Olisi kiva tietää minkä takia kirkosta erotaan. Onko kysymys rahasta vai mistä?
Oletko eronnut kirkosta? Minkä takia?
69
<50
Vastaukset
Erosin koska en usko jumaliin. Kirkkoon kuuluin, koska minut oli lapsena siihen liitetty.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Itse erosin, koska en tarvinnut kirkolta enää mitään. Kaikki oli jo siinä.
Erosin jo noin 30v sitten opiskelijana, kun huomasin, että kirkko tarvitsee rahojani tyhjästä. En uskonut mihinkään satuolentoihin ja siihen asti kuuluin kirkkoon vain sen takia, että olin syntymästä asti pakkoliitetty siihen.
Kirkko ei ole mitään muuta kuin parasiitti verenimijä. Pitäisi lailla kieltää pakkoliittymiset. Se on lasten hyväksikäyttöä, mutta senhän kirkko osaa hyvin. Anonyymi kirjoitti:
Erosin jo noin 30v sitten opiskelijana, kun huomasin, että kirkko tarvitsee rahojani tyhjästä. En uskonut mihinkään satuolentoihin ja siihen asti kuuluin kirkkoon vain sen takia, että olin syntymästä asti pakkoliitetty siihen.
Kirkko ei ole mitään muuta kuin parasiitti verenimijä. Pitäisi lailla kieltää pakkoliittymiset. Se on lasten hyväksikäyttöä, mutta senhän kirkko osaa hyvin.Minä myös erosin jo hyvin nuorena, jolloin tulot olivat niin olemattomat että kirkollisverokin oli pieni summa eikä taloudellinen kannustin ollut merkittävä.
Periaatteessa on tietenkin tyhmää maksaa keskustapuolueen jäsenmaksua jos ei halua edes keskustapuoluetta äänestää tai kuulua melontaseuraan jos ei melonta kiinnosta. Kirkon kanssa on saman asia.
- Anonyymi
Tulot kasvoivat minimistä ja hyöty teidän puolelta jäi 0.
Aiemmin meni noin päikseen. - Anonyymi
Niin kirkollisvero on aivan turhaa, kirkon oppi ei kohtaa kuuntelijoita, niinkuin ehkä? ennenmuinoin. Tarttis julistukseen ehkä toisenlaista otetta. Ehkä liikaa omanedun tavoittelua ,mikä ei kuulu käsittääkseni perimmäiseen tarkoitukseen. Ja muutamat avioliittoon kuuluvat seikat, jotka eivät täsmää raamatun mukaisesti. Tässä vain muutamia. Tarttis tehrä jotain.
- Anonyymi
Minut oli vanhemmat kastanut kirkkoon ja itselle kirkko on aina ollut vieras asia satuin sitten lukemaan raamatun ja päätös oli sillä selvä että eroan kirkosta
- Anonyymi
Olen pitänyt kirkkoon kuulumista itsestään selvänä asiana lapsesta asti, mutta kun nuoruusvuosinani tutustuin ns. viidenteen herätysliikkeeseen ja sairastuin siellä vakavaan masennukseen, erosin kirkosta. En halua rahoillani tukea sairaaksi tekeviä herätysliikkeitä.
- Anonyymi
JUMALA Todella RAKASTAA meitä ja Tahtoo Pelastaa meidät kaikki! Jos kukaan kuulee tämän, pyydän, vastaa Jumalan Kutsuun Jeesuksen Opetuksissa. <3
Yllä kerrot että omaisuus pitää antaa köyhille olisi mielenkiintoista kuulla oletko itse antanut omaisuutesi köyhille ?- Anonyymi
Uskovaiset ovat "köyhiä" eli jemmaavat tai ovat vaiti omaisuudestaan.
Olen eronnut kaksikin kertaa. Viimeisen kerran 2014 marraskuussa kun eräät papit ja piispat tekivät homopeukutus-videon 🙂
- Anonyymi
Oletkin matkalla helvettiin rahanhmoissasi. 🤑
Anonyymi kirjoitti:
” rahanhmoissasi” tarkennatko hieman 😃
- Anonyymi
Tuuliviiri yllä talon katon....
- Anonyymi
Sama syy minullakin. En ole liittynyt vaikka vuoden verran olen käynyt luterilaisessa kirkossa. En ole halukas liittymään uudelleen. Katselen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovainen vetäisee helvetilläuhkauskortin aina esiin, kun järki ja usko loppuvat.
Minä olen eronnut viime vuosikymmenellä ainakin kolme kertaa. Ensimmäisessä erossa yritin säästää kirkollisveroissa, toinen ero johtui suuttumuksesta yhteen pappiin ja kolmas ero johtui siitä, että vertasin luterilaista oppia muihin ja tulin siihen tulokseen, että luterilaisilla ei ole välttämättä se juuri oikea totuus. Esimerkiksi sakramenttikäsityksissä ortodoksit ja katoliset ovat enemmän oikeassa. Mutta olen tullut lopulta siihen tulokseen, että minulla ei ole tällä hetkellä parempaa vaihtoehtoa kuin luterilainen kirkko, joten olen aina liittynyt jonkun vuoden eron jälkeen takaisin kirkon jäseneksi. Siitä lopullisesti saatan kyllä erota, jos homoja aletaan vihkimään kirkoissa kirkon virallisesti siunaamina. Minulle ei riitä eron syyksi, että jotkut papit vihkivät homoja vaan siihen pitää olla luterilaisen kirkon virallinen kanta salliva kanta, jotta en kokisi kirkko omanani.
- Anonyymi
P.Dinosaurus kirjoitti:
Minä olen eronnut viime vuosikymmenellä ainakin kolme kertaa. Ensimmäisessä erossa yritin säästää kirkollisveroissa, toinen ero johtui suuttumuksesta yhteen pappiin ja kolmas ero johtui siitä, että vertasin luterilaista oppia muihin ja tulin siihen tulokseen, että luterilaisilla ei ole välttämättä se juuri oikea totuus. Esimerkiksi sakramenttikäsityksissä ortodoksit ja katoliset ovat enemmän oikeassa. Mutta olen tullut lopulta siihen tulokseen, että minulla ei ole tällä hetkellä parempaa vaihtoehtoa kuin luterilainen kirkko, joten olen aina liittynyt jonkun vuoden eron jälkeen takaisin kirkon jäseneksi. Siitä lopullisesti saatan kyllä erota, jos homoja aletaan vihkimään kirkoissa kirkon virallisesti siunaamina. Minulle ei riitä eron syyksi, että jotkut papit vihkivät homoja vaan siihen pitää olla luterilaisen kirkon virallinen kanta salliva kanta, jotta en kokisi kirkko omanani.
Minä tunnen monta kirkon pappia ja diakonia, jotka kuuluvat enää kirkkoon vain siksi, että ovat voivat siellä töissä.
- Anonyymi
Minusta kirkko on liian lepsu. Evankeliumi kuuluu siellä hyvin epäselvästi. Edelleen siellä on monenlaista syrjintää ja uskolla painostamista. Toimin vapaaehtoistyössä kirkossa, mutta muuten sen toimintoihin en sitoudu
Kirkko tarjoaa armoa, mutta ei kehoita parannuseen🤔 mihin sitä kirkon armoa oikein tarjotaan jos syntiäkään ei ole ❓
- Anonyymi
Teet ilmaistyötä parasiiteille.
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Kirkko tarjoaa armoa, mutta ei kehoita parannuseen🤔 mihin sitä kirkon armoa oikein tarjotaan jos syntiäkään ei ole ❓
Eikö kirkko ole kehoittanut sinua parannukseen? Täälläkin on usein kehoitettu sinua luopumaan homovihastasi, mutta se on tainnut mennä vain kuuroille korville. Tunnusta syntisi että Jumala voisi sinuakin armahtaa.
- Anonyymi
Kirkko on aikansa elänyt valistus ja koulutus on ajanut siitä ohitse ja siksi kirkko uskontoineen kuihtuu länsimaissa lujaa vauhtia
Kirkon on käännettävä katseensa taikauskoisiin kehitysmaihin afrikkaan lähinnä jos aikoo kukoistaa vielä hetken siellä ihmisten valistuminen ja koulutus on lapsen kengissä - Anonyymi
Olin lakannut uskomasta jo aikoja sitten. Kuuluin kirkkoon vanhasta tottumuksesta. Räsänen ja homokeskustelu avasi silmäni todella. Homojen asiat eivät varsinaisesti kuuluneet kiinnostukseni piiriin, mutta äärivakaumuksellisten faktankieltäjien ympärilleen levittämä ihmisoikeuksien vastaisuus sai todella silmäni auki kun tajusin millaiseen paskaan se ihmisen ja hänen läheisensä johtaa kun faktoja aletaan korvaamaan uskonnollisilla harhauskomuksilla.
Erosin kirkosta koska halusin sanoutua irti ja olla tukematta moista toimintaa.
Siitä saakka olen myös roikkunut satunnaisesti Suomi24 uskontopalstoilla yrittäen tuoda tiedon valoa näiden pimeydessä vaeltavien ja uskonnollisten harhauskomusten riivaamien ihmisten elämään. Turhaa puuhaa, tiedän, ei heitä voi pelastaa heiltä itseltään. Olenpahan kuitenkin yrittänyt. - Anonyymi
Minun tuttavapiirissäni on kyse ollut rahasta. Sitten ne jotka halusivat liittyä helluntaikirkkoon erosivat että rahaa kymmenyksiin on enemmän. Opillisia jumalankieltäjiä on ollut vähän.
- Anonyymi
Erosin koska en uskonut kuten kirkossa uskotaan ja uskovat kiusasivat koulussa ja riparilla. Ei jäänyt mitään positiivisia muistoja koko laitoksesta.
Erosin, koska en uskonut kristillisyyden oppeihin - enkä itseasiassa mihinkään yliluonnolliseen tai ihmeisiin. Koin eroamisen rehellisyytenä itseäni ja kristittyjä kohtaan.
Parempi kysymys olisi ollut, miksi olin kirkon jäsenenä vielä viitisen vuotta senkin jälkeen, kun olisin voinut erota ilman vanhempien suostumusta. Syy oli pitkälti sukulaisten miellyttäminen, jotka kokivat, että jokaisen tulee kuulua kirkkoon.- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Sinulle kelpaava jumala ei ole siis yhtään sen kummempi kuin sinä itsekään 🤔❓
Pääasia ettei kuulu kirkkoon ja maksa kirkollisveroa.
usko.vainen kirjoitti:
Kysymys on siitä, että olen kiinnostunut totuudesta. En usko asioihin ennen kuin niistä on olemassa vahva näyttö, joka on varmennettu tutkimuksin ja vertaisarvioinnein. Mieluummin jätän uskomatta pariin toteen asiaan, kuin menen uskomaan jotain heppoisin perustein, mikä ei pidä paikkaansa.
Minä kelpuutan Spinozan Jumalan, vaikka pidänkin kyseistä ilmaisua enemmänkin harhaanjohtavana. Samoin pystyn hyväksymään teoriassa mahdollisuuden, että elämme simuloidussa maailmassa tai osana suurta mieltä kuten idealistit ajattelevat. Olen kuitenkin pohjimmiltani naturalisti enkä näe perustetta uskoa ”korkeampiin” todellisuuden tasoihin.
Olin aikanaan erittäinkin kiinnostunut erilaisista yliluonnollisesta ilmiöistä, mutta kaikki ne paljastuivat perehtymisen jälkeen olevan aika heikolla todiste-pohjalla. Kenties kuuluisin on Fátiman Auringon ihme, mikä on myös katolilaisen kirkon tunnustama. Olen siis päätynyt siihen, ettei mihinkään yliluonnolliseen kannata uskoa,- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
Kysymys on siitä, että olen kiinnostunut totuudesta. En usko asioihin ennen kuin niistä on olemassa vahva näyttö, joka on varmennettu tutkimuksin ja vertaisarvioinnein. Mieluummin jätän uskomatta pariin toteen asiaan, kuin menen uskomaan jotain heppoisin perustein, mikä ei pidä paikkaansa.
Minä kelpuutan Spinozan Jumalan, vaikka pidänkin kyseistä ilmaisua enemmänkin harhaanjohtavana. Samoin pystyn hyväksymään teoriassa mahdollisuuden, että elämme simuloidussa maailmassa tai osana suurta mieltä kuten idealistit ajattelevat. Olen kuitenkin pohjimmiltani naturalisti enkä näe perustetta uskoa ”korkeampiin” todellisuuden tasoihin.
Olin aikanaan erittäinkin kiinnostunut erilaisista yliluonnollisesta ilmiöistä, mutta kaikki ne paljastuivat perehtymisen jälkeen olevan aika heikolla todiste-pohjalla. Kenties kuuluisin on Fátiman Auringon ihme, mikä on myös katolilaisen kirkon tunnustama. Olen siis päätynyt siihen, ettei mihinkään yliluonnolliseen kannata uskoa,"En usko asioihin ennen kuin niistä on olemassa vahva näyttö, joka on varmennettu tutkimuksin ja vertaisarvioinnein. "
Etkö ollenkaan tajua että tuossa systeemissä on sisäänrakennettu mekanismi että et koskaan tule näiden kautta pääsemään toteamaan todellisuutta?
Mutta miksi tieteeseen uskovat haluavat elää ahtaassa kuplassa missä ei ole happea? Tätä en ole ymmärtänyt.
"Minä kelpuutan Spinozan Jumalan, vaikka pidänkin kyseistä ilmaisua enemmänkin harhaanjohtavana. "
Voi hellanlettas sun kanssa!! Samalla kertaa niin hellyttävää ja niin typerää. Tulee mieleen muurahainen joka seisoo kahdella jalalla raiteella ja huutaa junalle, että tänne vaan kyllä täällä kestetään ... Juna tulee ja liiskaa huutajan ja jatkaa matkaansa huomaamatta yhtään mitään ... Kuinka pohjattoman surullista :( usko.vainen kirjoitti:
Raamatun mukaan ihminen on Jumalan kuva. Pitää sisällään varmaan kaiken mitä ihminen on ja siten Jumalakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En usko asioihin ennen kuin niistä on olemassa vahva näyttö, joka on varmennettu tutkimuksin ja vertaisarvioinnein. "
Etkö ollenkaan tajua että tuossa systeemissä on sisäänrakennettu mekanismi että et koskaan tule näiden kautta pääsemään toteamaan todellisuutta?
Mutta miksi tieteeseen uskovat haluavat elää ahtaassa kuplassa missä ei ole happea? Tätä en ole ymmärtänyt.
"Minä kelpuutan Spinozan Jumalan, vaikka pidänkin kyseistä ilmaisua enemmänkin harhaanjohtavana. "
Voi hellanlettas sun kanssa!! Samalla kertaa niin hellyttävää ja niin typerää. Tulee mieleen muurahainen joka seisoo kahdella jalalla raiteella ja huutaa junalle, että tänne vaan kyllä täällä kestetään ... Juna tulee ja liiskaa huutajan ja jatkaa matkaansa huomaamatta yhtään mitään ... Kuinka pohjattoman surullista :(”Etkö ollenkaan tajua että tuossa systeemissä on sisäänrakennettu mekanismi että et koskaan tule näiden kautta pääsemään toteamaan todellisuutta?”
Miten ihmeessä maailman tutkiminen ei olisi nimen omaan se ainoa keino päästä tuntemaan todellisuutta?
Millä perustein väität, ettei tiede olisi juurikin se keino, miten todellisuutta opitaan tuntemaan? Mikä olisi parempi menetelmä? Anonyymi kirjoitti:
"En usko asioihin ennen kuin niistä on olemassa vahva näyttö, joka on varmennettu tutkimuksin ja vertaisarvioinnein. "
Voi hellanlettas sun kanssa!! Samalla kertaa niin hellyttävää ja niin typerää. Tulee mieleen muurahainen joka seisoo kahdella jalalla raiteella ja huutaa junalle, että tänne vaan kyllä täällä kestetään ... Juna tulee ja liiskaa huutajan ja jatkaa matkaansa huomaamatta yhtään mitään ... Kuinka pohjattoman surullista :(”Voi hellanlettas sun kanssa!! Samalla kertaa niin hellyttävää ja niin typerää.”
Vastasin usko.vaiselle, joka väitti, ettei minulle ”kelpaa” jumala. Kyse on siitä, millainen hypoteesi on minun mielestä kelvollinen.
Jos jumala osoittautuisi todelliseksi, niin et tiedä mitä itse jumalan kelpuuttaminen edes tarkoittaisi. Kaipa on mahdollista, että jumala olisi sellainen hirmuhallitsija, että mieluummin jäisin hänen liiskattavaksi kuin lähtisin palvomaan häntä. Mutta turha spekuloida jumalasta, kun emme sellaisista mitään tiedä.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Raamatun mukaan ihminen on Jumalan kuva. Pitää sisällään varmaan kaiken mitä ihminen on ja siten Jumalakin.
Raamatun mukaan jumala loi ihmisen kuvakseen, mutta fiksumpien mukaan se on juuri päinvastoin.
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan jumala loi ihmisen kuvakseen, mutta fiksumpien mukaan se on juuri päinvastoin.
Niin. Raamatussa Jumala on turhankin inhimillinen: siis ihmismäinen.
Erosin jo nuorena.
Syy, en jaa kirkon oppeja, koska en usko mihinkään yliluonnollisiin.- Anonyymi
vai et usko yliluonnollisiin... kuules kun mitään muuta ei olekkaan tässä universumissa kuin yliluonnollista.
oikein kun ponnistat pääset hyppäämään lähes metrin maasta. kaikki sen yläpuolella on yliluonnollista. Anonyymi kirjoitti:
vai et usko yliluonnollisiin... kuules kun mitään muuta ei olekkaan tässä universumissa kuin yliluonnollista.
oikein kun ponnistat pääset hyppäämään lähes metrin maasta. kaikki sen yläpuolella on yliluonnollista.No kerro sitten yksi todistettu yliluonnollinen juttu. Mikä vain käy, joku levitoi tai joku lukee toisen ajatuksia, ihan mitä vaan. Toistaiseksi ensimmäistäkään luonnonlait rikkovaa ihmettä ei kuitenkaan ole todistettu tapahtuneen.
- Anonyymi
qwertyilija kirjoitti:
No kerro sitten yksi todistettu yliluonnollinen juttu. Mikä vain käy, joku levitoi tai joku lukee toisen ajatuksia, ihan mitä vaan. Toistaiseksi ensimmäistäkään luonnonlait rikkovaa ihmettä ei kuitenkaan ole todistettu tapahtuneen.
Mitä minä sinulle kerron koska et usko kuitenkaan vaan alat kivata ja rääpiä. Sehän sinun ainoa tehtäväsi tällä palstalla on.
- Anonyymi
Minä kyllä kuuluisin kirkkoon ja antaisin ihmisten uskoa mitä haluavat uskoa, mutta läsnäoloni epäilijänä ja kriittisten kysymysten esittäjänä ei tunnu mielyttävän vahvassa uskossa olevia kirkon papeista rivijäseniin. En ole hyväksytty porukkaan ja se ei tunnu kivalta. Piispat ja papit eivät ole oikein rehellisiä vaan kumartelevat joka suuntaan ja vain nostavat korkeita palkkojaan. Mielistely ja falskius on vastenmielistä. Olen siis kirkosta eronnut enkä ole katunut sitä päivääkään
- Anonyymi
En koskaan nähnyt syytä kuulua kirkkoon.
Julma olisi ollut taloudellinen taakka pysyä jäsenenä. - Anonyymi
Tänä aamuna radion aamuhartaudessa eräs diakoni totesi, että kirkosta eräs syy kirkosta eroamisiin on homovastaisuus. Eli ateistit ja liberaalit eroaa kirkosta mikä kirkon kannalta pitäisi olla vain hyvä asia.
- Anonyymi
Jos kirkko ei jo tajua, että syy eroihin on kirkossa itsessään niin jo on kumma!
Homoille pitää julistaa evankeliumia ja parannuksen tekoa eikä syntihyväksyntää. Anonyymi kirjoitti:
Jos kirkko ei jo tajua, että syy eroihin on kirkossa itsessään niin jo on kumma!
Homoille pitää julistaa evankeliumia ja parannuksen tekoa eikä syntihyväksyntää.Kirkko julistaa kaikille samaa evankeliumia. Sekä kaikille sitä, että synnyit tulee pyytää Jumalalta anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homoille pitää julistaa evankeliumia ja parannuksen tekoa eikä syntihyväksyntää.Onko käynyt mielessä että myös sinun olisi tehtävä parannus synneistäsi?
- Anonyymi
Liityin luterilaiseen kirkkoon rippikouluikäisenä, mutta se oli vain sosiaalinen riitti. Erosin kirkosta muutama vuosi sitten säästääkseni rahaa. Pari vuotta sen jälkeen tulin uskoon. Jos vielä olisin kirkon jäsen, eroaisin siitä sen epäraamatullisuuden, sen maallistuneiden leipäpappien ja globaalia ekumeniaa liehittelevän politiikkansa vuoksi. "Tulkaa pois siitä, ettei teille luettaisi sen syntiä" (anteeksi, en muista tarkasti sanamuotoa). Uudestisyntyneet kristityt tunnistavat toisensa ja muodostavat oikean seurakunnan olemassaolollaan. Kristitty seurakunta ei tarvitse kirkkorakennusta eikä palkkapaimenia.
- Anonyymi
Kirkko on ihan hyväkin järjestö mutta en voinut silti tukea laitosta joka pohjimmiltaan perustuu valheeseen, raamattuun ja kantaa hirvittävää historiallista taakkaa.
- Anonyymi
Aivan, tavallaan kirkko perustuu saatanan valheeseen Eevalle. Jos Eeva ei olisi uskonut saatanan valhetta ei kirkkoakaan tarvittaisi.
- Anonyymi
Jotenkin tuntuu hauskalta kun niin moni jumalankieltäjäksi tunnustautuva seuraa luterilaispalstaa. Joku on silti mielen päällä. Tai takana.
- Anonyymi
On hyvä asia että ateistiksi tunnustavia on tällä palstalla. Toivoisin myös sitä että papit voisivat tunnustaa olevansa ateisteja jos eivät kertakaikkiaan usko jumaliin. Rehellisyydestä ei pitäisi menettää työpaikkaansa ja onhan heillä pitkä koulutus takanaan. Moni voisi mennä keskustelemaan mielellään ateistipapin kanssa. Itse ainakin kartan tympeitä jeesustelijoita. Heitä on aivan liikaa kirkoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hyvä asia että ateistiksi tunnustavia on tällä palstalla. Toivoisin myös sitä että papit voisivat tunnustaa olevansa ateisteja jos eivät kertakaikkiaan usko jumaliin. Rehellisyydestä ei pitäisi menettää työpaikkaansa ja onhan heillä pitkä koulutus takanaan. Moni voisi mennä keskustelemaan mielellään ateistipapin kanssa. Itse ainakin kartan tympeitä jeesustelijoita. Heitä on aivan liikaa kirkoissa.
Toisaalta kuka määrittelee sen onko papilla tarvittavaa uskoa ja kuinka paljon. Jeesuskin sanoi ettei hänen seuraajillaan ollut uskoa edes sinapinsiemenenkään vertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta kuka määrittelee sen onko papilla tarvittavaa uskoa ja kuinka paljon. Jeesuskin sanoi ettei hänen seuraajillaan ollut uskoa edes sinapinsiemenenkään vertaa.
Papin joka puhuu vastoin Jumalan sanaa Raamattua ja kirkon omaa tunnustusta vastaan on helppo tunnistaa.
- Anonyymi
Synnyin väestörekisteriin. Minua ei vauvana kastettu.
Olen kahdesti itse liittynyt ev.lut.kirkkoon, kahdesti eronnut.
Liityin uskossa Lutherin evankeliumiin.
Toisen kerran, kun kuuntelin lessujen suviseuroja netissä.
Erosin kirkon piispojen, arkkipiispojen, sen vittumaisten ja epäisänmaallisten nettipappien ja tekopyhien urkujenpolkijoiden vuoksi. - Anonyymi
Kirkko ei ole Jeesus. Jeesus on alttari kotonasi.
- Anonyymi
Murhaajien uskonto.
- Anonyymi
Miksi eroaisin kirkosta. Todella mukavia ihmisiä.
Bi ja koska en usko satuolentoon.
- Anonyymi
Olen uskovainen ja eronnut kirkosta sillä tunsin häpeäni niin suureksi syystä että olen varakas
Luulin olevani oikea jeesuksen seuraaja ja evankeliumin levittäjä siis nykyinen opetuslapsi vaan sen minkä sisimmässäni tiesin koko ajan varmistui unessani jossa Jeesus sanoi minulle "sinä olet langennut siihen samaan kuin lähes kaikki veljet ja sisaret olette nostaneet mammonan ja maallisen omaisuuden minun yläpuolelleni ja siksi ette ole kelvollisia minulle ettekä koskaan tule olemaan."
Tiedän Jeesuksen käskyn seuraajilleen omaisuuteni jakamisesta köyhille en vain kykene siihen siksi tiedän minun ja Jeesuksen välissä olevan ylittämättömän esteen .
Onko teillä veljet ja sisaret sama ahneuden synti kuin minulla ?
Haluaisin myös kommentteja niiltä taivaan voittajilta jotka ovat pystyneet Jeesuksen käskyn toteuttamaan elämässään ja luopumaan omaisuudestaan .
Maallisen omaisuuden uhraus voi miksi se on niin vaikea miksi Jeesus teki tuon seinän meidän ja itsensä väliin niin pieni mutta suuri asia joka johtaa ahneuteni vuoksi helvettiin tieni.- Anonyymi
Onko ongelma mielestäsi omaisuutesi vai se, miten sitä käytät? Ehkä olen väärässä (ja jos olen, haluan oppia totuuden), mutta luulen, että niin rikas kuin köyhäkin voi olla kristitty. Ensimmäinen pakanakäännynnäinen, etiopialainen hoviherra, tuskin oli köyhä. Jeesuksen ruumiille haudan lahjoittanut mies oli kai varakas. Etkö voisi rukoilla Jeesukselta viisautta käyttää omaisuutesi hänen kunniakseen? Voisit varoillasi auttaa monia esimerkiksi saamaan Raamatun; Venäjällä niiden painaminen maksaa alle euron per kirja. Puhua noin kevytmielisesti helvetistä saattaa tarkoittaa, että ei oikeasti edes usko helvetin olemassaoloon, eikä siis Jeesukseenkaan. Jeesus pelasti Pietarinkin, joka kolmesti hänet kielsi, mutta sitten katui. Paavali osallistui kristittyjen tappamiseen, mutta hän sai Jumalan armon tulla suurimmaksi saarnaajaksi. Hänkin oli varakas. En tiedä, luopuiko hän omaisuudestaan vai vain entisistä asenteistaan siihen.
Olen iloinen, että olen köyhä. Pian saapuva sairaalalasku vie tilini melko tyhjilleen. En pysty lahjoittamaan paljon Jumalan työhön, siksi edes kirjoitan Jeesuksesta näille keskustelupalstoille. Jeesus tulee pian. En yhtään ihmettelisi, vaikka ylöstempaus tapahtuisi tänä vuonna. Lähi-Idän tilanne, maailman talouden ennusteet, luonnonmullistukset, kansainvaellukset (Jumalan rankaisu pakana-lännelle) ja moraalin rappio tuntuvat kertovan pian nousevasta maailmanhallitsijasta. En haluaisi olla täällä silloin. Jotkut tosin uskovat, että kristityt temmataan vasta seitsemän vaivanajan puolivälissä, mutta minusta tuntuu, että se tapahtuu ennen kuin antikristus nousee.
- Anonyymi
Niinhän se ikävä kyllä on moni luulee että kun vähän vettä ripotellaan päälle ja tunnustetaan uskoa tie taivaaseen on auki ...voi kuinka säälittävää .
Taivastie ei ole suinkaan noin helppo se vaatii oikeita uhrauksia kuten kirjoitit enkä minäkään siihen ole pystynyt .
Jotenkin ihailen Bill Gatesia vaikka ateisti onkin hän sentään täyttää Jeesuksen käskyn luopumalla omaisuudestaan tulee niin mieleen hänestä raamatun kertomus Jeesus ja rikas mies. - Anonyymi
Erosin kirkosta kun tulin uskoon ja Raamattua lukisessani huomasin, että luterilaisessa kirkossa ei toimita Sanan mukaan, Raamattu tuntuu olevan siellä vain joittenkin muinaisten paimentolaisten sepittämiä ajatuksia Jumalasta ja jota kirjaa voidaan muuttaa kulloiseenkin aikaan sopivaksi, kuten nyt esim tuo samaa sukupuolta olevien liitot.
Aivan. Kirkossa haudataan ja vihitään avioliittoon, joita Raamatussa ei sanota kirkon tehtäväksi.
- Anonyymi
Monelle on käynyt noin.
- Anonyymi
Raamattu tuntuu olevan siellä vain joittenkin muinaisten paimentolaisten sepittämiä ajatuksia Jumalasta ja jota kirjaa voidaan muuttaa kulloiseenkin aikaan sopivaksi
Niin totta
2000 vuotta sitten tehdyt paimentolaisten sepustukset on mahdotonta muuttaa nykyaikaan
Me ihmiset emme voi taantua 2000vuoden päähän eikä raamattu voi tulla nykyaikaan joten nämä kaksi asiaa sulkevat toisensa pois - Anonyymi
Minä en pysty enää uskomaan jumaliin enkä muihinkaan henkiolentoihin. Lapsena uskoin, en enää. Fundamentalistinen usko on kokemuksieni ja tietojeni mukaan myös vakava uhka mielenterveydelle. Tässä on syitä miksi en kuulu kirkkoon.
- Anonyymi
Hyvin yleinen kirkosta eroamisen syy. Esimerkiksi viidennestä liikkeestä ja lestaadiolaisuudesta tulee uskontojen uhreja. Kannattaa olla kriittinen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1062650Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302365Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen202225Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663991774- 1131580
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1641312Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2731124- 711014
- 80984
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920