaihtoehtoina on nyt joko parisuhdeterapia, ero tai avovaimon vieminen hoitoon. Aina, kun olen poissa kotoa (töissä tai tapaamassa lastani /vanhempiani) kotiseudulla tämä pska alkaa. Saatan saada satoja tekstiviestejä jotka on kaikkea muuta kuin hyväntahtoisia. Tämä tilanne alkaa ihan oikeasti tulemaan jo korvista ulos. Vaikka kuinka vakuutan avovaimolleni että ei ole muita naisia ja rakastan vain häntä (ja kovasti rakastankin) hän aloittaa tämän rumban kun olen poissa kotoa. Ei tarvitsse kuin lähteä töihin niin tämä alkaa. Ketään ei voi pakottaa hoitoon, jota hän kipeästi tarvitsisi mutta sitten vaihtoehto on ero. En jaksa enää. Onko vaimoni sekoamassa? Hän puhuukin ihan mitä sattuu ja luonne on muuttunut ailahtelevaksi ja henkisellä tavalla agressiivikseksi. Nakkelee toisille kaikenlaista huuhaata ja on silminnähden muuttunut. Käytös on arvaamatonta ja täysin erilaista mitä se oli silloin joskus. Kärsiikö vaimoni epävakaasta persoonallisuushäiriöstä vai onko hän narsisti?
Olemme kolmikymppinen pariskunta Keski-Suomesta.
Epävakaa persoonallisuushäiriö?
5
58
Vastaukset
- Anonyymi
On mustasukkaisia ihmisiä, mistä se kumpuaa on ilmeisesti huono itsetunto joka se lienee lapsuudentraumoja kun ei ole saanut huomiota tarpeeksi. Terapiaan ehkä kannattaisi mennä yhdessä, tai hakea apua Jumalalta..
- Anonyymi
Epävakaa persoonallisuus on toimintakykyä merkittävästi heikentävä häiriö, joka aiheuttaa siitä kärsivälle paljon haittaa ja ajoittain voimakkaita oirejaksoja. Häiriö on noin joka sadannella.
Kolme keskeisintä oirekokonaisuutta ovat
tunne-elämän epävakaus
käyttäytymisen säätelyn häiriöt
ihmissuhteiden vaikeudet.
Tunteiden ja mielialojen säätelyn vaikeus on epävakaan persoonallisuuden ydinpiirre. Keskeistä tunnesäätelyn ongelmissa ovat
Herkkyys tunneärsykkeille
Tunnereaktioiden voimakkuus
Hidas palautuminen perustasolle."
Ennemminkin vaimosi on sairaalloisen mustasukkainen. Mustasukkaisuus on sairasta, kun se vääristää todellisuutta ja ihminen kokee menettävänsä oman elämänsä hallinnan ja sen sijaan alkaa hallita toisia,
Noinhan ei voi elää, joten jos et saa vaimoasi hoitoon on paras ratkaisu ero. Ei ole sinun velvollisuutesi antaa hänen tuhota omakin elämäsi! Tee tämä hänelle selväksi.- Anonyymi
Totta. Mikään noista kolmesta esimerkistä ei valitettavasti pidä paikkaansa mutta sairaalloinen mustasukkaisuus kyllä pitää. Ei hakeudu hoitoon enkä ala pakottamaan. Kiitos asiallisesta vastauksesta.
- Anonyymi
Mutta minkälainen on reaktio kun huomaa että minä olenkin jonain päivänä lähtenyt? Onko hyvillään harhojensa kanssa vai onko se henkinen katastrofi kun huomaa että ihminen jota hän rakastaa onki lähtenyt??
- Anonyymi
Kiva kuulla ettei vaimoskani ole ainut laatuaan jolla korvien välissä viiraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193174Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622882Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o692698Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342606Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582118- 491669
- 831648
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131641Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181639- 571529