Koeajalla irtisanoutuminen

Anonyymi

Aloitin 1.9. nykyisessä työssä, mutta koko ajan vahvistunut tunne, ettei tämä ole se oma juttu. Minulla on 6kk koeaika. Meneekö siis niin että 29.2. mennessä voin vain ilmoittaa, että lopetan työt tällä sekunnilla eikä minun enää sen jälkeen tarvitse tehdä mitään? Minulla on myös kotona työnantajan tietokone (osittainen etätyö naapurikaupugissa), onko minulla velvollisuus palauttaa tuo omalla ajalla ja kustannuksella?

Ja tiedän kyllä tästä seuraavasta karenssista, eli ei tarvitse huomauttaa. Saan kyllä uuden paikan. Tämä työ vaan ollut ihan toista kuin ensivaikutelma oli ja v-mäisiä ihmisiä täynnä..

7

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käytännössä koeaikapurussa on tehtävä aloitettu työvuoro loppuun. Ehkä pääset sillä eroon että aamulla purkuilmoitus ja viet firman vehkeet samoin tein pelipaikalle. Loppukättelyt ja todennäköisesti olet vapaa jo puoliltapäivin. Joka tapauksessa työvuorosi päätyttyä viimeistään. Osta kuitenkin kahvipullat niille vittumaisen firman ihmisille koska voihan olla että joku kysyy joskus niiltä jotain sinusta.

    • Anonyymi

      Ota tietokone ja muu työnantajan omaisuus mukaasi sinä päivänä kun aiot purkaa työsopimuksesi. Muute joudut palauttamaan ne omalla ajalla ja omalla kustannuksella.
      Jos sinulla ei ole määräaikaista sopimusta, niin voit myös irtisanoa sen ihan normaalisti 2 viikon irtisanomisajalla, jonka aikana joudut olemaan töissä, mutta sinulle jää enemmän aikaa etsiä uusi työpaikka.

    • Anonyymi

      Oletkin saanut jo hyviä vastauksia. Periaatteessa sinun tulee tehdä vuoro loppuun. Ainakaan ei tule mitään epäselvyyksiä palkan suhteen jos teet loppuun asti. Jos sinua jännittää purkuilmoituksesta seuraava ilmapiiri, voithan ilmoittaa asian vasta päivän loppupuolella. Pyri siihen, että voit samalla kertaa palauttaa kaikki työvälineet. Teet ilmeisesti jotakin toimihenkilötyötä. Todennäköisesti sinut päästettäisi kyllä menemään jo ennen vuorosi loppua, jahka olet siivonnut työpisteesi ja välittänyt tarvittavat tiedot keskeneräisistä töistäsi. Eri asia on, jos olet jossakin ravintolassa tms jossa työvuorot ja henkilöstömäärä on tarkkaan suunniteltu ja vaikuttaa olennaisesti. Sanoisin, muista oikeutesi, mutta siinä loppumetreillä kannattaa miettiä, haluaako jättää itsestään ikävän mielikuvan vai tosi veemäisen mielikuvan. Nostan sinulle hattua rehellisyydestäsi itseäsi kohtaan. Olen itse tehnyt saman ratkaisun.

    • Anonyymi

      Kiitos asiallisista vastauksista!

      Toimistotyötä siis teen. Ongelmana tässä on myös, että elämäntilanteet on muutenkin muuttuneet esim. ihmissuhteissa eikä minulla ole autoa tällä hetkellä (ja tuskin ihan hetkeen tulee) en saa bussilla vietyä kahta hyvin kookasta näyttöä, läppäriä ym. kaikkea. Sitä hain kysymyksellä, onko minun vastuullani ja kustannuksellani huolehtia kamat takaisin työpaikalle?

      T: aloittaja

      • Anonyymi

        Työnantajasi kyllä kertoo mielellään sitten koeaikapurun yhteydessä, kuka ne firman tavarat rahtaa pois kotoasi.
        Ehdotan, että irtisanoudut. Mene viemään irtisanomisilmoitus työnantajalle ja selvitä samalla sinun viimeisten kahden viikon työt ja firman tavaroiden palautusmenettely, joka tässä tapauksessa voisi helpommin ratketa niin, että et joudu niitä itse kuljettamaan, tai ainakin ehtisit irtisanomisaikana kuljettaa yhden kerrallaan bussilla.


    • Anonyymi

      Meillä laskutetaan työsuhteen päättyessä palauttamattomat työnantajan omistuksessa olevat tavarat. Avaimesta lähtien. Kukaan ei niitä työntekijän kotoa hae, vaan työntekijän tulee tuoda ne itse töihin

      • Anonyymi

        Tämähän nyt on itsestäänselvä asia, tai pitäisi olla. Maalaisjärkeä saa käyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe