Kannattaa keittää 1/3 makaronipussista kerralla

Anonyymi

Saa siis yhdestä pussista päivän ateriat ja mulla on tuota eu kassin tummaa makaronia vielä vaikka kuinka. Siinä on kuitua. Lisäksi purkista vitamiinit. Kuka väittää vielä,että ruoka on kallista??Iso pussi on chia siemeniä,niistä saa kalsiumia ja ainiin onhan mulla eu kasseissa tulleita maitojauhepaketteja. Niistä teen maidon,on hyvää,kevytmaitoa,joskus aiemmin oli rasvaton maitojauhe eu jaossa,oli pahaa,mutta kyllä sitäkin nälkäänsä joi. Olen ikäni ollut pienituloinen.

9

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä keitän aina kerralla 2dl juomalasillisen makaroneja, tulee juuri sopiva annos keitettynä. Ja jos jää ylimääräistä, niin lämmitän mikrossa seuraavalle aterialle.

Eihän ruoka kallista ole, vaikka ostaa ihan kaupasta nuo makaronit ja muut ruokatarpeet. Lidlistä ostin purkitettua papua, ei maksanut kovin paljoa tarjouksesta, kun useamman laatikollisen ostin niitä kerralla. Vuoden satsi maksoi 55€ niitä papupurkkeja. Makaronit maksoi vuoden satsi 20€. Eli 75€ ja minulla vuodeksi ruokaa perusvarasto, että aina on taatusti jotain ruokaa!

• Anonyymi

Tuo on vankka perusta ja viisautta. Vaikka joskus voi tulla vitamiinin puute, ei ainakaan tarvitse kärsiä kurnivasta mahasta.

• Anonyymi

Jos ottaa vitamiinit purkista niin ei pitäs tulla puutosta?

• Anonyymi

Vitamiinit saa kyllä, kun raastaa vaikka kaalia, lanttua tai porkkanaa salaatiksi jokaiselle aterialle. Mikä nyt sattuu olemaan halpaa kaupassa sillä kertaa. Raasteen päälle voi lirauttaa vaikka jotain ruokaöljyä, mitä halvinta nyt kaupasta löytyy. Ei kovin paljoa lisää maksa tuohon ruokavalioon. Ja mikä kieltää poimimasta marjoja pakastimeen talven varalle, niistä vitamiinit.
        Minäkin laitan aamulla kaurapuurolautaselle (maksaa 0,02€ se lautasellinen kaurapuuroa!!) pakastimesta mustikoita 6 ruokalusikallista, on hyvää ja terveellistä. Vuoden satsi kaurahiutaleita maksaa n. 8€, ei ole kallista sekään ja on joka aamulle aina kaurapuuroa syödä se lautasellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vitamiinit saa kyllä, kun raastaa vaikka kaalia, lanttua tai porkkanaa salaatiksi jokaiselle aterialle. Mikä nyt sattuu olemaan halpaa kaupassa sillä kertaa. Raasteen päälle voi lirauttaa vaikka jotain ruokaöljyä, mitä halvinta nyt kaupasta löytyy. Ei kovin paljoa lisää maksa tuohon ruokavalioon. Ja mikä kieltää poimimasta marjoja pakastimeen talven varalle, niistä vitamiinit.
        Minäkin laitan aamulla kaurapuurolautaselle (maksaa 0,02€ se lautasellinen kaurapuuroa!!) pakastimesta mustikoita 6 ruokalusikallista, on hyvää ja terveellistä. Vuoden satsi kaurahiutaleita maksaa n. 8€, ei ole kallista sekään ja on joka aamulle aina kaurapuuroa syödä se lautasellinen.

Neljänviljanpuuro on hyvä vaihtoehto kaurapuurolle, Lidlissä 850 g paketti alle euron. Puolukat/karpalot/vadelmat oma suosikkini puuron sekaan sekä puuroon ripaus oliiviöljyä nam. Nyt myös maukkaita, mehukkaita appelsiineja alkaa saada edullisesti, yhdestä appelsiinista saa päivän c-vitamiinit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Neljänviljanpuuro on hyvä vaihtoehto kaurapuurolle, Lidlissä 850 g paketti alle euron. Puolukat/karpalot/vadelmat oma suosikkini puuron sekaan sekä puuroon ripaus oliiviöljyä nam. Nyt myös maukkaita, mehukkaita appelsiineja alkaa saada edullisesti, yhdestä appelsiinista saa päivän c-vitamiinit.

Joo, minäkin söin useamman vuoden aamupuurona tuona neljänviljan puuroa :) Vaihdoin taas kaurapuuroon vaihteeksi.

• Anonyymi

Muista syödä ulosteesi uudelleen.

• Anonyymi

Taidan olla lukenut Martti Lutherin joka aamuisesta lusikallisesta :D Tuskin muuten kukaan alkaa...

• Anonyymi

Makaronia ja soijarouhetta ja mausteita kun on kaapissa niin ei tuu nälkä. Jos on varaa vielä ostaa 50c purkki tomaattimurskaa ja pari sipulia niin saa soijabolognesen moneksi päiväksi. Sillä lähinnä elin opiskelijana kun tonnikalankin hintaa nostettiin niin ettei ollut enää varaa syödä purkillista päivässä.

Kun olen valmistunut lähihoitajaksi niin minulla on jo varaa samanlaiseen ruokaan kuin työttämillä; nakkeja, eineslihapullia, tarjouksesta jauhelihaa ja kanaa, joskus jopa lohta.

Kun meidän lomarahoja leikattiin niin lähihoitajien elintaso laski entisestään. Työttömillä jo sitä ennen jäi viivan alle enemmän kuin meillä käyttää pelkkään ruokaan vaatteisiin yms.. ajatella että sossun asiakas saa oikeasti pakollisten menojen jälkeen pelkkään ruokaan ja vaatteisiin 500€! Siis ruokaan ja vaatteisiin 500 joka kuukausi. En pysty edes kuvittelemaan moista yltäkylläisyyttä. Minulla jää noin 200 ruokaan ja vaatteisiin kuukaudessa.

Nyt poistettiin aktiivimalli. Onko lomarahaleikkaukset poistettu. Työttömän ja lähihoitajan tuloerot kasvoivat taas.

Tämän maan todelliset köyhän ovat työssäkäyviä joilla asumisen ja työmatkojen jälkeen jää ruokaan rahaa paljon vähemmän kuin yhdelläkään sosiaalituen saajalla. Opiskelijat ovat tietenkin kaikkein köyhimmät. Minä laihduin sairaalloisesti opiskelijana. Työssä ollessa olen saanut normaali painon takaisin. Onneksi opiskelu on väliaikaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4061
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1491
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      958
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      129
      958
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      334
      881
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      790
    Aihe