Mikä automalli kannattaa tuoda Ruotsista?

Anonyymi

Olen muuttamassa Ruotsista Suomeen ennen kesää ja haluaisin neuvoja siitä mikä automalli olisi järkevää tuoda muuton yhteydessä. Joko omaan käyttöön tai laittaa kruunut kiinni johonkin automalliin ja myydä se Suomessa eteenpäin muuton jälkeen. Hintahaarukka n. 10-20 k€. Onko verotuksellisesti hyötyä tuoda hyvin varusteltu ja suuremmalla moottorilla vai mahdollisimman pienipäästöinen?

7

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku sellanen tosi laadukas tietysti, vaikka......................?

      • Anonyymi

        Vw.Mb,Bmw,Audi,Volvo,Ford,Toyota,Skoda.Kamux top 8.


    • Anonyymi

      Nappaa kaasuauto. Mahdollisimman hyvillä varusteilla, ml. sisustuksessa jotain muuta kuin suomalaisten karvalakkijunttien suosimaa norsumuovia/mattamustaa "koska lika ei näy".

      Suomeen EI kannata tuoda karvalakkivarusteisia autoja, koska niitä on täällä ennestään. Eikä kannata myöskään valita essonbaarin suositusten mukaisesti sisältä ja päätlä mustaa/harmaata "lika ei näy" autoa, niitä on täällä ennestään.

      Isoja ja paljon kuluttavia autoja varmaan nyt herkästi Suomeen dumpataan, mutta näidenkin haluttavuus voi hiipua.

      Kaasukäyttöisyys tosin antaa isoa helpotusta sekä verotuksessa (tehdastekoisilla on alemmatCO2 päästölukemat ja sen ansiosta verot, jälkiasenteisilla ei) että käyttökuluissa. Kaasuasemia ei vielä ole koko maassa, mutta jo suh hyvin Helsinki-Turku-Tampere -kolmio sisällä, missä valtaosa väestöstäkin.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta! Pikavilkaisulla kaasu tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Olen ajanut kaasulla jonkin verran firman autolla, mutta siellä kuten mielikuvani mukaan muuallakin tuntuu sähköautot ottavan yli. Mites hybridit? Onko kysyntää Suomen markkinoilla vai yliarvostettuja hintaansa nähden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Pikavilkaisulla kaasu tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Olen ajanut kaasulla jonkin verran firman autolla, mutta siellä kuten mielikuvani mukaan muuallakin tuntuu sähköautot ottavan yli. Mites hybridit? Onko kysyntää Suomen markkinoilla vai yliarvostettuja hintaansa nähden?

        Hybridi voisi olla myös OK, ei kuitenkaan Volvon vanhempi D6 dieslhybridi, näissä on nyt päällä jokin ongelma ilmastoinnin kompressorien kanssa. Ja se on fataali, koska sama kompressori vastaa myös akun jäähdytyksestä...

        Joku Opel Amperakin voisi olla mielenkiintoinen (käytännössä sähköauto, jossa polttomoottori pitkiä matkoja varten, asiat ajateltu tässä paljon pitemmälle kuin korealaisten tuotteissa). Leafit sun muut puolestaan skippaisin, alkupään mallit hirveän aneemisia suhteessa hintaansa.


    • Anonyymi

      Diesel-auto.Noin 200000 km ajettu.
      Nämä vanhat romut Ruotsalaiset myyvät Suomeen.
      Tyhmät Suomalaiset kun ostavat ne.

      • Anonyymi

        Ootteko nyt miettinyt iranista, kun siellä alkaa olemaa kuumat paikat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3129
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2781
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1723
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1525
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe