Mutta me 50-kymppiset ollaan saatu jo tarpeekseen liikaa lisääntyneiden paapomisesta, mikä näyttää aivan järjettömältä jo.
Nuoret ovat idealisteja, mutta se karisee aikaa myöten pois kun tajuaa, että eihän noista ole mihinkään, vaikka kuinka suurina kansoina ovat.
Suomeen lisää valkoisia suomalaisia, ei kehitysmaalaisia.
Oman kansan syntyvyys nousuun, niin Pisa-tuloksetkin lähtevät nousuun taas ja sitä myöten kehityskin jatkuu.
Nuoret eivät ole vielä kyllästyneet kehitysapuun
27
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Puhu poika vain itsestäsi. Meistä kuusvitosista monet ovat humanisteja.
- Anonyymi
Elä poijittele viisaampiasi vaan koita ottaa opiksesi koskaan ei ole liian myöhäistä?
- Anonyymi
Niin, moni pysyy laput silmillä vanhempanakin, kyllä sekin on nähty, mutta valtaosa ei ja se näkyy muuten PS:n kannatuksessakin.
Ei pidä olla tyhmä koko ikää, vaan täytyy seurata ja oppia asioita.
Mosambikilainen kehitysapukoordinaattorin sanat muistan aina:
Hän sanoi n. 10 vuotta sitten, että "lopettakaa kehitysapu, sillä se passivoi muutoinkin laiskuuteen taipuvaista mustaa miestä" - Anonyymi
Olen 67 vee ja samaa mieltä aloittajan kanssa.
Mitä hyötyä on siitä, että tänne tunkee kehitysmaalaisis, jotka lisääntyvät rutosti.
Heidän maissaan ei edes sodita vaan he ovat lähteneet rahan perässä tänne.
Sosiaalituilla eläminen on heidän unelmansa.
Suomi itse kehitysmaalaistuu näiden tulijoiden mukana. Köyhdymme itse ja Suomella ei ole kohta varaa auttaa ketään, ei edes kehitysmaita.
Hilijalan jälkemme kasvaa, ihmismäärän kasvaessa.
Afrikkalaisten pitäisi itse huolehtia omasta lisääntymisestään. Kiina teki ilmastoteon aikanaan, vaatimalla korkeintaan kahden lapsen perheitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä poijittele viisaampiasi vaan koita ottaa opiksesi koskaan ei ole liian myöhäistä?
Mutta eihän kirjoittaja pojitellut viisaampia. Hän vain osoitti jälleen yhdelle persulle kaapin paikan.
- Anonyymi
Meidän aikana on maapallon väestömäärä tuplaaantunut.
- Anonyymi
Meissä kuusvitosissa on myös onneksi realisteja eli moneen lähtöön löytyy.
- Anonyymi
Jep, kun on ekaluokkalaisesta saakka maksanut Taksvärkki yms. keräyksiin pennosia ja yhtäkkiä viisikymppisenä tajuaa, ettei ne ole saaneet mitään aikaiseksi "kolmansien maiden sivistämisessä ja kehityksessä miljardeilla euroilla, loppuu avustamiset kokonaan.
Hävettää, että on ollut tyhmä näin pitkään. Avustuskohteita löytyy kyllä läheltäkin ja ilman välikäsiä ja korruptiota. Samalla saa itse päättää sen, kuka tai mikä kohde on.- Anonyymi
Itse älysin kusetuksen jo 80-luvulla.
- Anonyymi
Älä puhu roskaa. Minä olen yli 60 ja kannatan kehitysapua ja hädässä olevien auttamista.
- Anonyymi
Kehitysapu on vain lisännyt lisääntymistä ja sitä myöten kärsivien määrää, ei se ole itseasiassa kehittänyt mitään.
Kehitys lähtee kansoista itsestään, ei ulkopuolisten ruokinnasta.
Käkikansat eivät ansaitse paikkaa tässä ylikansoittunessa planeetassa. - Anonyymi
En ole kanssasi samaa mieltä kehitysavun järkevyydestä kehitysmaihin, enkä tuskin monesta muustakaan asiasta, mutta kannatan loppuun saakka oikeuttasi mielipiteeseesi, enkä heittele "älä puhu roskaa- kommentteja". Pidä sinä omasi ja minä todellakin pidän omat mielipiteeni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitysapu on vain lisännyt lisääntymistä ja sitä myöten kärsivien määrää, ei se ole itseasiassa kehittänyt mitään.
Kehitys lähtee kansoista itsestään, ei ulkopuolisten ruokinnasta.
Käkikansat eivät ansaitse paikkaa tässä ylikansoittunessa planeetassa.Höpö höpö. Lue edes biologian alkeita. Tuolla tekstillä osoitat totaalin tietämättömyytesi. Ihailet varmaan myös Trumpia ja alt-right - salaliittoteorioita.
- Anonyymi
euhun päästi tahallaan pakolaiset eu maihin kansallisten orvojen polkemisen vuoksi moni uskonto seka soppaa kansa kuntien sekoitaminen todellinen pää määrä,
- Anonyymi
Äärivasemmistonuoret(sdp, vihr, vas) ovat niin kauan humanisteja kunnes joutuvat oikeisiin töihin ja kustantavat itse pakolaisten huvittelut.
- Anonyymi
Äärivasemmistonuoret, niinkuin sinä heitä kutsut, vaikka et edes tiedä termistä mitään opiskelevat ensin toisin kuin persuperheen nuori käy ottamassa tatskan ja haaveilee mopedista ja notkuu ässän edessä räkimässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äärivasemmistonuoret, niinkuin sinä heitä kutsut, vaikka et edes tiedä termistä mitään opiskelevat ensin toisin kuin persuperheen nuori käy ottamassa tatskan ja haaveilee mopedista ja notkuu ässän edessä räkimässä.
Suomen tuhoon tähtäävä opiskelu menee hukkaan. Tarkoitus on tehdä asioita Suomen eteen eikä Suomea vastaan.
- Anonyymi
Koulut kiristävät oppilailta ja heidän vanhemmiltaan rahaa keräyksiin joilla tuetaan mamutusta, jos et maksa niin et saa vapaapäivää koulusta.
Siis jos lapsi ei halua rahallisesti tukea maan mamuttamista niin rangaistuksena on ylimääräinen koulupäivä, toki ilman opintoja, sillä eihän pahantekijälle siitä mitään hyötyä saa olla.
On täällä helvetisti päästään vinksahtaneita koululaitoksessakin, pitäisi alkaa siivota isolla luudalla ja aloittaa teloitukset. - Anonyymi
Kehitysapu aiheutti väestöräjähdyksen, jonka seurauksena köyhyys ei ole vähentynyt, vaan lisääntynyt yhtä räjähdysmäisesti.
- Anonyymi
Kehitysapu vähensi köyhyyttä ja mahdollisti opiskeluun pääsyn ja työnsaannin Kouluttamattomat tulevat sitten Eurooppaan etsimään siivoustöitä.
- Anonyymi
Nyt jos kehitysavun antajilla sattuu joku katastrofi omilla alueillaan ja kehitysapu katkeaa, aiheuttaa se valtavan epäinhimillisen kärsimyksen kun nuo muiden selkänahasta ravintonsa saavat joukkokuolevat nälkään ja sairauksiin.
Kehitysapu on muutenkin järjetöntä, suomen narsistiset naamaposeeraavat päättäjät maksavat muiden suomalaisten, jopa tulevien polvien, selkänahasta kehitysapua joka lisää meille kilpailijoita globaaleille markkinoille.
Ihan sama kuin menisi leijonan eteen, avaisi ranteensa ja sanoisi; syö minut, olen idiootti.
- Anonyymi
Kehitysapurahoilla gebardihattupäälliköt ostelevat uusia maastureita toivottavasti hybridejä niin vihreetkin tykkää.Näillä maastureilla sitten ajeluttavat tawjaa ja pekkaa ympäri savannia ja maailma pelastuu.Ne muutamat maat jotka jotenkin pärjäävät eivät edes huoli noita rahoja.Sitäpaitsi suurin osa avustusjärjestöjen rahoista menee "henkilökuluihin".
- Anonyymi
Heille on kerätty ainakin 50 vuotta kehitysapua ja viety oppia sinne. Kaivot on kaivettu ja koulut rakennettu. Ja mitä edistystä on tapahtunut? Siellä ne istuu kärpästen keskellä suu auki ja haluaa lisää kehitysapua. Kaivot ja koulut on käyttämättä ja oppiminen ihmisenkaltaiseen elämään on mahdotonta. Kun paskattaa niin paskotaan savimajan oven eteen.
Annetaan kehitysapua mieluummin vaikka betoniporsaalle. Ajan myötä se oppii kaikki paremmin kuin nämä sieltä afrikasta.- Anonyymi
"Kaivot ja koulut on käyttämättä"
----
On niitä kaivoja käytetty, niihin on tungettu uskonsodissa tapettujen ruumiita ja niitä on myös kaytetty käymälöinä, siis ne on paskottu umpeen tavalla taikka toisella.
- Anonyymi
ongelma tulee kehitys maissa ehkäisyn puuttuessa kun taas rikkaissa maissa ehkäisyä käytetään,
- Anonyymi
Minä n.60 toivon jo sisällis sotaa . Niin pewkaleen hulluks koko maa laitettu, säästö täällä, mut ei säästöä maahanmuutossa !
- Anonyymi
Tuossa äänestyksessä näkyi tuollainen tulos.
Pitäisikö kehitysapua suurentaa?
Kyllä: 20.33 %
Ei: 79.67 %
Ääniä: 14563
Linkkiä ei voi laittaa koska poistuu heti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse874684Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.722121Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301182
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 511044
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924