Raamatussa kerrotaan Timoteuksesta. Hän oli toisen polven kristitty ja jo lapsena karistityksi kastettu ja saanut kasteessa Pyhän Hengen on lapsena/vauvana saanut. Lupauksen lapsi. Ja tullut tietoiseksi Jumalan salaisuuksista jo kasteessa lapsena ja uudestisyntynyt Jumalan lapsi.
Alkukieen sana "brephos" kun tarkoittaa vastassyntynyttä vauvaa. Sellainen Timoteus oli ollut vastaanottaessaan kasteessa Jumalan valtakunnan salaisuudet.
Timoteus, lapsena kastettu toisen polven kristitty
19
154
Vastaukset
- Anonyymi
Aloitus on totta. Alkukristittyjen lapset olivat kastettuja kristityiksi.
Raamtun mukaan kasteen siunaukset, edut ja Pyhän Hengen sinetti annettiin lapselle kasteessa merkiksi osallisuudesta Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.
Jopa vainojen alaiset kristityt kastoivat katakombeissa heti lapsensa kristityiksi, eivät jättäneet lapsiaan kastamattomiksi pakanoiksi, niinkuin amerinlahkoissa tehdään.
Lahkolaisten mukaan jopa jihadisti-lapsi on suoraan Jeesuksen oma. Lasten vanhemmat taitavat olla eri mietä asiasta. - Anonyymi
Mielikuvitusjuttu taas. Täyttä valetta.
- Anonyymi
Totta toi aloitus. Kaikki kastamattomina kuolleet lapset joutuu kadotukseen. Kastamattomien lasten kaltaisten on helvetin tuli. Siksi kaikki vauvat tulee kastaa, että ne pelastuu siinä perisynnin syyllisyydeltä. Se on niin selvästi Raamatussa, että mitään selvempää ei ole. Aukustinus itse tiesi sen ja kirjoitti ylös ja siihen me uskotaan.
Kastetuilla vauvoilla on Pyhä Henki. Ne on saanut sen kasteessa. Pietari sanoi Pyhästä Hengestä, että Jumala on antanut sen niille, jotka häntä tottelevat. Ja Paavali että Pyhä Henki saadaan uskossa kuulemisesta. Sen takia kun kastetut vauvat ovat kerran saaneet Pyhän Hengen niin heidän on täytynyt olla tottelevaisia ja niiden täytynyt kuulla uskossa. Muuta vaihtoehtoa ei ole, kun kerran Raamattu ei ole ristiriitainen. Ja kun Raamattu kerran sanoo senkin, että vauvat kastettiin. Selvästi niin on.
Koko Raamattu puhuu vauvakasteesta. Se on tärkein asia siinä. Kaikki joutuu kadotukseen, jos ei niitä kasteta. Se on niin tärkeetä, että jo vauvana pitää saada vettä päähän ja että pappi sanoo oikeet sanat. Se on vaatimus pelastukseen.
Ja vauvat uskoo tietysti Se on ihan selvä. Muuten niihin ei pätisi, että joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Niiden on ihan pakko uskoa. Itse Lutherkin sanoi, että vauva saa kasteessa uskon. Niin se on.
Mä en ole mikä harhaoppinen enkä lahkolainen vaan tämä on kirkon oikeaa oppia.
Ja en mä oo humalassa.
Mä oon ihan selvä ja tosissani.
En pelleile teidän kustannuksella.
Usottehan?- Anonyymi
Miksei kukaan vastaa mulle? Usottehan mua? Mää haluan niin päästä vauvakastajien lapsiin käsiksi
Usottehan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei kukaan vastaa mulle? Usottehan mua? Mää haluan niin päästä vauvakastajien lapsiin käsiksi
Usottehan?Kyllä teidän ilveilijöiden motiivit tiedetään ja ne on tullu selväksi, vielä kun siitä itse todistat. Kiitos rehellisyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä teidän ilveilijöiden motiivit tiedetään ja ne on tullu selväksi, vielä kun siitä itse todistat. Kiitos rehellisyydestä.
Ai. sinäkö luulet, että minä ilveilen, kun puhun suuria totuuksia vauvakasteesta ja siitä, että kaste on asetettu juuri siksi, että vauvat saisivat anteeksi perisynnin syyllisyyden, jonka vuoksi he joutuisivat helevetin liekkeihin elleivät kirkon armolliset ja viisaat papit heitä kastaisi suuressa uskollisuudessaan Raamatun sanalle, jossa täysin selkeästi kerrotaan, että vauvat pitää todella kastaa, ettei heitä heitettäisi sinne kadotukseen, joka on itkun ja hammasten kiristyksen paikka, joita hampaita varmaan niille vauvoillekin siellä kasvaa, koska eivät he muuten voisi hampaita kiristellä.
Minäkö muka ilveillen esittäisin tällaista pyhää oppia?
Olisinko minä muka sellainen harhaoppinen, joka uskoisi, että kaste olisi Raamatussa ikään kuin asetettu aikuisille, jotka ovat tulleet synnintuntoon evankeliumia kuultuaan ja sitten voisivat mennä kasteelle tarttuen siinä tarjottuun anteeksiantamuksen lupoaukseen, jollaista jossain mielessä saattaisi toki olettaa Uudesta Testamentista löytyvänkin, mutta johon kuitenkaan eivät todelliset kristityt kyllä usko vaan uskovat nimenomaan, että kaste on asetettu siksi, että vauvat saavat anteeksi perisynnin syyllisyyden ja että siksi kaikki vauvat pitää kastaa, jotteivat he sattumoisin liian aikaisin kuoltuaan joutuisi sinne hyvin huonoon paikkaan..
Kyllä kai sinä sentään voit ymmärtää asioiden oikean laidan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai. sinäkö luulet, että minä ilveilen, kun puhun suuria totuuksia vauvakasteesta ja siitä, että kaste on asetettu juuri siksi, että vauvat saisivat anteeksi perisynnin syyllisyyden, jonka vuoksi he joutuisivat helevetin liekkeihin elleivät kirkon armolliset ja viisaat papit heitä kastaisi suuressa uskollisuudessaan Raamatun sanalle, jossa täysin selkeästi kerrotaan, että vauvat pitää todella kastaa, ettei heitä heitettäisi sinne kadotukseen, joka on itkun ja hammasten kiristyksen paikka, joita hampaita varmaan niille vauvoillekin siellä kasvaa, koska eivät he muuten voisi hampaita kiristellä.
Minäkö muka ilveillen esittäisin tällaista pyhää oppia?
Olisinko minä muka sellainen harhaoppinen, joka uskoisi, että kaste olisi Raamatussa ikään kuin asetettu aikuisille, jotka ovat tulleet synnintuntoon evankeliumia kuultuaan ja sitten voisivat mennä kasteelle tarttuen siinä tarjottuun anteeksiantamuksen lupoaukseen, jollaista jossain mielessä saattaisi toki olettaa Uudesta Testamentista löytyvänkin, mutta johon kuitenkaan eivät todelliset kristityt kyllä usko vaan uskovat nimenomaan, että kaste on asetettu siksi, että vauvat saavat anteeksi perisynnin syyllisyyden ja että siksi kaikki vauvat pitää kastaa, jotteivat he sattumoisin liian aikaisin kuoltuaan joutuisi sinne hyvin huonoon paikkaan..
Kyllä kai sinä sentään voit ymmärtää asioiden oikean laidan?Kyllä uskomme että olet lasten kimppuun haluava lahkolainen joka ilveilee Raamatun kustannksella, uskomme sinua oikein hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä uskomme että olet lasten kimppuun haluava lahkolainen joka ilveilee Raamatun kustannksella, uskomme sinua oikein hyvin.
Joo mutta pitäähän noiden vauvoista höpöttävien tollojen saada jostakin rahaa. Ja uudestikaste on siihen oiva keksintö. Sanotaanhan se Raamatussa suoraan että yksi Herra yksi usko monta kastetta. Sokeat ei sitä vain näe. Kuten ei sitäkään että kaste on asetettu aikuisille. Jeesuskin käskee kastaa vain aikuisia. Missä kohtaa, en tiedä mutta näin on. Jotkut uujestikastajat kastaa lapsiakin mutta ei se haittaa... Viisaat käy kasteella joka päivä kyllä näin on. Aikuiset siis, laten pitää tulla aikuisen kaltaiseksi eikö Herramme niins sanonu?
Raamatussa kaste ei mitenkään liity pelastukseen tai syntien anteessiantoon vaikka joku harhainen apostoli niin antaa ymmärtää. Kyllä näin on. Kaikki tapahtuu siäsisesti, Kyllä näin on.
- Anonyymi
Aloittaja puhuu totta. Timoteus oli lapsena=VAUVANA=brephos kastettu Jeesuksen omaksi ja kasteessa oli saanut Pyhän Hengen lahjan tuoman viisauden kirjoituksiin. Jumala tekee ihmeitä ilman määrää, kuten sanotaan.
2.Tim.3:15 LAPSENA KASTETTU USKOVA TIMOTEUS
15 Olet myös jo LAPSESTA ASTI tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.
Tetus Rsseptus
15 και οτι απο βρεφους τα ιερα γραμματα οιδας τα δυναμενα σε σοφισαι εις σωτηριαν δια πιστεως της εν χριστω ιησου
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
βρεφος
brephos bref'-os
1025
Sanan tausta
Sanaluokka
of uncertain affin.
subst. (neut.)
