Olen nyt pitämässä palkatonta vapaata helmikuussa 17-28.2. Vuosilomalaki sanoo kertymästä seuraavaa:
Täytenä lomanmääräytymiskuukautena pidetään kalenterikuukautta, jolloin työntekijälle on kertynyt vähintään 14 työssäolopäivää
Mikä määritellään työssäolopäiväksi? Onko se 14 arkipäivää = saan ne määrätyt lomankertymät vaiko nyt 1-16.2 jotka en ole lomalla?
Eli saanko vuosilomakertymät helmikuulta?
vuosilomakertymä ja palkaton vapaa
5
421
Vastaukset
- Anonyymi
Työssäolopäivä on sellainen päivä, jolloin olet työvuorolistan mukaisena työpäivänä työpaikalla tekemässä töitä.
Jos olet ma-pe työntekijä, niin 1.-16.2.20 sinulla on 10 työpäivää. Se ei riitä lomanmääräytymiskuukauteen.
Kunnan hommissa on eri sääntö.- Anonyymi
Kiitos. Eli se oli niinkuin pelkäsinkin. Periaatteessahan kuukaudessa on se 20 arkipäivää karkeasti, eli paljoa ei voikaan siis olla pois palkattomalla kun heti iskee lomakertymiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Eli se oli niinkuin pelkäsinkin. Periaatteessahan kuukaudessa on se 20 arkipäivää karkeasti, eli paljoa ei voikaan siis olla pois palkattomalla kun heti iskee lomakertymiin.
Työpäiviä on kuukaudessa noin 20-22. Arkipäiviä on enemmän. Arkipäiviä ovat kaikki muut päivät paitsi sunnuntait ja arkipyhät. Lauantai on siis arkipäivä paitsi jos silloin on pyhäpäivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työpäiviä on kuukaudessa noin 20-22. Arkipäiviä on enemmän. Arkipäiviä ovat kaikki muut päivät paitsi sunnuntait ja arkipyhät. Lauantai on siis arkipäivä paitsi jos silloin on pyhäpäivä.
Mutta siis jos olen ma-pe työntekijä niin minulla on tosiaan karkeasti se 20-22 työpäivää. Ja niistä voi pitää sen 4 päivää palkatonta vain että pysyy lomalaskennnat kohillaan?
Eli mun tapauksessa ei auta että alottasin loman pari päivää myöhemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta siis jos olen ma-pe työntekijä niin minulla on tosiaan karkeasti se 20-22 työpäivää. Ja niistä voi pitää sen 4 päivää palkatonta vain että pysyy lomalaskennnat kohillaan?
Eli mun tapauksessa ei auta että alottasin loman pari päivää myöhemmin.Tämän vuoden helmikuussa on 20 työpäivää ma-pe. Jos haluat pitää helmikuun lopulla ommoo lommoo niin, että vuosilomapäiviä ei häviä, niin voit aloittaa aikaisintaan pe 21.2.. Se taas ei oikein kannata, koska sitten menee seuraavat la ja su palkattomaksi. Elikkä vähimmällä selviää olemalla palkattomalla vain viimeinen viikko, mikäli työnantaja ylipäänsä suostuu antamaan palkatonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315713
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134342- 1962389
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661780Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791716Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351487Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141375En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741365viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241214- 941195