Toinen ei halua matkustaa, mitä tehdä?

Anonyymi

Meillä on sellainen tilanne, että vaimoa ei kiinnosta lähteä kanssani ulkomaan matkoille, vaikka mahdollisuudet mukaanlähtöön ovat jatkuvasti olemassa.
Siitä tietenkin seuraa joka kerta riitaa hänen puoleltaan, kun lähden sitten yksin.
Mitä mieltä olette, jos toinen ei halua matkustaa niin pitäiskö toisenkin jättää matkat tekemättä ja asettua vaan kotiin oleilemaan?

12

2194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä toisinpäin. Mies ei halua matkustella, mutta minä haluan. Alkuaikoina tuli hieman riitaa, mutta nyt mies on jo tottunut siihen että haluan matkustella ja nähdä maailmaa. Nykyään jopa kyselee, että mihin aion seuraavaksi lähteä. Jos vaimosi ei halua matkustella, se on hänen asiansa. Jos sinä haluat, matkustele. Ei aina voi vaan tehdä kaikkea toisen mieliksi. Sitten sitä vaan harmittelee vanhempana, että miksi en silloin matkustellut tai tehnyt jotakin kun se vielä oli mahdollista.

    • Anonyymi

      Ei pidä mutta muoto miten asiasta sovitaan voi vaikuttaa asian käsittelyn henkeen.
      Me matkustelemme vaimoni kanssa kohtalaisesti mutta vuosittain tulee tilanteita jotka alkavat "mitä mieltä olet jos - - ". On muitakin asioita jotka otamme puheeksi samalla tavalla mutta vaimoni matkustuhalua koskien se on vakio. Kyse on jostakin kohteesta johon hän haluaa mennä naisystävänsä kanssa.
      Hamassa muinaisuudessa olin kerran mukana mutta katsoin parhaimmaksi jättää tytönhupakot keskenään hypistelemään rättejä yms.

      Matkat ovat olleet parin vuorokauden Tallinnan reisuista pisimmillään Espanjan kaksiviikkoiseen. Tavallisesti viikko jossakin Keski- tai Etelä-Euroopan kaupungissa.

      Ei mitään hämminkiä. Oleellista on tuo pelin henki "mitä mieltä olet jos"?
      Se jättää mahdollisuuden alustavan suunnitelman muuttamiseen mikäli minä olen ajatellut jotain muuta.
      Yhtään kertaa en ole suunnitellut samaan aikaan mitään.

      Kyllä tuli pitkä sepustus mutta tämä on ollut meidän tapamme yli 20 vuotta.

    • Anonyymi

      On kohtuutonta määrätä yksinoikeudella perheen tekemiset.

      Toisaalta minä mieluiten viettäisin vapaa-aikani omissa oloisssni, mutten henno sitä puolisolle sanoa.

    • Anonyymi

      AP:nä totean, että en suostu liitossani toisen vangiksi siksi, että hän itse on niin rajoittunut, että hänelle tuntuu riittävän elämässään vaan samat kotinurkat ja lähiympäristö. Mulla on oma elämänsuunnitelmani ja vien sen läpi muiden vastusteluista huolimatta. Minä itse olen laivani kapteeni, eikä sitä muut ohjaa. Jos ohjaisi, niin olisin pahasti tossun alla ja vahvasti katkeroitunut.

      • Anonyymi

        Noin sen pitääkin olla. Kyllä ihmisten pitää osata joustaa, eikä rajoittaa toisen menemisiä. Ei kukaan omista toista ja eikö se ole hyvä että molemmat ovat tyytyväisiä elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sen pitääkin olla. Kyllä ihmisten pitää osata joustaa, eikä rajoittaa toisen menemisiä. Ei kukaan omista toista ja eikö se ole hyvä että molemmat ovat tyytyväisiä elämäänsä.

        Eiköhän mm. nuo asiat pitäisi keskustella selviksi ennen "liittoutumista"!
        Puhun omasta kokemuksestani positiivisessa mielessä.


    • Anonyymi

      Jos olet naisystäväni mies niin syy löytyy siitä että saa viettää silloin tällöin loma-aikaa minun kanssani.
      Yleensä ollaan mun mökillä mutta välillä ollaan käyty myös teillä naimassa silloin kun muita ei oo kotona.
      On kuulemma jännittävää ja kiihottavaa kun omassa kodissa vieras mies käy naimassa omassa sängyssä, keittiön oöydällä, sohvalla, saunassa...
      Voi kuulemma sitten arkena muistella vaikka aamiaisella mitä muuta pöydällä tehdä kuin syödä ; )

    • Anonyymi

      Et voi pakottaa toista matkustelemaan ulkomaille. Ja ei se kyllä tee hyvää suhteellekkaan jos yksin matkustelet. Keksikää jotain muuta loma-ajan vietettä. Onhan tää suomi niin hieno maa ja paljon nähtävää. Tuskin olette kaikkea nähdeet tästä maasta. Keksikää yhteistä tekemistä suomessa lomien ajaksi.
      Mieti mikä on tärkeämpää. Vaimon kanssa yhteinen aika vai sinun ulkomaanmatkat. Ei kaikki todellakaan halua matkustaa ulkomaille ja syynä voi olla tosi monia syitä.

    • Anonyymi

      Meilläkin on käyty aikoinaan koviakin keskusteluja aiheesta, olemme kuitenkin päässeet jonkinlaiseen ratkaisuun. Mies metsästää ja kalastaa, minä matkustan;)

      Varasin juuri matkan lämpimään..

    • Anonyymi

      Jos toinen ei halua matkustaa ja sinä haluat, niin ilman muuta sinä matkustat.

      • Anonyymi

        Juuri noin! Ei ole pakko elää siiamilaisten kaksosten tavoin.
        Pienet irtiotot saattavat olla paikallaan.
        Ollessani yksin vaimoni tyttöjen matkojen aikaan, totean miten kolkkoa elämä on.
        Varsinkin aamuiset heräämiset hiljaisessa makuuhuoneessa. Ilmeisesti unen läpikin on normaalisti ollut tuntuma vaimon tuplatäkin nykimiseen. Koska herään aikaisemmin, on mukava herätä vierestä kuuluvaan tuhinaan.
        Päivän mittaan mukautuu rutiineihin mutta aamut ovat keljuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin! Ei ole pakko elää siiamilaisten kaksosten tavoin.
        Pienet irtiotot saattavat olla paikallaan.
        Ollessani yksin vaimoni tyttöjen matkojen aikaan, totean miten kolkkoa elämä on.
        Varsinkin aamuiset heräämiset hiljaisessa makuuhuoneessa. Ilmeisesti unen läpikin on normaalisti ollut tuntuma vaimon tuplatäkin nykimiseen. Koska herään aikaisemmin, on mukava herätä vierestä kuuluvaan tuhinaan.
        Päivän mittaan mukautuu rutiineihin mutta aamut ovat keljuja.

        Ihanasti kerrottu*


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe