Diesel on tulevaisuutta

Anonyymi

Diesel autoja tuodaan Suomeen kiihtyvällä tahdilla, eikä ihme sillä diesel on ekoteko.
Jatkossa bensa ja patteriautojen myyti tulee sakkaamaan rajusti kun koko Suomi ajaa dieselillä ekologisesti.

22

320

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi BMW ei ole mennyt viherpiiertäjien lankaan, vaan on ilmoittanut, että yhtiö tulee jatkamaan neljä- ja kuusisylinteristen dieselmoottoreidensa valmistusta vielä ainakin 20 vuoden ajan. Bensamoottoreita BMW valmistaa vielä 30 vuotta.

      • Anonyymi

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Vuonna 2019 Suomeen tuoduista autoista yli 40% oli dieseleitä. Isot valmistajat MB ja PSA aikovat edelleeen jatkaa puhtaiden DIESEL autojen valmistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Siis Hesarin automainoksista näkee, mikä on tulevaisuus saksalaisilla autotehtailla, tai yleensäkään polttomoottoririntamalla?????

        VOI PYHÄ YKSINKERTAISUUS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Tojohörhö yrittää epätoivoisesti puolustella itsesaastuttavia hyprideitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Pitkällä tähtäimellä ehkä pyrkivätkin, mutta nyt voimaan tuleva autonvalmistajia koskeva valmistajakohtainen päästörajoitus myytävien uusien autojen päästöistä on jo nyt nostamassa dieseliä yhdeksi merkittäväksi keinoksi saavuttaa nuo vaatimukset.

        Näin, koska sähköautojen ja hybridien kappalemääräiset myynnit ovat kovin alhaisia huolimatta isoistakin prosentuaalista myynninkasvuluvuistaan ja isopäästöisiä bensa-autoja edelleen ostetaan ’liikaa’. Käytännössä nuo tavoitteet saavutetaan melkoisen helposti, jos uusmyynti kohdistuu dieselautoihin bensa-autojen sijasta.

        On tässä valmistajien haasteessakin jotain hyvää, sähkö- ja hybridiautojen hinnat ovat jatkuvasti laskussa, jopa joidenkin merkkien kohdalla voi sanoa syöksyssäkin. Tämä on tietysti ostajan kannalta hyvä, mutta saattaa toisaalta siirtää näitä haluavien ostajien ostopäätöstä kun odotetaan edelleen halvempia hintoja ja vaikeuttaa edelleen autonvalmistajien pääsemistä määrättyihin päästövaatimuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkällä tähtäimellä ehkä pyrkivätkin, mutta nyt voimaan tuleva autonvalmistajia koskeva valmistajakohtainen päästörajoitus myytävien uusien autojen päästöistä on jo nyt nostamassa dieseliä yhdeksi merkittäväksi keinoksi saavuttaa nuo vaatimukset.

        Näin, koska sähköautojen ja hybridien kappalemääräiset myynnit ovat kovin alhaisia huolimatta isoistakin prosentuaalista myynninkasvuluvuistaan ja isopäästöisiä bensa-autoja edelleen ostetaan ’liikaa’. Käytännössä nuo tavoitteet saavutetaan melkoisen helposti, jos uusmyynti kohdistuu dieselautoihin bensa-autojen sijasta.

        On tässä valmistajien haasteessakin jotain hyvää, sähkö- ja hybridiautojen hinnat ovat jatkuvasti laskussa, jopa joidenkin merkkien kohdalla voi sanoa syöksyssäkin. Tämä on tietysti ostajan kannalta hyvä, mutta saattaa toisaalta siirtää näitä haluavien ostajien ostopäätöstä kun odotetaan edelleen halvempia hintoja ja vaikeuttaa edelleen autonvalmistajien pääsemistä määrättyihin päästövaatimuksiin.

        Tämä niin totta !
        Mutta kaikki tälläinen dissaus ja ilmastoviisastelu maalittamalla dieselmoottoria on nykyään turhaa ja naivia , millä muulla kuin dieselillä tämä harvaan asuttu maa liikkuu töihinsä , kun ja koska; muuta nyt sitten maaseudusta kaupunkiin 200-300 000 e hintaiseen asuntoon jollain teknologiateollisuuden keskipalkan tuloilla, ei taida tippua lainaa kun ollaan halpaa eli kilpailukykyistä työvoimaa.
        Joten osa- tai täyssähköiseksi autoilu muuttuu se on varmaa, mutta aikaa menee vielä ja pattereiden siis akkujen pitää kestää hieman pidempään siis ajaa ja vuosia että taloudellisuus ja ekologisuus olisi edes mainittavaa ja dieselin voittavaa , nykyvouhotus on niin säälittävää ottaa mallia oikeista kaupungeista ja niiden liikenteestä, ilmastollisesti parasta kestävää ja parasta olisi heti kieltää nastarenkaat; tiet ,korvat, ilma, tuulilasit, kiittää .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Hesarin automainoksista ei voi päätellä yhtään mitään.


      • Anonyymi

        Mercedes tekee varmasti samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mercedes tekee varmasti samoin.

        Siis samoin kun BMW, että jatkaa diesel ja bensamoottoreiden valmistusta pitkälle tulevaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä feikkiä. Tuskinpa pitää paikkansa. Ei todellakaan suurilla saksalaisilla ilmastosta valistuneilla autonvalmistajilla varaa moiseen pelleilyyn, senhän ymmärtää jo lapsikin. Päinvastoin. Jokainen autonvalmistaja pyrkii luopumaan niin dieselistä kuin bensasta. Pelkästään selailemalla Helsingin Sanomien automainoksia sen näkee.

