Hei, olisin tuossa lähiaikoina tilaamassa kevarin Suomeen mutta tarvitsisin yhtiön joka voisi tuoda sen Suomeen, tietääkö ketään että minkä nimisiä yrityksiä on ja paljonko tulisi maksamaan (kyseistä kevari ei myydä Suomessa)
Kiitos.
Kevarin maahantuonti
5
77
Vastaukset
Kuljetus ei kylläkään ole mikään ongelma.
Pyörä täytyy kuljetuksen ajaksi kuitenkin pakata puukehikkoon tai vastaavaan.
Mikään kuljetusliike ei vastaanota sitä kuljetettavaksi sellaisenaan.
Paras kuljetusmuoto Saksasta lienee rekkakyyti.
Tämän kehikon, tms. tilavuus määrää rahdin määrän.
Koska kysymyksessä on ns. "tilaa vievä" kuljetuksen kohde, sen paino ei ole ratkaiseva, vaan kehikon viemä tila autossa. Jos kehikon mitat esimerkiksi ovat
1 m3, niin 1 m3 rahdituspainoa on kaikilla kuljetusliikkeillä sama, eli 1 m3 = 333 kg.
Rahti maksetaan alkavaa 100 kiloa kohden, joten rahtia veloitetaan esimerkkitapauksessa 400 kg:n mukaan, vaikka siis itse pyörä ei paina niin paljon. Mikäli kehikon tilavuus on yli 1,2 m3 rahtia menee jo 500 kg:n mukaan.
Lisäksi molemmissa rahtiterminaaleissa - siis lähdössä ja perillä joutuu maksamaan kuormauksesta ja purkamisesta, koska työhön tarvitaan trukkia. Päälle tulevat vielä terminaalimaksut molemmissa päissä.
Pyörän kauppaehdoksi kannattaa esim. sopia "Vapaasti toimitettuna ulkomaanterminaali Hampuri".
Miksikö niin? Silloin ei tarvitse maksaa erikseen noutomaksua ulkomaanterminaaliin vaan myyjä maksaa ne.
Itse kuljetus ei kestä kuin pari kolme päivää.
Kuljetusliikkeitä on pilvin pimein ja ns. a-hinta - eli alkava 100 kg joka selviää kyllä kysymällä. Eroja on, joten parista kolmesta paikasta kannattaa kysyä, unohtamatta mainitsemiani muita oheiskustannuksia.
Helppoa, eikö vaan!Ettei rahdin laskentatavasta muodostuisi itsellesi yllätystä loppupeleissä, lisään vielä muutaman sanan käsitteestä lavametri. (Ei kuulosta paljolta.)
Lavametri on metrin pituinen tila rekan tavaratilasta sen koko leveydestä - usein
2,4 m ja sen korkeudesta - usein 2,5 m.
Koska et ilmeisesti halua, että sen kevarikehikon päälle kuormataan muuta tavaraa,
kehikosta on maksettava 6m3 tilavuuden mukaan. (2,4 x 2,5 x 1m = 6m3)
6 x 333 kg = 1.998 kg, alkavia satoja kiloja siis 20.
Tämä on siis merkittävästi enemmän kuin esimerkissäni mainitsemani 400-500 kg.
Velvollisuutenasi on lisäksi kuljetusvakuuttaa kevari, sillä kuljetusliike ei ole lain velvollinen vakuuttamaan kuljettamiaan kuormia millään lailla. Kuljetusvakuuttaminen on halpaa.
Näin siis menetellään, jos vain soitat kuljetusliikkeelle, että tuokaa tänne, etkä etukäteen sovi mistään muusta rahdinlaskentatavasta.
Kansainvälisiin muuttoihin erikoistuneilta yrityksiltä kannattaa myös kysyä - joita voi googlata - ja jos sinun käy tuuri, pyörä saattaa tulla osana jotain muuttokuormaa.- Anonyymi
Tossaivainen näitä toi paljon paketiaujen kohtissa 2000-alkuvuosina kun tavaraa liikkui, miten lie nykyää?
No toitko sen pyörän, vai miten siinä kävi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Romaanien ammuskelu
Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin1683366- 632822
- 832692
Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa
Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä382157- 811997
Mitä sitten ikinä teetkin
Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei441617Saanko selityksen?
Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(651585- 241538
Kun istuit
vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau581409Pakotteet purevat
Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou1871301