Oletko tehnyt suunnitelmia

2020 sinkku ajanjakson jatkumisen tai päättymisen suhteen?

Teetkö hiki hatussa töitä pysyäksesi sinkkuna tai päästäksesi sinkkuudesta eroon? Oletko valmis kompromisseihin [ uuteen hiusväriin, uuteen pukuun, johonkin muuhun] päästäksesi sinkkuudesta, miellyttääksesi mielitiettyäsi?

Mikä on vaikeinta/parasta sinkkuudessa? Entä parisuhteessa? Onko ihan sama oletko sinkku tai varattu, elämä jatkuu kuitenkin?

Sinkkuvuosina minulle parasta oli että oli mielin määrin vapautta käyttää vapaa-aikaansa ihan just miten itse halusin. Pahinta sitten oli ettei ollut rakastavaa ihmistä kenen puoleen kääntyä, kun kaipasi hellyyttä, ymmärrystä ja lohtua.

Lohduksi muodostui urheiluhulluus ja jatkuva itsensä äärirajoille vetäminen niin liikunnan kuin työnkin suhteen.

Sana on vapaa, ole hyvä..

56

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko vanha palstalainen uudella nimellä?

• Pitkälti kyllä.

• Anonyymi

Just tällä hetkellä elämässäni on hyvä vaihe. Tapailen yhtä naista satunnaisesti, eikä kumpikaan kaipaa ainakaan tällä hetkellä sitoutumista.

• Hieno juttu.

• Anonyymi

Kyllä se sen puoleen vahvasti kallistuu että sinkkuna jatkan. Olen elänyt jo liian kauan näin ja tullut mukavuudenhaluiseksi, en enää jaksaisi ketään tähän huusholliini jonka jaan kissani kanssa.
      Yksin on niin hyvä olla kun tulee työstä väsyneenä kotiin. Sulkee oven takanaan ja kaikki hälinä ja ihmiset jää sinne. Kissa tulee eteiseen vastaan, keitetään kahvit ja rojahdetaan sohvalle. Ihana rauha vallitsee. Saa olla mitenpäin tahtoo, tehdä mitä tahtoo tai olla tekemättä. Mennä minne tahtoo ja milloin tahtoo. Tai olla menemättä.
      Päättää omista rahoistaan ja hankinnoistaan.
      Jos seuraa kaipaa menee ulos tai soittaa kavereille ja sopii tapaamisen. Tämä sopii minulle ja näin haluan elää. Parisuhdettakin olen kokeillut ja useamman kerran seurustelua. Tämä elämäntapa vei voiton.
      Niin ja olen siis nainen.

• Olemisen ja tekemisen vapaus, siinä se sinkkuuden merkittävin etuoikeus onkin.
        Mikäs sen mukavempaa, kun kaappaa kissin kainaloon kurnaamaan ja nauttii kaikessa rauhassa puhtaan kahvinkeittimen suodattamat tummapaahdot.

Oi niitä aikoja.

• viriviri kirjoitti:

Olemisen ja tekemisen vapaus, siinä se sinkkuuden merkittävin etuoikeus onkin.
        Mikäs sen mukavempaa, kun kaappaa kissin kainaloon kurnaamaan ja nauttii kaikessa rauhassa puhtaan kahvinkeittimen suodattamat tummapaahdot.

Oi niitä aikoja.

Ainakin itse viihdyn oikein hyvin sinkkuna, eikä se parisuhteen löytäminen ole ollut mulle itselleni ikinä mikään pakkomielle tai elämän kaikkein tärkein asia, kuten se valitettavan monille palstan miehille tuntuu sitä just olevan.

Sanoisin itsekin just sen oman tekemisen vapauden olevan siinä sinkkuudessa kaikkein parasta, kun päättää itse kaikista tärkeistä ja itseään koskevista asioista. Kuten esim. rahan käytöstä, asumisestaan, sekä jossain määrin myös työajoista ja vapaapäivistä.

Parasta on sinkkuna ollessa just se, kun voi muuttaa vaikka toiselle puolen Suomea töiden perässä, eikä tarvitse kysyä siihen kenenkään muun mielipidettä.

• DarkFear kirjoitti:

Ainakin itse viihdyn oikein hyvin sinkkuna, eikä se parisuhteen löytäminen ole ollut mulle itselleni ikinä mikään pakkomielle tai elämän kaikkein tärkein asia, kuten se valitettavan monille palstan miehille tuntuu sitä just olevan.

Sanoisin itsekin just sen oman tekemisen vapauden olevan siinä sinkkuudessa kaikkein parasta, kun päättää itse kaikista tärkeistä ja itseään koskevista asioista. Kuten esim. rahan käytöstä, asumisestaan, sekä jossain määrin myös työajoista ja vapaapäivistä.

Parasta on sinkkuna ollessa just se, kun voi muuttaa vaikka toiselle puolen Suomea töiden perässä, eikä tarvitse kysyä siihen kenenkään muun mielipidettä.

Joo. Parisuhteessakin on puolensa, mutta huomaan joskus yksin ollessani tajuavani miten vapauttavaa on olla olematta kenellekkään sanoittamatta tekemisiään. Parisuhteessa vuosienkin jälkeen pitää muistaa puhua. Kertoa ajatuksiaan ja suunnitelmiaan ääneen kumppanille. Niin vältytään vieraantumiselta muun muassa, itkupotkuraivojen lisäksi.

Lapset lisukkeena siihen päälle, niin ei sitä omaa aikaa hirvittävän paljon aina ole . Etenkään silloin kun kaipaisi olevan. Itsekkääni ihmisenä varastan itselleni aikaa, vaikka se olisi joskus muilta poiskin. En tiedä pitäisikö omantunnon kolkuttaa kovemmin.

• Anonyymi

Olen valmis saamaan pysyvän työpaikan, laihduttamaan muutamia kiloja, panostaan naisen saantiin ja meen terapiaan.

t, allu

• Suunnitelmissa aloittaa ennen naisen löytymistä vai vasta sopivan kohteen osuessa eteen?

• Anonyymi

Yksi lyhyt 3kk:n suhde oli kohta 14 vuotta sitten ja seksiä kerran. Siinä mun seurustelu/seksikokemukseni. Rakkauttaa en koskaan kokenut. Nyt olen jo parkkiintunut yksineläjä ja erakko. Töissä on työkaverit ja heitä näkee arkisin. Muuta sosiaalista elämää ei ole. No mitä nyt netin chateissa joskus juttelen. En taida haluta ikinä parisuhdetta. Seksikään ei kiinnosta ilman rakkautta. Toki hellyyden ja läheisyydenkaipuu sekä yksinäisyys vaivaa usein, mutta tässä haluan pysyä. Oma rauha ja vapaus vie voiton kaikesta muusta. Siis yksin hautaan asti taitaa elämäni viedä.

IkisinkkuerakkoM42v

• Tekstistäsi tuli tunne, että olisit tilaisuuden tullen kuitenkin myös valmis seurustelemaan, jos suotuisien tähtien ja taivaankannen alta kiinnostava ihminen löytyy?

Taisin takertua taitaa sanaan.

• Anonyymi

On se kumma ku ne naiset viihtyy yksin ilman miestä.

• Aa, mikä siinä kummastuttaa? Sarkasmia?

• Anonyymi

Nykyään monet naiset parittelevat koiriensa kanssa. Siksi koirat ovat nykyään suosittuja naisten keskuudessa, ja naisia paljon näkee koiriensa kanssa kulkevan.

• Anonyymi

Pitäs kai itekki jotenki jaksaa olla yksin, ja kuntoilla enempi et kilot tippuis ku ei kelpaa tälläsenää naisille ja täl hetkel loppu työtki, ja panostaa siihenkin, helposti se rytmi menee vituiksi ja elämä jos ei ole töitä tai mitää.

• Jotain kiintopisteitä on hyvä varmasti olla.

• Anonyymi

Ollut nyt viime vuonna tosi paljo semmosii juttui et ite kiinnostuu ja haluu tutustua ja ykspuolista ja naista ei kiinnosta ei paskaakaa.

t, allu

• Anonyymi

"Oletko valmis kompromisseihin [ uuteen hiusväriin, uuteen pukuun, johonkin muuhun] päästäksesi sinkkuudesta, miellyttääksesi mielitiettyäsi?"

Parisuhde ei toimi ilman kompromisseja.

Tuo hiusväri on liian pitkälle viety asia koska se menee henkilön itsemääräämisen alueelle. Mielestäni on muita ongelmia jos puoliso haluaisi muuttaa vastapuolta eikä olisi vastapuoleen tyytyväinen ihmisenä mikä hän on. Ensin voi tulla pienempiä vaatimuksia, pudottaisitko muutaman kilon, värjää hiuksesi homejuuston väriseksi niin tykkään sinusta sitten enemmän?

Järkevät ihmiset arvostavat kumppaniaan sellaisena kun hän on. Olen muutaman kerran patistanut naisen kampaamoon mutta lähinnä ilahduttaakseni maksaen käsittelyt. Kyllä hän olisi kelvannut entisenkin hiuskuontalonsa kanssa mutta joskus säästäväisille naisille pitää järjestää hemmottelujuttuja.

AsianVierestä

• Viisas mies tiesi jo aikoinaan, että naista ilman on vaikeaa elää ja naisen kanssa vielä vaikeampaa. Siten keksittiin kompromissi.

• Anonyymi
        viriviri kirjoitti:

Viisas mies tiesi jo aikoinaan, että naista ilman on vaikeaa elää ja naisen kanssa vielä vaikeampaa. Siten keksittiin kompromissi.

Aikuisten kesken toimii hyvin sellainen suhde missä kummallakin on omat asunnot, omat työt ja menot mutta silti ollaan ikään kuin yhdessä. Voi olla yhdessä silloin kun tuntee tarvitsevansa, molemmin puolin.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Aikuisten kesken toimii hyvin sellainen suhde missä kummallakin on omat asunnot, omat työt ja menot mutta silti ollaan ikään kuin yhdessä. Voi olla yhdessä silloin kun tuntee tarvitsevansa, molemmin puolin.

AsianVierestä

Kyllä sekin kompromissina varmasti monella toimii.

• Enpä kerro täällä.... hihihiii...

• Kerrotko tuolla?

• viriviri kirjoitti:

Kerrotko tuolla?

Nurkan takanako?

Joo, nurkan takana voijaan supatella.... hehe

• Disse kirjoitti:

Nurkan takanako?

Joo, nurkan takana voijaan supatella.... hehe

Kellarikerroksessa eteläsiivessä.

• viriviri kirjoitti:

Kellarikerroksessa eteläsiivessä.

Joo, siellä sen käytävän perällä... siitä näkee pitkältä, ettei oo kukaan kuuntelemassa salaa...

• Anonyymi

Kuka tää viriviri on, onko transu?

• 🧚‍♀️🌈🧚‍♂️

Tuitui 🤙

• viriviri kirjoitti:

🧚‍♀️🌈🧚‍♂️

Tuitui 🤙

Riku, transu ja enoelmeriiii!!!! Hähähää karvakuonot!!!

• Disse kirjoitti:

Riku, transu ja enoelmeriiii!!!! Hähähää karvakuonot!!!

Meitä on kolme komiaa. Minä, äiree ja minä ja äiree yhyres !

Yhenkä nimi ei o Riku.

• viriviri kirjoitti:

Meitä on kolme komiaa. Minä, äiree ja minä ja äiree yhyres !

Yhenkä nimi ei o Riku.

1 1 2.....eikös se oo jo neljä?

• Disse kirjoitti:

1 1 2.....eikös se oo jo neljä?

Pohjanmaalaista matematiikkaa niitä on kolme.

• viriviri kirjoitti:

Pohjanmaalaista matematiikkaa niitä on kolme.

No eikös se ois mahtavampaa, kuin ois neljä? Se ois enempi?

• Disse kirjoitti:

No eikös se ois mahtavampaa, kuin ois neljä? Se ois enempi?

Ei ihan välttämättä.

• Anonyymi

Komea se on <3 :)))

• Anonyymi

Ajattelin olla sinkku koko elämäni koska oon ruma eikä kukaan nainen varmana halua minua. Ei se auttanut viina juonstikaan, kävin baareissa 10 vuoden ajan, niin se vaan elämä menee että olen yksin.

• Pessimisti ei pety.

• Anonyymi

Yhtä naista nähnyt on-offina pari vuotta ja loppu on nyt. Luultavasti sinkkuus vaan jatkuu kun en ole komea mies, joka saisi naisen sormia napsauttamalla. Ellei vastaan tule todella erilaista naista jonka tyylisiä edellisetkin ovat olleet ja heitä ei todellakaan ole paljon nykypäivänä.

m36

• Josei muuta saa nii eres sokerinpalan suuhunsa, sano renki ku hyppööltä kotia yksin palas. Kyllä se elämä on elettävänä sinkkunakin.

• Jos puhutaan vuodesta 2020 niin tuskin hirveästi asiat tulevat muuttumaan. Töitä todennäköisesti riittää, harrastuspiirit tuskin vaihtuvat ja vaelluskohteetkin pysynevät maan rajojen sisällä. Koska arjen rutiinitkin ovat vakioidut niin mitään sellaista muutosta joka lisäisi mahdollisuuttani päästä parisuhteeseen ei ole näkyvissä. Toisaalta jos pidän itsestäni edelleen fyysisesti ja henkisesti huolta pyrkien hyvään vanhuuteen niin tuskin se nyt mahdollisuuksia heikentääkään.

