Miten romantiikka näyttäytyy teillä suhteessa? Onko se lahjoja, runoja ja ravintola illallisia vai arjessa näkyviä tekoja ja huomionosoituksia?
Entä kuinka tärkeäksi koette romantiikan olemassaolon? Onko se hölmöjen hupsutusta vai tärkeä osa onnellisen parisuhteen reseptissä? Kohtaako romanttiset näkemyksenne?
Kovasti mietintöjä aiheesta kun itse tuoreen suhteen huumassa ja molemmat innokkaina panostaa yhteiseen olemiseen ja tekemiseen, ja kovasti toivoisin että saadaan ylläpidettyä tiettyä rakastavaa, hellää pohjavirettä silloinkin kun arki alkaa tasoittaa rakkaudenhuuruisia tunteita ja rutiinit tulee kuvioihin.
Onneksi meillä ajatukset ja ymmärrys romantiikasta on hyvin samanlainen, kumpikaan ei perusta perinteisestä kukat ja suklaat ja jäykistelyä yli-hinnoitellun fiinissä ravintolassa meiningistä, vaan se on enemmänkin käytännön tekoja. Väsyneiden jalkojen tai hartioiden hierontaa, ruuanlaittoa, mitä vain kotiaskareita tai kauppaostosten valmiiksi tekoa ettei toisen tarvitse tehdä mitään vaan voi pitkän työpäivän jälkeen vain asettua rentoutumaan. Sekä tietysti paljon hellyydenosoituksia ja -sanoja! Muistetaan kiittää ja arvostaa kun siihen on aihetta.
Suoria esimerkkejä meiltä voisi olla esimerkiksi kuinka mies ostaa kauppareissulla herkkuja minulle joita en ole erikseen pyytänyt, on oma-aloitteisesti huomioinut millä itseäni ajoittain hemmottelen ja yllätykseksi ostaa ja jättää minun löydettäväkseni kaappien uumenista. Minulle tässä ei ole niinkään pointtina ne herkut, vaan se miten tajuan toisen tarkkailevan ja olevan kiinnostunut asioista joista minä pidän ja tekee niistä muistiinpanoja voidakseen ilahduttaa myöhemmin. Se on osoitus ajasta ja vaivasta jonka toinen tekee koska itse haluaa!
Minä puolestani olen kehittänyt tavan jättää hauskoja, romanttisia ja seksikkäitä viestejä post-it lapuille ja liimaillut niitä eri paikkoihin; kylpyhuoneen peiliin kun lähden ensimmäisenä töihin, ujuttanut miehen lompakkoon tai vaatteiden sekaan tuomaan hymyjä ja hyvää mieltä.
Tiedän myös että miehellä on kova intohimo lumilautailla ja moottoripyöräillä, joten yritän omalta osaltani aina varmistaa että toisella on harrastuksiinsa aikaa ja mahdollisuuksia, vaikka se tarkoittaisi joskus jonkin treffi-illan siirtämistä.
-Tulikettu
Romantiikka käytännössä
Anonyymi
2
74
Vastaukset
- Anonyymi
Käytännössä se menee niin, että huomaa viedä roskapussin ulos. Tekee hyvää ruokaa. Ei marise, jos on ostanut karkkipussin itselleen, että toinen ottaa siitä kaksi namia. Huomaa itse auttaa niissä kodin raskaammissa hommissa. Ymmärtää antaa omaa tilaa, eikä aina roiku iholla.
- Anonyymi
huh! ei ihme että väki ei lisäänny jos tuo on romantiikkaa...vähintään laavurakastelua kuunvalossa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418