Siis minä olen elänyt suurimman osan elämää tuilla. Ja ei se minua mitenkään vaivaa. Tykkään olla laiska. Tuntuu vaan joillekin olevan ongelma,minun olemassa olo. NoJa nyt keski iässä,tarpeeksi kuunneltuani piikittelyjä,olen turtunut. Oppinut,että antaa toisten paukuttaa suutaan. Silti minä elän,saan tukia. Välillä muutan. Mutta sisäisen rauhan omistan. Ilmeisesti nuo muut ovat levottomia,käyvät töissä,mutta miksi. Miksi jos se on niin, stressaavaa. Miksi tuhlata elämänsä. Aika mennyt palaja ei koskaan.
Aattelin tässä avautua aikani kuluksi
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko miettinyt sitä että olet syrjäytynyt.
- Anonyymi
Tiedän,mutta mitä se ketään haittaa. Olen introvertto luonne. Tietänet mitä se tarkoittaa? Nautin olla yksin,rauhassa,jos se sitten tarkoittaa syrjäytymistä. Minusta ei ole kenellekään häiriötä. Olisko parempi,että olisin kovaääninen,alkoholia juova häirikkö? Eikö ole parempi olla hiljainen?
- Anonyymi
Kyllä sitä töissä olessa enemmän syrjäytyy kuin kotona. Töiden jälkeen ei jaksa muuta kun mennä suoraan nukkumaan ja aamulla taas töihin ja taas nukkumaan. Ei jaksa nähdäketään ei soitella kelleen eikä mennä mihinkään.
Kun on tytön on aikaa itselle, ystäville, perheelle ym käydä kirjastossa, harrstaa ym mennä ihmisten ilmoille.
Ainakin minä en jaksanut töissä ollessa edes kissaa sanoa, eikä edes huvittanut. Tunsin olevani ihan yksin, kun ei jaksanu ketää nähdä.
Nyt työttömänä on kolme harrastusta viikossa, käyn kirjastossa joka viikko, ystäviä käy kylässä ja minä heillä.
Työllinen on aina äkäinen ja vihainen.
Työllinen syrhäytyy heti, muta työttömällä on elämä ympärillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän,mutta mitä se ketään haittaa. Olen introvertto luonne. Tietänet mitä se tarkoittaa? Nautin olla yksin,rauhassa,jos se sitten tarkoittaa syrjäytymistä. Minusta ei ole kenellekään häiriötä. Olisko parempi,että olisin kovaääninen,alkoholia juova häirikkö? Eikö ole parempi olla hiljainen?
"Nautin olla yksin,rauhassa,jos se sitten tarkoittaa syrjäytymistä."
Minäkään en ole erityisen ulospäinsuuntautunut ja tykkään olla keski-ikäisen itseni seurassa. Erakoksi en kuitenkaan halua, vaan myös tavata säännöllisesti muita ihmisiä. Minua sanotaankin hyväksi kuuntelijaksi, kun en ole suuna päänä äänessä.
Työtäkin tekisin mielelläni, enkä vierasta työkavereita. Mutta varmaankaan en ole kovin hyvä mainostamaan itseäni. Varsinkin esittelyvideon tekeminen itsestäni tökkisi erittäin pahasti.
Pitkäaikatyötön
- Anonyymi
Ole kotona vaan äläkä näyttäydy ihmistenilmoilla nooh tuota justiin toteutat.Huonoksi kylläkin mennyt jos tyytyy pelkkiin tukiaisiin ni jää monesta sivuun.
- Anonyymi
Lukijan komentti,missä sitä pitäisi olla, jos ei kotonaan saa olla.Miten se muihin ihmisiin vaikuttaa,jokainen saa olla niinkuin parhaaksi itselleen tuntee.Voihan sitä kotonakin harrastaa kaikenlaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukijan komentti,missä sitä pitäisi olla, jos ei kotonaan saa olla.Miten se muihin ihmisiin vaikuttaa,jokainen saa olla niinkuin parhaaksi itselleen tuntee.Voihan sitä kotonakin harrastaa kaikenlaista.
vaiheeNiin just. Työläiiä katkeroittaa kun eivät saa olla kotonaan niin paljon kuin työttömät.
Itse viihdyn kotona ja en ymmärrä mihin sitä tosiaan pitäisi mennä jos kotona olo on kielletty????
Eihän se työttömyys sitä tarkoita että nukutaan aamusta iltaan, ei nähdä ketään ei mennä mihinkään. Työttömyys on sitä ettei ole työpaikkaa, sitä se tarkoittaa, mutta ei sitä että istuu kotona.
Työttömän ä on aikaa mennä ja olla miten lystää, se on ihmisen parasta aikaa. <itsellä elämä ja harrastukset alkoivat vasta kun jäin työttömäksi. Onneksi jäin, olen saanut pajon uusia ystäviä ja uusia harrastuksia ja jaksan mennä sinne. Työssä ollessa en harrastunaut mitään senkun maksain kotona. Elämähän siinä menee pilalle kun on töissä.
- Anonyymi
Pystyy kotona tekeen vaikka mitä vaikka radio auki koko päivän. Se sitten taas eri asia jos elää säälissä.
- Anonyymi
Mitä tarkoitat elää säälissä?
- Anonyymi
Sama juttu, Mutta olen töissäkin ollut aika paljon mutta olen siitä vaa unohtanut kertoa työkkärille. Ei työnteko pidä olla mikään pakko jollet saa palkkaa jolla voit elää.
Kunhan vaan osaa elää niin ettei elämä mene soluun, tule velkaa tai muita vaikeuksia. Minulla ei velkaa ole kun 100 euroa. Stressaan kuitenkin todella paljon 100 euron velasta jonka otin kun piti käydä lääkärissä hakemassa terveystodistus.
Muuten olen terve ja on ollut tekemistä, käyn kalassa, treenaan. En se ole mun vika jos kukaan ei tarjoo työsopimusta, töitä kuitenkin haluaisin tehdä enkä ole työstä kieltäytynyt jos siitä tienaa edes kohtuullisesti. Eniten vituttaa ne jotka luulee että olen huvikseni työtön.
Työkkärin syyllistvänä asenne vituttaa, ne ämmät siellä pistää hermot kireelle ja olenkin ne monta kertaa haukkunut ne pää punaisena ihan pystyyn kun väittävät etten ole edes töitä hakenut ja sitten ne sanoo että töitä on vaikka kuinka paljon mutta eivät kerrro minne voin heti mennä palkkatöitä tekemään. Ensi vuona en aio hakea töitä juuri ollenkaan. - Anonyymi
Tuilla elää paremmin kuin palkalla. Kun palkka niin huono et joutuu hakee leipäjonosta ruokaa ja kaikki tt tuet ja korvaukset niin mitä hemmettiä töillä sillon tekee? Ihan sama onko töissä vai kotona.
Tuet tulee täsmällisesti, ei mene työmatkoihin, ei eväisiin eikä vaatteisiin ja senkun oottelee vaan ja rahaa tulee.
Paras tapa elää ja olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2482831Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell31584- 1011164
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231141Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581015Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531012- 64974
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717927- 132868
- 63861