En oikein tiedä mitä tehdä, pitääkö vaihtaa työpaikkaa. Kaikki meni hyvin 3 vuotta, mutta viimeinen vuosi on ollut yhtä kidutusta. Syynä ei ole esimies, hän on herttainen rouva, jolla ei ole auktoriteettia oikeastaan mihinkään. Todellinen paikan pomo on luottamusmies.
Luottamusmies kuormittaa minua omilla töillään, hänelle pitää hakea munkkipossu iltapäiväkahville, pitää viedä paperi sinne ja tänne. Minua ei ole palkattu hänen juoksupojakseen vaan myyntityöhön. Provikkaa ei tule kun ei ehdi myymään. Tilipussi keveni kolmanneksen, kun hän alkoi juoksuttamaan minua asioillaan.
Valitin asiasta esimiehelle, mutta hän ei ole uskaltanut edes ottaa asiaa puheeksi luottamusmiehen kanssa. Ilmeisesti tässä on vaihdettava työpaikkaa, luottamusmiestä tuskin saa pois tästä työpaikasta.
Kun kiusaaja on luottamusmies
6
221
Vastaukset
- Anonyymi
"...Syynä ei ole esimies, hän on herttainen rouva, jolla ei ole auktoriteettia oikeastaan mihinkään. Todellinen paikan pomo on luottamusmies."
Kun asetelma on tuo, suuri vastuu on esimiehellä, joka jostain syytä on hakeutunut tai suostunut tehtävään, mutta ei kanna siihen kuuluvaa vastuuta. Hän siis laiminlyö tehtäviään. Herttaisuus ei aina auta tosipaikan tullen, kuten olet huomannut.
Onko luottamusmiehellä oikeasti työntekijöiden tuki? Milloin luottamusmiehestä on viimeksi äänestetty? Luottiksen asema ei ole eläkevirka, vaikka moni heistä niin kuvitteleekin. - Anonyymi
Jos luottamusmies ei ole esimiesasemassa sinuun nähden, niin miksi hyppäät?
Sano luottamusmiehelle kun pyytää tekemään jotain, että sori, en ehdi, mun pitää soittaa nyt muutama myyntipuhelu, istut perseellesi, otat luurin käteen ja alat tekemään töitäsi. Siihenhän sinut on palkattu.
Etkä hötkyile työpisteeltäsi kahvikämppään muiden luo juttusille.
Mitä noihin papereiden kuljetteluun tulee, niin käske seuraavan kerran laittaa ne paprut asianosaiselle pdf liitetiedostona sähköpostilla. Niin sitä nykyaikana papereita siirretään suitsait sukkelaan sekunneissa isojenkin matkojen päähän. - Anonyymi
Aika erikoista toimintaa aloittajan työpaikalla. Tuollainenhan nyt pitää heti alkuunsa viheltää poikki koska ei mitenkään liity työtehtäviin. Meilläkin oli joskus pomo, joka pesetti autonsa työpäivän aikana alaisillaan. Se homma loppui kun kaveri heitettiin niska-perseotteella laiturilta syyskylmään järveen. Minäkin olen luottamusmies ja annan ihmisille tehtäviä, mutta en luottamusmiehen vaan projektipäällikön ominaisuudessa.
- Anonyymi
Jos kuulut liitttoon niin sinne yhteys, työterveyshuoltoon sekä työsuojeluun. Itselläni kokemusta asiasta. Mahdollisten potkuja laillinen syy ei ole se, että olet ottanut heihin yhteyttä.
- Anonyymi
Eräskin työsuojelupäällikkö pesi kätensä häiriköinnistä sanomalla, että on vain sana sanaa vastaan. Ei ilmeisesti ollut edes kysynyt häiriköltä, ei myöskään muilta kärsineiltä. Näitä oli runsaasti.
Ei näköjään ulkoministeriössä ole vieläkään saatu, haluttu laittaa, häiriköintiä ja kiusaamista kuriin. - Anonyymi
Taitaa olla yllättävän yleistä tämä luottamustoimen väärinkäyttö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289