Sairaalloinen mustasukkaisuus

Anonyymi

Kirjoitan teille yhdestä henkisen väkivallan muodosta, nimittäin sairaalloisesta mustasukkaisuudesta joka on saanut nyt parisuhteemme siihen pisteeseen jossa kumpikin osapuoli selvästikin harkitsee eroa. Minä ainakin, ja vaimo luultavasti myös.

Olemme 35-vuotiaita, avopari Uudeltamaalta. Olemme olleet yhdessä 2,5 vuotta. Elämä on ollut yhdessä ihanaa mutta mustasukkaisuus avovaimon puolelta on koko ajan kasvanut kasvamistaan, saanut jo järkyttävät mittasuhteet.

Minulta selkeästi kielletään sosiaalinen kanssakäyminen eli esim Facebookin käyttöä syynätään, kaveripiirini on tarkassa syynissä enkä enää edes uskalla ehdottaa että näkisin kavereitani esim illanistujaisissa. Joulun alla parin kaverin kanssa istuttiin ja siitä muistutellaan vieläkin kuinka minun olisikin pitänyt olla silloin kotona auttamassa häntä kotitöissä. Itse hän kyllä menee 2 krt/kk kavereiden kanssa bilettämään enkä ole sitä häneltä kieltänyt.

Muutamasta naisesta jotka ovat vain FB-kavereitani (en ole heitä tavannut enkä luultavasti koskaan edes tapaa) revitään skitsoiluja viikottain kuinka minun pitäisi keksittyä jatkamaan elämää heidän kanssaan eikä usko millään ettei minulla ole mitään tekemistä näiden naisten kanssa. He ovat vain ja ainoastaan FB-kavereita. Olen yhdesti kommentoinut erään naisen profiilikuvaa sanalla "kaunis" ja se on avovaimon mielestä pettämistä.

Jatkuvasti kuulemma yöt ja päivät viestin naisten kanssa vaikka en sitä tee. Jos puhelimeeni tulee viestejä se on joko toinen vanhemmistani, lapseni tai joku mieskavereista. Välillä joudun pitämään puhelinta äänettömällä ettei viestiääni kuulu. Mutta silloin ei kuulu soittoäänikään ja se on osaltaan aiheuttanut ongelmia. En kuitenkaan viitsisi ärsyttää toista koska se selkeästi ärsyttää.

Olen nyt varannut ajan ammattiauttajalle koska tämä tilanne joka on kestänyt tämänlaatuisena yli puoli vuotta. Juttu alkaa vaikuttamaan minuun henkisellä tasolla ja minusta on tullut hirveän säikky, eikä vähiten siitä syystä että avovaimoni lähettää minulle jatkuvasti poikkipuoleisia viestejä, etenkin silloin kun olen poissa, joko töissä tai lapseni luona toisella paikkakunnalla. Sielläkin vain jahtaan toisia naisia päiväkahvien merkeissä vaikka todellisuudessa vietän aikaa lapseni ja kotiväkeni kanssa.

Rakstan kuitenkin avovaimoani mutta näyttää siltä että minu on kohta erottava,

26

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teidän suhteessa rakkaus on niin kaukana kuin itä on lännestä.

      Tuo nainen on myrkyttänyt sinun henkisen minäsi niin pahasti ettet kohta kykene nauttimaan edes lapsesi seurasta.
      Jos sinulla on enää yhtä ainutta toimivaa aivomolekyylia, juoksisi ja lujaa, pois tuon naisen läheisyydestä. se on sairas. Sinun kyvyt eivät riitä käsittelemään eikä parantaamaan noin pitkälle päässyttä sairautta.
      Todellakin, poistu aivan totaalisesti eroon tuosta naisesta.

      Sinun kaikista tärkein huolenpitosi ja mielenkiintosi kohde on harkiten ja huolellisesti ajatellen aikaansaatu oma LAPSESI.
      Sinun vapaa-aikasi kuuluu lapsellesi, ei tuolle naiselle!
      Toiseksi tärkein on sinun oma vointisi. Kuinka sinä voit keskittäytyä lapseesi kun sallit tuon naisen tappavan sinut henkisesti?!

      Joten: juokse ja lujaa pois pois pois!!!!

      • Anonyymi

        Pakko myöntää että on käynyt mielessä. Hänen mielestään olen valehteleva paska joka vaan pettää ja juonii hänen selkänsä takana ja nauraa hänen kustannuksellaan muiden naisten kanssa. Lisäksi olen pilannut hänen ja hänen lastensa elämän, pistänyt pilalle hänen talouden yms yms. Voi että kuinka niin ihana maailman suloisin ihminen voi muuttua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko myöntää että on käynyt mielessä. Hänen mielestään olen valehteleva paska joka vaan pettää ja juonii hänen selkänsä takana ja nauraa hänen kustannuksellaan muiden naisten kanssa. Lisäksi olen pilannut hänen ja hänen lastensa elämän, pistänyt pilalle hänen talouden yms yms. Voi että kuinka niin ihana maailman suloisin ihminen voi muuttua!

        Kannattaisi käydä perheneuvojan luona ja selvittää tilanne.
        Onko vaimollasi huono itsetunto?

        Perheneuvoja saattaisi osata neuvoa tilanteessa.

        Jostainhan tuo johtuu.

        Voisi ihan hyvin saada asian kuntoon vielä!
        Tuo edellinen vastaaja ei välttämättä ole asiantuntija tilanteessa.
        Eli tilatkaa aika perheneuvojalta.

        Vähän ihmettelen kyllä että miksi sinulla on naispuolisia FB kavereita.
        Samoin hämmentää että olet kuvaillut jotain "kauniiksi" - siis miksi? Sehän on nyt niin että jos on suhteessa, niin ei tartte muita naisia ylistää.
        Itseänikin kirpoisi tuollainen.

        Oliskohan itsessäsi jotain aihetta mustasukkaisuuteen?
        Selvittäkää tää asia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko myöntää että on käynyt mielessä. Hänen mielestään olen valehteleva paska joka vaan pettää ja juonii hänen selkänsä takana ja nauraa hänen kustannuksellaan muiden naisten kanssa. Lisäksi olen pilannut hänen ja hänen lastensa elämän, pistänyt pilalle hänen talouden yms yms. Voi että kuinka niin ihana maailman suloisin ihminen voi muuttua!

        Ok, se oli "suloinen ja ihana" muttei ole enää.
        Erojatus on käynyt mielessäsi. Se ei ole tarpeeksi! Sinun on aivan PAKKO, itsesi ja lapsesi takia, heti poistuttava tuon naisen läheisyydestä. Totaalisesti, siis aivan kokonaan.

        ennenkuin se on liian myohäistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, se oli "suloinen ja ihana" muttei ole enää.
        Erojatus on käynyt mielessäsi. Se ei ole tarpeeksi! Sinun on aivan PAKKO, itsesi ja lapsesi takia, heti poistuttava tuon naisen läheisyydestä. Totaalisesti, siis aivan kokonaan.

        ennenkuin se on liian myohäistä!

        Hei toivon että kukaan muu täällä palstalla ei kommentteja kirjoita tähän!!minä ja rouvani ei erota ikinä ja kyllä me keskitymme lapsiin aidosti täysillä kunhan saadaan meidän IRL elämä suhteeseen jossa minun ei tarvitse koko ajan pelätä että milloin rouvani haluaa taas erota! ja painotan että meidän asiat eivät kuulu muille ei palstalla eikä irl me kyllä huolehditaan lapsista ja mun rouvani ei tarvitse miettiä mitään taloudellista juttuja kun olen ennenkin ollut suhteessa jossa on useita lapsia samassa perheessä joten voin sanoa että joka päivä on ollut ruokaa tarjolla kun lapsilla on nälkä ja tietenkin koko perheellä ja joka päivä on ollut ruokaa niinkin paljon että on varaa syöttää vielä kaveritki!! minun maassani on sellainen käytäntö että vieraille tulee aina laittaa pöydän ääreen paljon ruokaa vaikka heillä ei olisi nälkä! ja olen muutenkin sellainen että jos esimerkiksi lasten kaverit ovat meillä kylässä niin sanon niille että heidän täytyy syödä säännöllisesti jotta kasvaa!! monesti ollu useita lapsia päivät pitkät meillä ja kesällä eivät edes käy kotona kuin nukkumaan joten on sanomattakin selvää että aikuiset pitää huolta lapsista vaikka ei olisi kyseessä oma!! ja tällä tarkoitan niitä lasten kavereita!! miettikää nyt että esimerkiksi mun rouvani lapsi tulee käymään aluksi meillä kun hän ei ole minua nähnyt kuin ohimennen niin heti teen kohteliiaalla kiltillä käytöksellä rouvani lapselle että hän on minulle yhtä tärkeä kuin omat lapset! rouvani tietenkin päättää hänen asioistaan mutta minä vastaan lapsen viihtyvyydestä ja turvallisuudesta ja siitä että siltä ei mitään puutu!! ja silloin kun minä olen suhteessa rouvani kanssa niin on sanomattakin selvää että hän kuuluu asua oman lapsensa kanssa vaikka yhdessä meidän kanssa tai esimerkiksi vaikka meillä olisi kaksi kotia niin siltikin rouvani ja hänen lapsensa ovat minulle samaa perhettä!!


    • Anonyymi

      Myöskin sairalloinen kontrollin tarve eli jatkuva vahtiminen on mustasukkaisuutta mutta harvoin se johtaa siihen että suurempi joukko alkaa vahtimaan voihan olla että sukulaisetkin on siinä mukana panettelemalla.

      • Anonyymi

        Eli oikeastaan avovaimosi on ollut ihan oikeilla raiteilla kun on ollut mustasukkainen?

        Ja sinä etsit täältä puolustelua omalle ihastumiselle/syrjähypylle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli oikeastaan avovaimosi on ollut ihan oikeilla raiteilla kun on ollut mustasukkainen?

        Ja sinä etsit täältä puolustelua omalle ihastumiselle/syrjähypylle?

        Olen aloittaja. Mille VITUN syrjähypylle?? Jos et keksi parempaa ole kommentoimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja. Mille VITUN syrjähypylle?? Jos et keksi parempaa ole kommentoimatta.

        Minä en ole koskaan pettänyt sinua rakas!! ja toivottavasti myös sinä et ole pettänyt minua!! tämän takia menee täällä palstalla hermostun kun en oikeesti tiedä mitä teet keneki kanssa ja sitten kun siitä kysyn ihan normaalisti niin et voi kertoa minulle niin joka kerta olen hermostunut sinulle ja sanot että Nyt haluan sinut hylätä kun olet sairaalloisen mustasukkainen minusta!! miksi et voi ymmärtää että IRL en edes hermostunut sinulle kun silloin minä tiedän että et petä minua koska minä tyydytän sinut niin paljon kuin haluat seksiä ja annan sinulle täydellisen tyydytyksen niin silloin tiedän että et ainakaan seksin takia minua petä! Ja et voi väittää että juuri länsimaalainen ajattelu on kaikessa oikeassa! koska vain pohjois maat ovat sitä mieltä että ihminen joka on aidosti rakastunut ja oikeesti vilpittömästi sydämestäni rakastunut sinuun niin Suomessa ihmiset ajattelevat että rakastunut= mieli sairas!! Mustasukkainen sinusta= välittömästi hullujen huoneelle ja uutisia ilmoittaa kaikille että mun puoliso on seonnut lopullisesti kun on mustasukkainen minusta!!! ja tietenkin Suomessa ihmiset sitten kehottaa siinä että hyvä kun ymmärsit hakee eroa! että ties miten ksuheeksi olisi muuttunut sun puoliso kun mustasukkainen ihminen on kirjojen mukaan=parantumaton sairas paska jonka kanssa ei voi olla suhteessa missään muodossa kun kyseessä on tietenkin pakkomielle hallita toisen ihmisen elämää! sen takia mua on aina ärsyttänyt ja ennenkaikkea mua pelottaa todella paljon että kun me ollaan suhteessa niin esimerkiksi jos meillä olisi joku erimielisyyksiä mustasukkaisuus asioista niin pelkään että juttelet muille ja sitten ne tietenkin sanoo sulle että joo kannattaa erota ja mielellään välittömästi!!ne ystävät eivät oikeesti silloin ole itse ollut tilanteessa jossa on oikeesti rakastunut koska oikea rakkaus tuo mukanaan myös mustasukkainen tunteet


    • Anonyymi

      Dude, dude, duuuuuuuuuude. Muijas on ilmiselvä narsisti. Parisuhdeterapeutista ei ole mitään apua tähän tilanteeseen, psykoterapiaa se nainen tarvitsee. Tiedän, seksi oli varmasti ihanaa ja sitä oli paljon mutta se ei ole ikinä sen arvoista että jäät tilanteeseen jossa joku mielipuoli systemaattisesti ja totaalisesti musertaa sut. Sitten päästäänkiin huonoihin uutisiin: helpolla et tule tilanteesta pääsemään. Voit valmiiksi varautua sairaaloiseen vaanimiseen ja paskaloka-kampanjaan jossa varmasti koko kylä kuulee mikä valehtehteleva naistenhakkaaja olet. You know, samalla kun itse pyörittävät lautasia kuin jonglöörit pitkin lääniä. Ai niin tiedoksi, narsistit rakastavat projektoida omia tekemisiään uhriinsa lähes yhtä paljon kuin omaa peilikuvaansa. Suojele itseäsi ja lastasi hyvä mies.

      • Anonyymi

        No tulihan se sieltä - ilmiselvä narsisti!
        Näitä besserwisser-itsetehtyjä nettipsykologeja ei nyt ainakaan kannata uskoa. Nykyään kun jokainen joka ei ole oman mielen mukainen tai jotenkin hankala leimataan narsistiksi.

        Mutta asiaan. Erittäin hyvä että olet varannut ajan keskusteluun. Saat ainakin näkökulmaa omaan tilanteeseesi ja eväitä selvitä sen kanssa, vaikka vaimosi ei sihen suostuisikaan.
        Koska mustasukkaisuus on ilmiselvästi sairaalloista, on vaimosi psykoterapian tarpeessa, eri asia suostuuko hän siihen. Taustalla on usein syvät traumat ja haavoittaneet kokemukset, vihaa ja paljon paljon paljon hyvin pahaa oloa.
        Joka tapauksessa, jatkuu parisuhde tai ei, tarvitset tukea ja apua. Hanki sitä ainakin itsellesi jos vaimosi ei hoitoon suostu.


      • Anonyymi

        Eli tarkoitat että hän tekee itse sitä mitä väittää mun tekevän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tarkoitat että hän tekee itse sitä mitä väittää mun tekevän?

        Lakkaa kyselemästä ja ryhdy tekoihin!
        Mitä nopeammin poistut tuon sairaan ja ilkeän naisen luota, sitä parempi!

        Ajattele hyvä mies, lastasi!
        Hänelle sinun energiasi kuuluu! Ei tuolle , sinutkin sairaaksi tekevälle, oliolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakkaa kyselemästä ja ryhdy tekoihin!
        Mitä nopeammin poistut tuon sairaan ja ilkeän naisen luota, sitä parempi!

        Ajattele hyvä mies, lastasi!
        Hänelle sinun energiasi kuuluu! Ei tuolle , sinutkin sairaaksi tekevälle, oliolle!

        Näin toimitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulihan se sieltä - ilmiselvä narsisti!
        Näitä besserwisser-itsetehtyjä nettipsykologeja ei nyt ainakaan kannata uskoa. Nykyään kun jokainen joka ei ole oman mielen mukainen tai jotenkin hankala leimataan narsistiksi.

        Mutta asiaan. Erittäin hyvä että olet varannut ajan keskusteluun. Saat ainakin näkökulmaa omaan tilanteeseesi ja eväitä selvitä sen kanssa, vaikka vaimosi ei sihen suostuisikaan.
        Koska mustasukkaisuus on ilmiselvästi sairaalloista, on vaimosi psykoterapian tarpeessa, eri asia suostuuko hän siihen. Taustalla on usein syvät traumat ja haavoittaneet kokemukset, vihaa ja paljon paljon paljon hyvin pahaa oloa.
        Joka tapauksessa, jatkuu parisuhde tai ei, tarvitset tukea ja apua. Hanki sitä ainakin itsellesi jos vaimosi ei hoitoon suostu.

        Kyllä, ILMISELVÄ narsisti. Jotkut asiat mitkä on sulle vaikeita on toisille helppoja, deal with it dum dum.


      • Anonyymi

        Lopettakaa jo kommentointi!! minun rouvani ei halua kuunnella teidän mielipiteitä!! mun rouvani oikeesti tuntee minut IRL ja tietää että en ikinä halua häntä alistaa enkä varsinkaan satuttaa! joten turhaan kirjoittaa että narsisti ei kykene vilpittömästi rakastaa!mä olen narsisti siis se on vielä erittäin kaunis ilmaisu minusta mutta kummallista että kykenen rakastaa rouvaani niin paljon että en osaa edes sanoin kuvailla!! esimerkkinä voin sanoa että koskaan en ole mielistelyt ketään en perheeni kanssa enkä ystävien kanssa!! olen aina ollut itse Se joka päättää kaikista asioista mutta kummallista että olen aina IRL sanonut hänelle että teen juuri niin kuin hän haluaa minun tekevän!! ja narsisti ei todellakaan alistu muiden Mielen mukaisesti! mutta olen jo vuosia sitten tiennyt että jos esimerkiksi hän sanoo minulle että tee vaikka rikos minun puolestani niin en hetkeäkään kyseenalaista hänen toivetta vaan toimin juuri niillä ohjeilla kun hän minulle sanoo! Ja oikeesti olen valmis mihin tahansa mitä hän haluaa!!


    • Ikävä kyllä jos ihminen on mustasukkainen luonne niin ei se tulevaisuudessa tule helpottamaan. Ikää kun tulee lisää tilanne pahenee ja saattaa mennä jossain vaiheessa ihan överiksi . Siinä vaiheessa todennäköisesti jäljet ovat jääneet sinuun , lapseesi ja muihin läheisiisi ja ystäviisi. Ikävä tilanne kannaltasi koska aidosti rakastat naistasi. Toivotaan että ratkaisette tilanteen.

      • Anonyymi

        Keskustelu parisuhdeterapian kanssa avaa uusia näkökulmia.

        Luulisin samaa että avovaimollasi on traumoja.
        Paljon mahdollista että kun asiat selvitetään ammattiauttajan kanssa, niin tilanne paranee.
        Sinne vaan juttusille.

        Vaikuttaa että rakastatte toisianne, nyt on vain solmutilanne, mikä pitää keskustella läpi.


      • Anonyymi

        Pidä sinä tunteeton sika pää kiinni!! miksi kirjoitatte tänne mitään tollasta että mustasukkainen tunne olisi väärin!!ymmärtäkää että ei saa kommentoida tähän aiheeseen jotta minun rouvani ei vaan kuvittele että minä jotenkin muutun pahemmaksi!! VAIN Suomessa ei tiedetä mitä on mustasukkainen tunne joutuu siitä että ne länsimaalaiset kirjojen kirjoittajat eivät ole itse koskaan ollut rakastunut tai esimerkiksi tuntenut oikeaa rakkautta!!minä en viihdy päivääkään suhteessa jossa minun puoliso sanoo tai antaa käytöksellään ymmärtää että hänelle on ihan sama missä liikun kenenkin kanssa ja esimerkiksi kuvitelkaa omalle kohdalle että jos esimerkiksi itse olet rakastunut naiseen ja tiedät että et koskaan pysty rakastumaa johonkin toiseen samalla tavalla kuin esimerkiksi minä olen aidosti rakastunut häneen niin miltä mahtaa tuntua olla suhteessa jossa minulle sanotaan kun esimerkiksi ehdotan vaimolle että mitä mieltä olet jos menisin vaikka ystävien kanssa käymään jossain kuluttaa aikaa!! ja sitten vaimo vastaa että joo mene vain ei ole mitään kiirettä! Tulet kotiin kun tulet! niin minulla ainakin tulee todella pahamieli että eikö minun vaimoni oikeasti ole kiinnostunut siitä mitä teen Kenen kanssa menen ja minne menen!!se ei mitenkään anna minulle sellasista positiivista käsitystä siitä että niin kuin monet suomalaiset ajattelee olen useilta suomalaiset kysyny juuri tota kysymystä niin kaikki suomalaiset ovat sanoneet että suomalaiset ajattelee että oma Aika on erittäin tärkeää ja puolisolle ei kuulu kontrollointi!!omg mä mietin että oliko vastaus joku sairas läppä ja kerroin siitä heti mun ystäville ja perheenjäsenille ja ne nauroi ja sanoi että sulle on vitdsailtu kun kysyt noin hölmö kysymykset!! ja sanottiin että tietenkin oma aika on tärkeää kaikille mutta puolison on tiedettävä missä on ja Kenen kanssa ja mitä tekee ja ketä muita ihmisiä on paikalla ja tarkka aika milloin tulee takaisin ja useasti ilmoitus missä on! Se on normaalia ja tätä mieltä ovat kaikki värilliset myös valkoiset ihmiset pohjois maissa ymmärtää tätä mutta vain Suomesta tämä on sairasta


    • Anonyymi

      Takana on jotain muuta, mikä on laukaissut tilanteen suhteissa nyt.

    • Anonyymi

      Hei

      Mistä tuo tilanne alkoi?
      Meillä alkoi siitä, kun mies valehteli menneisyydestään. En ole sen jälkeen pystynyt luottamaan.
      Paremmin menee silloin kun tunnen itseni rakastetuksi=hyväksytyksi.
      Jos todella rakastat ehdotan, että osoitat sitä myös.
      Mitä menettäisit tai mitä ilman jäisit mikäli poistuisit facesta? (Vaikka vain vähäksi aikaa ja katsoisit miten vaikuttaa suhteeseen. Jos ei mitenkään niin voi aina palata). Onko face oikeasti tärkeämpi kuin suhteenne?
      Mitä jos tuonkin ajan käyttäisit parisuhteeseesi? Ja niin käytätkin, mikäli se on sinulle tärkeä.

      Huomannut itsestäni, että mitä enemmän minua otetaan huomioon sitä parempi olla siinä suhteessa.

      Kyseenalaista myös oma käytöksesi myös. Oletko todella tehnyt kaiken voitavan (100%), jotta suhteessa on turvallista ja hyvä olla.
      Jos olet, et voi enempää.

      Parisuhdeterapiaan suosittelen menemään.

      Avokkisi saa ehkä vähän perspektiiviä tähän asiaan, uusia ajattelumalleja, työkaluja käsitellä omia tunteitaan. Vain hän voi vaikuttaa omaan käytökseensä ja sinä omaasi. Ehkä hän aloittaa käymään yksin juttelemassa.

      Itse aloitin psygologilla käymisen asian takia.
      Tämän tähden huomannut mikä laukaisee minussa epävarmuuden. Vielä on työstämistä, että saan itseni täysin hallintaan.

      Huomaan, että kun mieheni ottaa minut asioissa huomion, laittaa vaikka pelkän sydämen viestillä, tekee pieniä arjen asioita vuokseni, ei ole alvariinsa kännykällä, katso tvtä jne, vaan oikeasti on läsnä on minun helpompi olla.

      Vielä matkaa täyteen luottoon, mutta pienen pienikin valhe minun kohdallani vie luottamuksen nolliin....en tiedä miksi.
      Vaikka, että söin aamulla puuroa ja tiedän että söi leipää....siitä taas luottamus täysin nolliin.

      Zemppiä ja hae apua!!!

      • Anonyymi

        Psykologi ei tiedä yhtään mitään muuta kuin kirjoista luettua potaskaa!!! jos joku ihminen on suhteessa epävarma ja epäilee että ei ole riittävä puolisolle niin vika on silloin siinä puolisosi kun ei ole suhteessa osannut arvostaa sinua mutta esimerkiksi minä jos saisin oman rouvani irl nähdä edes viis minuuttia niin hän kyllä tuntee että hän on minulle Se kaikista arvokkain ihminen ja kaikista rakkain ihminen koko maailmassa ja hänellä ei koskaan olisi mitään epävarmuus minun tunteista! koska teen heti selväksi että mun Rouva päättää meillä Kaikki asiat ja mulla ei ole ketään niin tärkeetä ihmistä josta en voi luopua jos esimerkiksi rouvani olisi mustasukkainen jostain mun kavereista niin paljon että ei suostu edes tutustua paremmin kaveriin niin kyllä mä sen kaverin hylkään ennemin kuin pshoitan oman vaimoni Mielen! ja rouva kyllä huomaa että en ole edes kiinnostuisi yksin mennä kavereita moikaa korkeintaan roskat vien yksin kaikkiin muihin pyydän rouvani mukaan ja jos esimerkiksi rouvani ei jaksa lähteä mukaan niin en mä yksin mene!! rakkaus ja teot tuovat epävarmuus tunteet pois eikä mikään terapia!


    • Anonyymi

      Rakkaus mä ymmärsin tän viestin eikä kyseessä ole mikään sairaus ihan normaalia rakas!!!mä oikeesti haluisin että kuuntelet mun sisareni suhteesta se on erittäin mustasukkainen omasta miehestä ja sen mies on vielä enemmän mustasukkainen siitä vaimostaan ja he ovat olleet melkein 20 vuotta naimisissa!! ja edelleenkin jatkuu niiden yli mustasukkainen käytös eikä kukaan meidän perheessä tai esimerkiksi ystävä piirissä ihmettele sitä sen enempää koska värilliset ihmiset ovat oikeasti erittäin mustasukkaisuus tunnetta!!tuo mitä kirjoitit rakas on oikeesti niin pientä mustasukkaisuus tunnetta että kukaan maassani ei edes mieti että olisit mitenkään yli mustasukkainen!! toi ihan oikeasti on erittäin pientä mustasukkaisuus tunnetta!! ymmärrän kyllä että olet tottunut siihen oppiin mitä länsimaissa sanotaan mutta rakkaus älä oikeesti mieti että toi olis mitenkään väärin!! muista että olen värillinen ihminen enkä ole koskaan ymmärtänyt länsimaisen kulttuurin ajattelua.. ja rakas irl mä oikeesti haluisin että tiedät että Annan sinulle ihan kaiken mitä haluat!! voin antaa sinulle koko FB oikeudet minä en edes halua käyttää FB!! ainoastaan jos ne kuvat saat tallennettua sinne kun netissä ne säilyvät ja yksityinen kansio sinne jotta ei ole muiden näkyvissä! ja rakas kyllä sä saat aina tulla mukaan Jos esimerkiksi meen jonnekin perhe tutun luokse kylään niin tietenkin jos haluat olet erittäin tervetullut ja rakas tietenkin me keksitään sulle joku nimi että kukaan ei ikinä ymmärrä yhdistää meitä! Ja rakkaus mun puhelimen saat pitää taskussa koko ajan mutta yöllä haluan että on äänettömällä koska en halua herää johonkin puheeluu!! Mutta rakas jos Se helpottaa oloa niin saat mun puhelimen kokonaan ainoastaan puheluihin haluan vastata itse ja tietenkin sä saat kuunnella!! kaikki puhelut mitä puhun! Sen takia me emme riitelee eikä missään nimessä ole mikään syy hylätä minut

    • Anonyymi

      Rakkaus mä toivon sydämestäni että et kuuntelis näitä viestejä koska loukkaannun erittäin paljon jos et edes yritä ymmärtää että en oo mikään sairas jos olen elämässäni oppinut ajattelee toisella tavalla kuin esimerkiksi Suomessa!!! sen takia haluan että IRL suostut kuunteelee vaikka puhelimitse mun sisareni suhteesta niin siinä ymmärrät värillisten ihmisten ajattelun tästä asiasta!!!en koskaan halveksi sinua enkä ole rasisti tiedät sen! mutta tästä asiasta olen täysin erimieltä kuin suomalaiset!! pyydän anteeksi mutta sinun täytyy itse opettaa minulle IRL kuinka suomalainen suhde toimii ihan vaan sillä periaatteella että pitää vaan antaa puolison mennä mihin tahansa ja Kenen kanssa tahansa!! tietenkin minä rakas annan sinulle vapauden tehdä mitä tahansa ja mennä mutta olen kyllä sitä mieltä että jos esimerkiksi ollaa suhteessa niin kyllä se monet riidat ja mielen pahoituksen estää kun rehellisesti kertoo että nyt haluan viettää kavereiden kanssa omaa aikaa ö! Se on ihan ok kunhan vain kerrot missä ja kenen kanssa! ja rakas sä tiedät että en voi luvata sitä sata prosenttia varmasti että vaikka nyt sanon että hyväksyn kun olet jonkun kotona kahdestaan yötä vaikka kyseessä olisi illallinen elokuva iltaa kaverin kotona niin kyllä mä oikeesti sanon rehellisesti että olen sen verran kiinnostunut sinun asioista ja ennenkaikkea erittäin mustasukkainen siitä että nussit jonkun muun kanssa niin sen takia minua pelottaa jos haluat mennä jonkun kaverin kottii yöksi kun silloin minä en itse saa unta ja valvon ja mietin ja kuvittelen pahinta!!se on ainut asia mitä en ehkä pysty hyväksymään mutta yritän silti parhaani!! mutta sen takia sanoin että en voi sata prosenttia varmasti luvata kun en halua turhia lupauksia antaa sulle!! tällä hetkellä en pysty edes ajatella että olisit jokun kaverin kanssa kotona kahdestaan

    • Anonyymi

      Itse tein ratkaisun jo seurusteluvaiheessa, kun huomasin toisessa osapuolessa täysin aiheettomia mustasukkaisuudenkohtauksia. Lopetin seurustelun siihen. En ole koskaa tuota ratkaisua katunut. Olisi varmaan ollut henkisesti todella raskasta elää lopunelämää sellaisen henkilön kanssa.

      • Anonyymi

        Rakkaus et voi syyttää minua jonkun Suomi kirjan takia!! haluan että tunnet minut irl ja tiedät että en ole mikään kummitus enkä ahdistelevasti käyttäytyy sinulle ikinä!!mä rakastan sua ja en ikinä halua ketään muuta kuin sut!!! jos olen sulle yhtään tärkeä niin anna mulle mahdollisuus IRL näyttää että en ole mitenkään sairas!! olen sanonut että mennään sun ehdoilla kunhan vain et jätä minua!!!!mä teen mitä tahansa pyydät jotta uskot että olen oikeasti erittäin rakastunut sinuun!!! rehellisesti sanottuna mun tekis mieli nyt kuristaa kaikki ne jotka edes ehdottaa sulle että meidän pitäisi erota!!miksi kuuntelet muita!! minun kanssani sä oot suhteessa ja tunnet minut IRL!! olenko minä koskaan ollut sinulle epärehellinen??


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1854
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1437
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1416
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1379
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      145
      1334
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1270
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1267
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1202
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1078
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1077
    Aihe