EU6 kusetus

Anonyymi

Ja niinhän siinä sitten taas kävi että uusimman EU päästölain mukaiset dieselit päästää valtavasti kaikkein vaarallisimpia hiukkasia. ne kun ei kuulu lain piiriin.
Lisäksi hiukkasloukun puhdistuspolton aikaiset päästöt (32-115 kertainen päästö) ei olekaan mukana auton päästöissä.
Auto siis muuttuu puhtaaksi kun päästöt kerätään loukkuun jonka noki pölläytetään taivaalle kerralla. On se hienoa kuinka Saksan diesel valmistajat on kusettaneet lain laatijoita... taas kerran.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f83f84f3-845d-4509-a267-4036061832ea

30

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukaan ei kai ole edes väittänyt dieseleiden olevan päästöttömiä. Dieseleiden päästöt ovat vain pienempiä kuin bensa-autojen ja erityisesti ilmaston kannalta haitallisten päästöjen osalta.
      Mikään polttomoottori, joka käyttää öljypohjaisia polttoaineita ei ole päästötön.

      Hiukkaspäästöt ovat vähentyneet dieseleiden osalta merkittävästi hiukkassuodattimien myötä joskus kymmenkunta vuotta sitten. Suorasuihkutusbensa-autoihin ne tulivat pakollisiksi parisen vuotta sitten.
      Se, että hiukkasten polton yhteydessä pääsee enemmän ’kertarysäyksenä’ on tietysti huono juttu, mutta silti kokonaispäästöt ovat vähäisiä. Samahan koskee periaatteessa myös bensa-autojen hiukkassuodattimia.

      Eipä taida kokonaan päästötöntä vaihtoehtoa tällä hetkellä olla edes käytännössä olemassa liikenteen osalle. On vain erilaisia päästöjä ja elinkaaren eri vaiheissa syntyviä. Kaikki ovat haitallisia vaikkakin eri tavalla. Niistä sitten voi haluttaessaan itse kukin valita tarpeensa mukaan sellaiset, jotka sopivat omiin tarkoitusperiinsä parhaiten.

    • Anonyymi

      ADAC testasi tien päällä 13 diesel- ja 13 bensiinimallin typenoksidipäästöt. ADACin testi osoittaa, että uudet dieselmoottorit ovat puhtaampia kuin niiden maine.

      Minusta siinä ei ole mitään kusetusta, mutta tuo hypridipelle tekee kaikkensa mustamaalatakseen dieseleitä.

    • Anonyymi

      eikös sen dieselin pitänyt ollakkin 0 päästöinen ja puhtain vielä kuukausi sitten :D

      • Anonyymi

        Kokonaisuutena on puhtain !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaisuutena on puhtain !

        noup, odotas kun rupeaa selvitys tulemaan tuosta puhdistuksesta norm.päästöistä niin grammat nousee :=), sillo disukka on 0 todellakin :=)


      • Anonyymi

        Jaa, tuollaista en missään ole kuullutkaan/nähnytkään. Sen sijaan joku merkki osoittautui yhden päästön osalta nollapäästöiseksi. Ei kaikkien. Sehän lienee mahdotontakin, kyllä öljypohjaista polttoainetta poltettassa aina syntyy päästöjä.

        Bensa-autohan ei ole minkään bensamoottorin tuottamien päästöjen osalta vielä nollapäästöiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, tuollaista en missään ole kuullutkaan/nähnytkään. Sen sijaan joku merkki osoittautui yhden päästön osalta nollapäästöiseksi. Ei kaikkien. Sehän lienee mahdotontakin, kyllä öljypohjaista polttoainetta poltettassa aina syntyy päästöjä.

        Bensa-autohan ei ole minkään bensamoottorin tuottamien päästöjen osalta vielä nollapäästöiseksi.

        ai...nytkö juttusi menee tuollaiseksi? ;=)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai...nytkö juttusi menee tuollaiseksi? ;=)

        Siis millaiseksi?


