Hki Kalasataman hammashoitola kokemuksia

Anonyymi

Onko siellä ylipäätään päässyt kukaan aikuinen hoidattamaan hampaitaan???

Minä odotin 3 kuukautta!!! aikaa hammashoitoon Kalasataman hammashoitolaan.

Ajan sain puhelimitse tympeältä aikojen varaajalta.

Kyseessä oli lohjennut hammas.

Päivää ennen kun minulla oli aika, niin tuli tekstiviesti:

Aika peruttu sairastapauksen takia.

Kyllä raivostutti.

10

5105

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En kuulu Kalasataman airaanhoitopiiriin, mutta hammashoitoa haluessani kerron keskitettyyn ajanvaraukseen että minulle kelpaa hammashoitola mistä tahansa Helsingistä. Viime vuonna varasin tarkastusaikaa ja nopein vapaa aika löytyi Kalasatamasta. Hoitola toimi loppujen lopuksi ihan hyvin vaikka poikkeaakin muista hammashoiloista ja hammaslääkärikin oli hyvä. Helsingissä "omaan" hammashoitolaan pääsy on täysin sattumankauppaa, en ole päässyt pitkiin aikoihin omaan hoitolaan vaan kierrän ympäri kaupunkia siellä mistä aikoja löytyy.

Kun aika peruutetaan, ajanvaraus ei ilmeisesti tee automaattisesti uutta varausta vaan asiakkaan pitää soittaa keskitettyyn ajanvaraukseen uudelleen. Samanlainen sairaustapauksen vuoksi tapahtunut peruutus voi tulla minne tehansa hammashoitolaan.

Jos hammas on lohjennut näkyvältä alueelta, se korjataan päivysysajalla (päivystysvastaanotolla tai akuuttiajalla muualla). Muualla lohkeama joka ei aiheuta vaivoja, korjataan kiireettömällä ajalla.

• Anonyymi

Ostin viilasarjan ja viilaan lohkeemat itse. Huono kokemus julkisesta hammashoidosta, ja yksityiselle ei varaa.

Kuulun Kalasataman terveysaseman piiriin, ja olisin halunut ottaa sen omaksi terveysasemakseni (siis nyt ei ole kyse hammashoidosta, vaan lääkärikäynneistä). Hoitaja sanoi, ettei suosittele, kun asiakkaita on niin paljon. Kävin kysymässä asiaa Laaksosta ja vastaanoton hoitaja sanoi, että ei suosittele, kun juuri on perumassa lääkärin sairastumisesta johtuen potilaiden aikoja. Aikaisemmin olin käyttänyt Maunulaa, vaikka se on kotoani varsin kaukana, koska sieltä sai alkuun ajat helposti. Sittemmin pakolaisvyöryn jälkeen Maunulan ajansaanti vaikeutui. Sittemmin pääsin Töölön terveysaseman asiakkaaksi, ja sinne matka on suunnilleen sama kuin Kalasatamaan, ja ajatkin olen saanut kohtuullisella odotuksella. Hyvin outoa odotella hyvin pitkässä käytävässä, jossa ei näy muita potilaita, eikä juuri muutakaan liikettä. On kuin eläisi maailmaa ydinkatastrofin jälkeen.

• Anonyymi

Mitäpä sitä kannattaa lähteä istuskelemaan terveyskeskuksen käytäville ennen varattua aikaa. Ihannetapauksessa seuraava potilas tulee odottelemaan sillä aikaa kun edellistä potilasta hoidetaan. Näin näkyi Kalasataman hammashoitola toimivan silloin kun kävin siellä. Muutama potilas tuli kyllä jopa paljon liian aikaisin ja sitten nurisivat kun juuri tullut potilas kutsuttiin sisään. Eivät ymmärtäneet ettei ilmoittautumisaika määrää mitään, varattu aika on ratkaiseva hoitojärjestyksessä. Olihan niitä potilaita aika monta odottelemassa, koska hammaslääkäreitäkin oli useita töissä.
        Aikamoinen sokkelohan tuo on mutta kiitettävää oli että sai ilmoittautuessa käteen jonotusnumeron jossa oli myös kartta minne mennä odottamaan.

Jonotusajat Helsingin eri terveyskeskuksiin on saatavilla, mutta eipä niistä ole mitään hyötyä koska lyhyimmillä odotusajoilla olevat terveyskeskusket täyttyy kun potilaat siirtyy sinne. Itselläni on "omalääkäri" terveyskeskuksessani ja olen pitänyt hänestä tiukasti kiinni vaikka välillä tekisi mieli vaihtaa. Viime aikoina olen saanut melko nopeasti kiireettömiä lääkäriaikoja, jonotusajat on lyhentyneet siitä mitä oli joitakin vuosia sitten. Onhan sitten vielä terveyskeskuksissa akuuttitapauksia varten päivystävä hoitaja / -lääkäri järjestelmä josta oli juuri syksyllä apua sydänoireissani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä sitä kannattaa lähteä istuskelemaan terveyskeskuksen käytäville ennen varattua aikaa. Ihannetapauksessa seuraava potilas tulee odottelemaan sillä aikaa kun edellistä potilasta hoidetaan. Näin näkyi Kalasataman hammashoitola toimivan silloin kun kävin siellä. Muutama potilas tuli kyllä jopa paljon liian aikaisin ja sitten nurisivat kun juuri tullut potilas kutsuttiin sisään. Eivät ymmärtäneet ettei ilmoittautumisaika määrää mitään, varattu aika on ratkaiseva hoitojärjestyksessä. Olihan niitä potilaita aika monta odottelemassa, koska hammaslääkäreitäkin oli useita töissä.
        Aikamoinen sokkelohan tuo on mutta kiitettävää oli että sai ilmoittautuessa käteen jonotusnumeron jossa oli myös kartta minne mennä odottamaan.

Jonotusajat Helsingin eri terveyskeskuksiin on saatavilla, mutta eipä niistä ole mitään hyötyä koska lyhyimmillä odotusajoilla olevat terveyskeskusket täyttyy kun potilaat siirtyy sinne. Itselläni on "omalääkäri" terveyskeskuksessani ja olen pitänyt hänestä tiukasti kiinni vaikka välillä tekisi mieli vaihtaa. Viime aikoina olen saanut melko nopeasti kiireettömiä lääkäriaikoja, jonotusajat on lyhentyneet siitä mitä oli joitakin vuosia sitten. Onhan sitten vielä terveyskeskuksissa akuuttitapauksia varten päivystävä hoitaja / -lääkäri järjestelmä josta oli juuri syksyllä apua sydänoireissani.

Kalasataman hammashoito huonoa kipupotilaalle. Hammas kyllä kuvattiin, oli pieni reikä, suositeltiin hammastahnaa joten ei tehty muuta. Kahden päivän kuluttua tehtiinkin juurihoito yksityisellä sillä hampaassa oli mätää. Se siitä ammattitaidosta sitten. Todella ala arvoista työtä.

• Anonyymi

Mutta kun aina mainostetaan sitä niin hyvää suomalaista................

• Anonyymi

Voin kertoa että on käynyt. Jokunen kuukausi odottamista, paljon tekemistä hampaissa, ei tehnyt mitään ei edes tuota kipeää reikää paikannut. Seuraava aika Myöhästyminen 10min, jätti ottamatta vastaanotolle. Se on niin tätä päivää. Kertoi että ottaa särkypäivystykseen yhteys ensikerralla. Mitään erityisjoustavuutta raskausaikana ei saa vaikka joku asiasta tietämättömät väittivät muuta höh.

• Anonyymi

Siis myöhästyitkö vastaanottoajastasi? Seuraava asiakas oli otettu jo sisään, eikä hammaslääkäri halunnut sekoittaa aikatauluaan ja siksi käski ottaa yhteyttä särkypäivystykseen (pääsee nopeammin).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis myöhästyitkö vastaanottoajastasi? Seuraava asiakas oli otettu jo sisään, eikä hammaslääkäri halunnut sekoittaa aikatauluaan ja siksi käski ottaa yhteyttä särkypäivystykseen (pääsee nopeammin).

Joo toisella kerralla myöhästyin. Ehkä oli ottanut särkypotilaan sinne toivottavasti kun muuten odotushuone oli ihan tyhjä. Nythä se muutti että vaa särkypotilaat pääsee :0 vitsi miten sitä kotihammaslääkäriksi uskaltaa kun mieluiten lähtisin katuhammaslääkärille. Ei mulle Tämä Suomi kyllä sovi yhtään eikä varsinkaan suomalainen joustamattomuus.

• Anonyymi

Törkeitä hammaslääkäreitä!!! en suosittele!!!

• Anonyymi

En ole kylläkään käynyt kuin kerran, mutta oli todella hyvä ja tarkka nuori naishammaslääkäri.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      76
      2644
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      291
      2352
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      161
      1287
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      58
      1033
    5. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      951
    6. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      908
    7. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      874
    8. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      860
    9. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      111
      851
    10. Haluathan nainen edelleen?

Että hän saa nauttia sinusta. Kun aika on...
      Ikävä
      65
      827
    Aihe