Lukumäärä
King James käännökset sanasta
8
AV-babe 5, child 1, infant 1, young child 1
Merkitys
1) an unborn child, embryo, a foetus
2) a new-born child, an infant, a babe- Anonyymi
Hurmahenget ja lahkopapit eivät paljon alkukielistä piitttaa, kun ovat melkein kaikki entisiä linnakundeja ja narkkareita. He puhuvat ihan erilaista slangia. Pääasia että kansa kaatuu ja raha virtaa. Kuvaruudun alareunassa kulkee koko ajan tilinumero ja viitenumero, jonne voit lähettää heille rahaa, että rukouksesi varmasti kuultaisiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmahenget ja lahkopapit eivät paljon alkukielistä piitttaa, kun ovat melkein kaikki entisiä linnakundeja ja narkkareita. He puhuvat ihan erilaista slangia. Pääasia että kansa kaatuu ja raha virtaa. Kuvaruudun alareunassa kulkee koko ajan tilinumero ja viitenumero, jonne voit lähettää heille rahaa, että rukouksesi varmasti kuultaisiin!
missä ohjelmassa sellaista on ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
missä ohjelmassa sellaista on ?
TV7
- Anonyymi
14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
missä tuossa esiintyy se vauvana kastaminen? - Anonyymi
Aloitus on totta. Toisenpolven kristityt olivat kastettu lapsena. Alkukirkon seurakuntaan ei kuulunut kastamattomia henkilöitä, niinkuin amerikanlahkoissa tehdään. Kaikki pienimmästä suurimpaan oli alkukirkossa kastettu seurakunnan jäseniksi ja Jumalan valtakunnan lapsiksi. Kastetuilla lapsilla oli Pyhä Henki.
Ps. 8:2
(8:3) Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.
"Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"
Ap. t. 2:39
Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Kreikan sanonta tois teknois hymoon ”teidän lapsillenne” tarkoittaa kuulijoiden omia lapsia, jotka ovat tästä kasteesta, Pyhän Hengen lahjasta ja lupauksesta osallisia. Sanaa doorea ”lahja” käytetään usein kasteeseen liittyen Ap. t. 8:20, 10:45, 11:17, Hepr. 6:4. Myös muualla käytetään lapsista puhuttaessa samaa sanaa Ef. 6:1, Kol. 3:20, 1. Joh. 2:12 ”Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä teidän syntinne ovat anteeksiannetut hänen nimensä tähden.” Tämä syntien anteeksiantaminen on tapahtunut juuri kasteessa. Vrt. Ap. t. 22:16, Kol. 1:13-14!, 2. Piet. 1:9, Barn. 11:1. Jakeen Kol. 1:13 aoristin verbimuodot ”on pelastanut” ja ”on siirtänyt” viittaavat kasteeseen.
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."- Anonyymi
Onks Henkee näkynyt sielläpäin milloin viimeksi?!
Oliko se 1800 luvun loppua.
- Anonyymi
Novumi kertoo Apt 2:39
"39. Lupaus, josta tässä puhutaan, koskee Pyhän Hengen lahjan antamista (j. 38). Se annettiin ensin juutalaisille. Sana "teille" on painokas. Heidän ei pitäisi torjua ylimielisesti Jumalan tarjoamaa siunausta. Tähän lupaukseen sisältyi parannuksenteon ja pelastumisen mahdollisuus kaikille, niillekin, jotka olivat hylänneet Jeesuksen. Henki ei tulisi ainoastaan kansan johtajien ylle, ei vain papeille ja profeetoille, vaan kaikkien niiden osaksi, jotka tekivät parannuksen. "Jotka kaukana ovat" tarkoittaa pakanoita (Ef 2:17). Tämän pakanoille lausutun lupauksen toteutumista tähdennetään erityisesti 10:45:ssä ja 11:15-18:ssa. "
vauvat ovatkin sielläpäin kovia tekemään parannusta, lukevat Jesajaa ja huutavat Herran Nimeä apuun, kehittyneitä ovat, turhaan vaunuloissa makoilevat.- Anonyymi
Vähän tervettäkin oppia tuon aloituksen ropaskan päälle.
- Anonyymi
Luetaan mieluummin mitä Raamattu sanoo. Unohda novumit ja noviisit.
Eihän 1900 luvun uskonlahkoissa mitään oppia ole, villitseviä henkiä sitäkin enemmän. Ja Pyhän Hengen pilkkaa, huutoa, kaatumisia, valeparanemisia jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetaan mieluummin mitä Raamattu sanoo. Unohda novumit ja noviisit.
Eihän 1900 luvun uskonlahkoissa mitään oppia ole, villitseviä henkiä sitäkin enemmän. Ja Pyhän Hengen pilkkaa, huutoa, kaatumisia, valeparanemisia jne.Joo, uo sodomia-kääkkä yrittää taas höpötellä vauvista kun ei mitään asiaa osaa tänne kirjoittaa. Tervettä oppia ei parhamissa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1085766Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453773Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503265Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4612647Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681690- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321353Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521230