    • Anonyymi

      Ihan sama grammoille. Koko autoilu jää historiaan. Vastustaminen ei auta, uusi tekniikka tulee. Sitä ei pysäytä mikään. Ilmastonmuutos ei ole se syy.

      Auton ei tarvitse painaa 2000kg tai 1500kg. Ihminen haluaa kaupunkiin. Yksin se jo syrjäyttää autot. Autosta voi tulla 300kg painava 80km/h kulkeva ja muotoilultaan järkevämpi laite.

      Nuoret ei edes halua autoa. Puolet ei halua ajokorttia. Miksi kaupungeissa tarvitaan autoa. Mihin? Yleensä yksi (mies) istuu siinä kuin tyhmä. Kuka haluaa tuijoittaa sitä "ruutua"?

      1960-luvulla johtajat ajoivat itse autoa. 1970-luvulla johtajat siirtyivät takapenkille. Nyt johtailla ei ole aikaa autoihin. Sama tapahtuu tavalliselle ihmiselle. Ei ole aikaa. parempi istua siellä, missä voi tsekata facebookit ja lukea Iltasanomat.

      Kyse ei ole mistään ilmstosta tai päästöistä.

      Ihminen on väsynyt autoihin.

      Ja loppuun vinkki miehille. Kun menette Tindertreffeille, älkää, oi älkää puhuko autoista!! Varsinkaan bemareista!!! Hyi hitto!

      • Anonyymi

        Ei kannata puhua Bemareista kun kuskin paikalla istuu kyrpä jolla on korvat ja kävelee kahdella jalalla.


      • Anonyymi

        "Auton ei tarvitse painaa 2000kg tai 1500kg. Ihminen haluaa kaupunkiin. Yksin se jo syrjäyttää autot. Autosta voi tulla 300kg painava 80km/h kulkeva ja muotoilultaan järkevämpi laite."

        Kun asioista ei ymmärrä, on helppo kirjoittaa puuta heinää. Autoissa on yleensä neljä istumapaikkaa, joten kuljettavan rakenteen päino ei takuulla jää pienemmäksi kuin kuljetettava massa. Yleensä auto painaa noin kolme kertaa enemmän kuin kuljetettava massa.

        Mopoauto 350 kg maksimi ja ajonopeus puolet 80 km/h nopeudesta. Ai niin, mutta ethän sinä ymmärrä tämän merkitystä.

        Niin ja maahan rakennettu infrastruktuuri jätetään käyttämättä uusilla autoilla, kuten hiihtokeskukset ja loma-asunnot esimerkkeinä? Tavaraakaan ei viedä auotoilla, edes lastenvaunuja, jotka suurentavat auton koon.


    • Anonyymi

      Kyllähän se noin uutisointuna kuullostaa kovalta. Kun polttojen välillä hiukkaspäöstö on vaikkapa 0,01 yksikköä ja polttopuhdistyshetkellä hetken aikaa vaikka satakertainen, jolloin päästö on ne minuutit tosiaan 1 yksikköä. Kamalaa...

      • Anonyymi

        niin,mutta se pienikin valhe...luottamus kun täytyy ansaita.sitä kun ei tule valehtelemalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin,mutta se pienikin valhe...luottamus kun täytyy ansaita.sitä kun ei tule valehtelemalla

        Onko sitten luottamusta tuohon jatkuvaan dieselin demonisoivaan uutisointiin?
        Siinähän, jos missä jopa suora valehtelu, puhumattakaan vääristelyt ja sopivien yksittäisten ilmiöiden esiinnostaminen dieseleiden demonisoimisen hyväksi on hyvin yleistä, voisi jopa sanoa sen koskevan melkeimpä jokaista täällä esiinnostettua juttua nykyään.

        Siksipä nuo dieseldemonisoivat uutiset ovat uskottavuudeltaan lähellä nollatasoa, se vain nyt on ollut kovasti muodikasta ja muutamat täällä kirjoittavat ovat oikein innolla mukana muodissa.


    • Anonyymi

      koht kun selvii diiselin oikeet päästöt nii ei tarvii kenenkää hankkii diiselii ku ne kielletään, nyt oli jo joku adressi vissi tänää laitettu menee tuost huijauksest

    • Anonyymi

      eikö tuohon saastuttamiseen ja huijaamiseen olisi jo aika tulla loppu?
      jokin lisävero tai jokin menoerä niin rupeasi turhat kilometrit loppumaan ja ylisuuret moottorit

    • Anonyymi

      asiahan taitaa olla niin että tuo uutinen tiputti dieselin statutksen lopullisesti.rip diesel.

    • Anonyymi

      Nykyaikaiset dieselmoottorit ovat polttomoottoreista vähiten ilmaan päästöjä tuottavia. Bensiinimoottorit taasen ovat eniten päästöjä tuottavia Tämä on kylmää faktaa, se nyt vaan on hyväksyttävä.

    • Anonyymi

      Valitettavasti niinhän siinä kävi että myös nämä bensaturbot tuottavat myös näitä hiukkasia 100-200x enemmän jopa kuin Diesel. Mutta toki, toki diesel on paha koska siitä kirjoitetaan :) Bensaturboissa on myös DPF-suodattimet ja toimintaperiaate on täysin sama ja ihan samoja asioita kuin dieseleissä sekin hoitaa.

    • Anonyymi

      Onkelma on ne pienimmät hiukkaset mitä ei edes dieselien EU6 normissa lasketa.
      Sitäpaitsi normissa ei lasketa loukun tyhjäksi polton hiukkasia.

      Niinpä dieselit on edelleen yhtä vaarallisia terveydelle kuin 10 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Onkelma on ne pienimmät hiukkaset mitä ei edes bensaturbojen EU6 normissa lasketa.
        Sitäpaitsi normissa ei lasketa loukun tyhjäksi polton hiukkasia.

        Niinpä bensaturbot on edelleen yhtä vaarallisia terveydelle.


      • Anonyymi

        Niitä pienimpiä hiukkasia tulee todistettavasti bensamoottoreista moninkertainen määrä dieseleihin verrattuna.


    • Anonyymi

      diesel on ilmeisestikkin pahiten saastuttavin tällähetkellä eikä bensakoneet. tämä on fakta.

    • Anonyymi

      olisikohan jokin adressi dieselin valehtelun estämiseksi ja ehkä kielloksi kokonaan?

    • Anonyymi

      Kannattaa kuitenkin pitää erillään tosiasiat ja trollaukset.

      1. Suomessa dieselkäyttöisten henkilöautojen osuus on jotain 28 % luokkaa. Mites raskas liikenne ja työkoneet ym.?
      2. Dieselin pahin saastuttava ominaisuus on typen oksidit. Ne saadaan kuriin katalysaattoreilla.
      3. Hiukkasloukkuun kerätään kiinteät partikkelit, isommat ja pienemmät. Ne poltetaan määrävälein regenerointitapahtumassa. Pakokaasujen lämpötilaa tilapäisesti nostamalla nokihiukkaset poltetaan hiilidioksidiksi ja vedeksi. Toki tässä yhteydessä pääsee jonkin verran hiukkasia ilmaankin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä et lukenut tuoa edellistä kirjoitustani?

        Euro 6temp diesel on puhdas. Täyttää kaikki tämänhetkiset määräykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske saksalaisia Premiumvalmistajia.

        Vauxhall ja Nissan ollu testissä, osaaminen näillä ei vakuuta dieseleiden osalta aiemminkaan.

        saksalaisia"prerium" valmistajia...minusta tuo sana prerium kuullostaa hiukan hindahtavalta koreilulta mutta ei siinä mitään :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe