Diesel autoja tuodaan Suomeen kiihtyvällä tahdilla, eikä ihme sillä diesel on ekoteko.
Jatkossa bensa ja patteriautojen myyti tulee sakkaamaan rajusti kun koko Suomi ajaa dieselillä ekologisesti.
Diesel on tulevaisuutta
22
223
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi BMW ei ole mennyt viherpiiertäjien lankaan, vaan on ilmoittanut, että yhtiö tulee jatkamaan neljä- ja kuusisylinteristen dieselmoottoreidensa valmistusta vielä ainakin 20 vuoden ajan. Bensamoottoreita BMW valmistaa vielä 30 vuotta.
- Anonyymi
Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.
Vuonna 2019 Suomeen tuoduista autoista yli 40% oli dieseleitä. Isot valmistajat MB ja PSA aikovat edelleeen jatkaa puhtaiden DIESEL autojen valmistusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.
Siis Hesarin automainoksista näkee, mikä on tulevaisuus saksalaisilla autotehtailla, tai yleensäkään polttomoottoririntamalla?????
VOI PYHÄ YKSINKERTAISUUS! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.
Tojohörhö yrittää epätoivoisesti puolustella itsesaastuttavia hyprideitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.
Pitkällä tähtäimellä ehkä pyrkivätkin, mutta nyt voimaan tuleva autonvalmistajia koskeva valmistajakohtainen päästörajoitus myytävien uusien autojen päästöistä on jo nyt nostamassa dieseliä yhdeksi merkittäväksi keinoksi saavuttaa nuo vaatimukset.
Näin, koska sähköautojen ja hybridien kappalemääräiset myynnit ovat kovin alhaisia huolimatta isoistakin prosentuaalista myynninkasvuluvuistaan ja isopäästöisiä bensa-autoja edelleen ostetaan ’liikaa’. Käytännössä nuo tavoitteet saavutetaan melkoisen helposti, jos uusmyynti kohdistuu dieselautoihin bensa-autojen sijasta.
On tässä valmistajien haasteessakin jotain hyvää, sähkö- ja hybridiautojen hinnat ovat jatkuvasti laskussa, jopa joidenkin merkkien kohdalla voi sanoa syöksyssäkin. Tämä on tietysti ostajan kannalta hyvä, mutta saattaa toisaalta siirtää näitä haluavien ostajien ostopäätöstä kun odotetaan edelleen halvempia hintoja ja vaikeuttaa edelleen autonvalmistajien pääsemistä määrättyihin päästövaatimuksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkällä tähtäimellä ehkä pyrkivätkin, mutta nyt voimaan tuleva autonvalmistajia koskeva valmistajakohtainen päästörajoitus myytävien uusien autojen päästöistä on jo nyt nostamassa dieseliä yhdeksi merkittäväksi keinoksi saavuttaa nuo vaatimukset.
Näin, koska sähköautojen ja hybridien kappalemääräiset myynnit ovat kovin alhaisia huolimatta isoistakin prosentuaalista myynninkasvuluvuistaan ja isopäästöisiä bensa-autoja edelleen ostetaan ’liikaa’. Käytännössä nuo tavoitteet saavutetaan melkoisen helposti, jos uusmyynti kohdistuu dieselautoihin bensa-autojen sijasta.
On tässä valmistajien haasteessakin jotain hyvää, sähkö- ja hybridiautojen hinnat ovat jatkuvasti laskussa, jopa joidenkin merkkien kohdalla voi sanoa syöksyssäkin. Tämä on tietysti ostajan kannalta hyvä, mutta saattaa toisaalta siirtää näitä haluavien ostajien ostopäätöstä kun odotetaan edelleen halvempia hintoja ja vaikeuttaa edelleen autonvalmistajien pääsemistä määrättyihin päästövaatimuksiin.Tämä niin totta !
Mutta kaikki tälläinen dissaus ja ilmastoviisastelu maalittamalla dieselmoottoria on nykyään turhaa ja naivia , millä muulla kuin dieselillä tämä harvaan asuttu maa liikkuu töihinsä , kun ja koska; muuta nyt sitten maaseudusta kaupunkiin 200-300 000 e hintaiseen asuntoon jollain teknologiateollisuuden keskipalkan tuloilla, ei taida tippua lainaa kun ollaan halpaa eli kilpailukykyistä työvoimaa.
Joten osa- tai täyssähköiseksi autoilu muuttuu se on varmaa, mutta aikaa menee vielä ja pattereiden siis akkujen pitää kestää hieman pidempään siis ajaa ja vuosia että taloudellisuus ja ekologisuus olisi edes mainittavaa ja dieselin voittavaa , nykyvouhotus on niin säälittävää ottaa mallia oikeista kaupungeista ja niiden liikenteestä, ilmastollisesti parasta kestävää ja parasta olisi heti kieltää nastarenkaat; tiet ,korvat, ilma, tuulilasit, kiittää . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.
Hesarin automainoksista ei voi päätellä yhtään mitään.
- Anonyymi
Mercedes tekee varmasti samoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mercedes tekee varmasti samoin.
Siis samoin kun BMW, että jatkaa diesel ja bensamoottoreiden valmistusta pitkälle tulevaisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.
