Meillä on puolisoni kanssa pitkä avioliitto takana ilman lapsia. Olemme olleet yhdessä teini-iästä lähtien ja nyt viimeinen vuosi on ollut todella vaikea. Itse olen henkisesti aika loppu yhteiseloomme ja etsin keinoja korjata tilannetta, mutta niitä ei enää tunnu löytyvän.
Minulla on takana useita henkisesti raskaita vuosia. Kaikki alkoi konkurssista ja sitä seuranneista seuraamuksista. Luottotietojen mentys, taloudelliset vaikeudet, stressin aiheuttama terveyden pettäminen, jonkin asteinen masennus ja itsetuhoiset ajatukset. Pulloon en alentunut tarttumaan kertaakaan. Kenties raskainta oli kuitenkin kuulla kotona siitä kuinka olen idiootti tai ääliö kun lähdin yrittäjäksi enkä jäänyt duunariksi työpaikkaan jossa en olisi kuulemma kuitenkaan pärjännyt. Kymmenen vuottahan sitäkin tuli tehtyä. Harva se päivä sai kuulla omaa mitättömyyttään ja kuinka omaa napaa vain olen ajatellut kun olen halunnut yrittää enemmän. Koskaan ei eletty liian leveästi, mutta mistään ei ollut puutetta. Jouduin vetämään vyön todella tiukalle ja raapimaan rahaa laskuihin sieltä mistä sen vain sain. Pettymysten ja vastoinkäymisten sarjat alkoivat saamaan jo tragikoomisia piirteitä ja ystävä totesi, että hän olisi jo ampunut itsensä tällaisen jälkeen. Edelleen kun olisin kotona kaivannut hieman keskustelua ja ymmärrystä niin tätä ei tullut. Riideltiin jatkuvasti miten raha ei riitä enää mihinkään ja mistä kaikesta pitää luopua.
Vihdoin sain viimevuoden aikana omat asiani järjestykseen ja yritystoiminta jatkuu uudella toimintamallilla. Olen luonut itselleni toisen ammatin edellisen rinnalle, mutta tämäkään ei ole hyvä. Kun tätä suunnittelin niin idea oli kuulemma älytön. Ei kannata kokeilla. Kun homma alkoi toimimaan niin silti saan kuulla vähättelyä työstäni. Ihmiset kuulemma ovat idiootteja kun käyttävät palveluitani. Mitä enemmän saan positiivista palautetta ulkopuolisilta niin sitä enemmän puolisolta tulee vastaavasti moittimista. Tiedän, että olen kohtalaisen hyvä siinä mitä teen ja olen saanut aikaan paljon hyvää parin viimeisen vuoden aikana. Taloudellinen tilanne on nyt kohtalainen ja rahaa on jäänyt muuhunkin kuin välttämättömimpään.
Nyt viimeaikoina on pintaan noussut aivan uskomaton mustasukkaisuus. Minulla on kuulemma joku toinen nainen jossain olemattomassa paikassa. Tulee selvästi tarkistussoittoja välillä tai viestejä ja jos en niihin heti vastaa niin draama on valmis. Minulla ei saa olla naispuolisia ystäviä jonka takia välttelen naisten kanssa yhteydenpitoa. Teen paljon myyntityötä internetissä ja jokainen ilta-aikaan puhelimeen tullut viesti on syy epäilylle. Jos laitan puhelimen äänettömälle yrittäessäni näitä riitoja vältellä niin se on vielä suurempi virhe. Kun käyn asioilla niin jokaisesta paikasta joutuu ottamaan kuitin talteen, että pystyy osoittamaan oikeasti siellä käyneeni. Minulla ei ole mitään tarvetta tai halua pettää puolisoani. Itse asiassa hän oli se joka deittaili vieraita miehiä suhteen alkuvuosilla vaikka olimme kihloissa. Hän on myöntänyt ettei pidä siitä, että ympärilläni on ihmisiä. Lisäksi olen paha ihminen ja toivon vain pahaa kaikille. Jos olisin paha niin en roikkuisi tässä suhteessa vaan jättäisin hänet yksin. Kuitenkin tiedän, että se satuttaisi häntä niin yritän enemmin luovia eteenpäin.
En ole täydellinen puoliso varmasti itsekään. Menetän malttini välillä aika totaalisesti ja huudan todella kovaa. Häpeän tätä käytöstä itsessäni. Kuuntelen ivaamista ja haukkumista aika pitkään jonka jälkeen maltti pettää, mutta kiinni en ole käynyt vaikka kuinka mieli välillä tekisi. Paikkoja olen kyllä rikkonut suuttuessani.
Olisin itse valmis lähtemään johonkin terapiaan, mutta en saa vaimoa puhuttua mukaan. Minä kuulemma kaipaan apua ja kaikki on minusta johtuvaa. Saan kuulla usein kuinka hänen elämä olisi parempaa ilman minua ja toivoisi minun kuoleavan pois. Tappavan itseni vaikkapa. Tämän kuulen viikoittain. Joskus jopa päivittäin ja useita kertoja. Tämä satuttaa aika kovasti.
Hiljattain keskustelin erään naispuoleisen tuttavan kanssa. Keskustelu ei ollut pitkä, mutta hän tuntee meidät molemmat ja hänen sanat jäivät mieleen aika vahvasti. Hän sanoi minulle, että vaimoni on varmasti todella ylpeä siitä mitä olen saavuttanut, miten olen päässyt takaisin jaloilleni ja miten jaksan auttaa muitakin tässä samalla.
Tämä tietysti on vain yksipuoleinen näkemys tilanteesta, mutta jostain on asiaa purettava. Kaipaisin neuvoja millä voisin yrittää auttaa vaimoani? Uskollisuuden vakuuttelu ei auta ja kaikkeen yrittämääni saan vastauksen, että vika on vain minussa. En jaksa enää uskoa, että kaikki voi olla minun syytäni kuitenkaan.
Onko normaalia toivoa toisen kuolemaa?
9
127
Vastaukset
- Anonyymi
Et pysty muuttamaan vaimoasi. Mene terapiaan yksin. Eroa vaimostasi sulassa sovussa, vaikka saisit kuraa niskaan. Ole jalomielinen osituksessa. Älä puolustaudu vaan poistu. Sääli vapaasti itseäsi mutta älä rasita sivullisia ruikutuksilla.
- Anonyymi
Muuttakaa erillenne, vaikka väliaikaisesti, ennenkuin tapahtuu jotakin peruuttamatonta. Vaimosi pitää sua itsestäänselvyytenä ja sinä puolestaan huudat kuin mielipuoli. Oma ex oli juuri tuollainen, huusi aamulla jopa jos paidan väri ei miellyttänyt. Sellaista ei jaksa kukaan pidemmän päälle.
- Anonyymi
Tai vaimo haluaa yksinkertaisesti erota, mutta on omistushaluinen.
- Anonyymi
ei kellekkään saa sanoa.älä vaivaa muita ruikutuksillas.ei.sanoisin nyt näin.mene terapiaan ihan yksin.muita et paranna kuin itse itsesi.ammattiapua tarvitset,nyt.voi olla iso kynnys,mut muutakaan parempaa et näy saavan.olet ollut jo rohkea kirjoittaessasi tänne.mistä et apua saa.ole rohkea nyt ja mee lähimpään terveyskeskuksen henkilöille puhumaan mielenterveys puolelle.saat varmasti puhua ja jatkaa elämääsi paremmin.
Ainoa järkevä keino on erota. Useimmathan olisivat tehneet sen jo aikoja sitten. Jos ja kun et kuitenkaan pysty, toivotan sinulle paljon voimia.
- Anonyymi
Listaa ne syyt miksi olet puolisosi kanssa.
Listaa asiat mitä haluaisit muuttaa puolisossasi.
Listaa syyt mitä haluaisit muuttaa itsessäsi.
Tee lista siitä millaisen elämän haluat, mitä toivot parisuhteeltasi, tulevaisuudessa.
Siinä avaimet onneen.
Valinta on pelkästään sinun. Jatkatko nykyisellä tavalla vai haluatko muutosta ja teetkö muutoksen eteen jotain vai et. "Onko normaalia toivoa toisen kuolemaa?"
Jaa, otsikon kysymykseen jäi vielä vastaamatta. Kuolemaa saa vapaasti toivoa. Sen toivominenhan on luonnollista, mutta ei tehdä mitään sen edistämiseksi.- Anonyymi
Jos puhuu kuolemasta niin kannattaa erota saman tien. Itse en siedä mitään riitaa ja olenkin eronnut kolmasti koska naiset alkaa riitelee mitättömästä jutuista. Just se kun juttelee jonkun naisen kanssa vaikka niin heti epäillään pettämistä, olen sitten vaan sanonut että tää oli tässä et luota minuun joten lopetetaan suhde tähän.
Epätoivoisena ajatukset saattaa karkailla yhtä epätoivoisiin ajatuksiin. Inhimillistä psyykkisesti pitkään raskaina jatkuvat elämäntilanteet vaikuttaa rationaaliseen ajatteluun joskus epätoivotusti.
Mitä tekisin sinun housuissasi, en oikein osaa sanoa. Mutta mikäli terapia ei tunnu oikealle vaihtoehdolle, onko aika puhua tunteet auki ja mahdollisesti harkita jo eroamistakin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737