Ehkä omaa sinkkuutta voisi kuvata että se on kuin supraspinatus tendiniitti eli ei aiheuta jatkuvaa oireilua mutta tietyissä liikeradoissa aiheuttaa viiltävää kipua. Sen kanssa oppii kyllä olemaan.

Jos taas puhutaan 2020-luvusta niin saattaa olla että siihen ajanjaksoon ehtisi jo alkaa sisäistämään Koiviston ajatelmaa: Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Toisaalta voi olla että tuohon pääsemiseksi ei minulla eliniän odote riitä.

• Joo sitä ei huomisesta ikinä tiedä, päivän kerrallaan se on elettävä. Hyvältähän se sinunkin elämä taitaa kuitenkin tuntua noinkin.

Sisältöä voi aina miettiä uudelleen, jos tarvetta tulee.

• Anonyymi

Hienoa pertti!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tarkoitus on tosiaan sinkkuus päättää ja siirtyä avoliittoon. Kumppania en ole vielä valinnut, mutta yksi vahva ehdokas on listalla. Yksinolo on käynyt tylsäksi, siksi näin.

Kompromisseja olen valmis tekemään, sitähän suhde on, mutta hiuksiani en sentään värjää tai meikkaamaan rupea. :D

t. nrt

• Aaa, kuka on se onnekas joka nappaa naisen ruudun takaa. Onko jo kampituskaavio tehty? 😉

• Anonyymi

Exän kans on syksystä asti lämmitelty välejä. Reilu vuos sitte kuvio kaatu välimatkaan eikä kummankaan asuinpaikka oo töiden takii muuttumassa. SInkkuelämä oli vuoden suhteen jälkeen taas hetken hauskaa mut exän kans vaa on kaikin puolin mukavampaa ku kenenkään muun naisen kans.

Kyl sitä ilman suhdetta pärjää ku työki on semmonen ettei moni nainen jaksa ku niin epäsäännöllisesti ehtii tavata. Ei muutenkaan mahu mitää ylimäärästä turhaa draamaa elämään eikä oo haaveita perheestä jne. Monet naiset tuntuu kelaavan jo parin panon jälkeen et ollaan suhteessa. Sinkkuna saa rauhassa käyttää vähät vapaat festareilla, bileissä ja reissuilla ilman et täytyy kellekään selitellä menemisiä.

Sit taas exälle tulee avauduttuu asioista esim perheestä ja työstä mitä ei muille puhu. Sekään ei haluu perhettä, tekee paljon duunia ja tykkää puuhata omiaan ilman että kukaan rajottaa. Haluisin jatkaa siitä mihin jäätiin mut exä sano et pidetään vaan hauskaa sillon ku satutaan näkee. Muuten ei oikeestaan parisuhteet kiinnosta mut exän kans vois jos se viel tarpeeks lämpee.

• Vanha suola jäänyt janottamaan. Sinuna pitäisin silmäni kuitenkin auki uusillekin ihmisille. Sanon vaan.

• Anonyymi

No ei voi mitää. Kun pitkä ja suht komea mies ei saa naista. Näil mennää 2020 ja nyt työtön. Elämä on...

• Joo se on vaan.

• Tässä iässä nämä teitin pohdinnot ja elämän pyöriminen yhden asian ympärillä alkaa tuntua jo melko blaa blaa blaa jutulta...
      No okei..Ehkä sinä olet oikeassa paikassa ja minä väärässä. Eihän tänne ole tietenkään pakko eksyä..Löytyy muitakin keskustelu alustoja.

• Anonyymi

Eikös se ole aika luontevaa Sinkut-sivustolla jutella tämmöisistä aihepiireistä? Kuten itsekin totesit niin onhan noita muitakin sivuja missä sitten keskittyä muihin itseä kiinnosteleviin aiheisiin.

• Ajattelin tehdä jonkun palstan aihealuetta koskevan aloituksen. Olen ollut huomaavinani, että keskustelua sinkkuudesta on välillä toivottu. Kilttinä miehenä kannan tietysti korteni kekoon.

• Anonyymi

Olen tehnyt jotain suunnitelmia, saa nähdä miten käy.

• Thumbs up.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      41
      5799
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      217
      5336
    3. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      54
      4508
    4. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4312
    5. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4091
    6. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3786
    7. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      86
      3691
    8. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      46
      3151
    9. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2460
    10. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      48
      2396
    Aihe