Kylläisyys

Anonyymi

Vähiten kylläisyyttä aiheuttaa rasvaa sisältävä ruoka,se on sanottu tässäkin.

Energiaravintoaineista täyttävintä on proteiini ja vähiten kylläisyyttä aiheuttaa runsaasti rasvaa sisältävä ruoka. Tutkimustulokset kertovat myös, että kaikenlainen vaihtelu lisää syömistä
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2005/01/25/vatsan-taytetta-osa-1-annoskoot-ja-kyllaisyys.

Yllätyin itse kun söin ateriaksi 1,4 litraa veteen tehtyä täysjyväriisipuuroa jossa 2 dl maitoa n 800 kal kanelilla,omenasoseella makeutettuna sekä kahvin kanssa rasvatonta ja sokeritonta kaura omenapiirakkaa jossa paljon omenaa aamulla ja iltapäivällä 200 kal
Vaikutus illalla oli se että olo oli niin kylläinen että ei tehnyt mieli syödä illalla ja yöllä yhtään mitään,yleensä on ollut pieni nälkä ja ruoka on maistunut.
Päivän kalorit vain n 1700 kal

Nyt se selvisi sekin miksi kaikki podarit syövät puhdistettua riisiä
Täysjyväriisiä ei pysty syömään isoja määriä niin että 4000 -4500 kaloria tulisi täyteen,sitä ei yksinkertaisesti jaksa syödä.
Moni roskaruoka on sellaista että syönnin jälkeen on kohta heti uudestaan nälkä,ja pitää syödä lisää.

https://www.youtube.com/watch?v=lDvtfqmoMbw miten saada lisää painoa,mies syö puheidensa mukaan 4500 kal päivässä,eikä ole lihava.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ennen on luultu sitä että rasva on se mikä tekee olon kylläiseksi,asia onkin aivan toisin

      Ylimääräinen syöty rasva menee jo muutamissa tunneissa ihonalaiseen kerrokseen.

    • Anonyymi

      Tyhmiä on helppo jymäyttää

      • Anonyymi

        Suuri viisaus kokemuksen syvällä rintaäänellä? Olen pahoillani.


    • No sokeriset virvoitusjuomat ovat myös pahoja.

      • Anonyymi

        "No sokeriset virvoitusjuomat ovat myös pahoja."

        Puhimattakaan viljatuotteista ja margariineista.

        Vai kuinka ajattelet pilattuasi hoitosi luuloillasi??


      • Anonyymi kirjoitti:

        "No sokeriset virvoitusjuomat ovat myös pahoja."

        Puhimattakaan viljatuotteista ja margariineista.

        Vai kuinka ajattelet pilattuasi hoitosi luuloillasi??

        Ja vekua harmittaa vietävästi se, että diabeteksen hoitotasapainon saa oikein hyväksi laihduttamalla ja elämällä virallisilla suosituksilla.

        Karppaus vie näemmä muistin kun veku uskoo minun käyttävän margariinia vaikka olen monesti korjannut käyttäväni majoneesia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ja vekua harmittaa vietävästi se, että diabeteksen hoitotasapainon saa oikein hyväksi laihduttamalla ja elämällä virallisilla suosituksilla.

        Karppaus vie näemmä muistin kun veku uskoo minun käyttävän margariinia vaikka olen monesti korjannut käyttäväni majoneesia.

        Käytätkö tosiaan majoneesia, vaikka yrität laihtua?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ja vekua harmittaa vietävästi se, että diabeteksen hoitotasapainon saa oikein hyväksi laihduttamalla ja elämällä virallisilla suosituksilla.

        Karppaus vie näemmä muistin kun veku uskoo minun käyttävän margariinia vaikka olen monesti korjannut käyttäväni majoneesia.

        "Ja vekua harmittaa vietävästi se, että diabeteksen hoitotasapainon saa oikein hyväksi laihduttamalla ja elämällä virallisilla suosituksilla."

        Unhdit lisätä:riittävällä lääkityksellä.

        Muuten juttusi on taas pelkkä satu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö tosiaan majoneesia, vaikka yrität laihtua?

        Toki. Ihminen tarvitsee välttämättömiä rasvahappoja ja niitä on runsaasti majoneesissa. Käyttämässäni kevytmajoneesissa on vain 30% rasvaa ja 4 tl majoneesia noin 5g rasvaa. Ei ole paljon per päivä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Toki. Ihminen tarvitsee välttämättömiä rasvahappoja ja niitä on runsaasti majoneesissa. Käyttämässäni kevytmajoneesissa on vain 30% rasvaa ja 4 tl majoneesia noin 5g rasvaa. Ei ole paljon per päivä.

        Kevytmajoneesi

        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/578

        ts. 90% energiasta tulee rasvasta.

        Purkissa suurin aine osa VETTÄ. Sotke lisää vettä purkkiin niin on vielä kevyempää. Meillä sitä saa hanasta. Helpposkoisia jymäytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö tosiaan majoneesia, vaikka yrität laihtua?

        Laihduttaessa mitään ruokaa ei ole kielletty kunhan muistaa pysyä kohtuudessa. Voisi laihduttaminen olla liian vaikeaa jos pitäisi kamalasti rajoittaa syömisiään. Jos joku ruoka on täysin kielletty voi houkutus lopulta kasvaa liian suureksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö tosiaan majoneesia, vaikka yrität laihtua?

        Ei hpv majoneesia käytä vaan jotain vesisotkua mihin on lisätty hieman majoneesia.

        Samoilla luuloilla pilasi hoitonsakkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevytmajoneesi

        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/578

        ts. 90% energiasta tulee rasvasta.

        Purkissa suurin aine osa VETTÄ. Sotke lisää vettä purkkiin niin on vielä kevyempää. Meillä sitä saa hanasta. Helpposkoisia jymäytetään.

        "ts. 90% energiasta tulee rasvasta."

        Tämähän on tämä sama juttu uudelleen ja uudelleen kun räkänokka ei vaan tajua.

        Jos sulla on vaikka miljoona kuutiota juomavettä ja pudotat sekaan sokeripalan niin sen jälkeen 100% tuon vesimäärän energiasta tulee hiilihydraateista.

        Teoriasi mukaan siinä vaiheessa vesi on VHH-ihmiselle juomakelvotonta.

        Tämä vain todistaa sitä, miten yksinkertaisia ihmiset voi olla. Uskovat uskomuksiin, näkemättä metsää puilta.

        Vastauksena tähän saamme varmaan ne perinteiset räkänokka, lapio, vajakki kommentit jotka alleviivaa ja todistaa kaiken juuri sanomani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "ts. 90% energiasta tulee rasvasta."

        Tämähän on tämä sama juttu uudelleen ja uudelleen kun räkänokka ei vaan tajua.

        Jos sulla on vaikka miljoona kuutiota juomavettä ja pudotat sekaan sokeripalan niin sen jälkeen 100% tuon vesimäärän energiasta tulee hiilihydraateista.

        Teoriasi mukaan siinä vaiheessa vesi on VHH-ihmiselle juomakelvotonta.

        Tämä vain todistaa sitä, miten yksinkertaisia ihmiset voi olla. Uskovat uskomuksiin, näkemättä metsää puilta.

        Vastauksena tähän saamme varmaan ne perinteiset räkänokka, lapio, vajakki kommentit jotka alleviivaa ja todistaa kaiken juuri sanomani.

        Minusta 30% majoneesi on paremman makuista kuin täysrasvainen ja se on myös monikäyttöisempää kuin täysrasvainen. Kun tekee remoulladia niin rasvapitoisuus laskee entisestään. Käytän myös kevytmeetvurstia koska se on mielestäni parempaa.

        Toki joskus tulee tehtyä itse majoneesia ja se on parempaa mutta kaupan versiot eivät ole kovinkaan hyviä.


    • Anonyymi

      Mitä Veku myy?

      • Anonyymi

        varmaan nenäliinoja kun se räkänokista tuntuu paasaavan


      • Anonyymi

        Mitä Veku myy?

        Antiikkia ja taide-esineitä. Kiinnostaako.

        Ravintoneuvoni ovat tietenkin täysin ilmaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Veku myy?

        Antiikkia ja taide-esineitä. Kiinnostaako.

        Ravintoneuvoni ovat tietenkin täysin ilmaisia.

        "Antiikkia ja taide-esineitä. Kiinnostaako."

        Ei kiinnosta. Minua kiinnostaa nopeat autot, nuoret naiset ja käypä raha.

        "Ravintoneuvoni ovat tietenkin täysin ilmaisia."

        Minulle on opetettu, että "ilmaista lounasta" ei ole. Miten on mahdollista, että tarjoamasi lounas on ilmainen; taitaa olla jossakin nyt koira haudattuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Antiikkia ja taide-esineitä. Kiinnostaako."

        Ei kiinnosta. Minua kiinnostaa nopeat autot, nuoret naiset ja käypä raha.

        "Ravintoneuvoni ovat tietenkin täysin ilmaisia."

        Minulle on opetettu, että "ilmaista lounasta" ei ole. Miten on mahdollista, että tarjoamasi lounas on ilmainen; taitaa olla jossakin nyt koira haudattuna?

        Oppi ei tunnu uponneen hyvään maahan.

        Jatka haaveilua mopoasi tankatessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppi ei tunnu uponneen hyvään maahan.

        Jatka haaveilua mopoasi tankatessasi.

        Toiko joulupukki satukirjan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Veku myy?

        Antiikkia ja taide-esineitä. Kiinnostaako.

        Ravintoneuvoni ovat tietenkin täysin ilmaisia.

        Veku myy rasvadieettiä.


    • Anonyymi

      söin just pizzan, 658 grammaa ja join kolaa

      tuli kylläinen olo

      • Anonyymi

        Join juuri litran vettä illalliseksi ja tuli tosi kylläinen olo.
        Ennen aamua ei tarvii mitään ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Join juuri litran vettä illalliseksi ja tuli tosi kylläinen olo.
        Ennen aamua ei tarvii mitään ruokaa.

        Tunnin kuluessa se vesi tulee normaalireittiä ulos ja sitten on taas nälkä. Et silti tarvitse mitään ruokaa, tulee se aamu nälkäisellekin.


    • Anonyymi

      Nyt kaikki laihduttajat jättäkää pois ruokavaliosta vehnäjauhot,vaalea riisi,kahvi,tavallinen vaalea sokeri.Ottakaa ruokavalioon täysjyvä tuotteet,tumma riisi,intiaani sokeri ja kahvin tilalle yrtti teet.Ei mustaa teetä.Sitten alatte syömään parsakaalia ,sitruunaa,valkosipulia.Teette näistä kolmesta ruokaa ja lisäätte kanaa lisäksi Myös lihan jättätte pois.Ostatte aktiivisuusmittari ja alatte liikkumaan.Ei mitään laihdutus ryhmiä tarvitse.Syltte kalaa,kanaa,kasviksia,yrttejä tuoreita.Jos on paljon ylipainoa kannattaa alkaa uida niin kauan kun jaksaa.Tekee joka kerta vähän lisää niin sitten paino alkaa putoamaan.Älkää syökö mitään pullaa eikä muita herkkuja.Tiedättekö et 500 kcal jos haluaa polttaa koko määrän joutuu polkemaan kuntopyörää 42 km eli ihan valtavan paljon.Noudattakaa ohjeita niin paino putoaa.Iloinen mieli tulee kun onnistuu jossain.Kaikki totta mitä kirjoitan eli haluan auttaa niinkuin naapurin vanhaa mummoa.

      • Anonyymi

        Siis täydelliset pelkkiin luuloihin perustuvat ohjeet jojoiluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis täydelliset pelkkiin luuloihin perustuvat ohjeet jojoiluun?

        Jos juuri sinulla kaikki muu paitsi rasvan syöminen johtaa jojoiluun, ei se tarkoita sitä että ns. normaalilla ihmisellä se niin toimisi.

        Ilmeisesti elimistösi on jotenkin niin vinksallaan ja toimii niin, että ainoa keino painonhallintaasi on syödä äärimmäisen epäterveellisesti, ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että normaaleilla ihmisillä olisi vastaava tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis täydelliset pelkkiin luuloihin perustuvat ohjeet jojoiluun?

        Täällä keskustellaan normaalien, terveiden ihmisten laihduttamisesta noin lähtökohtaisesti. Perussairauksien omaavien omista ruokavalioista voisi keskustella muualla.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      135
      2242
    2. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      69
      1854
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      100
      1815
    4. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      70
      1565
    5. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      83
      1440
    6. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      95
      1186
    7. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      286
      1177
    8. 296
      1040
    9. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      35
      879
    10. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      59
      846
    Aihe