Vaimo ei osallistu mihinkään.

Anonyymi

Minulla on kohta 2 vuotias lapsi ja toinen lapsi tulossa, vaimoni ei osallistu mihinkään perheen menoihin lapsen syntymän jälkeen, itse tienaan 1800€/kk ja vaimoni on työttämänä ja saa kelasta rahat ja lapsilisän, Aina kun mainitsen asiasta niin hirveä riita että ajattelen aina vaan rahaa, no pakko ajatella koska minulla sitä ei ole enään kaikkien laskujen jälkeen, lisäksi vaimollani on edellisestä liitosta 2 lasta joka toinen vklp meillä ja sekin aiheuttaa känää koska minä olen se joka joutuu lapsille ostamaan ruuat ja herkut!
Omaa tyhmyyttäni menin vielä luottokortin ottamaan jonka saldo on kohta käytetty 2000€ noin 4kk. Vaimoni ei edes anna minulle rahaa kun käyn ostamassa vaippoja tai ruokaa "käytä sitä korttia kun ei mulle tuu rahaa vähään aikaan"...

Nyt laskut ovat myöhässä ja uusi erä taas maksettavaa luottokortti velasta, lisäksi olen joutunut ottamaan lyhennysvapaata asuntolainasta jo 6kk peräkkäin koska rahani eivät riitä lainan maksuun.. vaimo ostelee vaatteita ja meikkejä yms, itse ostin sukat 2kk sitten ja lapselle vaatteita, Minulle jäisi asunto ja elatusmaksut maksettavaksi jos lähtisin.. Olen ilmeisesti ottanut velkataakan vaimokseni..

5

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun on taloudellisesti tiukkaa, silloin kaikkien pitäisi elää yhtä säästeliäästi. Kirjoituksestasi tulee fiilis, ettei vaimosi oikein välitä raha-asioista?

      Olen nainen ja meikkaan vähän joka päivä, mutta meikkeihin mulla menee max 10-15 euroa kuukaudessa eli ei juuri mitään. Vaatteitakaan en itselleni osta, jos pitää säästää. Lapsille ostaisin käytettynä mahdollisimman pitkälti kaiken.

      Mitäpä jos tekisitte vaimosi tuloista listaa? Paljonko hänelle jää yhteensä käteen kuukaudessa? Meneekö rahaa tasapuolisesti lainanlyhennykseen? Karsikaa kaikki turha, johon nyt ei vain ole varaa, ennen kuin perheessä on kahden vanhemman tulot.

      Mä olen tehnyt tiukassa rahatilanteessa mieheni kanssa "ruokatilin" eli molemmat laittoi ruokaan yhtä paljon rahaa kuukaudessa ja jos rahat loppuivat, sitten syötiin halvemmin loppukuukausi. Terveellinen ruoka voi olla halpaakin.

    • Anonyymi

      Miksi maailmassa sinä jatkat lisääntymistä kun taloudellinen tilanteesi on ollut jo kauan aivan retuperällä? JA vielä naisen kanssa joka on täysin vastuuntuunoton, jonka aivot on vain alapäässä?! Taitaa kummallakin olla!

      No tuo kaikki on jo tehty.

      Ainoa mitä nyt voit, on pakottaa naisesi antaman kaikki rahansa sinulle ja sinä alat maksamaan velkoja pois ja hoitamaan pakolliset laskut ja kulut. Seutaavat 3 (kolme) vuotta vähintään syotte hernekeittoa ja näkkileipää, superterveellistä -keitto itse tehtynä ilman kemiallisia aineita - kaurapuuroa ja kokomaitoa plus pari hedelmää jokaiselle päivässä. Pakolliset vaateostokset kirpputorin alennusmyynneistä. (50 senttiä = yksi paita jne)

      Tuo on ainoa tapa selvitä ja pystytte siihen. Muutkin ovat!!!!!!!!!!!!!!!! (Joitten aivot on yläpäässä!!!!)

    • Anonyymi

      Pari vuotta tiukempaa ja sen jälkeen helpottaa. Lapset ovat elämän rikkaus.

    • Anonyymi

      Sinulla on yksi lapsi. Jos tämä 2 vuotias lapsi asuu samassa taloudessa kanssasi ja sinä vastaat lapsen hyvinvoinnista, hänestä tuleva lapsilisä voi tulla aivan hyvin sinun pankkitilille. Ei muuta kuin sopimaan lapsen äidin ja kelan kanssa asiasta. Se tietää sinulle reilun satasen lisäsummaa kuukaudessa.

      Toiseksi: Älä tee enempää lapsia ainakaan 10 vuoteen, koska sinulla ei ole mahdollisuutta elättää noilla tuloillasi ja veloillasi kahta lasta ja itseäsi isompaa porukkaa.

      Kolmanneksi: Vaimollasi on 2 lasta edellisestä liitosta. Kun nämä 2 lasta ovat teillä, vaimosi ostaa kaikille lapsille herkkuja omilla rahoillaan, tai sitten te ette osta yhdellekään lapselle herkkuja, koska sinulla ei ole varaa ostella herkkuja edes itsellesi. Siinä ovat vaihtoehdot. Eikä vaimollasikaan ole varaa herkkuihin.

      Neljänneksi: Leikkaat luottokortin kahtia. Nyt heti. Et käytä sitä enää yhtään kertaa. Et tee enää yhtään lisää velkaa. Et ota pikaluottoja, et lainaa vanhemmiltasi etkä kavereiltasi.

      Viidenneksi: Jatkossa maksat jokaikisen laskun ensin ja vasta sitten ostatte ruokaa ja vessapaperia. Jos sinun rahat menee kaikki laskuihin, ruoka ja päivittäiset tarvikkeet ostetaan vaimosi rahoilla. Ja te ostatte vain sitä mihin rahanne riittävät.
      Ruokaa pystyy tekemään edullisesti itse.
      Jos vaimollasikaan ei ole rahaa, niin sitten menette ruokajonoon tai sosiaalihuoltoon. Mutta sinä et tee velkaa enää senttiäkään päivittäisten menojenne vuoksi. Jos velkaannut lisää, olet pian luottokelvoton joudut myymään velkaisen asuntosi pois ja muuttamaan vuokralle jonnekin.

      Jos vaimosi ei tajua elämän realiteetteja, eteen tulee kohta 6: Ero jolloin joudut valinnan eteen. Maksatko elareita, vai otatko 2 vuotiaan ja vastasyntyneen vauvan itsellesi yksinhuoltajuusperiaatteella.
      Perustelut yksinhuoltajuuteen; vaimoltasi puuttuu kyky hallita rahan käyttöään, hän on kyvytön elämään reaalielämää. Vaimosi ei ymmärrä mikä hänen elämässään on tärkeää ja mikä ei.

    • Anonyymi

      Onko muijasi jotenkin vammainen, kun ei ymmärrä elämän realiteetteja, ja rahan arvoa.
      Sinä pärjäisit yksinhuoltajana paremmin saisit kahdesta lapsesta lapsilisät ja yksinhuoltaja korotus myös kahdesta ja yhteiskunnalta elarit , ja palkkasi, tuskin muijallasi olis varaa maksaa elatusmaksuja, kun hänellä jo kaksi entisestä suhteesta ja yhteiskunta maksaa nekin elarit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe