Miten minä saisin parhaan kellon seinälle tai joka tunti soittavan kellon pöydälle. Pitääkö ostaa vedettävä kello vai patterilla toimiva seinä tai pöytäkello ja mistä ostaisin. Nykyään kultasepän liikkeet ei myy seinäkello ja eikä kellosepän liikkeessä näytä olevan ainuttakaan tarjolla. Mistä olette ostaneet.
Seinäkellon osto
12
167
Vastaukset
- Anonyymi
Osta elektroniikkaliikkeestä tai tilaa netistä tarkka ja edullinen kvartsikoneisto viisareilla. Rakennat kellotaulun itse, saat juuri sellaisen kuin haluat. Koneistoon menee jokunen euro paristo ja päälle kellotaulun kulut.
- Anonyymi
Meillä on ollut seinäkelloja käkikellosta alkaen. Kaikista hauskin/rakkain kello on ollut punttiviritteinen kello joka myös ilmoitti tasatunnit. Mekaanisissa kelloissa kannattaa sitten muistaa että ne pitävät kovaa tikitystä. Siihen pitää tottua ja sitten kun tottuu ei enää osaa nukkua jos tikitystä ei kuulu.
- Anonyymi
Itselläni loytyy Valmet seinäkello.
Tunninvälein ilmoittaa ajan,kun alkaa soittokoneisto hakkaamaan.
Eikä se käynti tikityskään kaikkein hiljaisemmasta päästä ole.
Ei viitsi jatkuvasti päällä pitää,sen kovan äänen takia.
Satunnaisesti pidän käynnissä,ettei koneisto jumiudu.
On kyllä muutamavuosi taaksepäin täysin huollettu ja laitettu,
asiansa osaavan kellosepän toimesta.- Anonyymi
Valmet kellojen laatu oli aikanaan niin huono että niiden myynti käytännössä pysähtyi. Sitten nimeksi vaihdettiin AIka.
- Anonyymi
Valmettia tehtiin monella eri nimellä.
Yleisesti oli miesten ja naisten nimiä.
Tuotanto alkoi joskus sotien jälkeen.
Joskus seiskyt luvulla taidettiin tehdä viimeiset.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Valmet_(kello) - Anonyymi
Kellosta oli monta eri kotelomallia.
Kotelot oli valmistanut Salon Radiotehdas ( Myöh Salora ) - Anonyymi
Jos haikailee mekaanista niin kaikista helpoin on se missä veto taphtuu painoilla eikä niitä ole koteloitu. Sen tuleee vedettyä aina ohikulkiessaan kun tarvetta on. Avaimella vedettävät vaativat hieman harrastuneisuutta, ovat yleensä pysähtyneinä seinällä.
- Anonyymi
Meillä olisi ehdottomasti mekaaninen seinäkello ellei vaimolla olisi hermot paskana.
- Anonyymi
Eli siis ite oon ottanu käyttöön langattoman matkapuhelimen. Toimii hyvin. Mulla on joku raksuttava kello seinällä mutta sitä en oikeestaan tarvitse. Puhelin siis riittää, ja se on aina mukana.
Rannakello on toinen hyvä vaihtoehto! Kätevästi ranteessa ja aina mukana samoin kuin puhelin.
Sanoisin siis että heitetään hiiteen ne seinäkellot ja siirrytään nykyaikaan. :)
https://kellojakultawidemark.fi/products/am-pm-dp140-k231-nalle-puh-lasten-rannekello
Tossa olis linkki (jos toimii) rannekelloon jonka ite omistan. Hyvä, ei pidä ääntä ja kätevän pieni. Ehdoton suosikkikello koko elämän ajan ollut. Toi on nyt siis uusin malli, ite oon vähän jääny jälkeen. Omistan siis 2017 vuoden rannekellon. Mutta hei tsemppiä kellon ostoon. toivotavasti oli jollekkin muullekkin tästä apua,'
Kiitos ja näkemiin!- Anonyymi
Jihuu hieno nalle puh kello:D:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jihuu hieno nalle puh kello:D:D
Olen hyvin tyytyväinen kelloihini.
- Anonyymi
Itse ostin ison seinäkello, joka toimii patterilla. Soittaa muutamaa kappaletta, dingdongia ja Westminster abbey soittoa. Kuuntelin aluksi kunnes mitta tuli täyteen ja kun patterit loppuivat, en vaihtanut uusia. Nyt kuuntelen hiljaisuutta. Kun kyllästyin, vaihdan patterit ja sävelmän sekä pidän äänen voimakkuuden matalana. Silloin olen tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä802799Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2931610Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461517- 871361
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011339Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381017Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2979Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329854Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254832