HAH!
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksalaispremiumien-myynti-vaheni-suomessa-yksi-kasvoi-mutta-kaksi-kirjasi-isosti-miinusta/8fdd6b4b-a4c0-4cda-94d7-691acb3a8cbe
Tässäkin on mainio, syrjivä autoveromme osallisena.
Veron peruste on harhaanjohtavasti väitetty olevan päästöperusteinen.
160g hiilidioksidia päästävä auto merkistä riippumatta päästää juuri tuon mitatun verran, mutta tämän vääristävän veron, joka lasketaan auton verottomasta hinnasta, seurauksena 160g päästävän Skoda Octavian vero on tuhansia euroja pienempi kuin saman 160g päästävän vaikkapa Mercedeksen E -mallin, saatikka sitten kalliimman luokan S -sarjan Mercedeksen, jossa ero on jo viisinumeroinen luku.
Eli sen lisäksi, että autovero syrjii suomalaisia verrattuna muihin EU -kansalaisiin, se syrjii myös exponentiaalisesti näitä ns. premium- ja loistoautomerkkejä.
2019 käytettynä tuotiin esim. Merdeces-Benzejä 8839 kpl, ja syynähän on syrjivän autoveron muodostama Suomen autokaupan sisämarkkina, jonka vuoksi käytetty auto maksaa Suomessa selkeästi enemmän kuin muualla EU alueella.
Runsaasti (itse rajattavissa olevia) tilastoja ja grafiikoita käytettynä tuotujen autojen tiedoista ja veroista löytyy täältä:
https://www.facebook.com/Autoverohaku-316194059057427/
www.autoverohaku.fi
Saksalaispremiumien myynti väheni Suomessa
Anonyymi
0
109
Luetuimmat keskustelut
- 53897
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan64647- 55640
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43572Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik31542En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32518Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk5503- 75457
- 37436
- 33435