Torninosturi kaatui, kuljettaja ei edes loukkaantunut?

Anonyymi

Valaisisiko joku maallikkoa: linkissä olevan uutisen mukaan kymmeniä metrejä korkea nosturi kaatui Vantaalla, eikä kukaan loukkaantunut. "Kuljettajaa autetaan ulos ohjaamosta." Millainen nosturi oli kyseessä? Ei voine olla sellainen, jossa kuski on siellä vittu ylhäällä? Siinähän kuolisi heti

https://yle.fi/uutiset/3-11137545

23

763

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      samaa mietin...
      et kyllä kuskilla anakin ne jotka tuli housuihin niin lopussa oli niskassa...!!?

      • Anonyymi

        Onnettomuudessa vätyttiin ihmisuhreilta ,silti iltisuutiset puhuvat"nosturiturmasta"


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllähän ne ukot siellä TYÖMAAKOPISSA saivat kaffeet rinnuksilleen, kun romut rysähtivät viereiseen porstuaan!!!!.


    • Anonyymi

      Kyllä se kuski on ollut siellä "vittu"ylhäällä.

      • Anonyymi

        Siis vittu ylhäällä? Vittu mutsis oli siellä, tommoseen kuolee.


      • Anonyymi

        Oliko lehdissä tieto, että nainen oli nosturikuskina?
        Naiset ovatkin nosturikuskeina parempia kuin miehet!
        Mutta oliko tämä kuljettaja kopissaan jostain syystä ylösalaisin?


    • Anonyymi

      Baltian maan porukat pystytti nosturin. Tavallinen aisallinen torninosturi, kuljettajan koppi alempana rungossa.
      Pultteja liian vähän tai liian löysällä. Hutiloitua.

    • Anonyymi

      Savolaiset pystytti sen. Niillä on aina pultit ja ruuvit löysällä.

    • Anonyymi

      Perkeleen maaltamuuttajat! Heinäkengät!

    • Anonyymi

      Samanlainen nosturi hajosi samalla tavalla Australiassa. Kaikki tallentui videolle: https://twitter.com/9NewsSyd/status/1201403036389629952

      Helppo tetstata lähes maanpinnalla asentamalla puomi pelkästään sen ylimmän torniosan päälle. Hajoaa rasituksessa varmasti aina samasta kohtaa. Joku pultti leikkautuu poikki.

      • Anonyymi

        Pystysuora torniosa (ja koko puomiosakin) näyttäisi videon perusteella olevan todella tukevia. Lyhyen puomiosan vastapaino oli tietysti mitoitettu maksimikuorman perusteella. Puomia ei yksinkertaisesti oltu kiinnitetty riittävän tukevasti pystysuoraan osaan. Ei kestänyt vastapainon vääntävää voimaa. Pari pulttia jäänyt ehkä asentamatta!


      • Anonyymi

        Kyseinen nosturimalli laitettiin ainakin väliaikaiseen käyttökieltoon Australiassa joulukuun alussa tapahtuneen onnettumuuden jälkeen. shorturl.at/rxAD5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseinen nosturimalli laitettiin ainakin väliaikaiseen käyttökieltoon Australiassa joulukuun alussa tapahtuneen onnettumuuden jälkeen. shorturl.at/rxAD5

        http://shorturl.at/rxAD5 linkki


      • Anonyymi

        Eipäs vaan ollut samanlainen nosturi vaan täysin erilainen. Torni voi olla samaa tyyppiä mutta puomisto oli Vantaalla aivan toista mallia.
        Vantaalla puomi ja vastapaino lähtivät eri mahdollisesti eri suuntiin. Puomi talon katolle, vastapuomi tornin taakse. Jos näin, viittaa harustuksen katkeamiseen (eli tangot, jotka pitivät varsinaista nostopuomia oikeassa asennossa.

        Ja koneen kuski selvisi täysin säikähdyksellä, vaikka rytinä oli aika kova, niin sielä australiassakin, koska hytti on tornin sivussa eikä saanut osumaa puomiston tippuessa.

        t. haans


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs vaan ollut samanlainen nosturi vaan täysin erilainen. Torni voi olla samaa tyyppiä mutta puomisto oli Vantaalla aivan toista mallia.
        Vantaalla puomi ja vastapaino lähtivät eri mahdollisesti eri suuntiin. Puomi talon katolle, vastapuomi tornin taakse. Jos näin, viittaa harustuksen katkeamiseen (eli tangot, jotka pitivät varsinaista nostopuomia oikeassa asennossa.

        Ja koneen kuski selvisi täysin säikähdyksellä, vaikka rytinä oli aika kova, niin sielä australiassakin, koska hytti on tornin sivussa eikä saanut osumaa puomiston tippuessa.

        t. haans

        En ole nähnyt Vantaan nosturia livenä, mutta julki tulleet tiedot mallista ovat yhdenkaltaiset Australin onnettomuusnosturin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs vaan ollut samanlainen nosturi vaan täysin erilainen. Torni voi olla samaa tyyppiä mutta puomisto oli Vantaalla aivan toista mallia.
        Vantaalla puomi ja vastapaino lähtivät eri mahdollisesti eri suuntiin. Puomi talon katolle, vastapuomi tornin taakse. Jos näin, viittaa harustuksen katkeamiseen (eli tangot, jotka pitivät varsinaista nostopuomia oikeassa asennossa.

        Ja koneen kuski selvisi täysin säikähdyksellä, vaikka rytinä oli aika kova, niin sielä australiassakin, koska hytti on tornin sivussa eikä saanut osumaa puomiston tippuessa.

        t. haans

        "Vantaalla puomi ja vastapaino lähtivät eri mahdollisesti eri suuntiin."

        Siis mihin suuntaan? Veikkaisin kuitenkin painovoimkeskusta kohti maapallolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs vaan ollut samanlainen nosturi vaan täysin erilainen. Torni voi olla samaa tyyppiä mutta puomisto oli Vantaalla aivan toista mallia.
        Vantaalla puomi ja vastapaino lähtivät eri mahdollisesti eri suuntiin. Puomi talon katolle, vastapuomi tornin taakse. Jos näin, viittaa harustuksen katkeamiseen (eli tangot, jotka pitivät varsinaista nostopuomia oikeassa asennossa.

        Ja koneen kuski selvisi täysin säikähdyksellä, vaikka rytinä oli aika kova, niin sielä australiassakin, koska hytti on tornin sivussa eikä saanut osumaa puomiston tippuessa.

        t. haans

        Ei noissa nostureissa ymmärtääkseni ole haruksia. Puomi on tavallista paljon korkeampi ja sen yläosa toimii "haruksena".

        Kääntökehän pultit pettivät. Vastapaino vääntövoima veti ne poikki. Kun yksi pettää, muut seuraavat perässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noissa nostureissa ymmärtääkseni ole haruksia. Puomi on tavallista paljon korkeampi ja sen yläosa toimii "haruksena".

        Kääntökehän pultit pettivät. Vastapaino vääntövoima veti ne poikki. Kun yksi pettää, muut seuraavat perässä!

        Pultit:
        " 100% of the bolts were non-destructive tested (NDT) by a certified third party prior to installation, meaning all the bolts passed inspection"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pultit:
        " 100% of the bolts were non-destructive tested (NDT) by a certified third party prior to installation, meaning all the bolts passed inspection"

        Nuo pultit kiristetään hydraulisella vääntimellä. Siinä riittää voimaa erikoislujan pultin (39 mm) katkaisuun. Ja väännintä käyttää ja säätää, arvaappa kuka?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uskomaton tuuri, ettei mitään henkilövahinkoja.

    • Anonyymi

      Nuo isot rakennustyömaat ovat perseestä, oikein nykyajan orjatyömaita joissa rakennusukkojen hengellä ja terveydellä ei ole mitään arvoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

      Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

      Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe