Luumut ummetuslääkkeenä

Anonyymi

Kuulin että luumujen nauttiminen helpottaa ummetusta.
Mitenkä luumuja pitäisi syödä että ne helpottavat vaikuttavaa ummetusta?

15

2178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Monet tekevät sillä tavalla että kuivattuja luumuja liottaa vesilasissa vaikka yön yli ja aamulla juo veden ja syö luumut tyhjään vatsaan.
      Hyviä ovat myös ihan sellaisenaan syödä pussista, kuivatut luumut.
      Toisilla nuo auttavat, toisilla ei. Kannattaa kuitenkin kokeilla.

• Anonyymi

Voi elämän kevät....

• Anonyymi

Onko vertaisarvioitus tutkimustietoa aiheesta, esim. PubMed nettisivulta?

• Anonyymi

Kuulemma jatkuvassa käytössä luumuihinkin tottuu. Apteekissa on myös kasvisperäisiä vatsantoimintaa helpottavia lääkkeitä. Kannattaa kysyä asiasta. Myös veteen liotetut kokonaiset pellavansiemenet auttavat. Vähän öklöä sitä on niellä.

• Anonyymi

Kuivatut luumut liotettuna auttaa ihan oikeasti. Vanha roomalaisten kikka.
      Kannattaa syödä ne illalla, aamulla toimii.

Mutta huomio, kokeile aluksi vaikka vain kolmea luumua,
      ettet joudu vaikeuksiin, jos työmatkalla tulee pakkohätä
      eikä ole vessaa missään.

• Anonyymi

Luumut ihan kuiviltaankin syötynä pistää minulla vauhtia suolistoon. Myös rusinat tekee saman, mutta yllättäen viinirypäleet (joista rusinatkin tehdään) ei vaikuta samoin. Mutta vain muutama luumu tai pari lusikallista rusinoita ei riitä vaikutukseen. Tarvitaan vähän reilumpi annos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luumut ihan kuiviltaankin syötynä pistää minulla vauhtia suolistoon. Myös rusinat tekee saman, mutta yllättäen viinirypäleet (joista rusinatkin tehdään) ei vaikuta samoin. Mutta vain muutama luumu tai pari lusikallista rusinoita ei riitä vaikutukseen. Tarvitaan vähän reilumpi annos.

Minäkin yllätyin aikoinaan kun kuulin että viinirypäleet kovettavat suolen sisältöä, saattavat aiheuttaa voimakastakin ummetusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu henkilöstä mikä määrä tehoaa.
        Luumuja pitää tietysti syödä päivittäin jokunen jos ummetus on kroonista.
        Harvat tuoreet hedelmät tekevät saman vaikutuksen, mutta luumut
        tuoreenakin pistävät vähän vauhtia vatsaan.
        Yleensä tuoreitten hedelmien sokeri saa "käymistilan" mahaan, josta aiheutuu
        paremminkin ripulia ja pieruja.

• Anonyymi

n
        Näin on kyllä toimii

• Anonyymi

Tärkeintä on kuitenkin syödä ne, kunhan ei kilokaupalla iltapalaksi.

• Anonyymi

Itselläni taitaa olla paksusuolen lihasten rappeumasairaus, joka diagnosoitiin väärin ärtyneeksi paksusuoleksi jo vuonna 2011. Joudun huuhtelemaan suolta oloa helpottaakseni, eikä toimivaa suolta ole enää paljon jäljellä. Luumut ei auta, mutta rusinat auttaa jonkin verran. Esim. laxoberon ei vaikuta suoleeni mitenkään, kun on lihakset rappeutunu.

• Anonyymi

Ja Brunbergin kauralakritsi toimii sekin, mutta ei niitä voi kovin usein syödä.

Makrogoli ei auta sekään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Brunbergin kauralakritsi toimii sekin, mutta ei niitä voi kovin usein syödä.

Makrogoli ei auta sekään mitään.

Mulla toimii ummetukseen Resource Aktiva - luumumehu, jota saa jostain apteekeista pienissä tetroissa. Tehokkaampaa kuin kuivatut liuotetut luumut.

• Anonyymi

:( mulla luumut ei auta. yleensä juon kahvia(HYI) Kahvi saa vatsan joillaki ripulille. Pahimmassa tapauksessa apteekista peräruisku. sen jälkeen jos ruisku ei auta, niin tilanne on niin paha että täytyy lähteä sairaalaan

• Anonyymi

Kyllä auttavat ummetukseen. Itse käytän niin, että panen mukiin veteen likoamaan ja napsin niitä pitkin päivää ja varsinkin sellaisten ruokien kanssa, joiden tiedän aiheuttavan ummetusta. Panen aina yöksi veteen ja seraavana päivänä ne ovat kivasti pehmenneet. Toimivat paremmin ja ilman sivuvaikutuksia, kun varsinaiset ummetuslääkkeet. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe