Kertakaikkiaan todella hyvin tehty ja ajateltu lista! Ei ole painottunut mihinkään kauteen, sen sijaan katsoo musiikinhistoriaa TODELLA perusteellisesti...
Tämän listan on valinnut 174 maailman johtavaa elossa olevaa taidemusiikin säveltäjää.
TOP3
1. J.S.Bach
2. Igor Stravinsky
3. Ludwig van Beethoven
BBC:n teettämä tutkimus on arvokas, katso koko top10 täältä:
https://www.pianistmagazine.com/news/js-bach-named-as-the-greatest-composer-of-all-time-by-todays-leading-c/
Kaikkien aikojen säveltäjämestarit valittu
19
194
Vastaukset 19
- Anonyymi
Hyvä lista, allekirjoitan vahvasti.
- Roope - Anonyymi
Täysin amatöörimäinen lista.
- Anonyymi
Listan tekijänä on ylivertaisen ammattimainen joukko, toisin kuin suomi24:n "asiantuntijoiden" listojen tekijät.
- Anonyymi
Listan häntäpässä on myös populaarimusiikin säveltäjiä vaikka on olemassa hyviä taidemusikin säveltäjiä jotka listasta puuttuvat
- Anonyymi
Jenkit tykkäävät tehdä paremmuuslistoja kaiken maailman asioista. Musiikki ei ole urheilua, jossa tulokset ovat helposti mitattavissa ja arvioitavissa.
- Anonyymi
Tätä listaa ei ole tehnyt amerikkalainen tutkimuslaitos, vaan brittiläinen BBC kysyen sadoilta säveltäjiltä.
- Anonyymi
Ihmettelen vasurikäsityöläisen kakkos-sijaa???
- Anonyymi
Sibeliuksen sävelkieleen sisältyy myrsky, kun kaikki alkaa ``Keinumaan`` ( kaikuja Kämpistä?)
- Anonyymi
Sibeliuksen ei pitäisi mahtua edes tuhannen parhaan säveltäjän joukkoon maailmassa.
- Anonyymi
En väheksy Stravinskia, hän on vaan Liian ``Taitava.``
- Anonyymi
Mutta emotionaalisesti tyhjä.
- Anonyymi
Jonkun säveltäjän etevämmyys muihin nähden on uskon asia eikä mikään tieteellisesti todistettu fakta.
- Anonyymi
Näin ollen ei ole mitään perusteita miksi sibeliusta pitäisi esittää muiden säveltäjien kustannuksella varsinkin kun hän on musiikillisesti heikompilaatuinen melartiniin verrattuna.
- Anonyymi
Aloittaako ``Ammattilainen`` kuuntelemalla Ligetin kootut?
- Anonyymi
Amatööri aloittaa kuuntelemalla Sibeliusta.
- Anonyymi
Stravinsky ja Ligeti säveltäjien top 10:ssä. HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH.
Tenavat sarjakuvaa lainaten tuon ylläolevan hah-rimpsun keskelle sijoittakaa kuva tuon listan laatijasta.
No Stravinsky voisi olla jossain 10 - 20 sijoilla, Ligeti ei edes 100 parhaan joukossa.
Myös Mahler joutaa sijoille 10 - 20.
Heidän sijaan Sibelius, Chopin, Tsaikovski ja ehkä myös Shostakovich niin lista alkaa jo näyttää joltain. Moni ehkä kaipaa tuolle listalle varmaan J.Strauss jr.ää ja Brahmsia ja Griegiä. Ja Bartokkia ja Lisztiä ja R.Straussia ja Verdiä ja Rossinia ja ...
Ja jos listalla on Ligeti niin silloin ei pidä unohtaa siltä myöskään Schnittkeä.- Anonyymi
Niin tai Stockhausenia.
- Anonyymi
Onhan R. Strauss paljon etevämpi säveltäjä kuin Sibelius.
Ligeti on tuttu Avaruusseikkailusta. On hieno leffa ja siihen sopii täydellinen musiikki. TOP-listat turhia. Parempi jos valittaisiin 100 ja pistettäisiin aakkosjärjestykseen. Tunnetuksi tuleminen usein myös sattumaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66799- 158784
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25770Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.103750Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193647- 22592
- 61582
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35534On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78480- 39465
- 57455
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75447Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429- 54418
- 40407