Toinen ei halua matkustaa, mitä tehdä?

Anonyymi

Meillä on sellainen tilanne, että vaimoa ei kiinnosta lähteä kanssani ulkomaan matkoille, vaikka mahdollisuudet mukaanlähtöön ovat jatkuvasti olemassa.
Siitä tietenkin seuraa joka kerta riitaa hänen puoleltaan, kun lähden sitten yksin.
Mitä mieltä olette, jos toinen ei halua matkustaa niin pitäiskö toisenkin jättää matkat tekemättä ja asettua vaan kotiin oleilemaan?

27

3648

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meillä toisinpäin. Mies ei halua matkustella, mutta minä haluan. Alkuaikoina tuli hieman riitaa, mutta nyt mies on jo tottunut siihen että haluan matkustella ja nähdä maailmaa. Nykyään jopa kyselee, että mihin aion seuraavaksi lähteä. Jos vaimosi ei halua matkustella, se on hänen asiansa. Jos sinä haluat, matkustele. Ei aina voi vaan tehdä kaikkea toisen mieliksi. Sitten sitä vaan harmittelee vanhempana, että miksi en silloin matkustellut tai tehnyt jotakin kun se vielä oli mahdollista.

• Anonyymi

Minäkin matkustelen naiskavereideni kanssa, kun miestä ei kiinnosta matkustelu

• Anonyymi

Ei pidä mutta muoto miten asiasta sovitaan voi vaikuttaa asian käsittelyn henkeen.
      Me matkustelemme vaimoni kanssa kohtalaisesti mutta vuosittain tulee tilanteita jotka alkavat "mitä mieltä olet jos - - ". On muitakin asioita jotka otamme puheeksi samalla tavalla mutta vaimoni matkustuhalua koskien se on vakio. Kyse on jostakin kohteesta johon hän haluaa mennä naisystävänsä kanssa.
      Hamassa muinaisuudessa olin kerran mukana mutta katsoin parhaimmaksi jättää tytönhupakot keskenään hypistelemään rättejä yms.

Matkat ovat olleet parin vuorokauden Tallinnan reisuista pisimmillään Espanjan kaksiviikkoiseen. Tavallisesti viikko jossakin Keski- tai Etelä-Euroopan kaupungissa.

Ei mitään hämminkiä. Oleellista on tuo pelin henki "mitä mieltä olet jos"?
      Se jättää mahdollisuuden alustavan suunnitelman muuttamiseen mikäli minä olen ajatellut jotain muuta.
      Yhtään kertaa en ole suunnitellut samaan aikaan mitään.

Kyllä tuli pitkä sepustus mutta tämä on ollut meidän tapamme yli 20 vuotta.

• Anonyymi

On kohtuutonta määrätä yksinoikeudella perheen tekemiset.

Toisaalta minä mieluiten viettäisin vapaa-aikani omissa oloisssni, mutten henno sitä puolisolle sanoa.

• Anonyymi

AP:nä totean, että en suostu liitossani toisen vangiksi siksi, että hän itse on niin rajoittunut, että hänelle tuntuu riittävän elämässään vaan samat kotinurkat ja lähiympäristö. Mulla on oma elämänsuunnitelmani ja vien sen läpi muiden vastusteluista huolimatta. Minä itse olen laivani kapteeni, eikä sitä muut ohjaa. Jos ohjaisi, niin olisin pahasti tossun alla ja vahvasti katkeroitunut.

• Anonyymi

Noin sen pitääkin olla. Kyllä ihmisten pitää osata joustaa, eikä rajoittaa toisen menemisiä. Ei kukaan omista toista ja eikö se ole hyvä että molemmat ovat tyytyväisiä elämäänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin sen pitääkin olla. Kyllä ihmisten pitää osata joustaa, eikä rajoittaa toisen menemisiä. Ei kukaan omista toista ja eikö se ole hyvä että molemmat ovat tyytyväisiä elämäänsä.

Eiköhän mm. nuo asiat pitäisi keskustella selviksi ennen "liittoutumista"!
        Puhun omasta kokemuksestani positiivisessa mielessä.

• Anonyymi

Jos olet naisystäväni mies niin syy löytyy siitä että saa viettää silloin tällöin loma-aikaa minun kanssani.
      Yleensä ollaan mun mökillä mutta välillä ollaan käyty myös teillä naimassa silloin kun muita ei oo kotona.
      On kuulemma jännittävää ja kiihottavaa kun omassa kodissa vieras mies käy naimassa omassa sängyssä, keittiön oöydällä, sohvalla, saunassa...
      Voi kuulemma sitten arkena muistella vaikka aamiaisella mitä muuta pöydällä tehdä kuin syödä ; )

• Anonyymi

Et voi pakottaa toista matkustelemaan ulkomaille. Ja ei se kyllä tee hyvää suhteellekkaan jos yksin matkustelet. Keksikää jotain muuta loma-ajan vietettä. Onhan tää suomi niin hieno maa ja paljon nähtävää. Tuskin olette kaikkea nähdeet tästä maasta. Keksikää yhteistä tekemistä suomessa lomien ajaksi.
      Mieti mikä on tärkeämpää. Vaimon kanssa yhteinen aika vai sinun ulkomaanmatkat. Ei kaikki todellakaan halua matkustaa ulkomaille ja syynä voi olla tosi monia syitä.

• Anonyymi

Meilläkin on käyty aikoinaan koviakin keskusteluja aiheesta, olemme kuitenkin päässeet jonkinlaiseen ratkaisuun. Mies metsästää ja kalastaa, minä matkustan;)

Varasin juuri matkan lämpimään..

• Anonyymi

Jos toinen ei halua matkustaa ja sinä haluat, niin ilman muuta sinä matkustat.

• Anonyymi

Juuri noin! Ei ole pakko elää siiamilaisten kaksosten tavoin.
        Pienet irtiotot saattavat olla paikallaan.
        Ollessani yksin vaimoni tyttöjen matkojen aikaan, totean miten kolkkoa elämä on.
        Varsinkin aamuiset heräämiset hiljaisessa makuuhuoneessa. Ilmeisesti unen läpikin on normaalisti ollut tuntuma vaimon tuplatäkin nykimiseen. Koska herään aikaisemmin, on mukava herätä vierestä kuuluvaan tuhinaan.
        Päivän mittaan mukautuu rutiineihin mutta aamut ovat keljuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin! Ei ole pakko elää siiamilaisten kaksosten tavoin.
        Pienet irtiotot saattavat olla paikallaan.
        Ollessani yksin vaimoni tyttöjen matkojen aikaan, totean miten kolkkoa elämä on.
        Varsinkin aamuiset heräämiset hiljaisessa makuuhuoneessa. Ilmeisesti unen läpikin on normaalisti ollut tuntuma vaimon tuplatäkin nykimiseen. Koska herään aikaisemmin, on mukava herätä vierestä kuuluvaan tuhinaan.
        Päivän mittaan mukautuu rutiineihin mutta aamut ovat keljuja.

Ihanasti kerrottu*

• Anonyymi

Voisin matkustaa kavereiden kanssa mutta en puolison. Puoliso aina stressaa ja kiukuttelee kun on lähdön aika. Talo pitää olla puunattu ja kaikki valmiina mielellään viikkoa ennen. Syöpi enemmän voimia lähteminen kun mitä reissut antaa. Lähtis vaan pariksi viikoksi ulkomaille nii voi itse lähteä vaikka mökille. Auto kulkee ja kauppoja on et jos jotain unohtuu ei maailma siihen kaadu...

• Anonyymi

Ei ole ollut mikään eripuran aihe. Aloitimme vaimoni kanssa matkustelun 1971 4 viikkoa autolla teltan kanssa Välimeren maissa.
      Muutaman välivuoden jälkeen olimme lomistamme vähintään 2 viikkoa reisuissa. Omatoimimatkoja eikä mitän paketteja.
      Penskat aiheuttivat muutaman vuoden katkoksen mutta olivat mukana jo alle kouluiän.

Myöhempinä vuosina työni luonteen vuoksi olin estynyt mutta se ei ollut este vaimoni reisuille. Hän teki naisystävänsä kanssa muutamana jouluna vajaan viikon käynnit Berliinin joulutoreilla. Aloite tuli hänen ystävältään muodossa "mitähän mieltä miehesi olisi jos"? Sitten viikon > kolmen viikon tyttöjen matkat Italiaan, myös Sisiliaan, Kroatiaan ja Espanjaan.
      Työesteeni olivat jatkuvuuden turvaamisia. Tein itsenäisiä konsulttipuuhia, kestoltaan 2pv > 7kk eri puolilla eteläistä Suomea.
      Niitä tarjottiin minulle eikä jatkuvuus olisi sietänyt montaakaan kieltäytymistä ja osa-aikainen marketin kasööri vaimoni ymmärsi tuon toimeentulomme kannalta.
      Ennen tuota vaihetta olimme kahta lomaa lukuun ottamatta olleet reisuissa kaikki lomamme paitsi penskojen ilmestymisten aiheutamia katkoja.
      Aloitin harjoittelemaan joutilaisuutta 52v ikäisenä ja laiskistuin lopullisesti vaimoni kanssa saman aikaisesti 57v / 52v vaiheessa.
      77v / 72v mennessä oli kertynyt yhteisiä matkoja yhteensä noin 18 kk. 4 maanosaa, 52 valtiota jos Monaco ja Vatikaani lasketaan sellaisiksi vaikka emme niissä olekaan yöpyneet.
      Vielä koskien vaimoni matkoja niin alkuun hän hieman empi mutta uskoi kerralla kannustukseni vilpittömyyden.
      Kun vaimoni terveydentila alkoi olla esteenä niin hän, ystävänsä kannustamana, "hääti" minut kahdeksi viikoksi Espanjaan mutta minusta ei ollut kivaa. Hölmöä olla yksin vaikkakin tutussa ympäristössä.

• Anonyymi

jos sä et osaa englantia tai muuten pärjää ulkomailla niin ei se houkuta reissuun koska puolison pitää puhua toisen puolesta ja kääntää kaikki suomeksi ?

• Anonyymi

Kyllä sitten pitää olla ikivanha, kaikki yli 55 vuotiaat ovat peruskoulussa lukeneet englantia, sen verran että pärjää ulkomailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sitten pitää olla ikivanha, kaikki yli 55 vuotiaat ovat peruskoulussa lukeneet englantia, sen verran että pärjää ulkomailla.

Sorry, siis kaikki alle 55 vuotiaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pärjää turistipaikoissa!
        Skandinavia ja Hollanti OK.
        Menehän jonkin eurooppalaisen latinomaan maaseudulle! Sivuun pääteistä. Kyliin,pikku kaupunkeihin. Yksityismajoituksiin, pikku kuppiloihin yms!
        Vuoden 1971 jälkeen omalla autolla Euroopassa noin 160000km. Lisäksi lentokentiltä vuokratut autot.
        Euroopan ulkopuolella olemme liikkuneet ryhmien mukana joten tilanne on aivan toinen.
        Netin myötä nuorten enkun tuntuma alkoi lisääntymään.
        On myös tilanteita joissa ulkkari ei halua ymmärtää enkkua vaikka osaisikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pärjää turistipaikoissa!
        Skandinavia ja Hollanti OK.
        Menehän jonkin eurooppalaisen latinomaan maaseudulle! Sivuun pääteistä. Kyliin,pikku kaupunkeihin. Yksityismajoituksiin, pikku kuppiloihin yms!
        Vuoden 1971 jälkeen omalla autolla Euroopassa noin 160000km. Lisäksi lentokentiltä vuokratut autot.
        Euroopan ulkopuolella olemme liikkuneet ryhmien mukana joten tilanne on aivan toinen.
        Netin myötä nuorten enkun tuntuma alkoi lisääntymään.
        On myös tilanteita joissa ulkkari ei halua ymmärtää enkkua vaikka osaisikin.

Pärjää siellä, vaikka Espanjan landella, jossa puhutaan vain Espanjaa, kun kaikenlaiset kääntäjät on keksitty ja kaikilla on jo älypuhelimet..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pärjää siellä, vaikka Espanjan landella, jossa puhutaan vain Espanjaa, kun kaikenlaiset kääntäjät on keksitty ja kaikilla on jo älypuhelimet..

On apua mutta luonteva keskustelu?
        Minun lukion enkun opettajani sanoi, että enkussa on joka kolmas sana latinaa.
        Silloin sillä ei ollut merkitystä mutta hankittuamme asunnon Espanjasta 1986 tuo väittämä osoittautui ainakin jossakin määrin paikkansa pitäväksi.
        Selvimmin se ilmenee tekstissä. Yllättävän paljon löytyy sanarungoista yhtäläisyyttä.
        Sanojen edestä pois se "ES" niin helpottuu.
        Puhe on hieman eri asia mutta enkun hyvän tason osaaminen auttaa oppimista.
        Euroopan latinoista on ranskalaisten asenne hankalin. Mielestäni.
        Kun paikkakunnallamme oli aikanaan romanialaisia pakolaisia niin yllätyin miten heidän kanssaan pystyi sönköttämään espanjaksi. Romania on latinapohjainen kieli.

Asiathan selviävät tavalla tai toisella. Kanssakäyminen on toinen juttu.

• Anonyymi

Parisuhteessa täytyy sopeutua kompromisseihin. Kun toiveet ovat noin erilaiset, niin kumpikaan ei voi saada täysin tahtoaan läpi. Vaimosi joko sopeutuu matkusteluusi tai lähtee välillä mukaasi ja sinä taas vietät enemmän aikaa myös kotona.

• Anonyymi

Minun mielestä se joka haluaa matkustaa saa matkustaa yksin!

• Joo, totta kai toiselle pitää antaa vapaus matkustaa, kunhan ei nyt koko aikaa menossa oo. Siitä tulis myös ympäristökuormitustakin niin paljon, ettei senkään suhteen sovellu.

Mä ite viihdyn pääosin kotinurkilla. Mutta joka kesä meen viikoks kierteleen ruotsia. Ja se on ihan välttämättömyys, että sekoisin ilman sitä. Että siihen vois sanoo, ettei oo liikaa vaadittu.

• Anonyymi

Tottakai menet! Niin minäkin menen, jos isäntää ei kiinnosta. Viimeksi ollaan 7 vuotta sitten reissattu yhdessä ulkomailla, minä taas olen reissannut aika monta kertaa tässä välissä.

• Anonyymi

Kuulostaa siltä, että sinun on ihan pakko mennä pattayalle yksin. Et voi mitään muuta. Varo ettet humallu vahingossa etkä pane horoja epähuomiossa. Toisaalta, vaimon vika, jos näin käy.

• Anonyymi

Haastava asetelma!
      Onko vaimosi eritellyt kieltäytymisensä syitä?
      Kohteet? Matkustusmuoto? Kohteessa oleilun sisältö? Ryhmässä >< kahdestaan?
      Joku muu asia?
      Minun on vaikea kuvitella, että joku vastustaa vain periaatteen vuoksi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      79
      10311
    2. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7066
    3. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7033
    4. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      101
      6285
    5. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6143
    6. Tutkielma Marinin hallituksen epäonnistumisista rankkaa luettavaa

Marinin hallituksen epäonnistumiset voi tiivistää negatiivisessa sävyssä seuraavasti: Hallitus teki useita vakavia virh
      Maailman menoa
      94
      5817
    7. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5384
    8. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5218
    9. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      60
      5153
    10. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5088
    Aihe