        Kerro mulle rehellisesti miten sähköauto on ekologinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mercedes tekee varmasti samoin.

        Mercedes ainoa tällä hetkellä joka saanut diesel moottorin toimimaan 0g päästöillä, muilla sakemanneilla menee se 3-4 vuotta.


    • Anonyymi

      Saksa lisää huippuautojen,laatuautojen tuotantoa!Hyvä! Turha tääl köyhälässä inistä,autoilla ajetaan vielä pitkään.

      • Anonyymi

        Saksan huippuatot kuolivat jo -90 luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksan huippuatot kuolivat jo -90 luvulla.

        Höpö höpö. Elävät ja voivat hyvin.

        Diesel tulee takaisin, muu ei auta päästötalkoissa. Myönnetty tosiasia.


    • Anonyymi

      2019Q4 ei ole vielä saatavilla liikennekäytössä olevien ajoneuvojen osalta, mutta voidaan verrata vaikka muutoksia 2018Q3:n ja 2019Q3:n välisenä aikana.

      Diesel plussalla, 27,83 % –> 28,01 % (765466 -> 777154)

      Bensa miinuksella, 71,35 % –> 70,64 % (1962487 –> 1959932)

      Ja vetyautoja on edelleen vain yksi kpl.

    • Anonyymi

      Muuten joo hyvä juttu, mutta ylen aamussa 11.1.2020 esiintynyt liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Harri Pursiainen sanoi, että biodiesel ei riitä kuin lentoliikenteelle, jos sillekään, eli kusessa ollaan, taidan käydä viereisssä 30 km päässä "mäkkärissä" kysymässä, josko voisin heidän jäte Öljyt kerätä ja tehhdä siitä biodiedeliä (laitteita ei ole, eikä rahaa niiden hankintaan, lisäksi taitaa olle laitonta) kauppamatkoihin, olen 63v. työtön ja itselleni/äidilleni 90v. käyn kauppareissun n. 2 kertaa viikossa ja edestakainen matka on n. 48km/käynti, eli sähköauto kävisi, mutta mistä sen n. 30/40t€ repii, kun nytkään ei meinaa rahat riittää?.
      Niin ja noi hinnat on ns. hybridille, täyssähkö pelit taitaa maksaa 100.000€.
      Ei se dieselin maailma näytä hyvältä, vaikka tekniikka sallis.

    • Anonyymi

      Saastuttavat dieselromut dumpataan takapajulaan nimeltä Suomi.

      • Anonyymi

        Juuri niin. Muualla Euroopassa toimitettavaksi kelpaavat rahdataan Suomeen tyhmille myytäväksi.


      • Anonyymi

        Nuo tuotavat käytetyt dieselautotkin nuorentavat Suomen autokantaa. Myös niiden pienemmät päästöt samalla vähentävät autokannan kokonaispäästöjä.
        Ei tietysti niin paljoa kuin jos noiden tilalle ostettaisiin uusia dieselautoja. Huomattavasti enemmän kuitenkin kuin jos nuokin olisivat samantyyppisiä bensa-autoja.

        Käytettyjä tuodaan taloudellisista syistä, näin hakijat saavat sellaisen auton mitä katsovat tarvitsevansa. Ei kaikkien tarpeita täytä edes uusi yksilitrainen pieni halpisauto, jonka saisi samaan hintaan Suomessa. En kyllä näe tässä juurikaan mitään huonoa.


    • Anonyymi

      Dieselin tai bensan tulevaisuduesta on paha mennä sanomaan, johtuen pitkin Erooppaa eri alueilla jo tehdyista diskauspäätöksistä, joista vain yhtenä esimerkkinä Bryseli jossa on päätetty kokonaan kieltää diesel 2030 ja bensa 2035.

      Tämä täysin sivuuttaen se realiteetti miten polttomoorit edelleen kehittyvät, sekä se miten sähköauto nykymuodossaan on elinkaarensa ymäristö-jalanjäljeltään todellinen mega-luokan saastepommi.

      S-auto ei ole päästöton edes paikallisesti, sillä sen jarrut, renkaat ja bitumin kulutus tuottavat aivan vanstaavalla tavalla ympäristösaaasteita kuin polttomoottoriautotkin, joissa tuo saaste edustaa noin yhtä kolmannesta auton ajon aikaisista kokonaispäästöistä. Lisäksi s-autot ovat painavempia, eli "rullaus-päästöt" ovat korkeampia.

      Viime viikolla luin artikkelin jossa kerrottiin tilatosta, jonka mukaan EU:ssa dieselautojen myynnin lasku on tasaantunut ja asetunut noin 30%:n markkinaosuuteen ja niiden kysyntä lievästi kasvanut kookkaammissa autoissa.

      Valitettavasati vielä ei ole olemassa ekologista vaihtoehtoa autoiluun, mutta ehkä ja toivottavasti jokin huomattavasti vähemmän haitallinen versio vielä innovoidaan.

      Ympäristöasiat ovat tärkeitä, mutta ongelma on se, että suunnilleen sokean fundis-uskonnon ja ideologian kaltaisia piirteitä saanut viheraalto on tekemässä aivan epäloogisia, suhteentajuttomia ja itseään vastaan käyviä tulevaisuuden linjauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      467
      4144
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1732
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      117
      1557
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1494
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1428
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      60
      1395
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1346
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1265
    9. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      45
      1119
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      34
      1098
    Aihe