Ostat sitten mistä liikkeestä tahansa

Anonyymi

Tätä palstaa kun lukee, niin mikään autoliike ei toimi ns. rehellisesti käytetyn auton kaupassa, on takuita yms. ostoturvia jne. jolla lisämäksusta ostaja saa turvaa, vian sattuessa, mutta kannattaisiko sijoittaa 100-150€ ja viedä ostettava auto myyjän suostumuksella esim. autotohtorin/vastaavan liikkeen tutkittavaksi, ettei niitä isoja yllätyksiä tulisi auton kunnosta, pyytää vielä myyjältä sen tarkastuksen hinnan palautuksena ostohinnasta, jos auto vastaa myyjän kertomusta ja kauppa tehdään, jos myyjä ei suostu, (ei tiedä kunnolla kohteen kuntoa) niin vaihtaa maisemaa ja siirtyy seuraavaan kohteeseen, ettei täällä tarvitsisi sitten ihmetellä mitä tuli ostettua.
Onhan tietty ostajalle lisäkulu, mutta ainakin olisi paperilla puolueeton todistettu kyseisen auton kunto paremmin, kuin monella ostajalla on itse kykyä tutkia auton kuntoa.
Nykyautot vaan on tavan tallaajalle tosi vaikeita tutkia tarkasti (teknisesti/vikakoodit/yms.), jos ei ole alan ammattilainen.
Jos myyjä ei tällaiseen suostu, on helppo vaihtaa maisemaa, koska jotain silloin saattaa olla piilossa, mitä myyjä haluaa välttää/ei tiedä.
Autoliikkeillähän luulisi olevan ammattilaisia, jotka tutkivat vaihtoon tulevat autot, ettei selviä vikoja ole.

1

56

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tätä olen ihmetellyt minäkin.
      Ensiksi kannattaa jopa ennen koeajoa tarkistaa, ettei auton alle sen seistyä hallissa ole ennättänyt kertyä tuoretta öljylätäkköä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      141
      2099
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      234
      926
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      150
      913
    4. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      78
      873
    5. 64
      861
    6. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      37
      847
    7. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      105
      798
    8. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      757
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      68
      695
    10. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      71
      571
    Aihe