Mikä on tämä sawu-säätiö, joka järjestää mm. ”kuntouttavaa työtoimintaa”? Entinen Kuntoutuspolku ry, vai vieläkö se on olemassa ja tämä säätiö siitä erillinen juttu? Kauppaseuran pojat tuntuvat molempien taustalla hyörivän, onko kyseessä siis joku heidän harrastus?
SAWU-säätiön idea?
7
3286
Vastaukset
- Anonyymi
Säätiö järjestää orjatyötä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14432664/kahvila-on-yritys-ei-saa-orjuuttaa!- Anonyymi
Mikä ero tuolla kuntoutuspolulla ja sawu-säätiöllä nyt sitten on käytännössä? Säätiön kautta helpompi kääriä massit kauppaseuran pojille vai mikä?
- Anonyymi
Ainakin nyt vuonna 2022 Sawulla on "ohjaajana" töissä -95 syntynyt nainen, joka itse päästään aivan sekaisin, väkivaltainen ja kiristää ihmisiä surutta. Tämä henkilö on minulle ja muille kertonut ohjattaviensa mielenterveydestä, käytöksestä, aina ulkonäköön ja muuhun tunnistettavaan tietoon asti kaiken. Eli Sawulla mediapajalla Hervannassa on töissä henkilö, joka ei ymmärrä salassapidettävien tietojen olevan syystä salaisia, sekä kokee oikeudekseen muiden asioiden levittelyn.
Kannattaa miettiä haluaako omattietonsa yleiseen levitykseen.
Aijon kyllä olla asiasta kys. pajalle yhteydessä, sekä pitää huolen asian päätymisestä ylemmälle taholle. - Anonyymi
Tuollaisia säätiöitä ja yhdistyksiä on raumallakin aika monta jotka kymmenii vuosia on pyörittänyt bisnestä orjatyövoimalla eli kuntouttavilla työntekijöillä.
- Anonyymi
Sawu-säätiö on ihan ok paikka! Ei siellä tartte tehdä mitään jos ei halua, mutta aika käy pitkäksi jos pyörittelee vain peukaloita. Totta kai jos täysin työkyinen joutuu pajalle pakotettuna ja kärsii motivaation puutteesta niin siinä tapauksessa sitä lähinnä odottelee päivän päättymistä. Suurin osa on kuitenkin ihan omasta halustaan. Oman kokemuksen mukaan ilmapiiri on pääsääntöisesti hyvä. Luonnollisesti pajoilla on paljon vajaakuntoisia, mutta osa on täysin työkykyisiä. Ohjaajat ottavat rajoitteet huomioon tehtäviä annettaessa. Esim kolmesta päivästä viikossa saa kuukaudessa yli sata euroa ylimääräistä rahaa. Pitkään pieneen rahaan tottuneelle se on iso raha. Lisäksi etuihin sisältyy bussikortti sekä ruokaetu. Paljon mieluummin sitä on pajalla kuin työttömänä. Toivottavasti edut säilyvät myös uuden hallituksen aikana, muussa tapauksessa motivaatio heikkenee radikaalisti ja pajoille mennään yhä enemmän vastentahtoisina, mikä tarkoittaa enemmän peukalon pyörittelijöitä.
- Anonyymi
Sinä oletkin vajakki. Normaalille ihmiselle tuollaiset päivähoitopaikat ei ole tarkoitettu.
- Anonyymi
Säätiön idea on harjoittaa ihmiskauppaa. Sitä palkaton työ on YK:n ihmisoikeusjulistuksen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855