Kerro mulle rehellisesti miten sähköauto on ekologinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mercedes tekee varmasti samoin.
Mercedes ainoa tällä hetkellä joka saanut diesel moottorin toimimaan 0g päästöillä, muilla sakemanneilla menee se 3-4 vuotta.
- Anonyymi
Saksa lisää huippuautojen,laatuautojen tuotantoa!Hyvä! Turha tääl köyhälässä inistä,autoilla ajetaan vielä pitkään.
- Anonyymi
Saksan huippuatot kuolivat jo -90 luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksan huippuatot kuolivat jo -90 luvulla.
Höpö höpö. Elävät ja voivat hyvin.
Diesel tulee takaisin, muu ei auta päästötalkoissa. Myönnetty tosiasia.
- Anonyymi
2019Q4 ei ole vielä saatavilla liikennekäytössä olevien ajoneuvojen osalta, mutta voidaan verrata vaikka muutoksia 2018Q3:n ja 2019Q3:n välisenä aikana.
Diesel plussalla, 27,83 % –> 28,01 % (765466 -> 777154)
Bensa miinuksella, 71,35 % –> 70,64 % (1962487 –> 1959932)
Ja vetyautoja on edelleen vain yksi kpl. - Anonyymi
Muuten joo hyvä juttu, mutta ylen aamussa 11.1.2020 esiintynyt liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Harri Pursiainen sanoi, että biodiesel ei riitä kuin lentoliikenteelle, jos sillekään, eli kusessa ollaan, taidan käydä viereisssä 30 km päässä "mäkkärissä" kysymässä, josko voisin heidän jäte Öljyt kerätä ja tehhdä siitä biodiedeliä (laitteita ei ole, eikä rahaa niiden hankintaan, lisäksi taitaa olle laitonta) kauppamatkoihin, olen 63v. työtön ja itselleni/äidilleni 90v. käyn kauppareissun n. 2 kertaa viikossa ja edestakainen matka on n. 48km/käynti, eli sähköauto kävisi, mutta mistä sen n. 30/40t€ repii, kun nytkään ei meinaa rahat riittää?.
Niin ja noi hinnat on ns. hybridille, täyssähkö pelit taitaa maksaa 100.000€.
Ei se dieselin maailma näytä hyvältä, vaikka tekniikka sallis. - Anonyymi
Saastuttavat dieselromut dumpataan takapajulaan nimeltä Suomi.
- Anonyymi
Juuri niin. Muualla Euroopassa toimitettavaksi kelpaavat rahdataan Suomeen tyhmille myytäväksi.
- Anonyymi
Nuo tuotavat käytetyt dieselautotkin nuorentavat Suomen autokantaa. Myös niiden pienemmät päästöt samalla vähentävät autokannan kokonaispäästöjä.
Ei tietysti niin paljoa kuin jos noiden tilalle ostettaisiin uusia dieselautoja. Huomattavasti enemmän kuitenkin kuin jos nuokin olisivat samantyyppisiä bensa-autoja.
Käytettyjä tuodaan taloudellisista syistä, näin hakijat saavat sellaisen auton mitä katsovat tarvitsevansa. Ei kaikkien tarpeita täytä edes uusi yksilitrainen pieni halpisauto, jonka saisi samaan hintaan Suomessa. En kyllä näe tässä juurikaan mitään huonoa.
- Anonyymi
Dieselin tai bensan tulevaisuduesta on paha mennä sanomaan, johtuen pitkin Erooppaa eri alueilla jo tehdyista diskauspäätöksistä, joista vain yhtenä esimerkkinä Bryseli jossa on päätetty kokonaan kieltää diesel 2030 ja bensa 2035.
Tämä täysin sivuuttaen se realiteetti miten polttomoorit edelleen kehittyvät, sekä se miten sähköauto nykymuodossaan on elinkaarensa ymäristö-jalanjäljeltään todellinen mega-luokan saastepommi.
S-auto ei ole päästöton edes paikallisesti, sillä sen jarrut, renkaat ja bitumin kulutus tuottavat aivan vanstaavalla tavalla ympäristösaaasteita kuin polttomoottoriautotkin, joissa tuo saaste edustaa noin yhtä kolmannesta auton ajon aikaisista kokonaispäästöistä. Lisäksi s-autot ovat painavempia, eli "rullaus-päästöt" ovat korkeampia.
Viime viikolla luin artikkelin jossa kerrottiin tilatosta, jonka mukaan EU:ssa dieselautojen myynnin lasku on tasaantunut ja asetunut noin 30%:n markkinaosuuteen ja niiden kysyntä lievästi kasvanut kookkaammissa autoissa.
Valitettavasati vielä ei ole olemassa ekologista vaihtoehtoa autoiluun, mutta ehkä ja toivottavasti jokin huomattavasti vähemmän haitallinen versio vielä innovoidaan.
Ympäristöasiat ovat tärkeitä, mutta ongelma on se, että suunnilleen sokean fundis-uskonnon ja ideologian kaltaisia piirteitä saanut viheraalto on tekemässä aivan epäloogisia, suhteentajuttomia ja itseään vastaan käyviä tulevaisuuden linjauksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885