Paljonko palkkaa

Anonyymi

Kertokaa nyt rehellisesti, paljonko teidän työttömien mielestä pitäisi saada bruttopalkkaa/ kk kokopäivätyöstä, mitä työtä tekisit ja mikä on ammattitaitosi tai koulutuksesi.

Entä paljonko reissuhommista, josta saat palkan lisäksi työpäiviltä verottoman päivärahan 43 €/työpäivä ja firman majoituksen työviikoiksi työpaikkakunnalla. Työ 12h/ päivä työviikko 7 päivää jota seuraa 7 päivän vapaa, eli viikko töitä viikko vapaata rytmillä. Joka toinen työviikko on päivävuoro 07-19 ja joka toinen yövuoro 17-07.

Majoitus on yleensä kerrostaloasunnoissa jossa samassa huoneessa on punkka päivävuorolaiselle ja toinen yövuorolaiselle eli nukkua saat omassa rauhassa mutta huone ei ole yksin sinun käytössäsi.
Siivooja käy kerran viikossa viikonvaihtopäivänä.
Keittiö ja olohuone ovat tietenkin yhteiskäytössä.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomaatko, ei yhtään vastausta. Ei työttömät töitä halua, ei ainakaan sellaisella palkalla ammattitaitoon nähden että kehtaisivat edes sanoa.

    • Anonyymi

      En ole työtön tällä hetkellä, mutta olen ollut vuosien varrella.

      Joku 10€/h kelpaa mulle jostain perusduunista. 13-14€ sitten jos on jopa hieman vastuuta. Eli en kovin paljoa vaadi. Tosin palkka ei ole ikinä ollut se ongelma, vaan ne tunnit. Nykyään tarjotaan keikkasopimusta tai nollasopimusta tai muutaman kuukauden pätkähommia. Se tässä eniten vituttaa.

      Koita perustaa perhettä ja ostaa kämppää ja muuta aikusten hommia kun et tiedä viikosta viikkoon paljonko tunteja on tarjolla. Sitten pitää loput rahat hakea liitolta, ja siihen menee se pari viikkoa jne. jne.

      Johonkin epämääräiseen reissuhommaan en menisi ihan pikkupalkalla. Mitä tarjoat?

      • Anonyymi

        En täällä palstoilla tarjoa mitään.
        Mietin vaan, kun olen edellämainitsemissani reissuhommissa ollut jo yli 20 vuotta ja asunnot on jo maksettu ja lapsi maailmalla, että pärjättäisiin vaimon kanssa jo vähemmälläkin kahdestaan.
        Myös toinen työkaveri on samoissa mietteissä, mutta pomot ovat sanoneet että ei näihin reissuhommiin ole enää ketään tulossa, tai jotain alkoholiongelmaisia enintään, että ei voi meidän työaikaa lyhentää ellei ole kelvollista miestä osoittaa tilalle.
        Haluttaisiin molemmat jo muuttaa rytmi niin että oltaisiin viikko töissä ja 3 viikkoa vapaalla, eli yksi ahkera tarvittaisiin täyspäiväiseksi lisää.

        Työt kesäisin yleensä suomessa eli viikko töitä viikko vapaata. Talvisin melko usein muualla, riippuen ollaanko euroopassa vai kauempana, 2 töitä 2 vapaata tai 4 töitä 4 vapaata.

        Lähinnä yritän itse kartoittaa onko vielä työmiehiä, joilla ei tule koti-ikävä esteeksi tällaiselle työlle. Mieluiten perheellinen, sillä heillä on varmemmin halu tehdä työt hyvin että työpaikka säilyy.

        Työ on koneiden käyttöä ja huoltoa, työn oppii melko nopeasti jos on hyvä koordinaatiokyky ja rauhallinen luonne.

        Onkohan ihmisten käsitys tällaisen työn palkasta järkevä. Mitä itse arvelet, työolosuhteet vaihtelee huoltohommien osalta juuri yhtäpaljon kuin sää. Joskus on kylmä, joskus kuuma ja joskus oikein kiva keli.

        Mikä olisi mielestäsi sopiva palkka, siis päivärahojen lisäksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En täällä palstoilla tarjoa mitään.
        Mietin vaan, kun olen edellämainitsemissani reissuhommissa ollut jo yli 20 vuotta ja asunnot on jo maksettu ja lapsi maailmalla, että pärjättäisiin vaimon kanssa jo vähemmälläkin kahdestaan.
        Myös toinen työkaveri on samoissa mietteissä, mutta pomot ovat sanoneet että ei näihin reissuhommiin ole enää ketään tulossa, tai jotain alkoholiongelmaisia enintään, että ei voi meidän työaikaa lyhentää ellei ole kelvollista miestä osoittaa tilalle.
        Haluttaisiin molemmat jo muuttaa rytmi niin että oltaisiin viikko töissä ja 3 viikkoa vapaalla, eli yksi ahkera tarvittaisiin täyspäiväiseksi lisää.

        Työt kesäisin yleensä suomessa eli viikko töitä viikko vapaata. Talvisin melko usein muualla, riippuen ollaanko euroopassa vai kauempana, 2 töitä 2 vapaata tai 4 töitä 4 vapaata.

        Lähinnä yritän itse kartoittaa onko vielä työmiehiä, joilla ei tule koti-ikävä esteeksi tällaiselle työlle. Mieluiten perheellinen, sillä heillä on varmemmin halu tehdä työt hyvin että työpaikka säilyy.

        Työ on koneiden käyttöä ja huoltoa, työn oppii melko nopeasti jos on hyvä koordinaatiokyky ja rauhallinen luonne.

        Onkohan ihmisten käsitys tällaisen työn palkasta järkevä. Mitä itse arvelet, työolosuhteet vaihtelee huoltohommien osalta juuri yhtäpaljon kuin sää. Joskus on kylmä, joskus kuuma ja joskus oikein kiva keli.

        Mikä olisi mielestäsi sopiva palkka, siis päivärahojen lisäksi?

        Piti vielä lisätä että ruokailut on jokaisen omalla vastuulla, matkat ulkomaan keikoilta maksetaan lähimmälle lentokentälle asti. Matkustaminen on omaa, palkatonta aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti vielä lisätä että ruokailut on jokaisen omalla vastuulla, matkat ulkomaan keikoilta maksetaan lähimmälle lentokentälle asti. Matkustaminen on omaa, palkatonta aikaa.

        20e/h ja lisät päälle, ylitöitäkin saatan painattaa kunhan siitä maksetaan. Mihinkään koiran hommaan ei viiti ruveta mutta jos työtä tehdään hankalissa olosuhteissa ja siitä ollaan valmiita maksamaan niin mikä jottei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20e/h ja lisät päälle, ylitöitäkin saatan painattaa kunhan siitä maksetaan. Mihinkään koiran hommaan ei viiti ruveta mutta jos työtä tehdään hankalissa olosuhteissa ja siitä ollaan valmiita maksamaan niin mikä jottei.

        Mitä tarkoittaa lisät päälle. Meillä on kokonaispalkkaus, eli erikseen ei tule mitään pyhä tai yötyölisiä erikseen, vaan kaikki os sisällytetty kuukausipalkkaan. Työtä tehdään aina, mikään joulu tai muukaan pyhä ei vaikuta, jos sattuu omalle työviikolle niin sitten ollaan töissä.
        Päiväraha tulee siis työpäiviltä, 43€/ päivä kotimaassa, ulkomailla ulkomaan päiväraha. Sen lisäksi on vaan kuukausipalkka, jonka määrään ei vaikuta se paljonko pyhiä sattuu omaan vuoroon.

        Eli saisinko bruttokuukausipalkan, joka olisi mielestäsi ok. Huoltotyötä on ehkä noin 15% työajasta, ja sitä tehdään ulkona sään armoilla, koneita käytetään sisätiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa lisät päälle. Meillä on kokonaispalkkaus, eli erikseen ei tule mitään pyhä tai yötyölisiä erikseen, vaan kaikki os sisällytetty kuukausipalkkaan. Työtä tehdään aina, mikään joulu tai muukaan pyhä ei vaikuta, jos sattuu omalle työviikolle niin sitten ollaan töissä.
        Päiväraha tulee siis työpäiviltä, 43€/ päivä kotimaassa, ulkomailla ulkomaan päiväraha. Sen lisäksi on vaan kuukausipalkka, jonka määrään ei vaikuta se paljonko pyhiä sattuu omaan vuoroon.

        Eli saisinko bruttokuukausipalkan, joka olisi mielestäsi ok. Huoltotyötä on ehkä noin 15% työajasta, ja sitä tehdään ulkona sään armoilla, koneita käytetään sisätiloissa.

        4500e lähtisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4500e lähtisin

        Mulle riittäis 4450€ ja koppa kaljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle riittäis 4450€ ja koppa kaljaa.

        Aika kovat on palkkatoiveet työstä joka ei välttämättä vaadi koulutusta vaan sen oppii siinä toisen parina tehdessä muutamassa viikossa.

        Ehkä pomo oli oikeassa, harmi.
        Minusta palkka on ihan ok. 3800 € päivärahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kovat on palkkatoiveet työstä joka ei välttämättä vaadi koulutusta vaan sen oppii siinä toisen parina tehdessä muutamassa viikossa.

        Ehkä pomo oli oikeassa, harmi.
        Minusta palkka on ihan ok. 3800 € päivärahat.

        No ei se omakaan toive kauas heittänyt. Reilu 4000e saan täällä kotikaupungissakin, olemalla pyhät yms töissä ja tekemällä lyhyempää työaikaa kuin sinä, niin sitä pohjana käyttäen hinnoittelin itseni. Jos työsi ei vaadi mitään niin miksi työnantajasi lähettää sitten kalliita reissu-ukkoja ympäri Suomea ja muuta maailmaa, eikä käytä paikallisia? Mitä se pomosi siis sanoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se omakaan toive kauas heittänyt. Reilu 4000e saan täällä kotikaupungissakin, olemalla pyhät yms töissä ja tekemällä lyhyempää työaikaa kuin sinä, niin sitä pohjana käyttäen hinnoittelin itseni. Jos työsi ei vaadi mitään niin miksi työnantajasi lähettää sitten kalliita reissu-ukkoja ympäri Suomea ja muuta maailmaa, eikä käytä paikallisia? Mitä se pomosi siis sanoi?

        Ei ole varaa ottaa sitä riskiä että jos tuleekin ukkoja jotka ei ole ajoissa työmaalla joka päivä, sillä sanktiot työn seisoessa käsittääkseni todella suuret. Täällä ei pikku nuhan takia jäädä töistä pois. Osa työkohteista on muutenkin vain parin viikon mittaisia ja jatkuva uusien kouluttaminen ei toimi, eikä ole edes kohtuudella löydettävissä miehiä jos työ loppuu heti kun yksi työmaa on valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se omakaan toive kauas heittänyt. Reilu 4000e saan täällä kotikaupungissakin, olemalla pyhät yms töissä ja tekemällä lyhyempää työaikaa kuin sinä, niin sitä pohjana käyttäen hinnoittelin itseni. Jos työsi ei vaadi mitään niin miksi työnantajasi lähettää sitten kalliita reissu-ukkoja ympäri Suomea ja muuta maailmaa, eikä käytä paikallisia? Mitä se pomosi siis sanoi?

        Etkö olekaan se sama joka sanoi että tärkeintä olisi riittävät työtunnit ja jatkuvuus, ettei olisi pätkätöitä? Mihin se mies katosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö olekaan se sama joka sanoi että tärkeintä olisi riittävät työtunnit ja jatkuvuus, ettei olisi pätkätöitä? Mihin se mies katosi?

        Minä olen se kyseinen mies.

        En minä nyt täällä joka päivä päivystele, että olisiko herralla jotain kysyttävää. Muutakin tekemistä. :D

        3800€ päivärahat kelpaisi kyllä minullekin. Oliko vielä muuta?


    • Anonyymi

      Haluan palkkaa 1800 raksatöistä. Oon saanut 17 euroa tunti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2639
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      213
      2442
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2302
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe