Vaikuttaako ajellut hiukset työnhakuun (nainen)?

Anonyymi

Olen siis 17-vuotias naispuoleinen opiskelija ja olen jo 6 kk pohtinut siilin ajamista vanhojentanssien jälkeen (ei sen suurempaa syytä, kunhan kokeilisin). Suurin este tällä hetkellä on kuitenkin pelko, että se vaikuttaa kesätyön saamiseen. Ulkonäönhän ei juuri tulisi vaikuttaa henkilön palkkaamiseen (tai palkkaamatta jättämiseen), mutta valitettavasti sillä kuitenkin on merkitystä. Olen tehnyt aikaisemmin vain tonnilaishommia, joten työhaastattelusta ei ole kokemusta. Pohdinkin siis, että missä määrin siili siis vaikuttaisi työllistymiseeni? (Olen muuten ihan "normaalin" näköinen, ainoa toinen ns. poikkeavuus on septum-lävistys, mutta siinä pidän pientä siroa rengasta ja voin tarvittaessa vaihtaa sen näkymättömään tappiin.)

TL;DR: kuinka paljon ajeltu pää vaikuttaa työnhakuun naispuolisilla henkilöillä?

6

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

riippuu paljonkin millaiseen työhön haet. Työnantajahan arvioi myös sitä miten työntekijäkanditaatin olemus ja habitus vaikuttaisi asiakaskuntaan. Tuoko työntekijän olemus lisää asiakkaita vai karkoittaako asiakkaat pois.

• Anonyymi

Olen hakemassa kaupan alalle, lähinnä hyllytyshommiin yms., kun ikä ei riitä kassalle. Olemukseni on hiljainen, mutta asiallinen ja ystävällinen. Jos käy tuuri, niin työhaastattelija on edistyksellinen eikä tuomitse hiusten perusteella...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen hakemassa kaupan alalle, lähinnä hyllytyshommiin yms., kun ikä ei riitä kassalle. Olemukseni on hiljainen, mutta asiallinen ja ystävällinen. Jos käy tuuri, niin työhaastattelija on edistyksellinen eikä tuomitse hiusten perusteella...

ei kyse ole tietenkään tuomitsemisesta, Älä niin ollenkaan ajattele. Älä rakenna itsellesi näkymättömiä esteitä ja aitoja. Enempikin kyse on siitä miten haastattelija arvioi kandidaatin olemuksen vaikuttavan työntekoon tai asiakkaiden käyttäytymiseen. Tukkasi pituudella tai lyhyydellä ei varmastikaan ole mitään negatiivista merkitystä työnsaantiisi hyllyjen täyttöhommissa. Enempikin niin että itse olet sinut itsesi kanssa. 60 ja 70 luvuiila pojilla oli pitkät olkapäillä roikkuvat tukat. Töihin hekin pääsivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei kyse ole tietenkään tuomitsemisesta, Älä niin ollenkaan ajattele. Älä rakenna itsellesi näkymättömiä esteitä ja aitoja. Enempikin kyse on siitä miten haastattelija arvioi kandidaatin olemuksen vaikuttavan työntekoon tai asiakkaiden käyttäytymiseen. Tukkasi pituudella tai lyhyydellä ei varmastikaan ole mitään negatiivista merkitystä työnsaantiisi hyllyjen täyttöhommissa. Enempikin niin että itse olet sinut itsesi kanssa. 60 ja 70 luvuiila pojilla oli pitkät olkapäillä roikkuvat tukat. Töihin hekin pääsivät.

Kiitos neuvoista ja rohkaisusta! Pidetään mielessä :)

• Anonyymi

Jokainen työntekijä edustaa työpaikkaansa. Ihminen palkkaa ihmisen ja luulen, että epämiellyttävät asiat vaikuttavat vaikka kukaan ei sitä ääneen sano. Siiliksi ajettu tukka on kiva tai sitten ei.
      Hoida siilitys siten, että se ei luo mitään negatiivistä katsojan silmään tai mieleen.

• Anonyymi

Työpaikat menevät suhteilla ja ulkonäöllä valitettavasti nykyisin. Mistähän johtui että eräässä videovuokraamo ketjussa oli aina töissä isorintaisia nuoria naisia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      22
      2038
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      85
      1880
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      71
      1815
    4. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1573
    5. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      485
      1429
    6. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1424
    7. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      48
      1217
    8. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      22
      1099
    9. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      35
      1089
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      72
      1068
    Aihe