Paino ei tipu, vaikka kuudes päivä menossa?

Anonyymi

Elikkä.. aloitin laihdutuksen vuoden vaihteessa eka päivä, nyt menossa siis kuudes päivä, lopetin kaikki herkut kuten karkit, sipsit, pullat ym. Eli mitään lisättyä sokeria en syö. Päivä koostuu lähinnä aamulla: proteiinirahka, sitten ruoka esim kanaa tai muuta, välillä voi toki olla pizzaa, mutta niin että kalorit huomioidaan laskuissa, kahvi, iltapala esim. leipää,näkkäriä,rahkaa, banaania, ja kasviksia (kurkkua, porkkana, tomatti.) mulla on ummetusta ja maha toiminu viimeks kunnolla torstaina eli nelisenpäivää sit. Mitään ei oo vaalla tapahtunu tuntuu,että jopa nousee.. 84,3kg tänäänki, ja pituutta se 167/168. missähän vika? liikkuakin yritän, käyny esim eilenki tunnin salilla, josta parikytminsaa juoksua/reipasta kävelyä ja loppu lihaskuntaharjoituksia laitteilla. eli onko vika ummetuksessa vai missä? kaloreita syön n. 1400-1600 kcal / päivä, vähän riippuen että tuleeko liikuntaa..

43

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syöt liian paljon kaloripitoista ruokaa.

    • Anonyymi

      Tiedätkö varmuudella dietaariset kalorimäärät? Esimerkiksi proteiinirahkat ja näkäri voivat olla yllätyksiä. Samoin tosin aivan kaikki einekset ovat yleensä pahasti öljy/rasvapitoisia.

      Minulle tuli laihdutuksen (joka meni säännöllä ei yli 800 kCal/vrk) jälkeen yllätyksenä/järkytyksenä se, että energiankulutukseni on jossain 1600 kCal/vrk tietämillä, aivan varmasti alle 1675 kCal/vrk.

      Jos jäykempi dietaarinen lopputuote ei pääse vapautumaan niin tietenkin se vähän lisää kuollutta massaa, mutta suurin osa ruuan painosta on vettä.

      "Liikunta" ensin kuluttaa ruuansulatuksessa ainenvaihdunnassa glukoosipuskureissa olevat energiat ja vasta sitten kun nälän tunne alkaa kiusaamaan, "liikunnan" jatkaminen alkaa laihduttamaan.

      • Anonyymi

        "Liikunta ensin kuluttaa ruuansulatuksessa aineenvaihdunnassa glukoosipuskureissa olevat energiat ja vasta sitten kun nälän tunne alkaa kiusaamaan liikunnan jatkaminen alkaa laihduttamaan"??????? Uskomatonta höpinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Liikunta ensin kuluttaa ruuansulatuksessa aineenvaihdunnassa glukoosipuskureissa olevat energiat ja vasta sitten kun nälän tunne alkaa kiusaamaan liikunnan jatkaminen alkaa laihduttamaan"??????? Uskomatonta höpinää.

        Osaavasti perusteltu, laitoit höpisijälle tyylikkäästi jauhot suuhun.


    • Anonyymi

      Mä luulen et suurinongelma mulla on toi ummetus, ettei maha tyhjene.. luulen et se johtuu mun lääkkeistä. Ehkä se ajan kanssa alkaa toimimaan. Nyt on vaa pysyttävä lujana ettei repsahda herkkuihin, ei oikein motivoi ku paino ei laske vaikka kuinka yritttää..

      • Anonyymi

        Kuusi päivää on laihdutuksen tuloksen arviointiin erittäin lyhyt aika. Yhdessä päivässä laihtuu noin 100 g rasvaa jos ruokavakoita on säädetty määrällä -800 kCal/vrk. Esimerkiksi, kun kyseessä on EU:n pykninen 2000 kCal/vrk standardipulska henkilö, ja hän aloittaa 1200 kCal/vrk dietin niin hän laihtuu noin 100 g/vrk.

        Painon mittaus vaihtelee kehon sen hetkiksen nesteytyksen mukaan niin että aamusta seuraavaan esiintyy ainakin /- 2.5 kg:n vaihtelua. Siksi painoa on tarkkalitava ottamalla vaakalukema ylös joka aamu vakioidussa olisuhteessa (aamutoimien jälkeen mutta ennen aamiaista) ja laittaa taulukkolaskenta laskemaan niistä liukuvaa 5 vrk tai 7 vrk keskiarvoa.


    • Anonyymi

      Ei ole mitenkään mahdollista 1400-1600 kaloria on niin pieni kalorimäärä,että sillä laihtuu ilman liikuntaakin 3 kg kuukaudessa.

      Tarkasta uudestaan kaikki syömäsi kalorit.

      • Anonyymi

        "Ei ole mitenkään mahdollista"

        Minä lihoan nopeasti 1675 kCal/vrk energiansaannilla.

