...ja ladattavien hybridien ja sähköautojen rekisteröinnit nousevat:
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kayttovoimat/henkiloautojen_kayttovoimatilastot
Dieselien rekisteröinnit vajoavat rajuna...
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vale uutisia mahtaa olla Jorma ite tehnyt kaaviot kotikoneella!
- Anonyymi
Entäpä sitten??
- Anonyymi
Diesel olla kohta arvoton.
- Anonyymi
Kovasti on pieniä vielä kappalemäärät muilla kuin polttomoottoriautoilla. Ei riitä, ei, valmistajakohtaisten päästövaatimusten täyttömiseksi tällä vauhdilla.
Bensa-autoja ostetaan vielä selvästi liian paljon, joten päästöt eivät pienene riittävästi.- Anonyymi
Niin, dieselautojen aivan liian monet ostajatkin hakevat autonsa käytettyinä ulkomailta. Jos ostaisivat Suomesta, niin tilanne olisi parempi, mutta kysehän on puhtaasti taloudellinen. Kun hyvän, jopa premiumtasoisen, muutaman vuoden ikäisen dieselauton saa esim Ruotsista samaan hintaan kuin Suomesta jonkin pienen ja halvan jokamiesmallisen bensarutkun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, dieselautojen aivan liian monet ostajatkin hakevat autonsa käytettyinä ulkomailta. Jos ostaisivat Suomesta, niin tilanne olisi parempi, mutta kysehän on puhtaasti taloudellinen. Kun hyvän, jopa premiumtasoisen, muutaman vuoden ikäisen dieselauton saa esim Ruotsista samaan hintaan kuin Suomesta jonkin pienen ja halvan jokamiesmallisen bensarutkun.
Mahle on lopettanut jonkun diesel moottorien osia tekevän yhtiön muistaakseni italiasta.
Vähentyneen markkinoiden takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, dieselautojen aivan liian monet ostajatkin hakevat autonsa käytettyinä ulkomailta. Jos ostaisivat Suomesta, niin tilanne olisi parempi, mutta kysehän on puhtaasti taloudellinen. Kun hyvän, jopa premiumtasoisen, muutaman vuoden ikäisen dieselauton saa esim Ruotsista samaan hintaan kuin Suomesta jonkin pienen ja halvan jokamiesmallisen bensarutkun.
Ruotsalaiset on kaukaa viisaita, ja "dumppaavat" ongelmajätteet suomeen, kun me ostataan sieltä, mistä halavalla saadaa, ajattelemetta enempää, eli verotus tulee kaatamaan suomessa polttisten "bensa/diesel kannattavuuden, sähköautot PELASTAA MAAILMAN, mutta mistä sähkö ja miten se tuotetaan?, ai niin se tulee siitä sähkörasiasta, joka kodin nurkasta. ;))
- Anonyymi
Noista aloituksessa linkistä aukeavilla Traficomin sivuilla on totuus. Dieselit katoavat.
- Anonyymi
Koko ajan dieselien osuus liikennekäytössä olevista autoista kasvaa.
- Anonyymi
Vähäisestä myynnistäköhän johtuu että dieselit pitävät niin hyvin hintansa.
Olen etsinyt pari vuotta vanhaa kohtuukilometreillä olevaa dieseliä mutta ei tunnu hinnat ainakaan romahtavan vaikka täällä niin povataan.
Esim. -18 mallin XC60 pitäisi maksaa normaalilla 15%/vuosi alenemalla n. 43t EUR mutta hintapyynnit liikkuvat 50t EUR kieppeillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähäisestä myynnistäköhän johtuu että dieselit pitävät niin hyvin hintansa.
Olen etsinyt pari vuotta vanhaa kohtuukilometreillä olevaa dieseliä mutta ei tunnu hinnat ainakaan romahtavan vaikka täällä niin povataan.
Esim. -18 mallin XC60 pitäisi maksaa normaalilla 15%/vuosi alenemalla n. 43t EUR mutta hintapyynnit liikkuvat 50t EUR kieppeillä.En tiedä tuosta dieselistä, mutta naapurin kanssa ostettiin uudet vm. 2015 autot, minä bensa Avensiksen ja naapuri Volvo v60 dieselin, molemmat automaatteja ja farmareita. Naapuri maksoi vollestaan 44 000 ja minä avesta 32000. Naapuri ajanut vähän yli 100 tkm ja minä 96 tkm. Nyt mietittiin autokaupoille lähtöä ja todettiin, että meidän autot on lähes samanarvoiset, ehkä naapuri saa tonnin pari enemmän omastaan. Yli kymppitonnien enemmän on naapurin dieseli tiputtanut hintaansa, onko sitten syynä diesel vai se että auto on Volvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä tuosta dieselistä, mutta naapurin kanssa ostettiin uudet vm. 2015 autot, minä bensa Avensiksen ja naapuri Volvo v60 dieselin, molemmat automaatteja ja farmareita. Naapuri maksoi vollestaan 44 000 ja minä avesta 32000. Naapuri ajanut vähän yli 100 tkm ja minä 96 tkm. Nyt mietittiin autokaupoille lähtöä ja todettiin, että meidän autot on lähes samanarvoiset, ehkä naapuri saa tonnin pari enemmän omastaan. Yli kymppitonnien enemmän on naapurin dieseli tiputtanut hintaansa, onko sitten syynä diesel vai se että auto on Volvo.
Kumpi on saanut paremmat kyydit ja kumpi voisi jatkaa ajamista helposti 200-300 tkm ilman isompia ongelmia? Ei ainakaan Toyotalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä tuosta dieselistä, mutta naapurin kanssa ostettiin uudet vm. 2015 autot, minä bensa Avensiksen ja naapuri Volvo v60 dieselin, molemmat automaatteja ja farmareita. Naapuri maksoi vollestaan 44 000 ja minä avesta 32000. Naapuri ajanut vähän yli 100 tkm ja minä 96 tkm. Nyt mietittiin autokaupoille lähtöä ja todettiin, että meidän autot on lähes samanarvoiset, ehkä naapuri saa tonnin pari enemmän omastaan. Yli kymppitonnien enemmän on naapurin dieseli tiputtanut hintaansa, onko sitten syynä diesel vai se että auto on Volvo.
Kovasti paljon merkitsee mihin on vaihtamassa. Toyotalla taitaa saada vielä pantin takaisin jos vaihtaa kalliimpaan Toyotaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi on saanut paremmat kyydit ja kumpi voisi jatkaa ajamista helposti 200-300 tkm ilman isompia ongelmia? Ei ainakaan Toyotalla.
Tulevat ongelmat on sitten tulevien omistajien, mutta enemmän naapuri on pajalla juossut kuin minä. Minä käytin pari kertaa huollossa, kun talviaikaan alkoi nitistä kori, eivät löytäneet vikaa, mutta korjaantui itsekseen. Tarkkaan en tiedä naapurin ongelmia, mutta kyllä sillä lämmityslaitteen kanssa oli hermot mennä ja tankkauskorkin takia se kävi useamminkin kerran huollossa, ei nähtävästi muuta isompaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä tuosta dieselistä, mutta naapurin kanssa ostettiin uudet vm. 2015 autot, minä bensa Avensiksen ja naapuri Volvo v60 dieselin, molemmat automaatteja ja farmareita. Naapuri maksoi vollestaan 44 000 ja minä avesta 32000. Naapuri ajanut vähän yli 100 tkm ja minä 96 tkm. Nyt mietittiin autokaupoille lähtöä ja todettiin, että meidän autot on lähes samanarvoiset, ehkä naapuri saa tonnin pari enemmän omastaan. Yli kymppitonnien enemmän on naapurin dieseli tiputtanut hintaansa, onko sitten syynä diesel vai se että auto on Volvo.
On normaalia että kallis auto pudottaa hintaansa euromääräisesti enemmän.
Ei siis ole syynä että on diesel tai merkki on Volvo.
Hintaeron pitäisi olla hieman suurempi kuin pari tonnia, Toyota näyttää olevan haluttu käytettynäkin.
- Anonyymi
Dieselit putoaa ensimmäisinä pois. Sitten muut polttomoottorit ml. kaasu.
- Anonyymi
No jos myydystä polttoaineesta 20% pitää olla biopohjaista ja bensassa viinaa voi olla max 10% kun taas diesel voi olla vaikka 100% biopohjaista niin kummankohan myyntiä pitää vähentää?
- Anonyymi
Ei näytä siltä, koska dieselien osuus autokannasta kasvaa edelleen, koska niitä halutaan ostaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869