Diesel on tulevaisuutta

Anonyymi

Diesel autoja tuodaan Suomeen kiihtyvällä tahdilla, eikä ihme sillä diesel on ekoteko.
Jatkossa bensa ja patteriautojen myyti tulee sakkaamaan rajusti kun koko Suomi ajaa dieselillä ekologisesti.

22

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi BMW ei ole mennyt viherpiiertäjien lankaan, vaan on ilmoittanut, että yhtiö tulee jatkamaan neljä- ja kuusisylinteristen dieselmoottoreidensa valmistusta vielä ainakin 20 vuoden ajan. Bensamoottoreita BMW valmistaa vielä 30 vuotta.

      • Anonyymi

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Vuonna 2019 Suomeen tuoduista autoista yli 40% oli dieseleitä. Isot valmistajat MB ja PSA aikovat edelleeen jatkaa puhtaiden DIESEL autojen valmistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Siis Hesarin automainoksista näkee, mikä on tulevaisuus saksalaisilla autotehtailla, tai yleensäkään polttomoottoririntamalla?????

        VOI PYHÄ YKSINKERTAISUUS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Tojohörhö yrittää epätoivoisesti puolustella itsesaastuttavia hyprideitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Pitkällä tähtäimellä ehkä pyrkivätkin, mutta nyt voimaan tuleva autonvalmistajia koskeva valmistajakohtainen päästörajoitus myytävien uusien autojen päästöistä on jo nyt nostamassa dieseliä yhdeksi merkittäväksi keinoksi saavuttaa nuo vaatimukset.

        Näin, koska sähköautojen ja hybridien kappalemääräiset myynnit ovat kovin alhaisia huolimatta isoistakin prosentuaalista myynninkasvuluvuistaan ja isopäästöisiä bensa-autoja edelleen ostetaan ’liikaa’. Käytännössä nuo tavoitteet saavutetaan melkoisen helposti, jos uusmyynti kohdistuu dieselautoihin bensa-autojen sijasta.

        On tässä valmistajien haasteessakin jotain hyvää, sähkö- ja hybridiautojen hinnat ovat jatkuvasti laskussa, jopa joidenkin merkkien kohdalla voi sanoa syöksyssäkin. Tämä on tietysti ostajan kannalta hyvä, mutta saattaa toisaalta siirtää näitä haluavien ostajien ostopäätöstä kun odotetaan edelleen halvempia hintoja ja vaikeuttaa edelleen autonvalmistajien pääsemistä määrättyihin päästövaatimuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkällä tähtäimellä ehkä pyrkivätkin, mutta nyt voimaan tuleva autonvalmistajia koskeva valmistajakohtainen päästörajoitus myytävien uusien autojen päästöistä on jo nyt nostamassa dieseliä yhdeksi merkittäväksi keinoksi saavuttaa nuo vaatimukset.

        Näin, koska sähköautojen ja hybridien kappalemääräiset myynnit ovat kovin alhaisia huolimatta isoistakin prosentuaalista myynninkasvuluvuistaan ja isopäästöisiä bensa-autoja edelleen ostetaan ’liikaa’. Käytännössä nuo tavoitteet saavutetaan melkoisen helposti, jos uusmyynti kohdistuu dieselautoihin bensa-autojen sijasta.

        On tässä valmistajien haasteessakin jotain hyvää, sähkö- ja hybridiautojen hinnat ovat jatkuvasti laskussa, jopa joidenkin merkkien kohdalla voi sanoa syöksyssäkin. Tämä on tietysti ostajan kannalta hyvä, mutta saattaa toisaalta siirtää näitä haluavien ostajien ostopäätöstä kun odotetaan edelleen halvempia hintoja ja vaikeuttaa edelleen autonvalmistajien pääsemistä määrättyihin päästövaatimuksiin.

        Tämä niin totta !
        Mutta kaikki tälläinen dissaus ja ilmastoviisastelu maalittamalla dieselmoottoria on nykyään turhaa ja naivia , millä muulla kuin dieselillä tämä harvaan asuttu maa liikkuu töihinsä , kun ja koska; muuta nyt sitten maaseudusta kaupunkiin 200-300 000 e hintaiseen asuntoon jollain teknologiateollisuuden keskipalkan tuloilla, ei taida tippua lainaa kun ollaan halpaa eli kilpailukykyistä työvoimaa.
        Joten osa- tai täyssähköiseksi autoilu muuttuu se on varmaa, mutta aikaa menee vielä ja pattereiden siis akkujen pitää kestää hieman pidempään siis ajaa ja vuosia että taloudellisuus ja ekologisuus olisi edes mainittavaa ja dieselin voittavaa , nykyvouhotus on niin säälittävää ottaa mallia oikeista kaupungeista ja niiden liikenteestä, ilmastollisesti parasta kestävää ja parasta olisi heti kieltää nastarenkaat; tiet ,korvat, ilma, tuulilasit, kiittää .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Hesarin automainoksista ei voi päätellä yhtään mitään.


      • Anonyymi

        Mercedes tekee varmasti samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mercedes tekee varmasti samoin.

        Siis samoin kun BMW, että jatkaa diesel ja bensamoottoreiden valmistusta pitkälle tulevaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Kerro mulle rehellisesti miten sähköauto on ekologinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mercedes tekee varmasti samoin.

        Mercedes ainoa tällä hetkellä joka saanut diesel moottorin toimimaan 0g päästöillä, muilla sakemanneilla menee se 3-4 vuotta.


    • Anonyymi

      Saksa lisää huippuautojen,laatuautojen tuotantoa!Hyvä! Turha tääl köyhälässä inistä,autoilla ajetaan vielä pitkään.

      • Anonyymi

        Saksan huippuatot kuolivat jo -90 luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksan huippuatot kuolivat jo -90 luvulla.

        Höpö höpö. Elävät ja voivat hyvin.

        Diesel tulee takaisin, muu ei auta päästötalkoissa. Myönnetty tosiasia.


    • Anonyymi

      2019Q4 ei ole vielä saatavilla liikennekäytössä olevien ajoneuvojen osalta, mutta voidaan verrata vaikka muutoksia 2018Q3:n ja 2019Q3:n välisenä aikana.

      Diesel plussalla, 27,83 % –> 28,01 % (765466 -> 777154)

      Bensa miinuksella, 71,35 % –> 70,64 % (1962487 –> 1959932)

      Ja vetyautoja on edelleen vain yksi kpl.

    • Anonyymi

      Muuten joo hyvä juttu, mutta ylen aamussa 11.1.2020 esiintynyt liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Harri Pursiainen sanoi, että biodiesel ei riitä kuin lentoliikenteelle, jos sillekään, eli kusessa ollaan, taidan käydä viereisssä 30 km päässä "mäkkärissä" kysymässä, josko voisin heidän jäte Öljyt kerätä ja tehhdä siitä biodiedeliä (laitteita ei ole, eikä rahaa niiden hankintaan, lisäksi taitaa olle laitonta) kauppamatkoihin, olen 63v. työtön ja itselleni/äidilleni 90v. käyn kauppareissun n. 2 kertaa viikossa ja edestakainen matka on n. 48km/käynti, eli sähköauto kävisi, mutta mistä sen n. 30/40t€ repii, kun nytkään ei meinaa rahat riittää?.
      Niin ja noi hinnat on ns. hybridille, täyssähkö pelit taitaa maksaa 100.000€.
      Ei se dieselin maailma näytä hyvältä, vaikka tekniikka sallis.

    • Anonyymi

      Saastuttavat dieselromut dumpataan takapajulaan nimeltä Suomi.

      • Anonyymi

        Juuri niin. Muualla Euroopassa toimitettavaksi kelpaavat rahdataan Suomeen tyhmille myytäväksi.


      • Anonyymi

        Nuo tuotavat käytetyt dieselautotkin nuorentavat Suomen autokantaa. Myös niiden pienemmät päästöt samalla vähentävät autokannan kokonaispäästöjä.
        Ei tietysti niin paljoa kuin jos noiden tilalle ostettaisiin uusia dieselautoja. Huomattavasti enemmän kuitenkin kuin jos nuokin olisivat samantyyppisiä bensa-autoja.

        Käytettyjä tuodaan taloudellisista syistä, näin hakijat saavat sellaisen auton mitä katsovat tarvitsevansa. Ei kaikkien tarpeita täytä edes uusi yksilitrainen pieni halpisauto, jonka saisi samaan hintaan Suomessa. En kyllä näe tässä juurikaan mitään huonoa.


    • Anonyymi

      Dieselin tai bensan tulevaisuduesta on paha mennä sanomaan, johtuen pitkin Erooppaa eri alueilla jo tehdyista diskauspäätöksistä, joista vain yhtenä esimerkkinä Bryseli jossa on päätetty kokonaan kieltää diesel 2030 ja bensa 2035.

      Tämä täysin sivuuttaen se realiteetti miten polttomoorit edelleen kehittyvät, sekä se miten sähköauto nykymuodossaan on elinkaarensa ymäristö-jalanjäljeltään todellinen mega-luokan saastepommi.

      S-auto ei ole päästöton edes paikallisesti, sillä sen jarrut, renkaat ja bitumin kulutus tuottavat aivan vanstaavalla tavalla ympäristösaaasteita kuin polttomoottoriautotkin, joissa tuo saaste edustaa noin yhtä kolmannesta auton ajon aikaisista kokonaispäästöistä. Lisäksi s-autot ovat painavempia, eli "rullaus-päästöt" ovat korkeampia.

      Viime viikolla luin artikkelin jossa kerrottiin tilatosta, jonka mukaan EU:ssa dieselautojen myynnin lasku on tasaantunut ja asetunut noin 30%:n markkinaosuuteen ja niiden kysyntä lievästi kasvanut kookkaammissa autoissa.

      Valitettavasati vielä ei ole olemassa ekologista vaihtoehtoa autoiluun, mutta ehkä ja toivottavasti jokin huomattavasti vähemmän haitallinen versio vielä innovoidaan.

      Ympäristöasiat ovat tärkeitä, mutta ongelma on se, että suunnilleen sokean fundis-uskonnon ja ideologian kaltaisia piirteitä saanut viheraalto on tekemässä aivan epäloogisia, suhteentajuttomia ja itseään vastaan käyviä tulevaisuuden linjauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe