Opamox vrk annos

Anonyymi

Hei.Itselläni on 30mg Opamox x 3 vrk max vuorokaudessa.
Joidenkin lääkärien mielestä tämä on todella iso vrk määrä.
Onko 30x3krt tavanomaista suurempi?
Toisinaan ei tahdo kyllä riittää tämäkään.

12

786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

no ei tuo kovin valtavalta kuullosta . Onhan tuosta olemassa vielä 50 mg annos.
      Itselle sanottiin että voit ottaa 2 tablettiakin jos sitä tuntuu (ja tuntuhan se). Mutta tosiaan itse söin akuutissa vaiheessa n 2 kk joka päivä 3 kertaa mutta sen jälkeen vain tarpeen mukaan ja nykyään harvoin lähinnä unensaantiin kun opamox aiheuttaa väsymystä niin paljon.
      Jos vakituisessa käytössä niin luulisi että joku muu pitenmpi vaikutteinen olisi parempi nuo opamoxithan on kohtuu lyhyt vaikutteisia ja lasku tulee aika nopeasti

• Anonyymi

Kaikki on niin suhteellista. Minusta annos on suuri, kun Itse nukahtaisin viidestä milligrammasta.

• Anonyymi

Eiköhän tuokin ole yksilöllistä, miten lääke kehenkin vaikuttaa.

• Anonyymi

Kyllä tuosta määrästä varmaan hyvin riippuvuuden saa. Toisaalta, jos ahdistusta ei saa pois ilman tuota määrää, niin ei siinä varmaan ole paljon vaihtoehtoja. Onko sulle kokeiltu Ketipinoria?Ainakin itselle sen aloittaminen on vienyt Opamoxin tarpeen.

• Anonyymi

Eli Opamoxin tarve vaan vaihtui Ketipinorin tarpeeksi. Auttaakohan sekään pidemmän päälle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli Opamoxin tarve vaan vaihtui Ketipinorin tarpeeksi. Auttaakohan sekään pidemmän päälle?

Ketipinor ei ainakaan minun tietääkseni vaikuta aivojen luonnolliseen välittäjäaineiden muodostukseen (voi olla että vaikuttaa, mutta minulla ei ole tietoa asiasta). Aivot tottuvat bentsoissa saamaan gaba-välittäjäaineen lääkkeistä, eikä tämän vuoksi itse enää niin paljon valmista sitä. Sitten kun lopettaa bentson käyttämisen, niin ahdistus on ehkä aikaisempaakin suurempaa. Tosin aivojen aineenvaihdunta palautuu lopettamisen jälkeen, tästä syystä näistä lääkkeistä kannattaa pitää ainakin taukoa, siis jos pystyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketipinor ei ainakaan minun tietääkseni vaikuta aivojen luonnolliseen välittäjäaineiden muodostukseen (voi olla että vaikuttaa, mutta minulla ei ole tietoa asiasta). Aivot tottuvat bentsoissa saamaan gaba-välittäjäaineen lääkkeistä, eikä tämän vuoksi itse enää niin paljon valmista sitä. Sitten kun lopettaa bentson käyttämisen, niin ahdistus on ehkä aikaisempaakin suurempaa. Tosin aivojen aineenvaihdunta palautuu lopettamisen jälkeen, tästä syystä näistä lääkkeistä kannattaa pitää ainakin taukoa, siis jos pystyy.

Säännöllisen pitkäkestoisen käytön jälkeen bentsoista ei kannata pitää taukoa, vaan ajaa ne ennemmin hyvin hitaalla vähennyksellä alas. Huonoin mitä voi tehdä on lopettaa ne seinään ja pitää taukoa jonka jälkeen aloittaa ne uudelleen. Jos pitää taukoa ja aloittaa uudelleen, voi käydä kindling - efekti. Jokainen vieroitus voi siis johtaa vakavampiin vieroitusoireisiin ja hermoston herkistymiseen https://en.wikipedia.org/wiki/Kindling_(sedative–hypnotic_withdrawal)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Säännöllisen pitkäkestoisen käytön jälkeen bentsoista ei kannata pitää taukoa, vaan ajaa ne ennemmin hyvin hitaalla vähennyksellä alas. Huonoin mitä voi tehdä on lopettaa ne seinään ja pitää taukoa jonka jälkeen aloittaa ne uudelleen. Jos pitää taukoa ja aloittaa uudelleen, voi käydä kindling - efekti. Jokainen vieroitus voi siis johtaa vakavampiin vieroitusoireisiin ja hermoston herkistymiseen https://en.wikipedia.org/wiki/Kindling_(sedative–hypnotic_withdrawal)

Kun vieroittautuu hitaasti bentsoista. voikin käydä niin että ahdistus itseasiassa helpottaa. Monilla "ahdistus" on itseasiassa bentsoissa annosten välisiä vieroitusoireita, kenties haittavaikutuksia, gaban downreguloitumisesta johtuvaa, toleranssin ja lääkeriippuvuuden syntymisestä johtuvaa tai alasajoista (erityisesti nopeista) johtuvia rebound oireita. Kun vieroittautuu hitaasti mikä tekee vähemmän vieroitusoireita, on aikaa oppia strategioita hallita ahdistustaan uusin keinoin. Kun aineista pääsee hiljalleen eroon aivot alkavat luontaisesti kääntää pillereiden negatiivisia seurauksia kehossa ja aivoissa, toisin kuin liian nopealla vähennyksellä, mikä voi tuntua todella epämukavalta.

En itsekään tiedä juurikaan Ketipinorin ongelmista, mutta en pitäisi sitäkään ongelmattomana. Pitäisi vähän hälytyskellot soida kun määrätään antipsykootteja esimerkiksi uneen tai ahdistuneisuuteen, kuitenkin niin voimakkaita lääkkeitä ja käsittääkseni tuollaisissa oireissa noiden määrääminen on vähän off label. Pienemmillä annoksilla vaikutus enemmän käsittääkseni kuin antihistamiini. Voimakkaita pillereitä nekin, joista voi tulla myös vieoritusoireita esim unettomuutta ja fysiologinen riippuvuuden tunne niihinkin, vaikkei samanlaista toleranssin nousua välttämättä. Ja ties mitä ne pitemmällä tähtäimellä aivokemioille, aivoille ja keskushermostolle tekee. nykyään kys. pillereitä kyllä innokkaammin ollaan määräämässä kuin bentsoja joiden aiheuttama riippuvuus on niin vaikea-asteista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun vieroittautuu hitaasti bentsoista. voikin käydä niin että ahdistus itseasiassa helpottaa. Monilla "ahdistus" on itseasiassa bentsoissa annosten välisiä vieroitusoireita, kenties haittavaikutuksia, gaban downreguloitumisesta johtuvaa, toleranssin ja lääkeriippuvuuden syntymisestä johtuvaa tai alasajoista (erityisesti nopeista) johtuvia rebound oireita. Kun vieroittautuu hitaasti mikä tekee vähemmän vieroitusoireita, on aikaa oppia strategioita hallita ahdistustaan uusin keinoin. Kun aineista pääsee hiljalleen eroon aivot alkavat luontaisesti kääntää pillereiden negatiivisia seurauksia kehossa ja aivoissa, toisin kuin liian nopealla vähennyksellä, mikä voi tuntua todella epämukavalta.

En itsekään tiedä juurikaan Ketipinorin ongelmista, mutta en pitäisi sitäkään ongelmattomana. Pitäisi vähän hälytyskellot soida kun määrätään antipsykootteja esimerkiksi uneen tai ahdistuneisuuteen, kuitenkin niin voimakkaita lääkkeitä ja käsittääkseni tuollaisissa oireissa noiden määrääminen on vähän off label. Pienemmillä annoksilla vaikutus enemmän käsittääkseni kuin antihistamiini. Voimakkaita pillereitä nekin, joista voi tulla myös vieoritusoireita esim unettomuutta ja fysiologinen riippuvuuden tunne niihinkin, vaikkei samanlaista toleranssin nousua välttämättä. Ja ties mitä ne pitemmällä tähtäimellä aivokemioille, aivoille ja keskushermostolle tekee. nykyään kys. pillereitä kyllä innokkaammin ollaan määräämässä kuin bentsoja joiden aiheuttama riippuvuus on niin vaikea-asteista.

Mikä sun koulutuksesi on lääketieteellisesti?

• Anonyymi

No Opamox on ollut käytössä varmaan jo 10 vuotta.
      Tietysti olen riippuvainen mutta voin paremmin Opamoxin voimin kuin ilman.Ja itse valitsen mielummin riippuuvuuden.
      Sairastuin vaikeahkoon krooniseen sairauteen 35 vuotiaana mikä vaikuttaa elämänlaatuun.Myöskin osa lääkkeistä kuten päivittäin käytössä oleva Kortisoni aiheuttaa mm levottomuutta. Cipralex myös käytössä.
      Ketipinorista en koe mitään apuja.

• Anonyymi

Myös minä valitsisin riippuvuuden, jos vaihtoehtoina olisi ahdistus ja riippuvuus. Aika hieno juttu, että Opamox auttaa vielä kymmenenkin vuoden päivittäisen käytön jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös minä valitsisin riippuvuuden, jos vaihtoehtoina olisi ahdistus ja riippuvuus. Aika hieno juttu, että Opamox auttaa vielä kymmenenkin vuoden päivittäisen käytön jälkeen.

Joo ei kyllä 10 vuoden jälkeen kuullosta ainakaan kovalta . Käsittääkseni ahdistukseen voi annos olla 6 milligrammaa rivatrilliä tai xanoria ja nämä vastaako 24 15 Mg opamoxia jonkun taulukon mukaan. Enpä ole kuullut että kovin monella olisi opamox päivittäisessä käytössä 10 vuotta mutta jos tuolla olet pärjännyt 10 vuotta niin asiat on aika hyvin. Ongelmahan näissä on että monesti annokset kasvaa tosi nopeasti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2916
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe