Riitelyä rahasta

Anonyymi

Olemme alta nelikymppinen pariskunta. Yhteisiä vuosia takana jo yli 20. Meillä on lapsia ja omakotitalo.
Suurin ongelmamme on jatkuvat riidat rahasta. Raha-asioista riideltäessä, mieheni usein uhkailee avioerolla minua.

Hän tienaa noin 3000e kuukaudessa. Siitä verot pois. Veronpalautuksia tulee vuosittain noin 1000 - 3000 euroon. Joka vuosi hän saa vähintään 200 euroa vanhemmiltaan rahaa lahjaksi. "Patjan välistä" häneltä löytyy useita satoja euroja rahaa. Lopullista tarkkaa summaa en edes tiedä. Hänellä on hienon käyttöauton lisäksi myös 4 muuta autoa, mönkijä, moottorikelkka,sekä ruohonleikkureita,lumilinkoja,hitsauslaitteita ynnä muita kalliita koneita. Uusi polkupyörä, uudet sukset ja joka ikinen huone täynnä vaatteita ja kenkiä.
Hän maksaa puolet asuntolainasta, sekä sähkö-ja vesilaskun. Loput laskuista on hänen omiaan. Ruokaa hän ostaa ehkä kerran viikossa.

Minä olen työkyvytön kotiäiti. Saan työttömyysrahaa noin 1000 e kuukaudessa. Siitä verot pois. Lapsilisää saan 330e ja yhdestä lapsesta vammaistukea 92e kuukaudessa. Minulla on alle 1000e.n auto. En omista polkupyörää ,enkä suksia tai mitään muutakaan tavaraa. Vaatteeni ostan kirpparilta tai poistomyynneistä.
Minä maksan yhtä paljon asuntolainaa pois,kuin hän. Maksan itse oman autoni kaikki kulut. Ostan ruoat ja vaatteet, lasten urheiluvarusteet, eläinten ruoat,sekä maksan kaikki vapaa-aikana tapahtuvat mukavuudet. Maksan myös lääkkeet ja lääkärikulut.
Yksi lapsistamme muutti opiskelemaan. Ostin yksin hänelle kaiken tarpeellisen.

Mieheni huutaa minulle rahan käytöstäni. Joskus hän vaatii minulta rahaa, koska maksaa omasta mielestään enemmän elämisestämme. Hän valehtelee ja piilottelee raha tukkojaan eri paikkoihin. Hän väittää olevansa ruti köyhä. Hän ei koskaan suostu tekemään perheen kanssa mitään,koska siihen menee rahaa. Hän tietoisesti pitää minua ja lapsia taloudellisesti hyvin tiukalla.

Jatkuva riitely samasta asiasta. Mitä ihmettä teen asian kanssa ???

4

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kertomuksesi on jo heti alussa hyvin ristiriitainen. Olet työkyvytön, kotiäiti, ja silti saat työttömyyskorvausta jostain. Outoa, todella outoa.
      20 vuotta tuollaista elämää. Oma on valintasi. Et ole tehnyt itse asialle mitään 20 vuoteen, joten ei minuakaan huvita.

• Anonyymi

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Hei lukijat ja tervetuloa aloittamaan tuskallinen, mutta samalla opettavainen ja parhaassa tapauksessa palkitseva matka eteenpäin. Koita keksii ratkaisu elämääsi.

• Anonyymi

Olette alle 40 vuotiaita, silti yli 20 yhteistä vuotta takana. Sehän tarkoittaa sitä, että olette aloittaneet vakituisen parisuhteen jotain 16-18 vuotiaina. Tosi sairasta.

Silloin kun ottaa ensimmäisen vastaantulijan puolisokseen teini-ikäisenä, käy juuri noin. Sitä saa juuri niin paljon kuin mitä antaa ja vastaanottaa tuollaisessa lapsena aloitetussa suhteessa. Te kaksi olette kasvaneet tuollaisiksi aikuisiksi toistenne seurassa, syy on teidän molempien.

Parasta mitä voit itsellesi ja miehellesi antaa on itsenäinen elämä erillään.
      Jätä lapset miehelle, hän pystyy taloudellisesti elättämään heidät paremmin kuin sinä. Muuta lähelle vuokra-asuntoon, tule jatkossa omilla tuloillasi toimeen.
      Lapsesi ovat sen verran isoja, että pystyvät käymään luonasi päivittäin. Olet heidän tukenaan ja rakennat itsellesi ihmisarvoisen elämän omilla ehdoillasi.

• Anonyymi

Jos kirjoituksesi ei ole provo, niin pyydä jotain naistenlehteä tekemään jutun tilanteestasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      4233
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      104
      2101
    3. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      16
      1961
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1782
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      181
      1564
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      26
      1451
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1273
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      1216
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1182
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1150
    Aihe