        Laihduttaessani, kun ruokavalion energiarajoitus oli muotoa: Ei yli 800 kCal/vrk, laihduin noin 100 g/vrk eli tuon 3 kg/kk, aika vähän oli päiviä jolloin tuo sääntö ylittyi (2 lyhyttä repsahdusta) mutta päiviä jotka jäivät alle 800 kCal oli paljon. (Läskikato on muuten tänään noin 41.8 kg, olen painonhallinnassa ja 7.8 kg alle alkuperäisen tavoitepainon).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole mitenkään mahdollista"

        Minä lihoan nopeasti 1675 kCal/vrk energiansaannilla.

        Laihduttaessani, kun ruokavalion energiarajoitus oli muotoa: Ei yli 800 kCal/vrk, laihduin noin 100 g/vrk eli tuon 3 kg/kk, aika vähän oli päiviä jolloin tuo sääntö ylittyi (2 lyhyttä repsahdusta) mutta päiviä jotka jäivät alle 800 kCal oli paljon. (Läskikato on muuten tänään noin 41.8 kg, olen painonhallinnassa ja 7.8 kg alle alkuperäisen tavoitepainon).

        Minkä kokoinen ja ikäinen olet ja liikutko yhtään, jos lihot tuolla 1675 kalorimäärällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä kokoinen ja ikäinen olet ja liikutko yhtään, jos lihot tuolla 1675 kalorimäärällä?

        Liikun paljon, omalla autolla. En harrasta hikimurheilua lainkaan jos sitä tarkoitat, mutta liikuskelen sekä laahustelen mielestäni sen verran kuin keskivertoihminen tekee. Pituudessa olen ylimmässä desiilissä enkä ole vanhus tai vanha, mutta en enää teinikään.

        Kyseessä ei ole "jos", tiedän aivan varmasti että 1675 kCal lihottaa koska pidän tarkkaa päiväkirjaa niin aamupainosta kuin kaikesta mitä syön juon, kirjaan jopa kahvikupposet (jotka eivät sisällä mitään muuta kuin suodatetun kahvijuoman, ne ovat minulla 7.5 kCal per kupponen).

        Minusta tuntuu siltä että se EU:n 2000 kCal/vrk standardipulskaa pyknistä henkilöä kuvaava esimerkkienergiapaakku (DV, Daily Value) on suorastaan palanut ihmisten mieliin ikään kuin universaalisena luonnonvakiona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikun paljon, omalla autolla. En harrasta hikimurheilua lainkaan jos sitä tarkoitat, mutta liikuskelen sekä laahustelen mielestäni sen verran kuin keskivertoihminen tekee. Pituudessa olen ylimmässä desiilissä enkä ole vanhus tai vanha, mutta en enää teinikään.

        Kyseessä ei ole "jos", tiedän aivan varmasti että 1675 kCal lihottaa koska pidän tarkkaa päiväkirjaa niin aamupainosta kuin kaikesta mitä syön juon, kirjaan jopa kahvikupposet (jotka eivät sisällä mitään muuta kuin suodatetun kahvijuoman, ne ovat minulla 7.5 kCal per kupponen).

        Minusta tuntuu siltä että se EU:n 2000 kCal/vrk standardipulskaa pyknistä henkilöä kuvaava esimerkkienergiapaakku (DV, Daily Value) on suorastaan palanut ihmisten mieliin ikään kuin universaalisena luonnonvakiona.

        Mitä salaat? Kirjoituksesi perusteella uskon sinun olevan miespuolinen ja tuo 1675kilokaloria on melkeinpä se määrä mitä elimistösi tarvitsee peruskulutukseesi. Naisilla vähemmän. Pituuttasi, etkä painoasi suostu kertomaan, joten jätän kommentointisi omaan arvoonsa, eli mitättömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä salaat? Kirjoituksesi perusteella uskon sinun olevan miespuolinen ja tuo 1675kilokaloria on melkeinpä se määrä mitä elimistösi tarvitsee peruskulutukseesi. Naisilla vähemmän. Pituuttasi, etkä painoasi suostu kertomaan, joten jätän kommentointisi omaan arvoonsa, eli mitättömäksi.

        Mies olen, ja tänään BMI oli (5 vrk:n juoksevalla keskiarvolla) 17.80.

        BMR kaavat (Basal Metabolic Rate) joihin viitttaat ovat vain hyvin hataria arvioita, avan samoin kuin EU:n 2000 kCal/vrk standardipyknikkokin. Arvelen että ne on tietoisesti asetettu pyylevän/tanakan suuntaan, varmnuuden vuoksi.

        Jos haluaisin esiintyä omalla nimelläni niin tietenkin reköisteröisin tänne tilin nimelläni. Mutta en halua, kuten on monen muunkin Anonyymin laita, sinä mukan lukien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies olen, ja tänään BMI oli (5 vrk:n juoksevalla keskiarvolla) 17.80.

        BMR kaavat (Basal Metabolic Rate) joihin viitttaat ovat vain hyvin hataria arvioita, avan samoin kuin EU:n 2000 kCal/vrk standardipyknikkokin. Arvelen että ne on tietoisesti asetettu pyylevän/tanakan suuntaan, varmnuuden vuoksi.

        Jos haluaisin esiintyä omalla nimelläni niin tietenkin reköisteröisin tänne tilin nimelläni. Mutta en halua, kuten on monen muunkin Anonyymin laita, sinä mukan lukien.

        "Jos haluaisin esiintyä omalla nimelläni niin tietenkin reköisteröisin tänne tilin nimelläni. Mutta en halua, kuten on monen muunkin Anonyymin laita, sinä mukan lukien."

        Selvää on se, että sinulla näyttää olevan vaikeuksia hahmottaa asioiden yhteyksiä, mutta onko sinulla arvausta itse siitä, mitä diagnoosissasi lukisi jos lääkäri sen sinulle tekisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikun paljon, omalla autolla. En harrasta hikimurheilua lainkaan jos sitä tarkoitat, mutta liikuskelen sekä laahustelen mielestäni sen verran kuin keskivertoihminen tekee. Pituudessa olen ylimmässä desiilissä enkä ole vanhus tai vanha, mutta en enää teinikään.

        Kyseessä ei ole "jos", tiedän aivan varmasti että 1675 kCal lihottaa koska pidän tarkkaa päiväkirjaa niin aamupainosta kuin kaikesta mitä syön juon, kirjaan jopa kahvikupposet (jotka eivät sisällä mitään muuta kuin suodatetun kahvijuoman, ne ovat minulla 7.5 kCal per kupponen).

        Minusta tuntuu siltä että se EU:n 2000 kCal/vrk standardipulskaa pyknistä henkilöä kuvaava esimerkkienergiapaakku (DV, Daily Value) on suorastaan palanut ihmisten mieliin ikään kuin universaalisena luonnonvakiona.

        Ei ole mikään ihmekkään että et laihduLaihduttajan ja painonhallitsijan ateriasta pitää olla puoli lautsellista kasviksia,toinen puoli lautasesta lihaa ja riisiä pastaa tai perunaa.

        Kertasyönnillä tulee saada korkeintaan 700 kal ja sekin ateria vain KERRAN päivässä.

        Muut syömiset ja juomiset tulee olla hyvin kevyttä esim salattia,kasviksia,kahvia,kivennäisjuomaa yms yht 400 kal

        Päivän aikana syöty kalorimäärä YHT 1100-1500 kal

        Jos joku OIKEASTI haluaa laihtua tämä on se TOTUUS laihduttamisesta.Nämä 3-4 tunnin syöntivälit ovat aivan paskapuhetta,olen nimittäin jo sen verran laihduttanut että osaan sanoa miten laihtuu.

        Teidän ei tarvitse syödä mitään nutriletti yms kuureja,tavallisella ruualla laihtuu aivan samalla tavalla.


    • Anonyymi

      Tänään pizzerian pizza kinkku,ananas,aurajuusto proteeiinirahka kahvi.

      eli max 1600 kcal tänään.

      ja 5000 askeleen lenkki..



      katotaan tapahtuuko huomennakaan mitään. :)

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitsa ei missän nimessä ole laihdutusruokaa.Se lihottaa kaikista eniten.En itse syö sitä silloinkaan kun pidän isompikalorisen päivän.
        Syö tavallisia kasvisruokia kuten uunijuurekset

        https://www.youtube.com/watch?v=DMkjGVeLfcs&t=40s maistuvaa laihdutusruokaa

        Miksei pizza ole laihdutusruokaa siinä missä mikä tahansa muukin.

        kalorimäärät ne on mitkä ratkaisee, ei se, lukeeko paketin päällä pizza vaiko leipä päälliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei pizza ole laihdutusruokaa siinä missä mikä tahansa muukin.

        kalorimäärät ne on mitkä ratkaisee, ei se, lukeeko paketin päällä pizza vaiko leipä päälliset.

        Niin se onkin,mutta siitä ei saa tarpeeksi ravintoa.Kasviksissa lihasssa riisissä on paljon monipuolista ravintoa.
        Pitsaa ja karkkia saa välillä syödä,ei hidasta laihtumista.
        Vilja ja maitotuotteita kannattaa käyttää vain hyvin vähän,niillä ei laihdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei pizza ole laihdutusruokaa siinä missä mikä tahansa muukin.

        kalorimäärät ne on mitkä ratkaisee, ei se, lukeeko paketin päällä pizza vaiko leipä päälliset.

        Haluatko oikeasti laihtua?haluatko tietää tarkasti mitä pitää syödä että laihtuu 2 kiloa viikossa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei pizza ole laihdutusruokaa siinä missä mikä tahansa muukin.

        kalorimäärät ne on mitkä ratkaisee, ei se, lukeeko paketin päällä pizza vaiko leipä päälliset.

        "kalorimäärät ne on mitkä ratkaisee"

        Niin, kalorimäärät ratkaisevat _ensisijaisesti_, mutta vaikuttavia tekijöitä on muitakin, kuten kuinka suurissa erissä energiapaakut nauttii ja mihin vuorokausirytmin ajankohtiin energiapaakut osuvat. Pienet energiapaakut monessa erässä laihduttaa nopemmassa tempossa kuin jos huitasee saman eneriamäärän yhdellä istumalla per vrk. Viimeinen pieni ateria ennen nukkumaanmenoa kannattaa syödä muutama tunti aiemmin.

        Pizza ei ole laihdutusruokaa siksi että se on teollinen tuote (eines). Eineksissä on lähes poikkeusetta paljon/valtavasti lihottavaa öljyä/rasvaa. Einekset ovat kokolailla ainoa myyntikanava jota kautta ruokajätit voivat rahastaa öljyllä ja rasvoilla.

        Vain kun valmistaa ateriat itse voi valita tuoreet raaka-aineet proteiinipitoisista sekä hiilihydraattipitoisista vaihtoehdoista jolloin laihtumista auttaa elimistössä oleva hiilihydraattien noin 2000 kCal vetoinen puskurivarasto jonka varaustilanne ei lisää läskin määrää (paitsi jos syö niin paljon että puskuri vuotaa yli). Öljyille ja rasvoille ole ole sellaista puskurivarastoa vaan ne lurahtavat tuota pikaa vyötärölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kalorimäärät ne on mitkä ratkaisee"

        Niin, kalorimäärät ratkaisevat _ensisijaisesti_, mutta vaikuttavia tekijöitä on muitakin, kuten kuinka suurissa erissä energiapaakut nauttii ja mihin vuorokausirytmin ajankohtiin energiapaakut osuvat. Pienet energiapaakut monessa erässä laihduttaa nopemmassa tempossa kuin jos huitasee saman eneriamäärän yhdellä istumalla per vrk. Viimeinen pieni ateria ennen nukkumaanmenoa kannattaa syödä muutama tunti aiemmin.

        Pizza ei ole laihdutusruokaa siksi että se on teollinen tuote (eines). Eineksissä on lähes poikkeusetta paljon/valtavasti lihottavaa öljyä/rasvaa. Einekset ovat kokolailla ainoa myyntikanava jota kautta ruokajätit voivat rahastaa öljyllä ja rasvoilla.

        Vain kun valmistaa ateriat itse voi valita tuoreet raaka-aineet proteiinipitoisista sekä hiilihydraattipitoisista vaihtoehdoista jolloin laihtumista auttaa elimistössä oleva hiilihydraattien noin 2000 kCal vetoinen puskurivarasto jonka varaustilanne ei lisää läskin määrää (paitsi jos syö niin paljon että puskuri vuotaa yli). Öljyille ja rasvoille ole ole sellaista puskurivarastoa vaan ne lurahtavat tuota pikaa vyötärölle.

        Einespakkauksissa on tuoteseloste, josta käy ilmi esim. se rasvankin määrä, mitä tuote sisältää. Samoin myös tuotteen sisältämät kalorit. Selittäisitkö tarkemmin mitä tarkoitat näillä "puskurivarastoilla", joita kerrot elimistössämme olevan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Einespakkauksissa on tuoteseloste, josta käy ilmi esim. se rasvankin määrä, mitä tuote sisältää. Samoin myös tuotteen sisältämät kalorit. Selittäisitkö tarkemmin mitä tarkoitat näillä "puskurivarastoilla", joita kerrot elimistössämme olevan?

        Hiirihydraattien puskurivarastoista löytyy tietoa tiedonhakupalvelussa esitetyllä kyselyllä: Energy metabolism, fuel selection and body weight regulation; NCBI; pubmed

        Tuoteselosteita tutkiessa on muistettava että:

        1 g rasvaa tai öljyä == 8.84 kCal
        1 g proteiinia == 4.06 kCal
        1 g hiilihydraattia tai sokeria == 4.06 kCal

        Siis 8.84 / 4.06 = 2.18


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko oikeasti laihtua?haluatko tietää tarkasti mitä pitää syödä että laihtuu 2 kiloa viikossa ?

        Vastakysymys, miksi pitäisi laihtua 2 kg viikossa?

        Minulle riittää se, että laihdun, teen sen tasan kerran, eikä kiire ole mihinkään.

        Aika suurella todennäköisyydellä nämä 2kg/viikko laihduttajat tekevät sen aina uudelleen ja uudelleen, painonpudotus ei todennäköisesti ole kovinkaan pysyvää.

        Ja kyllä, tiedän erittäin hyvin mitä 2kg/viikko painonpudotukseen saa syödä, se ei ole ongelmani. Tiedän myös mitä 0,5 kg/viikko painonpudotukseen voi/saa syödä ja siihen voi kuulua ihan hyvin vaikka pizzaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kalorimäärät ne on mitkä ratkaisee"

        Niin, kalorimäärät ratkaisevat _ensisijaisesti_, mutta vaikuttavia tekijöitä on muitakin, kuten kuinka suurissa erissä energiapaakut nauttii ja mihin vuorokausirytmin ajankohtiin energiapaakut osuvat. Pienet energiapaakut monessa erässä laihduttaa nopemmassa tempossa kuin jos huitasee saman eneriamäärän yhdellä istumalla per vrk. Viimeinen pieni ateria ennen nukkumaanmenoa kannattaa syödä muutama tunti aiemmin.

        Pizza ei ole laihdutusruokaa siksi että se on teollinen tuote (eines). Eineksissä on lähes poikkeusetta paljon/valtavasti lihottavaa öljyä/rasvaa. Einekset ovat kokolailla ainoa myyntikanava jota kautta ruokajätit voivat rahastaa öljyllä ja rasvoilla.

        Vain kun valmistaa ateriat itse voi valita tuoreet raaka-aineet proteiinipitoisista sekä hiilihydraattipitoisista vaihtoehdoista jolloin laihtumista auttaa elimistössä oleva hiilihydraattien noin 2000 kCal vetoinen puskurivarasto jonka varaustilanne ei lisää läskin määrää (paitsi jos syö niin paljon että puskuri vuotaa yli). Öljyille ja rasvoille ole ole sellaista puskurivarastoa vaan ne lurahtavat tuota pikaa vyötärölle.

        "Pizza ei ole laihdutusruokaa siksi että se on teollinen tuote (eines). Eineksissä on lähes poikkeusetta paljon/valtavasti lihottavaa öljyä/rasvaa."

        On tietysti totta, että monissa valmisruoissa on aavistus liikaa rasvaa, mutta poikkeuksiakin on olemassa.

        Pizza on siinä mielessä poikkeus, että siinä on hiilihydraatti/proteiini/rasva-jakauma täsmälleen se, mitä terveellisen syömisen suosituksissa ohjeistetaan.

        Jos et usko niin tsekkaa itse vaikka finelin sivulta tai sitten saarioisten roiskeläppäpizzan tuoteselosteesta.

        Pizzan kohdallan ongelma taitaa tulla siitä, että se on kohtuullisen energiatiheää ruokaa ja erityisesti ravintolassa syötynä, annoskoko on liian suuri.

        Ja vielä noihin valmisruokien liikarasvaisuuteen, niin sitähän saa korjattua sillä, että syö valmisruoan ohella vähärasvaisempia vaihtoehtoja, jolloin tilanne normalisoituu siihen, mitä suositellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiirihydraattien puskurivarastoista löytyy tietoa tiedonhakupalvelussa esitetyllä kyselyllä: Energy metabolism, fuel selection and body weight regulation; NCBI; pubmed

        Tuoteselosteita tutkiessa on muistettava että:

        1 g rasvaa tai öljyä == 8.84 kCal
        1 g proteiinia == 4.06 kCal
        1 g hiilihydraattia tai sokeria == 4.06 kCal

        Siis 8.84 / 4.06 = 2.18

        Mutta kun sinulta kysyttiin, niin miksi et voi vastata omin sanoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sinulta kysyttiin, niin miksi et voi vastata omin sanoin?

        Sitä vastausta odotan minäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastakysymys, miksi pitäisi laihtua 2 kg viikossa?

        Minulle riittää se, että laihdun, teen sen tasan kerran, eikä kiire ole mihinkään.

        Aika suurella todennäköisyydellä nämä 2kg/viikko laihduttajat tekevät sen aina uudelleen ja uudelleen, painonpudotus ei todennäköisesti ole kovinkaan pysyvää.

        Ja kyllä, tiedän erittäin hyvin mitä 2kg/viikko painonpudotukseen saa syödä, se ei ole ongelmani. Tiedän myös mitä 0,5 kg/viikko painonpudotukseen voi/saa syödä ja siihen voi kuulua ihan hyvin vaikka pizzaa.

        Läskin 2 kg/viikko vähenemä on yhtä kuin -286 g/vrk, se tarkoittaa normaalin ruokavalion asetettavaa noin 2286 kCal /vrk vajetta (kun oletetaan että 100 g läskiä == 800 kCal). Eli EU:n standaripyknikko (2000 kCal/vrk) joutuisi olemaan täysin ilman ruuasta saatua energiaa ja sen lisäksi joutuisi lisäämään hikimurheilua 286 kCal/vrk. Täysin mahdotonta toteuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pizza ei ole laihdutusruokaa siksi että se on teollinen tuote (eines). Eineksissä on lähes poikkeusetta paljon/valtavasti lihottavaa öljyä/rasvaa."

        On tietysti totta, että monissa valmisruoissa on aavistus liikaa rasvaa, mutta poikkeuksiakin on olemassa.

        Pizza on siinä mielessä poikkeus, että siinä on hiilihydraatti/proteiini/rasva-jakauma täsmälleen se, mitä terveellisen syömisen suosituksissa ohjeistetaan.

        Jos et usko niin tsekkaa itse vaikka finelin sivulta tai sitten saarioisten roiskeläppäpizzan tuoteselosteesta.

        Pizzan kohdallan ongelma taitaa tulla siitä, että se on kohtuullisen energiatiheää ruokaa ja erityisesti ravintolassa syötynä, annoskoko on liian suuri.

        Ja vielä noihin valmisruokien liikarasvaisuuteen, niin sitähän saa korjattua sillä, että syö valmisruoan ohella vähärasvaisempia vaihtoehtoja, jolloin tilanne normalisoituu siihen, mitä suositellaan.

        Se mitä suosituksissa ohjeistetaan on kohdistettu terveille normaalipainoisille ihmiseille, ei laihduttajille, eikä edes painonhallitisjoille.

        Se mitä suosituksissa ohjeistetaan ei ole laadittu siten että terveydellisyys olisi ensiarvoinen kriteeri, ei edes toisarvoinen. Esimerkiksi on valtavasti terveellisempää syödä runsaasti suojaravinteita sisältäviä kasviksia kuin vaikkapa suosituksissa mainittuja perunaa, riisiä ja leipomotuotteita jotka ovat lähes pelkkää energiaa eli lähes tyhjiä suojaravinteista.

        Suositusten laatimien lähtökohtia ovat m.m. että niitä noudattamalla ei sairastu ainakaan äkillisesti, että kaikilla on varaa niitä noudattaa ja että suositaan kotimaista tuotantoa jolla pyritään siihen että olisi jotain omavaraistuutta kriisitilanteiden varalta.

        Laihduttajan ja painonhallitsijan kannattaa visusti karttaa aivan kaikkea öljyä ja rasvaa olipa se lisätyä tai raaka-aineessa itsessään (tässä suhteessa myös m.m kaikki pähkinät ja avokado luetaan öjyiksi/rasvoiksi). Tähän tekee ainoan poikkeuksen se että hyvin pieni määrä joistakin merenantimista saatavia rasvahappoja elimistö tarvitsee, ne saadaan kerran viikossa nautitusta rasvaisesta kala-ateriasta kuten, makrilli, lohi, silli.

        Yksikään finelin listaamista pizzoista ei ole vähärasvainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läskin 2 kg/viikko vähenemä on yhtä kuin -286 g/vrk, se tarkoittaa normaalin ruokavalion asetettavaa noin 2286 kCal /vrk vajetta (kun oletetaan että 100 g läskiä == 800 kCal). Eli EU:n standaripyknikko (2000 kCal/vrk) joutuisi olemaan täysin ilman ruuasta saatua energiaa ja sen lisäksi joutuisi lisäämään hikimurheilua 286 kCal/vrk. Täysin mahdotonta toteuttaa.

        Kyllä minä sen tiedän että se on täysin mahdoton toteuttaa.

        Ymmärrän senkin, että luetunymmärtämisessä on ongelmia, mutta tuossahan ei kysytty että onko tuo mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pizza ei ole laihdutusruokaa siksi että se on teollinen tuote (eines). Eineksissä on lähes poikkeusetta paljon/valtavasti lihottavaa öljyä/rasvaa."

        On tietysti totta, että monissa valmisruoissa on aavistus liikaa rasvaa, mutta poikkeuksiakin on olemassa.

        Pizza on siinä mielessä poikkeus, että siinä on hiilihydraatti/proteiini/rasva-jakauma täsmälleen se, mitä terveellisen syömisen suosituksissa ohjeistetaan.

        Jos et usko niin tsekkaa itse vaikka finelin sivulta tai sitten saarioisten roiskeläppäpizzan tuoteselosteesta.

        Pizzan kohdallan ongelma taitaa tulla siitä, että se on kohtuullisen energiatiheää ruokaa ja erityisesti ravintolassa syötynä, annoskoko on liian suuri.

        Ja vielä noihin valmisruokien liikarasvaisuuteen, niin sitähän saa korjattua sillä, että syö valmisruoan ohella vähärasvaisempia vaihtoehtoja, jolloin tilanne normalisoituu siihen, mitä suositellaan.

        "Ja vielä noihin valmisruokien liikarasvaisuuteen, niin sitähän saa korjattua sillä, että syö valmisruoan ohella vähärasvaisempia vaihtoehtoja, jolloin tilanne normalisoituu siihen, mitä suositellaan."

        Sellainen laihduttaminen, että ensin mässätään suupielet öljyä/rasvaa valuen einekisiä ja siten "korjtataan" massäily jollakin ihmeaineella on järjetön ajatus koska sitä ei ole mahdollista toteuttaa. Öljyiset/rasvaiset einekset tuottavat jo niin valtavasti energiaa ettei sen lisäksi ole mahdollista nauttia mitään "korjaavaa" ihmeainesta.

        Finelissä on 43 kpl pizza einestä. Niiden energiatiheys on _keskimäärin_ 210 kCal/100g, eli laihduttajalle yksi ateria tuollaista keskimääräistä pizzaa olisi noin 80 g painoinen.

        Vähiten rasvaa on tuotteessa "Pizza, kasvispizza, pizza bianca, ei tomaattikastiketta" mutta siinäkin rasvaa on jämäkät 5.7 g/100g. Toisessa ääripäässä on tuote "Pizza, kinkku-juustopizza, pizza bianca, ei tomaattikastiketta" jossa rasvaa on peräti noin yksi viidesosa, eli järkyttävät 19.7 g/100g.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja vielä noihin valmisruokien liikarasvaisuuteen, niin sitähän saa korjattua sillä, että syö valmisruoan ohella vähärasvaisempia vaihtoehtoja, jolloin tilanne normalisoituu siihen, mitä suositellaan."

        Sellainen laihduttaminen, että ensin mässätään suupielet öljyä/rasvaa valuen einekisiä ja siten "korjtataan" massäily jollakin ihmeaineella on järjetön ajatus koska sitä ei ole mahdollista toteuttaa. Öljyiset/rasvaiset einekset tuottavat jo niin valtavasti energiaa ettei sen lisäksi ole mahdollista nauttia mitään "korjaavaa" ihmeainesta.

        Finelissä on 43 kpl pizza einestä. Niiden energiatiheys on _keskimäärin_ 210 kCal/100g, eli laihduttajalle yksi ateria tuollaista keskimääräistä pizzaa olisi noin 80 g painoinen.

        Vähiten rasvaa on tuotteessa "Pizza, kasvispizza, pizza bianca, ei tomaattikastiketta" mutta siinäkin rasvaa on jämäkät 5.7 g/100g. Toisessa ääripäässä on tuote "Pizza, kinkku-juustopizza, pizza bianca, ei tomaattikastiketta" jossa rasvaa on peräti noin yksi viidesosa, eli järkyttävät 19.7 g/100g.

        "Sellainen laihduttaminen, että ensin mässätään suupielet öljyä/rasvaa valuen einekisiä ja siten "korjtataan" massäily jollakin ihmeaineella on järjetön ajatus koska sitä ei ole mahdollista toteuttaa."

        On se mahdollista.

        Ja sitten mitä tulee tuohon pizza jeesusteluun niin katso mitkä ovat suositukset ravintoainejakautumaksi. Pizzassa on just suositusten mukainen määrä rasvaa.


    • Anonyymi

      Suola turvottaa ja sitoo nestettä. Hapankorppukin lihottaa luki lehdessä.

      • Anonyymi

        "Suola turvottaa ja sitoo nestettä"

        Tuo toitotus esitetään yleensä niin päin että "suola sitoo nestettä ja (siksi) turvottaa". Mikä maalaisjärjellä kuullostaa uskottavalta ainakin ikäihmisen korvissa.

        Korkealaatuista tutkimustulosta asiasta: 'Increased salt consumption induces body water conservation and decreases fluid intake; ncbi; nih'

        Tutkimuksessa on selvitetty että suolan saannin muutoksista huolimatta elimistö pitää veden määrän hyvin tarkasti hallittuna m.m säätäen nesteen (veden) poistumaa virtaavan dietaarisen loputuotteen määrän muutoksella (eli mitään turvotusta ei aiheudu).

        Tutkimuksessa sanotaan myös että suolan saannin muutokset saattaavat (sana 'saattavat' tarkoittaa, että sitä sanaa seurava sivulause voi ehkä olla mahdollinen lopputulos mutta voi myös olla mahdoton lopputulos) aiheuttaa joidenkin varsin ikävien terveysongelmien kasvanutta riskiä.

        Kasvanut riski tartoittaa esimerkiksi sitä, että jos ihminen A matkustele lentokoneella niin hänellä on kasvanut riski kuolla lentokoneen putoamisen takia, verrattanut siihen riskiin joka on ihmisen B rassitteena joka ei matkusta lentokoneella sekä viettää koko elmänsä pommisuojassa.

        Toinen esimerkki riskistä. Kun laitetaan miljoona ihmistä juomaan lamppulöjyä ja otetaan vertailuryhmäksi toinen aivan samanalainen miljoonan ihmisen ryhmä jolta tyystin kielletään lamppuöljyn juominen ja siten, ajan päästä todetaan että lamppuöljyn juojista 1 kpl miljoonasta (eli 0.0001 % heistä) on kuollut sydäninfarkiin ja niistä jotka eivtät ole saaneet juoda elämän eliksiriä on 2 kpl miljoonasta (eli 0.0002 % heistä) kuollut sydninfarkiin, niin lamppyölykauppias siitä riemastuen toitottaa että juomalla lamppuöljyä riski kuolla sydninfarktiin alenee 50%. Sen lamppuöljyhelppoheikki toki jättää mainitsematta että juomalla lamppuöljyä ihminen ei laihdu vaan yleensä lihoaa lisää, joka puolestaan lisää kuolemnariskiä, jota toki voi yrittää vähentää kasvattamalla juodun lamppuöljyn määrää.

        Se mitä tuossa tutkimuksessa ei mainita on, että suola (sekä natrium että kloori) on veden jälkeen tärkein suojaravinne, ilman suolan dietaarista tai IV saantia ihminen kuolee varsin nopeasti. Tähän liittyen, ihminen joka auringossa pastatellessaan, saunassa, hikimurheilusalilla y.m.s hikoilee normaalia selvästi enemmän ilmeisesti kärsii suolan puutteesta.


    • Anonyymi

      Ala viikon vesidieetille, niin kyllä laihdut!
      Vettä saa juoda niin paljon kun haluaa, mutta MITÄÄN EI SAA SYÖDÄ!

      Varma laihdutuskonsti.

      • Anonyymi

        Ei viikko riitä.
        Ta samantien kuukausi. Se toimii.


      • Anonyymi

        Ei toimi.Siinä vain väsyttää itsensä jo heti alkumetreillä,ja TULOS - 0 tai 10 kg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toimi.Siinä vain väsyttää itsensä jo heti alkumetreillä,ja TULOS - 0 tai 10 kg

        Höhlä!
        Et ole edes kokeillut.


    • Anonyymi

      Paino voi pudota vain noin kilon viikossa !
      Ei kai sitä heti huomaa ja jos olet juonut nestettä paljon,
      sitä ei huomaa vaa'allakaan.
      Malttia ja kärsivällisyyttä ! Tsemppiä !

      Puolenkin kilon painon pudotus viikossa tekee 12 kiloa puolessa vuodessa !

      • Anonyymi

        Puhut paskaa!
        Minä pudotin painooni noin 5-6 kiloo viikossa vesi-mehudieetillä!
        Kokeile!
        Toimii takuuvarmasti!

        P.S. 4-viikossa pudotin 20 kiloo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut paskaa!
        Minä pudotin painooni noin 5-6 kiloo viikossa vesi-mehudieetillä!
        Kokeile!
        Toimii takuuvarmasti!

        P.S. 4-viikossa pudotin 20 kiloo.

        Onnistuuhan tuo jos lähtöpaino on 150 - 200 kg, jolloin suurin osa painonalenemasta on kehoon kertynyttä nestettä.

        Ihan laskennallisesti, neljässä viikossa, syömättä, ja oletuksena että perusaineenvaihdunta on noin 2000 kcal, katoaa rasvaa kropasta noin 8kg.

        Neljä viikkoa syömättä, siinä ei takuulla pysty harrastamaan liikuntaa, mutta lasketaan nyt vielä mitä 20kg rasvan polttaminen neljässä viikossa vaatii:

        -63 km kävelyä per päivä tuon syömättömyyden lisäksi tai
        -113 km pyöräilyä päivässä

        tai sitten noiden yhdistelmä esim:

        -32km kävelyä ja 57km pyöräilyä joka päivä, eli ajallisesti noin 9 tuntia liikuntaa päivässä

        Eli, sulla lähti hyvin nesteitä ja ehkä 6kg rasvaakin. Pahoittelen mutta niin se vaan menee.


    • Viikossa tulokset eivät vielä välttämättä näy, joten yritä olla kärsivällinen. Jos laskee kalorit tarkkaan oman kulutuksen mukaan, paino kyllä varmasti lähtee laskuun. Lisäksi liikunta saattaa hetkellisesti nostaa painoa (esim. salitreenin jälkeen), mutta ei kannata missään nimessä säikähtää sitä, koska pidemmän päälle se kasvattaa lihaksia, mikä taas puolestaan lisää kalorinkulutusta ja polttaa rasvaa! Voi myös olla, että kropalla kestää hetki tottua uuteen ruokavalioon, mutta kun muistaa syödä paljon kasviksia / kuituja sekä juoda tarpeeksi, vatsan kyllä pitäisi ruveta toimimaan.

      Muita asioita jotka vaikuttaa painoon:

      - Naisilla kuukautiskierto, koska usein paino saattaa nousta 1-2 kg ennen kuukautisten alkamista. Tästä johtuva turvotus katoaa niiden alettua.
      - Liian vähäinen veden juominen. Nestehukka aiheuttaa turvotusta, joka kuitenkin katoaa juomalla riittävästi vettä. Juomaksi kannattaa valita muutenkin ihan vain pelkkä vesi, niin ei tule siitä ylimääräisiä piilokaloreita.
      - Hiilihydraattipitoinen sekä suolainen ruoka. Hiilihydraatit varastoituvat kehoon glykogeenina, joka sitoo itseensä vettä. Samoin suolainen ruoka aiheuttaa turvotusta. Esimerkiksi pizza on tästä syystä huono valinta ruoaksi, vaikkei missään nimessä yksistään ruokavalioa pilaakaan. :) Hiilareita ja suolaa on kuitenkin tärkeää saada kohtuullisissa määrin eikä niitä kannata karsia kokonaan pois. Mieluummin kiinnittää huomiota siihen, että hiilarit tulevat esim. täysjyväviljasta ja hedelmistä, jotka myös sisältävät kuitua ja parantavat vatsan toimintaa.

    • Anonyymi

      Kaikki treenit tyhjällä vatsalla, ravintona vähä rasvainen, vähä energinen ja hyvin elimistössä sulava ruoka. Aamulla treenin jälkeen muista venyttää aamupalan syöntiä tunnin verran. Sauna mukaan jokaisen treenin päätteeksi jos saunomiseen on mahdollisuus. Iltasyömisen välttäminen on vaikea, tiedän, mutta se on pirun tärkeä asia. Ja taas aamulla tyhjällä vatsalla treeni. Kaksi kuukautta tätä ja kyllä muuttuu aineen vaihdunta.

    • Anonyymi

      Hei nyt kiinalainen lääketiede akupunktioon Täältä saat kunnon ohjeet ruokavaluoon.Aloita päivä ruisipuuro ja ruisleipää 2 palaa sitten kunnon ruoka ja välipalaksi hedelmää.Mene kysymään lisää neuvoa sillä ne tietää ruokavalion akupunktio hoitajat.Jos sinulla on biabeetes lääkitys eikä lääke ala V kirjaimella et voi laihtua.Lääkkeet lihottaa minua Kukaan ei kerro tästä.Elimistö voi olla huonossa kunnossa joten laihtuminen on mahdotonta ennenkuin elimistö korjaantuu.Jätä kahvi ja liha musta tee pois. akupuktio auttaa tässä asiassa.Haluan auttaa ihan oikeasti joten mene akupunktioon jos haluat laohtua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe