Entisen seksielämän salaaminen ok?

Anonyymi

Moi,
Minua on jo pitkään ahdistanut se, että pitäisikö minun kertoa entisistä säädöistäni ja seksikumppaneistani nykyiselle puolisolle. Pelkään, että hän saa kuulla muualta teoistani. Onko ok jos kiistän asian? Tarvitsen kipeästi vinkkejä mitä tehdä!

44

193

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi et kertoisi tai miksi kertoisit? Entinen on entistä, mitä väliä, paitsi jos sulla on nyt ollut satapäin kumppaneita tai jotain muuta mahdollisesti seksielämäänne vaikuttavaa.

• Anonyymi

Sinne on aika hinku oltava,jos tietää,että on parisen kymmentäkin ukkoa jo käynyt ronkkimassa vaihtelevalla menestyksellä ja varustuksella..

• Anonyymi

Ei entisiä kumppaneita on vain kaksi. Kertoisin siksi, että haluan olla kumppanilleni rehellinen. En kertoisi siksi, koska pelkään hänen jättävän minut kuullessani tarinan. Mutta mennyt on mennyttä ymmärrän sen, mutta kuinka saan kumppanini hyväksymään tämän. Rakastan häntä yli kaiken. En ole siis ikinä pettänyt!

• Anonyymi

Jos siull o ollu kuppa se kyll pittää kertoo.

• Anonyymi

Miksi entisistä jutuista pitäis kertoo jälkeenpäin, en minäkään mieti kuinka moni mies on pannut naistani ennen mua ja kun mietti heti alkuun mitä nainen halus vaikka oli vasta 19. Peppuseksikin tuntui naiselle käyvän.

• Anonyymi

Siksi ehkä pitäisi kertoa, jos toinen kysyy.

• Anonyymi

Uusi suhde alkaa puhtaalta pöydältä. Paitsi jos aiempi pöytä on ollut ruskean pyöreä.

• Anonyymi

Jokaisella ihmisellä on historiansa.
      Ketä sinun edellisistä ystävyyssuhteista kertominen hyödyttää? Ei ketään.
      Se on historiaa ja nyt sinulla on uusi puoliso joka ei missään mielessä ole edes kiinnostunut aiemmista ystävistäsi.
      Tuolla ei rehellisyyden kanssa ole mitään tekemistä.

Jos asia joskus tulee puheeksi niin voit mainita että olet etsinyt kumppania kuitenkaan tähän saakka sitä löytämättä ja että nyt olet onnellinen ku sen vihdoinkin löysit.
      Todellakaan sinun ei tarvitse maalailla taivaalle entisiä "säätöjäsi" ! Vai iloitse nykyisen puolisosi kanssa yhteisestä tulevaisuudesta.

• Anonyymi

Entinen on entistä, väliikö sillä kenelle olet antanut ja mitä. Mun muija ei ole koskaan halunnut kertoa entisistä hoidoistaan enkä minä ole halunnut niistä kuulla.

• Anonyymi

Sinulla ilmeisesti jotain poikkeuksellista entistesi kanssa, koska noin pelottaa ja arveluttaa?
      Ihmisen elämään kuuluu uutta ja vanhaa, eihän siinä pitäisi olla mitään kummallista...….

• Anonyymi

Jos oot huorissa käyny, se pitää salata. Sen kertomisesta ei seuraa mitään hyvää. Kukaan nainen ei ota vakavissaan jos tietää em.

• Anonyymi

Kerran olin melko pitkään henkilöltä itseltään täysin salaa kiinnostunut eräästä miehestä, joka oli onnistunut olemaan miellyttävä ja turvallisen oloinen oikeaan aikaan, niin että tulin jo mieltyneeksi häneen. No, siten seurasin somekäytöstään paristakin tuutista. Saamani kuva vähitellen murtui, eli muuttui todemmaksi niin, että onneksi en koskaan ehtinyt mitenkään ilmaista kiinnostustani hänelle... sillä... Hän oli näitä, jotka olivat innokkaina kuolaamassa milloin mitäkin tuoretta hyvännäköistä äitiä (vauva tai mies joka toisessa postauksessa, mutta tämä laittaa iskuyrityksensä aina sinne, missä nainen poseeraa yksin)... tai sitten jokaista vähäpukeista tuttavaansa, varattuja suurin osa, myös häitään suunnittelevaa kaunista naista saa tietysti yrittää. Jos moraali on tuollaista, että kaikkialle sopii yrittää, niin tuleehan se moraali aina sitä olemaankin.

Toinen ryhmä on tietysti ääliöt, jotka rehvastelevat panoillaan arvostellen heidän "huoraamistaan", omalta itseltä ei vaadita tietystikään mitään moraalia... OK, itsensä vastuuvapauttava koko kaupungin paneskelija on varmasti sitä huomennakin, ja huonoina aikoina varsinkin, niitähän sellaiset osaavat itsekin järjestää, avio-onnea vaan Huoraintuntijalle... lyhyttäkin sellaista.

Joten toisinaan nykyisyys kertoo myös tulevaisuudesta, jonne ei kannata kuulua!

• Anonyymi

Asiaan on monta näkökulmaa.

Minusta pitää kertoa, jos

- kumppani kysyy
      - jos sinulla on vaikka herpes muistonasi entisestä elämästä
      - jos sinulla on ns lehtolapsi jossain
      - jos olet pannut yhteisiä tuttuja

Lisäksi suosittelisin kertomaan rehellisesti, jos sinulla on ollut poikkeuksellisen paljon panoja.

• Anonyymi

Miten määritellään poikkeuksellisen paljon...…..

• Anonyymi

Horoille voit kertoa, mutta ns kunnon naisille ei kantsi kertoa ennen papin aamenta ainakaan. Olet sen jälkeen ei niin vakavasti otettava, jos meet kertoon liian avoimesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Horoille voit kertoa, mutta ns kunnon naisille ei kantsi kertoa ennen papin aamenta ainakaan. Olet sen jälkeen ei niin vakavasti otettava, jos meet kertoon liian avoimesti.

Mistä päättelet, että aloittaja on mies?

• Anonyymi

Ed. kommentti hyvä;
        jos olette molemmat asunut samassa kaupungissa pitkään,
        varmasti teillä on yhteisiä ystäviä/ tuttuja, jotka tietävät menneisyytesi (exät, lapset, koulut, kriminaalitaustan etc.)

Ehdottomasti kaikki tarttuvat sp taudit täytyy kertoa, myös mahd. papillooma, herpes- virukset !!!! (käy testeissä)

Mielestäni kaikkea, koko elämäänsä, ei tarvitse jakaa, mikäli siinä ole jotain tosi outoa.
        Itse olen kertonut nyk. miehelleni, että mulla on ollut monta miestä.
        Kysyi silloin lukumäärää, vastasin lopettaneeni laskemisen sataan....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten määritellään poikkeuksellisen paljon...…..

Sen saa ihan itse määritellä

• Anonyymi

Riippuu pitkälti siitä kumppanista. Onko hän kysynyt menneistä, vai miksi tämä asia on mielessäsi? Jos ei, niin miksi mietit asiaa? Kannattaisi varmaan kysyä ihan suoraan, että ovatko menneet hänelle menneitä, vai pitäisikö niistä puhua. Jos hän haluaa tietää, niin sitten on syytä kertoa rehelisesti. Totuus käy aina ilmi, ennemmin tai myöhemmin. Kertomatta jättäminen ja valehteleminen ovat ehdottomasti pahinta mitä voit tehdä.

Itse en henkilökohtaisesti kykene keksimään yhtään syytä miksi tahtoisin tietää toisen menneisyydestä. Pidemmistä suhteista ehkä. Ne kuitenkin muokkaavat aina ihmistä ja voivat selittää miksi toinen on se, joka hän on. Eivät nekään kuitenkaan ole sellaista mitä minulle tulisi ehdottomasti kertoa. Pikemmin asioita, jotka tulevat esiin omalla oikealla hetkellään, jos tulevat. Epämääräisistä säädoistä, yhden illan jutuista tai hölmöistä hairahduksista en sen sijaan haluaisi kuulla mitään. En vain näe siinä mitään järkeä. En siis ehkä kykene ymmärtämään miksi toinen haluaisi noista tietää. Kertoisin kyllä, jos kysytään, mutta jäisin miettimään miksi kysyä.

• Anonyymi

"Itse en henkilökohtaisesti kykene keksimään yhtään syytä miksi tahtoisin tietää toisen menneisyydestä"

Koska jos "säätöjä" todella paljon, niin se kertoo ihmisen luonteesta esim. huomionhakuisuudesta paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Itse en henkilökohtaisesti kykene keksimään yhtään syytä miksi tahtoisin tietää toisen menneisyydestä"

Koska jos "säätöjä" todella paljon, niin se kertoo ihmisen luonteesta esim. huomionhakuisuudesta paljon.

Kaikilla on menneisyytensä. Jos on joskus ollut aktiivisempi seuraelämä se ei kuitenkaan tarkoita, että ihminen olisi enää yhtään huomionhakuisempi kuin kukaan muukaan. Ihmiset muuttuu. Parempi vaan jos on "juoksut juostu" niin sitten malttaa ehkä paneutua parisuhteeseenkin kun tietää kantapään kautta ettei se nurmikko aina olekaan vihreämpää aidan tuolla puolen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei se itseasiassa välttämättä kerro ihmisestä yhtään mitään. Olettama kertoo yleensä enemmän oletuksen tekijästä, kuin oletuksen kohteesta. Mulle on paljon oleellisempaa mitä ihminen on just tässä ja nyt, ei se mitä hän oli vuonna kivi ja keppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikilla on menneisyytensä. Jos on joskus ollut aktiivisempi seuraelämä se ei kuitenkaan tarkoita, että ihminen olisi enää yhtään huomionhakuisempi kuin kukaan muukaan. Ihmiset muuttuu. Parempi vaan jos on "juoksut juostu" niin sitten malttaa ehkä paneutua parisuhteeseenkin kun tietää kantapään kautta ettei se nurmikko aina olekaan vihreämpää aidan tuolla puolen.

Etkö haluaisi tietää jos menneisyys on ollut alkoholismi tai rikollisuu tai huumeet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei se itseasiassa välttämättä kerro ihmisestä yhtään mitään. Olettama kertoo yleensä enemmän oletuksen tekijästä, kuin oletuksen kohteesta. Mulle on paljon oleellisempaa mitä ihminen on just tässä ja nyt, ei se mitä hän oli vuonna kivi ja keppi.

Hauskaa, että koet, että vaikkapa pitkässä parisuhteessa, tai vankilassa ollut tai sitten sata panoa omaavat ovat mielestäsi ihan samalla viivalla.

Jos tapaisi Iivo Niskasen, niin arveletko, ettei hän olisi taipuvainen treenaamaan tai jopa nauttisi treenaamisesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauskaa, että koet, että vaikkapa pitkässä parisuhteessa, tai vankilassa ollut tai sitten sata panoa omaavat ovat mielestäsi ihan samalla viivalla.

Jos tapaisi Iivo Niskasen, niin arveletko, ettei hän olisi taipuvainen treenaamaan tai jopa nauttisi treenaamisesta

Nähdäkseni vankilatuomiolla ja entisillä seksisuhteilla ei ole mitään suoraa yhteyttä toisiinsa. Kyllä, vankilatuomiosta haluaisin tietää. Vankilaan joutuu yleensä rikoksista. Aikuisten välinen vapaaehtoinen seksi taas ei yleensä ole vankilatuomioon johtava rikos. Ei vaikka sitä olisi harrastanut kuinka paljon tahansa. En siis tosiaankaan osaa rinnastaa irtoseksiä vankilatuomioon. Mielestäni aika outo ajatus.

Todellakin, ei ole mitenkään itsestään selvää, että menneet teot kertoisivat nykyisyydestä. Ihminen voi esim. nuoruudessaan tehdä paljonkin asioita, joita ei vanhempana tekisi. Ei pitkässä parisuhteessa oleminenkaan välttämättä kerro ihmisestä mitään. Parisuhteita on monenlaisia ja oikeastaan vaan sen suhteen todellisuuden tietäminen voisi kertoa jotakin. Joko ihmisen taipumuksista, tai sitten siitä mitä ihminen on oppinut. Nämä ovat niin yksilökohtaisia juttuja. Osa meistä tekee virheitä ja oppii niistä. Toiset taas hakkaavat päätään samaan puuhun koko ikänsä, eivätkä tajua miksi otsaan sattuu. Oleellisempaa onkin oppia tuntemaan ihminen teon takana, kuin itse teko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nähdäkseni vankilatuomiolla ja entisillä seksisuhteilla ei ole mitään suoraa yhteyttä toisiinsa. Kyllä, vankilatuomiosta haluaisin tietää. Vankilaan joutuu yleensä rikoksista. Aikuisten välinen vapaaehtoinen seksi taas ei yleensä ole vankilatuomioon johtava rikos. Ei vaikka sitä olisi harrastanut kuinka paljon tahansa. En siis tosiaankaan osaa rinnastaa irtoseksiä vankilatuomioon. Mielestäni aika outo ajatus.

Todellakin, ei ole mitenkään itsestään selvää, että menneet teot kertoisivat nykyisyydestä. Ihminen voi esim. nuoruudessaan tehdä paljonkin asioita, joita ei vanhempana tekisi. Ei pitkässä parisuhteessa oleminenkaan välttämättä kerro ihmisestä mitään. Parisuhteita on monenlaisia ja oikeastaan vaan sen suhteen todellisuuden tietäminen voisi kertoa jotakin. Joko ihmisen taipumuksista, tai sitten siitä mitä ihminen on oppinut. Nämä ovat niin yksilökohtaisia juttuja. Osa meistä tekee virheitä ja oppii niistä. Toiset taas hakkaavat päätään samaan puuhun koko ikänsä, eivätkä tajua miksi otsaan sattuu. Oleellisempaa onkin oppia tuntemaan ihminen teon takana, kuin itse teko.

No sitten meillä on vain näkemyksellinen ero asiasta.

Olet sitä mieltä, ettei ihmisen menneisyyden valinnoista voi päätellä mitään hänen luonteestaan. Luultavasti suurin osa ihmisistä on eri mieltä.

Miksi psykologi kysyy menneistä tapahtumista.

Miksi rekrytointikonsultti haluaa tietää aikaisempien työsuhteiden päättymisien syistä (etenkin jos ne ovat lyhyitä suhteita).

"En siis tosiaankaan osaa rinnastaa irtoseksiä vankilatuomioon. Mielestäni aika outo ajatus."

Tämä on se taitekohta, joka yleensä vedetään esille. Kyse ei ole seksin ja vankilatuomion rinnastamisesta, vaan siitä, että jos ihminen on saanut tuomion vaikkapa väkivaltarikoksesta, on pelkona, että hän uusii sen. Sama, jos ihminen on kuivilla oleva alkoholisti, on pelkona, että hän repsahtaa.

Tässä nainen kertoo, että hän on koukussa seksiin "https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/4d2f85b0-cd75-4821-817a-153a6b0a7ede
        "Uuteen ihmiseen tutustuminen ja ihastumisen huuma koukuttivat. Tuntui myös hyvältä saada huomiota. Joku toinen on koukussa tupakkaan, huumeisiin tai shoppailuun, hän kertoo."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet sitä mieltä, ettei ihmisen menneisyyden valinnoista voi päätellä mitään hänen luonteestaan. Luultavasti suurin osa ihmisistä on eri mieltä.

Miksi rekrytointikonsultti haluaa tietää aikaisempien työsuhteiden päättymisien syistä (etenkin jos ne ovat lyhyitä suhteita).

"En siis tosiaankaan osaa rinnastaa irtoseksiä vankilatuomioon. Mielestäni aika outo ajatus."

Tämä on se taitekohta, joka yleensä vedetään esille. Kyse ei ole seksin ja vankilatuomion rinnastamisesta, vaan siitä, että jos ihminen on saanut tuomion vaikkapa väkivaltarikoksesta, on pelkona, että hän uusii sen. Sama, jos ihminen on kuivilla oleva alkoholisti, on pelkona, että hän repsahtaa.

Tässä nainen kertoo, että hän on koukussa seksiin "https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/4d2f85b0-cd75-4821-817a-153a6b0a7ede
        "Uuteen ihmiseen tutustuminen ja ihastumisen huuma koukuttivat. Tuntui myös hyvältä saada huomiota. Joku toinen on koukussa tupakkaan, huumeisiin tai shoppailuun, hän kertoo."

Tietysti psykologi kysyy menneistä asioista. Hänen tehtävänsähän on auttaa käsittelemään niitä menneitä asioita ja niihin mahdollisesti johtaneita syitä. Jos asiat on jo käsitelty, niistä on opittu ja asiat ovat muuttuneet paremmiksi, niin eihän silloin olla enää psykologin pakeilla. Psykologin pakeille mennään, kun jossakin on ongelma.

Rekrytoinnissa tuossa kohtaa tehdäänkin usein isoja virheitä. Vedetään johtopäätöksiä asioista, joilla ei välttämättä ole mitään tekoa nykyisyyden kanssa. Kysymys on ihan puhtaasti siitä, että mennään helpointa (=halvinta) reittiä. Työskentelen itseasiassa itse rekryhommissa ja todellakin paha virhe lähestyä menneiden työsuhteiden kautta. Oikeat ja motivoituneimmat ihmiset löytyvät ihan muilla kysymyksillä, kuin ruotimalla historiaa.

Ihmiset, jotka eivät itse kykene oppimaan ja muuttumaan, olettavat samaa myös muista ihmisistä. Oletus kertoo kaiken olettaman tekijästä. Hän ei itse kykene, tai edes halua yrittää muuttua. Tärkeintä onkin siis selvittää kumpaa tyyppiä ihminen on. Kuten sanottua oleellisempaa on oppia tuntemaan ihminen, kuin teot. Osalla teot kertovat taipumuksesta, osalla eivät. Osa oppii virheistään ja osa ei.

Henkilökohtaisen kokemukseni perusteella ihminen, joka on tehnyt virheitä, oppinut niistä ja muuttanut käytöstään on puhdasta kultaa. Ihminen, joka ajattelee jotenkin syntyneensä paremmaksi ja omaavansa paremmat taipumukset, eikä ole koskaan oikeasti analysoinut itseään, on aika tyhjänpäiväinen olento.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö haluaisi tietää jos menneisyys on ollut alkoholismi tai rikollisuu tai huumeet?

Rikollisuus ei rinnastu mitenkään päin alkoholismiin tai voimakkaaseen seksiviettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linnaan voi joutua monesta syystä. Vankilatuomio verojen kiertämisestä tai väkivaltarikoksesta... Valtaosa Suomessa linnassa istuneista ei tee comebackia valtion hoiviin. On ne muutamat tyypit jotka heti ulos päästyään päätyy takaisin kuin pyöröoven kautta, mutta heihin viittaamalla ei voi vielä puhua että kaikkien istuneiden kohtalo olisi uusia rikos.

Alkoholista ja huumeista irti päässeistäkin iso osa pysyy irti heikkoudestaan. Ei noita ongelmatapauksia niin valtaisia määriä ole.

Korkealla seksivietillä varustettu ihminen, tai ihminen jolla on joskus mennyt vähän vauhdikkaammin sänkykamaririntamalla ei ole yhtään sen todennäköisempi "repsahtamaan" ja pettämään kuin kukaan muukaan. Harvalla runsaasti irtosuhteita harrastaneella se pointti on ollut kaataa mahdollisimman monta uutta petikumppania.

Seksillä on saatu sitä läheisyyttä, kosketusta, välittämisen tunnetta jne. Silloin kun suhteessa on tarpeeksi turvaa, lämpöä ja läheisyyttä niin ei tule kellekään tarvetta käydä vieraissa niitä fiiliksiä etsimässä.

• Anonyymi

Minusta sinun pitäisi hankkia itsetuntemusta ja -kunnioitusta. Jokaisella meistä on menneisyys, hyvässä ja pahassa. Ja miettiä, miksi menneisyydestäsi puhuminen pelottaa, miksi haluat olla tämän kumppanin kanssa, ja haluaisitko itse olla vielä sittenkin jos hän ei sinun menneisyyttäsi hyväksyisi. Välittääkö hän sinusta juuri sellaisena kuin olet, onko hän kiinnostunut SINUSTA vai vain siitä että täytät jonkun tietyn ennalta-asetetun roolin hänen elämässään. Ja sama toisinpäin, mitä hän merkitsee sinulle?

Mä en halua enää koskaan olla suhteessa jossa en uskaltaisi kertoa kumppanilleni kaikkea, olla oikeasti alasti toisen edessä niin henkisesti kuin fyysisesti, ja tuntea oloani silti hyväksytyksi ja rakastetuksi, kohdata toisen omana itsenäni. En mä tarkoita että jokaista ajatusta ja menneisyyden yksityiskohtaa olisia pakko jakaa ja puhua puhki toisen kanssa, mutta itse olen kommunikaation, avoimuuden, luottamisen ja keskinäisen kunnioituksen kannalla. Suhteella, joissa nää ei toteudu ei olis mulle paljoakaan arvoa.

• Anonyymi

Jatkan tähän vielä. Mun mielestä tämmönen kysymyksenasettelu kertoo ylipäänsä siitä, että ois aika pysähtyä miettimään mitä parisuhteelta haluaa, ja miettimään omia motiiveja suhteeseen. Jos tarkoitus on pitää toinen suhteessa sun kanssa hinnalla millä hyvänsä koska tarviit häntä täyttämään jonkun oman tarpeesi niin joo, sit on varmaan ihan ok kieltää kaikki ja valehdella asioista joka ainakin omasta mielestäsi ilmeisesti ovat niin isoja että saattaisivat muuttaa toisen käsitystä susta. Jos taas olet aidosti kiinnostunut toisesta ja rakentamaan hänen kanssaan luottamukseen ja kunnioitukseen perustuvan suhteen ja haluat hänenkin näkevän ja hyväksyvän sut sellaisena kuin olet, niin sit ei ehkä kannata muutella totuutta.

En osaa ottaa kantaa siihen että pitäiskö sun kertoa menneisyydestäsi -- monille sillä ei ole mitään väliä. Mutta sen voin sanoa että se tuntuu hyvältä kun saa puhuttua jonkun itselle aran asian ja toinen ei torjukaan mua sen takia. Itseäni pelotti yli kymmenen vuotta sitten kertoa nykyiselle miehelleni aiemmasta suhteestani varattuun paljon vanhempaan mieheen. Olin suunnattoman helpottunut kun mies suunnilleen kohautti olkiaan ja oli että no sä teit sillon niin, entä sitten. Sanoisin, että tuosta mulle vaikeasta asiasta puhuminen ja se miten hienotunteisesti mieheni siihen reagoi vain lisäsi meidä välistä luottamusta. Nyt se on vain yksi sellainen asia mun menneisyydessä mistä en ole ylpeä, mutta mun ei tartte sitä pahemmin ajatella eikä vältellä aihetta jos joku siihen liittyvä tulee puheeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan tähän vielä. Mun mielestä tämmönen kysymyksenasettelu kertoo ylipäänsä siitä, että ois aika pysähtyä miettimään mitä parisuhteelta haluaa, ja miettimään omia motiiveja suhteeseen. Jos tarkoitus on pitää toinen suhteessa sun kanssa hinnalla millä hyvänsä koska tarviit häntä täyttämään jonkun oman tarpeesi niin joo, sit on varmaan ihan ok kieltää kaikki ja valehdella asioista joka ainakin omasta mielestäsi ilmeisesti ovat niin isoja että saattaisivat muuttaa toisen käsitystä susta. Jos taas olet aidosti kiinnostunut toisesta ja rakentamaan hänen kanssaan luottamukseen ja kunnioitukseen perustuvan suhteen ja haluat hänenkin näkevän ja hyväksyvän sut sellaisena kuin olet, niin sit ei ehkä kannata muutella totuutta.

En osaa ottaa kantaa siihen että pitäiskö sun kertoa menneisyydestäsi -- monille sillä ei ole mitään väliä. Mutta sen voin sanoa että se tuntuu hyvältä kun saa puhuttua jonkun itselle aran asian ja toinen ei torjukaan mua sen takia. Itseäni pelotti yli kymmenen vuotta sitten kertoa nykyiselle miehelleni aiemmasta suhteestani varattuun paljon vanhempaan mieheen. Olin suunnattoman helpottunut kun mies suunnilleen kohautti olkiaan ja oli että no sä teit sillon niin, entä sitten. Sanoisin, että tuosta mulle vaikeasta asiasta puhuminen ja se miten hienotunteisesti mieheni siihen reagoi vain lisäsi meidä välistä luottamusta. Nyt se on vain yksi sellainen asia mun menneisyydessä mistä en ole ylpeä, mutta mun ei tartte sitä pahemmin ajatella eikä vältellä aihetta jos joku siihen liittyvä tulee puheeksi.

"Minusta sinun pitäisi hankkia itsetuntemusta ja -kunnioitusta. Jokaisella meistä on menneisyys, hyvässä ja pahassa. Ja miettiä, miksi menneisyydestäsi puhuminen pelottaa, miksi haluat olla tämän kumppanin kanssa, ja haluaisitko itse olla vielä sittenkin jos hän ei sinun menneisyyttäsi hyväksyisi"

Täydellisessä maailmassa sinun ajatus on hyvä, mutta kun se ei aina mene niin. Omalta kohdaltani voin sanoa, että arvostan paljon parisuhdetta, mutta olen kuitenkin tyyppiä, joka ei pysty pysymään pois vieraasta sängystä jos otollinen tilaisuus tulee.

Jos haluan kunnollisen puolison, en todellakaan pysty kertomaan tällaista luonteenpiirrettä kumppaniehdokkaalleni. Ne ehdokkaat, jotka hyväksyisivät pettämisen eivät taas ole yleensä muuten sellaisia, joita haluaisin parisuhteeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minusta sinun pitäisi hankkia itsetuntemusta ja -kunnioitusta. Jokaisella meistä on menneisyys, hyvässä ja pahassa. Ja miettiä, miksi menneisyydestäsi puhuminen pelottaa, miksi haluat olla tämän kumppanin kanssa, ja haluaisitko itse olla vielä sittenkin jos hän ei sinun menneisyyttäsi hyväksyisi"

Täydellisessä maailmassa sinun ajatus on hyvä, mutta kun se ei aina mene niin. Omalta kohdaltani voin sanoa, että arvostan paljon parisuhdetta, mutta olen kuitenkin tyyppiä, joka ei pysty pysymään pois vieraasta sängystä jos otollinen tilaisuus tulee.

Jos haluan kunnollisen puolison, en todellakaan pysty kertomaan tällaista luonteenpiirrettä kumppaniehdokkaalleni. Ne ehdokkaat, jotka hyväksyisivät pettämisen eivät taas ole yleensä muuten sellaisia, joita haluaisin parisuhteeseen.

Myönnän, olen jonkin verran idealisti ja tykkään avoimilla korteilla pelaamisesta :)

Sä teet ihan hirveästi ennakko-oletuksia tulevan kumppanisi ajatusmaailmasta, ja muutenkin lähdet mun mielestä liikkeelle liikaa siitä että kumppani on vain jotain jonka tarkoitus on vastata sun tarpeisiin, ja ohitat sen että yhtä lailla sun tulevalla kumppanilla on oikeus löytää "kunnollinen" puoliso jos se on se mitä hän haluaa. Ni siinä mielessä aika väärin jättää kertomatta tuollainen asia jota itsekin pidät oleellisena. Ootko ikinä kokeillut rehellisyyttä parisuhdemarkkinoilla? Että olisit se mitä oot etkä yrittäis arvailla mitä toinen ehkä toivois sun olevan? Oletko kokenut miten hyvältä tuntuu kun toinen ottaa sut vastaan ja hyväksyy ja kunnioittaa just SINUA? Tää vaatii tietysti vastavuoroisuutta, ja uskallusta luottaa ja heittäytyä. Henkisen turpiinsaamisen riski on aina olemassa, mutta voitotkin on sit isot kun osuu kohdalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myönnän, olen jonkin verran idealisti ja tykkään avoimilla korteilla pelaamisesta :)

Sä teet ihan hirveästi ennakko-oletuksia tulevan kumppanisi ajatusmaailmasta, ja muutenkin lähdet mun mielestä liikkeelle liikaa siitä että kumppani on vain jotain jonka tarkoitus on vastata sun tarpeisiin, ja ohitat sen että yhtä lailla sun tulevalla kumppanilla on oikeus löytää "kunnollinen" puoliso jos se on se mitä hän haluaa. Ni siinä mielessä aika väärin jättää kertomatta tuollainen asia jota itsekin pidät oleellisena. Ootko ikinä kokeillut rehellisyyttä parisuhdemarkkinoilla? Että olisit se mitä oot etkä yrittäis arvailla mitä toinen ehkä toivois sun olevan? Oletko kokenut miten hyvältä tuntuu kun toinen ottaa sut vastaan ja hyväksyy ja kunnioittaa just SINUA? Tää vaatii tietysti vastavuoroisuutta, ja uskallusta luottaa ja heittäytyä. Henkisen turpiinsaamisen riski on aina olemassa, mutta voitotkin on sit isot kun osuu kohdalle.

" Ootko ikinä kokeillut rehellisyyttä parisuhdemarkkinoilla?"

Täydellistä rehellisyyttä en. Tottakai se on väärin, että jos edellyttää kumppanilta tiettyjä luonteenpiirteitä, joita itsellä ei ole samalla kuitenkin inhimillistä. Arkisemmalta kuulostaa, kun kerran tapaamani tupakoiva nainen halusi tupakoimattoman miehen, koska itsekin yrittää lopettaa ja tupakoivan miehen kanssa se on vaikeaa, ellei mahdotonta.

Oman luonteeni takia pystyn siis sanomaan, ettäsen ihmisen menneisyydellä (mukaan lukien seksuaalihistoria) on väliä, vaikka moni haluaa toisin väittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Ootko ikinä kokeillut rehellisyyttä parisuhdemarkkinoilla?"

Täydellistä rehellisyyttä en. Tottakai se on väärin, että jos edellyttää kumppanilta tiettyjä luonteenpiirteitä, joita itsellä ei ole samalla kuitenkin inhimillistä. Arkisemmalta kuulostaa, kun kerran tapaamani tupakoiva nainen halusi tupakoimattoman miehen, koska itsekin yrittää lopettaa ja tupakoivan miehen kanssa se on vaikeaa, ellei mahdotonta.

Oman luonteeni takia pystyn siis sanomaan, ettäsen ihmisen menneisyydellä (mukaan lukien seksuaalihistoria) on väliä, vaikka moni haluaa toisin väittää.

Hmm, ei se musta ole välttämättä väärin jos toivoo kumppanilta eri luonteenpiirteitä kuin itseltään. Kuka sitä ny ittesä kanssa haluis seurustella. Mutta musta oleellista on se, että koitetaan kommunikoida mahdollisimman totuudenmukaisesti ja avoimesti, että kumpikin kans tietää mitä on saamassa ja mihin ryhtymässä ja kenen kanssa ja voi itse valita omasta puolestaan että haluuko jatkaa leikkiä. Musta ei oo mikään kauheen houkutteleva tavoite yrittää ns. huijata joku huolimaan itteni. Toki sekin on inhimillistä että vaikka torjutuksi tulemisen tai yksin jäämisen pelosta yrittää antaa itsestään todellisuutta "paremman" kuvan, kaikkihan sitä varmaan tekee ainakin pienissä asioissa. Mun uskon että itsellekin on pidemmän päälle palkitsevampaa jos onnistuu löytämään suhteen jossa saa olla oma itsensä, vikoineenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluat siis kumppanin, joka ei hyväksy pettämistä, voidaksesi pettää häntä? Onpahan taas etovin ajattelutapa, jonka ole pitkään aikaan kuullut. Luulisi olevan itsestään selvää, että sinun pitäisi tajuta tuoda taipumuksesi esiin siinä kohtaa kun ymmärrät toisen odottavan uskollisuutta.

