Hammasraudat ylä ja alahampaissa samaan aikaan

Mulle pistettiin pari kuukautta sitten kiinteät raudat ylähampaisiin mutta tänään hammaslääkärissä pistettiin alhaallekkin. Tai se alahampaissa oleva koje ei periaatteessa ole hammasrauta, vaan sellainen irrotettava juttu, mikä otetaan pois syönnin ja hampaiden pesun aikana sellaiseen koteloon. Ja muulloin sitä pidetään suussa koko ajan.

Se alahampaissa oleva koje on siis sellainen, että kolmen hampaan päällä molemmilla puolilla on sellainen muovinen juttu, ja jotkut rautasangat pitää ne hampaissa kiinni. Sitten suoraan hampaiden takana menee myös rautasanka.

Selitin ehkä vähän huonosti mutta ei voi mitään :D

Nää on siis tosi ärsyttävän tuntuiset. En saa hampaita läheskään kokonaan yhteen ja kieli osuu koko ajan muoviseen alueeseen sekä rautasankaan. Joitain kirjaimia on vähän vaikea sanoa. Vielä ei hampaat ainakaan ole tullut kipeäksi, ja toivottavasti ei tulekkaan.

Ja tää on ärsyttävää kun aina puhuessa ja nauraessa näkyy mitä lie kapistuksia suussa kun on ylä ja ala hammasraudat samaan aikaan suussa. Ja nolottaa olla kouluruokalassa kun kaikki näkee että otan jonkun kuolaisen kojeen pois suusta johonkin rasiaan syömisen ajaksi.

Mutta noh, eihän näihin tottuminen kestä kuin vähän aikaa, kuten kävi ylärautoihin tottumisessakin.

Mutta onko jollain teistä kokemusta tästä kertomastani alahammaskojeesta? (Eli ei hammasraudoista) kuinka kauan niihin tottuminen kesti, ja kauanko jouduit pitämään sitä?
Kiitos kaikille vastanneille.

7

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      moi
      mä oon kateelinen sulle kun itse haluaisin/tarvitsisin hammasraudat ei ne suostu laittaan enää

      • Anonyymi

        Samoin, mä myös haluaisin raudat.


      • No sitten jos teillä olisi raudat ja tää levy niin olisitte kyllä varmasti toista mieltä, vaikka sitä teistä olisi vaikea uskoa...


      • Anonyymi
        Jiiiit kirjoitti:

        No sitten jos teillä olisi raudat ja tää levy niin olisitte kyllä varmasti toista mieltä, vaikka sitä teistä olisi vaikea uskoa...

        Mulla on ollu raudat niin tiedän ettei ne niin pahat ole. Haluaisin ne uudestaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollu raudat niin tiedän ettei ne niin pahat ole. Haluaisin ne uudestaan.

        Ei munkaan mielestä raudat oo pahat mutta tää levy on paaaljon pahempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollu raudat niin tiedän ettei ne niin pahat ole. Haluaisin ne uudestaan.

        alahammas raudat sattuu maailman eniten


    • Anonyymi

      No ei, kun muutaman viikon kokemus. Mutta pimeässä oppii olemaan kompastelematta ja toipuminen valojen sytyttyä niin, on opettelua uudestaan. Kelailu on niin rienaavaa että.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe