muissa asiayhteyksissä kuin sairaissa fantasioissa?
Kaadoin tänään hieman puita, taisin joku 4-5h olla hommissa enkä pitänyt mitään kauheaa kiirettä, eli tarkoitus ei siis ole keulia puiden määrällä. Mutta tällainen saalis tuli tänään https://aijaa.com/3TMoGC
Pimeän tultua tein myös uuden sahauspukin, kun aiempi oli liian matala ja aiheutti selkäkipuja https://aijaa.com/Q8PGzf
Naureskelin tuossa äsken itsekseni, että otetaan palstalta keskiverto incel-mies, ätmittelijä, arjattelija, sasikaljuttelija tms. ja käsketään laittaa Stihl laulamaan 🙈 Popcornit esiin 😂 Toki palstalla on varmasti mun lisäksi muitakin miehiä, jotka osaavat sahaa käyttää joko työkseen tai vapaa-ajalla.
Mun saha on Stihl vuodelta 2002 ja eipä ole tarvinnut tehdä oikeastaan muuta kuin uusia loppuunkulutettuja teräketjuja ja tankata. Muutama vuosi sitten mulla oli sen lisäksi joku muutaman kympin kiinanihme, mutta se suorastaan hajosi käsiin. Ja tallissa joku ikivanha Husqwarna, jonka sain naapurilta ilmaiseksi mutta en ole jaksanut perehtyä käyntihäiriöön.
P234: Palstalaisilla kokemuksia moottorisahoista
51
<50
Vastaukset
Eipä ole itsellä kokemusta noista moottorisahoista tai niiden käytöstäkään, kun oon kaupungissa ikäni asunut ja kasvanut. Mutta eipä varmaan monet sulle huutelijat itse osaisi tehdä mitään noiden moottorisahojen kanssa, eikä myöskään rakennella mitään tollaisia puutelineitäkään.
Siinä näkyykin kuvassa olevan puulasti Hiacen takakontissa, niin hyvä kun on luotettava menopeli, jolla niitä puita kuljettaa:))))))))))))))))))))))))))))))
Ei varmaan tarvitse Hiacen kanssa miettiä noissa töissä ollessa sitä, että tuleeko autoon vikoja, kuten jollain Transporterilla tai Transitilla saattaisi hyvinkin noin käydä.Juu ei siinä mitään ihmeellistä tai moitittavaa, ei kaikkien tarvitse osata kaikkea. Riippuu niin elämäntyylistä yms.
Mutta pisti vain huvittamaan että palstalla porukka huutelee että mulla on huonot geenit, irvailevat mun salitreeneihin liittyviin juttuihin, pieneen painonnousuun liittyen jne. niin aiemmin illalla saunassa ollessani ajattelin että mitenköhän näillä huutelijoilla olisi sujunut useamman tunnin puuhommat, oikeaoppisen kaatokolon tekeminen, tai ylipäätään se että saa sahan pysymään käynnissä.
Hiacen laatuun voi luottaa ja eikä kyseinen yksilö ole muutenkaan mikään kedon kaunein kukkanen, niin ihan surutta tuonne tavaratilaan voi heittää puunrunkoja :) Luksusautot ovat asia erikseen. Heh, Fiesta mun tapauksessa 🤣- Anonyymi
Leatherface eli nahkanaama on Texasin tunnettu moottorisahamies. Darkkis eli meidän nahkanaama ei tuon hyödyllisen esineen käyttöä hallitse.
- Anonyymi
Kokemuksia jostain Hong Kongin - siis kaupan- moottorisahasta. Sitä ei meinannut saada käyntiin millään, mutta sireeniryteikköä sahaili sitten pari päivää. Tai pitäisikö sanoa sireenimetsää.
No sulla kävi hyvä tuuri honkkarin sahan kanssa.
Itse ostin sahan kyseisestä kaupasta sillä ajattelutavalla "kun halvalla saa". Enpä saanut minäkään sitä käyntiin ja kävin uudestaan kaupassa sen kanssa. Siellä saivat sen jotenkuten rutkuttamaan, mutta myöhemmin samana päivänä siinä alkoi vuotamaan bensasäiliö tai letkut tai jokin. En jaksanut edes tutkia sen tarkemmin, vaan vein bensaa valuvan sahan kauppaan, löin kuitin tiskiin ja halusin rahat takaisin. Muistaakseni sain lahjakortin, jossa oli huomioitu myös mun turha ajaminen toistuvasti kauppaan. Ostin jotain muita työkaluja, autotarvikkeita yms. kyseisellä summalla. Mutta jatkossa pysyttelen kaukana noista kiinanihmeistä.- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Itse ostin sahan kyseisestä kaupasta sillä ajattelutavalla "kun halvalla saa". Enpä saanut minäkään sitä käyntiin ja kävin uudestaan kaupassa sen kanssa. Siellä saivat sen jotenkuten rutkuttamaan, mutta myöhemmin samana päivänä siinä alkoi vuotamaan bensasäiliö tai letkut tai jokin. En jaksanut edes tutkia sen tarkemmin, vaan vein bensaa valuvan sahan kauppaan, löin kuitin tiskiin ja halusin rahat takaisin. Muistaakseni sain lahjakortin, jossa oli huomioitu myös mun turha ajaminen toistuvasti kauppaan. Ostin jotain muita työkaluja, autotarvikkeita yms. kyseisellä summalla. Mutta jatkossa pysyttelen kaukana noista kiinanihmeistä.Mä kun luulin ensin, että se johtui vaan siitä ettei mulla naisena ole tarpeeksi voimaa moottorisahan käynnistämiseen (!!!). Kyllä nolotti hipsiä naapuriin ja kysyä miestä käynnistämään saha. :)
peris234 kirjoitti:
Itse ostin sahan kyseisestä kaupasta sillä ajattelutavalla "kun halvalla saa". Enpä saanut minäkään sitä käyntiin ja kävin uudestaan kaupassa sen kanssa. Siellä saivat sen jotenkuten rutkuttamaan, mutta myöhemmin samana päivänä siinä alkoi vuotamaan bensasäiliö tai letkut tai jokin. En jaksanut edes tutkia sen tarkemmin, vaan vein bensaa valuvan sahan kauppaan, löin kuitin tiskiin ja halusin rahat takaisin. Muistaakseni sain lahjakortin, jossa oli huomioitu myös mun turha ajaminen toistuvasti kauppaan. Ostin jotain muita työkaluja, autotarvikkeita yms. kyseisellä summalla. Mutta jatkossa pysyttelen kaukana noista kiinanihmeistä.Eipä ole sitten noissa kiinanihmeissä samanlaista luotettavuutta kun mitä Japanin Toyota-autoissa:)))))))))))))))))))))))))
Oletko ajatellut, että jos antaisit tai myisit sen vanhan Husqvarnan moottorisahan vaikka Pääskyvuoren Jormalle? Jos hän vaikka osaisi sen korjata, niin voisi saada siitä hyvän moottorisahan kesämökille Uuteen kaupunkiin:)))))))))))))- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä kun luulin ensin, että se johtui vaan siitä ettei mulla naisena ole tarpeeksi voimaa moottorisahan käynnistämiseen (!!!). Kyllä nolotti hipsiä naapuriin ja kysyä miestä käynnistämään saha. :)
Eihän tuossa mitään:) :))
🤭🤣 - Anonyymi
DarkFear kirjoitti:
Eipä ole sitten noissa kiinanihmeissä samanlaista luotettavuutta kun mitä Japanin Toyota-autoissa:)))))))))))))))))))))))))
Oletko ajatellut, että jos antaisit tai myisit sen vanhan Husqvarnan moottorisahan vaikka Pääskyvuoren Jormalle? Jos hän vaikka osaisi sen korjata, niin voisi saada siitä hyvän moottorisahan kesämökille Uuteen kaupunkiin:)))))))))))))Apua🤣🤣🤭🥰 :)
Anonyymi kirjoitti:
Mä kun luulin ensin, että se johtui vaan siitä ettei mulla naisena ole tarpeeksi voimaa moottorisahan käynnistämiseen (!!!). Kyllä nolotti hipsiä naapuriin ja kysyä miestä käynnistämään saha. :)
Jos ei itsellä ole osaamista, niin olipa saha oikeastaan mikä tahansa, niin kannattaa viedä se jonnekin liikkeeseen missä vaihtavat esim kaasarin kalvot, säätävät tyhjäkäynnin kohdalleen jne. Laadukkaissa sahoissa aika tekee tekosensa väistämättä, ja halvat voivat olla jo uutena just tollasia että ei lähde käyntiin. Kunnossa olevan sahan saa kyllä nainenkin käynnistettyä 😊
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Jos ei itsellä ole osaamista, niin olipa saha oikeastaan mikä tahansa, niin kannattaa viedä se jonnekin liikkeeseen missä vaihtavat esim kaasarin kalvot, säätävät tyhjäkäynnin kohdalleen jne. Laadukkaissa sahoissa aika tekee tekosensa väistämättä, ja halvat voivat olla jo uutena just tollasia että ei lähde käyntiin. Kunnossa olevan sahan saa kyllä nainenkin käynnistettyä 😊
Tiedän, olen käyttänyt sahaa aiemmin ja vaivatta lähtenyt käyntiin. Naapurikin sai vääntää sen kanssa aika kauan ja teki jotain säätöjä. Muuten kinkki pysyi kasassa ihan hyvin eikä valuta vieläkään.
DarkFear kirjoitti:
Eipä ole sitten noissa kiinanihmeissä samanlaista luotettavuutta kun mitä Japanin Toyota-autoissa:)))))))))))))))))))))))))
Oletko ajatellut, että jos antaisit tai myisit sen vanhan Husqvarnan moottorisahan vaikka Pääskyvuoren Jormalle? Jos hän vaikka osaisi sen korjata, niin voisi saada siitä hyvän moottorisahan kesämökille Uuteen kaupunkiin:)))))))))))))Toisaalta, mulla oli aikoinaan kiinalainen Mankin kopio Jincheng sekä Znen skootteri eikä niiden kanssa ollut ikinä ongelmia. Ehkä noissa kiinanihmeissä on vain enemmän vaihtelevuutta laadussa. Jos kaksipyöräisisten tapauksessa osui kohdalle hyvät yksilöt, niin saha oli jokin maanantaikappale.
Pitää kattoa mitä sen Husqvarnan kanssa tekee. Jormahan oletettavasti jossain vaiheessa lukee tän ketjun, niin ehkäpä hän soittaa tai laittaa viestiä mulle jos on kiinnostunut kyseisestä projektista 😊 Tai ehkä kysyn joskus Näädän Makelta onko hänellä kiinnostusta fiksailla sitä kuntoon. Mitä hän itse on palstalla kertonut, niin kuulemma eläkkeellä ollessaan on ihan vain ajankulukseen askarrellut näitä peniksenmuotoisia lisäjarruvaloja punaisista ledeistä jne. 😊 Tai sitten joskus otan sen ihan vain itse työn alle, pitää kattoa :)peris234 kirjoitti:
Toisaalta, mulla oli aikoinaan kiinalainen Mankin kopio Jincheng sekä Znen skootteri eikä niiden kanssa ollut ikinä ongelmia. Ehkä noissa kiinanihmeissä on vain enemmän vaihtelevuutta laadussa. Jos kaksipyöräisisten tapauksessa osui kohdalle hyvät yksilöt, niin saha oli jokin maanantaikappale.
Pitää kattoa mitä sen Husqvarnan kanssa tekee. Jormahan oletettavasti jossain vaiheessa lukee tän ketjun, niin ehkäpä hän soittaa tai laittaa viestiä mulle jos on kiinnostunut kyseisestä projektista 😊 Tai ehkä kysyn joskus Näädän Makelta onko hänellä kiinnostusta fiksailla sitä kuntoon. Mitä hän itse on palstalla kertonut, niin kuulemma eläkkeellä ollessaan on ihan vain ajankulukseen askarrellut näitä peniksenmuotoisia lisäjarruvaloja punaisista ledeistä jne. 😊 Tai sitten joskus otan sen ihan vain itse työn alle, pitää kattoa :)Niin hyvä jos ootte Jorman kanssa vaihtaneet puhelinnumeroita, niin voitte soittaa tai laittaa viestiä toisillenne, ilman että tarvitsee tätä palstaa lukea. Näädän Markkuhan se onkin tosiaan asentanut ne peniksenmuotoiset lisäjarruvalot siihen Kasipätkän Volvoonkin:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- Anonyymi
Ei vittu romuhiace täynnä puupölkkyjä...ja kantokykykin ylittyy reilusti lisäksi jotain ihme riukuja roikkuu niinku homon paska perseestä...
Näyttää kyllä niin köyhältä meiningiltä että kannattaa sitä kanadan kaivostomintaa miettiä ihan tosisssaaan!! tuo "tilus" näyttää mätänevän käsiinVoisin ottaa raivarit, mutta olen sillä tuulella että sait mut juuri nauramaan 😂
Mikä mielestäsi näyttää mätänevän käsiin? Tuo kuva sahauspukista on otettu vanhassa navettarakennuksessa, missä on polttopuita ja sen myötä myös puunroskia, sahanpurua yms. lattialla. Hauskana yksityiskohtana näköjään pappan aikainen Klubi tupakka-aski tullut jostain esille. Niitä löytyy edelleen milloin mistäkin.- Anonyymi
Mutta huomaa hiacessa melkein ruosteeton takaluukku ja verhot seinällä puuliiterissä, vai missä hän puita pilkkoo.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta huomaa hiacessa melkein ruosteeton takaluukku ja verhot seinällä puuliiterissä, vai missä hän puita pilkkoo.
On siinä ruostetta, mutta lähinnä ulkopuolella takalasin tiivisteen välissä. Pitää joskus keväällä fiksailla kuntoon. Ja muutenkin peltihommiin ton auton kanssa ekana joutuu jos sikseen tulee. Pitää kattoa mitä sanovat ensi syksynä katsastuksessa.
Ja tosiaan kyseessä on vanha tiilirakennus joka on ollut joskus navettana, ja siinä on ikkunoita. Sittemmin ollut puuvajana ja puuhommien tekemiseen. Mutta en kyllä yhtään tiedä kuinkahan kauan nuo verhot ovat tossa olleet. Helpostikin 40 vuotta 😂
- Anonyymi
Mikä peris sun ansaintalogiikka on tos romu myymälässä. Meinaan et onko asiakkaat tyyppiä "liiantyhmäjavanhamenemäännettiinjatilaamaanuusiaosiapaljonhalvemmalla" ?
Ensinnäkään mulla ei ole mitään romumyymälää, vaan olen ajoneuvo- ja kuljetustekniikan komponenttien markkinoinnin dynaaminen ammattilainen ja markkinointitiimin hyvä tyyppi :))))))))))))))))))))))))))
Logiikka piilee kai siinä, että jos puhutaan noin 15-30 vuotta vanhoista autoista joita pidetään katsastusväli eli vuosi kerrallaan, niin moni hommaa mieluummin käytetyn osan hintaan 50€ jos vaikkapa Motonet pyytää satasen ja maahantuoja 200€. Näin niinku ympäripyöreänä esimerkkinä. Eri juttu on tarpeeksi vanhat autot, joiden osia ei löydy melkeinpä mistään. Ja ralliautoihin menevät osat.
Ostinhan mä itsekin vuonna 2017 silloiseen Mersuuni vesiventtiilit eli "närhenmunat" käytettynä hintaan 45€ kun Veho pyysi uusista 320€.
Toki jotkut asiakkaat ovat tosi hintatietoisia ja vertailevat mun pyyntihintoja joihinkin ulkomaisiin verkkokauppoihin. Mutta siinä tilanteessa monesti riittää kysymys, että pitäiskö se auto saada ihan liikenteeseen vai odotella viikon verran osien saapumista 🙃- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Ensinnäkään mulla ei ole mitään romumyymälää, vaan olen ajoneuvo- ja kuljetustekniikan komponenttien markkinoinnin dynaaminen ammattilainen ja markkinointitiimin hyvä tyyppi :))))))))))))))))))))))))))
Logiikka piilee kai siinä, että jos puhutaan noin 15-30 vuotta vanhoista autoista joita pidetään katsastusväli eli vuosi kerrallaan, niin moni hommaa mieluummin käytetyn osan hintaan 50€ jos vaikkapa Motonet pyytää satasen ja maahantuoja 200€. Näin niinku ympäripyöreänä esimerkkinä. Eri juttu on tarpeeksi vanhat autot, joiden osia ei löydy melkeinpä mistään. Ja ralliautoihin menevät osat.
Ostinhan mä itsekin vuonna 2017 silloiseen Mersuuni vesiventtiilit eli "närhenmunat" käytettynä hintaan 45€ kun Veho pyysi uusista 320€.
Toki jotkut asiakkaat ovat tosi hintatietoisia ja vertailevat mun pyyntihintoja joihinkin ulkomaisiin verkkokauppoihin. Mutta siinä tilanteessa monesti riittää kysymys, että pitäiskö se auto saada ihan liikenteeseen vai odotella viikon verran osien saapumista 🙃Olet niin;))))
🥰🥰🤣🤭😘😘😘💖💖❤ Anonyymi kirjoitti:
Olet niin;))))
🥰🥰🤣🤭😘😘😘💖💖❤Mukava kuulla että palstalla ei ihan kaikki ajattele musta pelkästään negatiivista 🤗
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Toki jotkut asiakkaat ovat tosi hintatietoisia ja vertailevat mun pyyntihintoja joihinkin ulkomaisiin verkkokauppoihin. Mutta siinä tilanteessa monesti riittää kysymys, että pitäiskö se auto saada ihan liikenteeseen vai odotella viikon verran osien saapumista 🙃No mulle on huomattavasti tärkeämpää saada kunnon osa kuin jonkun peräkylän latvakakkosen romusta navetassa irti runkkaama osa 5 euroa halvemmalla :D :D :D :D
Anonyymi kirjoitti:
No mulle on huomattavasti tärkeämpää saada kunnon osa kuin jonkun peräkylän latvakakkosen romusta navetassa irti runkkaama osa 5 euroa halvemmalla :D :D :D :D
Joopajoo. Pitää kohta mennä nukkumaan.
Mutta jos arvostat uudenkarheita osia ja olet valmis maksamaan niistä, niin kannattaa viedä Jopo jonnekin hyvään huoltoon missä vaihtavat renkaat ja ketjut.
Huolettomia kilometrejä edessäpäin 👍- Anonyymi
......ja väittää niitä todellisiksi ihmisiksi 🙄
- Anonyymi
Nyt kyllä hymyilyttää 🤣🤭
:) ;)) - Anonyymi
Ei mutta oikeasti miten tuollainen romu firma voi tuottaa yhtään mitään jos jonkun lian ja paskan peittämän pilalle väännetyn osan saa "myytyä" niin se on sitten mennyttä kalua ja ei tuollaisella romu firmalla ole volyymiä mitä osa myynnissä tarvitaan! Ja on tuo hiace ihan kauhea romuläjä näyttää kauhealta!
Et selkeästikään ymmärrä mun työstä paljoakaan. Tosin en mäkään kylmiltään monesta muusta alasta, mutta en silloin myöskään auo päätäni.
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Et selkeästikään ymmärrä mun työstä paljoakaan. Tosin en mäkään kylmiltään monesta muusta alasta, mutta en silloin myöskään auo päätäni.
Sitähän sun työ on et loppuunajetuist paskoist revit osia ... Kato ku tietyt osat vikaantuu aina ja niitä menis vaikka kuin mut ku joudut myymään eioota aina! Täs bisnekses pärjäää vaan volyymill! Nääs että on mistä ottaa! Kyl sä tanu vielä opit!
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän sun työ on et loppuunajetuist paskoist revit osia ... Kato ku tietyt osat vikaantuu aina ja niitä menis vaikka kuin mut ku joudut myymään eioota aina! Täs bisnekses pärjäää vaan volyymill! Nääs että on mistä ottaa! Kyl sä tanu vielä opit!
Olin jo kirjoittamassa vastausta, mutta poistin tekstin ja totean että en alennu vastaamaan tähän mitään.
- Anonyymi
Tuo näytti tekevän päinvastaisen vaikutuksen palstan ätmeihin, paitsi tietysti sasifeariin.
Aloituksen olisi pitänyt mennä; katsokaa tätä touhuani, nyt palstan incelit ja arjattelijat popcornit esiin. - Anonyymi
Tuo näytti tekevän päinvastaisen vaikutuksen palstan ätmeihin, paitsi tietysti sasifeariin.
Aloituksen olisi pitänyt mennä; katsokaa tätä touhuani, nyt palstan incelit ja arjattelijat popcornit esiin.Mä en näe tässä aloituksessa mitään erityisen huvittavaa. Toi kun vähän piruilin palstan ätmeille, niin taisi käydä niin että osui ja upposi 🙃
Tämähän menee taas ihan perinteisen kaavan mukaan. Kuraa sataa niskaan ja modet poistavat mun sinällään aivan asiallisia vastauksia täysin mielivaltaisesti. Käsittämätöntä silti miten palstan eräs arvostetuimmista kirjoittajista on yhtäkkiä tällainen sylkykuppi kun on mennyt elämässä eteenpäin ja irtautunut incel-lahkosta.
- Anonyymi
Eiköhän se johdu kulahtaneiden satuhahmojen massapostauksesta ja darkkiksen perseen nuolemisesta. Ja aiemmasta sakkolihan haaveilusta, nyt mummojen käytöstä. Ja tietenkin seitsemästä eri mielisairaudesta.
Hmm.. vaikea tästä sopasta on mitään hyvää löytää. Vittuilu siis jatkuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se johdu kulahtaneiden satuhahmojen massapostauksesta ja darkkiksen perseen nuolemisesta. Ja aiemmasta sakkolihan haaveilusta, nyt mummojen käytöstä. Ja tietenkin seitsemästä eri mielisairaudesta.
Hmm.. vaikea tästä sopasta on mitään hyvää löytää. Vittuilu siis jatkuu.Täsmälleen, juuri tosta se johtuu.
- Anonyymi
Hän ei ole mikään mt-potilas.
Anonyymi kirjoitti:
Hmm.. vaikea tästä sopasta on mitään hyvää löytää. Vittuilu siis jatkuu.No ensinnäkään mulla ei ole mitään satuhahmoja palstalla eikä päässäni ja mielestäni en nuole Darkkiksen prsettä mutta tulen hänen kanssa kyllä paremmin toimeen kuin muutama vuosi sitten. Ja tää mua vanhempi nainen ei tosiaankaan ollut mikään mummo, ikäisekseen eräänlainen alfanainen, mutta tavallaan rasittava tapaus. Siitä puheenollen, torstaina ilmoitin hänelle että en ole kiinnostunut enää tapailemaan.
Anonyymi kirjoitti:
Hän ei ole mikään mt-potilas.
Niin mulla on psykiatrin tekemiä diagnooseja ja niihin lääkitys, mutta tietääkseni tänä päivänä niitä on kyllä varsin monella. En silti koe olevani mikään mt-potilas kun teen normaaleja asioita, mulla on sosiaalista elämää, harrastuksia jne. Mielestäni mt-potilas termi kuvaa esim. vakavasti masentunutta, itsetuhoista, tai psykoosissa olevaa henkilöä joka on osastohoidossa, jossain kuntoutuksessa tms.
- Anonyymi
Se on paha tauti, pistää ihmisen satuilemaan vuosikausiksi.
- Anonyymi
itselläni kokemusta stihl partner ja jököping sahoista ja jököping sahaan tyytyväinen vaikka on halpa saha no ainoa miinus puoli on että tärisee enemmän käsiin kuin kalliit sahat ja vaikka on 52 cc kuutioinen kone niin välillä isoissa puissa loppuu teho mitä 50 cc kuutioisessa stilhissä ei tapahdu mutta yhden stihlin hinnalla saa 10 jökömpig sahaa eli jos ei ole ammattimetsuri niin suosittelen jököping sahaa eli koti ja mökki sahana oikein hyvä
Puunkaadossa, raivaamisessa, tukin halkaisussa ja polttopuiden teossa on kokemusta moottorisahoista jo reilun 20 vuoden ajalta.
Pari Husqvarna sahaa ollut, en mallinumeroa muista, mutta ensimmäinen oli kunnostettu ammattilaisen saha ja toinen uusi, en mallinumeroa muista.
Ensimmäinen sahaattiin loppuun, toisella sahattiin, kunnes ei enää lähtenyt käyntiin, vaikka kuinka repi.
Pari vuotta sitten ostin Stihl MS 180C-BE merkkisen sahan, avoturvakengät ja työkintaita.
Viime syksynä ostin uudet turvahousut, metsurin työpuseron, metsurin mitan, kumisaappaat, vesurin, pöllisakset, pienkonebensaa ja työkintaita, et saa laittaa metsätalous vähennyksiin, kun tuli myytyä puuta.
Lähtee kevysesti käyntiin tämä Sthil, kun ei tarvi repiä, kuin Husqvarnaa.
Halkaisin pari 50cm vahvuista tukkipuuta, joutui sahaamaan vastakkaiseltakin puolelta, kun ei laippa yltänyt läpi, mutta hyvin onnistui sahaus.Mulla on tuommonen harrastelijan partneri ja joku kiinalainen hunday, ei mitään ammattilaismerkkejä siis. Aivan hyvin ovat pelanneet tarpeeseen nähden, varsinkin tuo kiinalainen. Toki osa harrastusta on vanhojen romujen raplaaminen käyttökuntoon, melkein se mielenkiintoisin osa.
Moottorisaha (eli konesaha) on miesten työkalu. Tällaiseen värkkiin eivät tartu Sami Syköt tai Johanna Tukiaiset, sillä he ja heidän kaltaisensa asuvat urbaaneissa olosuhteissa.
Siellä, missä Husqvarna ulvoo, ryskyy.
Vai oliko se Sthil? En muista.
(naurua)Funeau kirjoitti:
Unohtui mainita, että mulla on aivan tajuton darra.
(hirn)Kalkulaatio
Mulla on kahdeksan moottorisahaa, joista vanhimmat ovat jälkeen pyörän keksimisen. Uudemmat ovat hieman sofistikoituneempia, mutta toimivat aivan samalla periaatteella kuin esihistorialliset prototyyppinsä.
(hihitystä)Funeau kirjoitti:
Kalkulaatio
Mulla on kahdeksan moottorisahaa, joista vanhimmat ovat jälkeen pyörän keksimisen. Uudemmat ovat hieman sofistikoituneempia, mutta toimivat aivan samalla periaatteella kuin esihistorialliset prototyyppinsä.
(hihitystä)Moottorisahan periaate on hieman samanlainen kuin on muurahaisen tai krokotiilin evolutiivinen päätepiste.
Moottorisahaa ei voi parantaa. Se jo sellaisenaan on itsensä lopullinen idea.
(naurua)Funeau kirjoitti:
Moottorisahan periaate on hieman samanlainen kuin on muurahaisen tai krokotiilin evolutiivinen päätepiste.
Moottorisahaa ei voi parantaa. Se jo sellaisenaan on itsensä lopullinen idea.
(naurua)Johdannainen
Pidän suunnattomasti johdannaisista, sillä niissä on vielä tapoja tai tyylejä niitä kehittää.
Keskeneräinen (eli puoli- tai varttivalmistunut) idea täyttää seuraavat määreet (eli johdattelee sanasta toiseen sanaan):
- Jankutus
Jankuttaminen Suomen kielessä on merkki siitä, että ajattelu ja sen kehitys on päättynyt,
Eli prosessi on päätepisteessään.
(hihitystä)Funeau kirjoitti:
Johdannainen
Pidän suunnattomasti johdannaisista, sillä niissä on vielä tapoja tai tyylejä niitä kehittää.
Keskeneräinen (eli puoli- tai varttivalmistunut) idea täyttää seuraavat määreet (eli johdattelee sanasta toiseen sanaan):
- Jankutus
Jankuttaminen Suomen kielessä on merkki siitä, että ajattelu ja sen kehitys on päättynyt,
Eli prosessi on päätepisteessään.
(hihitystä)Mjoo
Kun tähän yhdistetään elementtinä vesi, jossa ahven lilluu (omassa tylsyydessään), niin välittömästi havaitsemme yhden merkittävän seikan, ja se on elinvoimaisten ja olemukseltaan täydellisten ideoiden variaatioiden köyhyyden - suoraan sanottuna niiden älyllisen hermeettisyyden.
Jos jokin on ja toimii, niin sitä on vaikea arvostella toisesta todellisuudesta, sillä sellaisessa ei ole mitään järkeä.
(naurua)
- Anonyymi
Oon moottorisahaa käyttänyt raksahommissa usein. Sit kävin joskus metsästä kaatamassa puita kun tarvin polttopuita, en tiedä kenen metsä oli mutta taisin kaataa 20 puuta.
Olen luottanut hurri Huqsvarnaan. On kaksi 455, 15" laipalla yltää katkoa vahvemmankin pöllin, on muutama pienempi husky, lähinnä karsintaan.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059