Toinen täydellinen järjettömyys ajattelutavassasi on, että pidät sellaista kumppania, joka voisi elää "harrastuksesi" kanssa, jotenkin huonona kumppanina. Tuohan tarkoittaa käytännössä sitä, että kuka tahansa kumppanisi olisikaan, niin hän muuttuu huonoksi kumppaniksi siinä kohtaa kun sinä jäät kiinni ja hän ehkä voisi antaa sinulle anteeksi. Toisin sanomisen pettämisen ja siitä kiinnijäämisen jälkeen sinulla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin erota. Sanot arvostavasi parisuhdetta. Aikamoinen vitsi tuon tason "arvostaminen".

• Se on partnerista kiinni..
      Osalle joudut kertomaan kun taas kaikki eivät välitä.

Minun vakaumukseni/koodini sallii suhteen aloittamisen ainoastaan neitseellisen naisen kanssa, joten tuo on aikas oleellinen keskustelun aihe alkuun tutustuttaessa.
      Tosin kriteerit on kyllä selkeästi mainittu jo profiilissani, joten vääränlaisien ihmisten ei tarvitse suotta vaivautua.

• Anonyymi

Sulle on varmasti tarjolla loputon jono itseään tyrkyttäviä neitseitä tarjolla.

Varsinkin kun jaksat kertoa että korkkaat vaan ne tytöt ja heität sitten nurkkaan, kun et tosiasiassa edes etsi parisuhdetta vaan pelkkää pillua.

• Anonyymi kirjoitti:

Sulle on varmasti tarjolla loputon jono itseään tyrkyttäviä neitseitä tarjolla.

Varsinkin kun jaksat kertoa että korkkaat vaan ne tytöt ja heität sitten nurkkaan, kun et tosiasiassa edes etsi parisuhdetta vaan pelkkää pillua.

Sinähän se minun asiani tiedät... Olet vaan se sama mustamaalaaja, joka on jahdannut minua jo pidempään.

• Anonyymi

Vyöttäydy essuun.

• Anonyymi

Me emme ole koskaan mieheni kanssa keskustelleet entisistä suhteistamme oikeastaan yhtään. Molemmilla meistä on menneisyys. On ollut seurustelusuhteita, mutta ne ovat ennen meidän yhteistä elämää tapahtuneita juttuja.
      Mun mielestä ns. ihan tavalliset aikaisemmat seurustelusuhteet joissa ei ole tapahtunut ns. mitään ihmeellistä eikä normaalista poikkeavaa, niin miksi niistä pitäisi kertoilla kenellekään sen kummemmin. Nimet voi mainita, mutta esim. tarkempaa tilitystä seksin tai yhteiselon laadusta ei ole mikään pakko kertoa.

Tottakai jos sinusta on jollakin tyypillä esim. alastonkuvia tai seksivideoita olemassa, niin siinä tapauksessa olisi hyvä mainita asiasta. Tai jos joku ex-seurustelukumppani on väkivaltarikollinen tai aivan latvalaho stalkkaaja ja aseitten kanssa heiluja, niin hyvähän siitäkin olisi mainita asiasta nykyiselle, ettei tule yllätyksenä jos jotain sattuu.

• Anonyymi

Olen tullut siihen tulokseen, että mitä vähemmän kertoo saati retostelee menneisyydestä, sen parempi. Maksullisten käyttö kannattaa salata täysin, jos on niin dorka ollut, että on maksanut seksistä. Samoin kaikki muut poikkeavuudet (fetissit, ryhmäseksit jne) kannattaa ehdottomasti jättää kertomatta, jos aikoo jotain vakavampaa suhdetta luoda. Liialla rehellisyydellä pilaa ikävä kyllä paljon kaunista ja hyvää.

• Anonyymi

Kypsyys voi näyttää ihmeeltäkin.

• Anonyymi

Ei pidä eikä kuulu kertoa. Jos niistä kertoo, toiselle syntyy mielikuvia ettei hän ole "yhtä hyvä". Suut suppuun entisistä ja rakkaudella yhdessä eteenpäin. On myös erittäin kyseenlaista ja kummallista, jos kumppani kyselee aiemmista seksijutuista. Ei kuulu hyvään suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      41
      5799
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      217
      5336
    3. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      54
      4508
    4. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4312
    5. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4091
    6. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3786
    7. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      86
      3691
    8. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      46
      3151
    9. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2460
    10. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      48
      2396
    Aihe