Mauno Mattila Vastaa Trump-Kritiikkiin

Rauhan tervehdys.

Olen saanut ehkä eniten kritiikkiä siitä, että olen julkisesti tukenut Amerikan presidenttiä Donald Trumppia jo ennen kuin hänet valittiin. Annoin tietääkseni ainoana sananjulistajana profetian, että Donald Trump tulee valituksi silloin kun kukaan ei siihen uskonut että näin tulisi tapahtumaan. Tässä seison edelleen.

Tässä viikkoja ennen vaaleja antamani profeetallinen katselma Trumpista ja Clintonista:
https://www.youtube.com/watch?v=Zf3PjV1mBro

Tässä taas vaalien jälkeen puhumani puhe siitä, mitä uskoin tulevan tapahtuvan hänen kaudellaan:
https://www.youtube.com/watch?v=hQCye-BRugw

Muissakin opetuksissani olen käsitellyt Trumppia, Eurooppaa ja niiden suhdetta.

On ollut ihmeellistä nähdä, kuinka Amerikan ja Israelin välit ovat parantuneet merkittävästi Trumpin kaudella. Tähän varmasti myötävaikuttaa se, että Trumpin vävy on juutalainen.

Ehkä Amerikan merkittävin vaikutus on ollut Trumpin ajama pro-life linjaus eli abortin vastustaminen, joka alkoi välittömästi hänen tultuaan valituksi, kun hän veti pois rahaa abortteja tukevilta järjestöiltä (joita vastaavasti Suomi lupasi tutkia). Ja nyt tähän liittyen hän oli ensimmäisenä Amerikan presidenttinä pro-life marssilla syntymättömän elämän puolesta ja puhui merkittävän puheen.

"Kun näemme kuvan vauvasta kohdussa, näemme vilaisulta Jumalan luomistyön majestettisuuden. Ilmoitin kongressille että minä tulisin käyttämään veto-oikeuttani vastaan kaikkia päätöksiä jotka vähentävät elämän puolesta käytäntöjä tai rohkaisee tuhoamaan ihmiselämän. Kuten Raamattu kertoo, jokainen ihminen on ihmeellisesti tehty (Ps. 139:14).

Olemme tehneet selkeitä toimia suojellaksemme uskonnonvapautta. Niin tärkeä uskonnonvapaus on ollut hyökkäyksen kohteena kaikkialla maailmassa ja suoraan sanottuna erittäin kovasti hyökkäyksen kohteena meidän maassamme. Puolustamme elämän puolesta seisovien opiskelijoiden oikeutta vapaaseen puheseen korkeakoulu kampuksissa. Jos yliopistot haluaa liittovaltion veronmaksajjien dollareita, heidän on ylläpidettävä perustuslain ensimmäisen lisäyksen teille suomaa oikeutta puhua mielipiteenne ja jos he eivät tee niin, he maksavat todella suuren taloudellisen rangaistuksen, jota he eivät halua joutua maksamaan.

Ikävä kyllä äärivasemmisto aktiivisesti toimiii pyyhkiäkseen pois Jumalata antamat oikeudet, sulkeaksen uskoon perustuvat hyväntekeväisyysjärjestöjä, estävät uskonnollisia uskovaisia olemasta julkisuudessa ja hiljentävät amerikkalaisia, jotka uskovat elämän pyhyyteen. He tulevat kimppuuni, koska olen taistelemassa teidän puolestanne ja me taistelemme niiden puolesta joilla ei ole ääntä, ja me tulemme voittamaan koska tiedämme miten voimme voittaa.

Tiedämme, että jokainen elämä tuo rakkautta tähän maailmaan, jokainen lapsi tuo iloa perheelle, jokainen ihminen on puolustamisen arvoinen ja ennen kaikkea me tiedämme jokainen ihmissielu on taivaallinen ja jokainen ihmiselämä, syntynyt ja syntymätön, on tehty Kaikkivaltiaan Jumalan pyhäksi kuvaksi." - Donald Trump
https://www.youtube.com/watch?v=wkNHgoWs

Monet kristillisdemokraatitkaan eivät kykene puhumaan näin suoraan julkisesti Suomessa.

Suomessa useat pelkästään liberaalia valtamediaa seuraavat ovat hämmennyksissä Trumpista, joka näyttäää heidän mielestään tekevän kaiken väärin. Tosiasiassa talous on valtavassa nousussa, maa on vahvistunut ja nämä aborttien lukumääräkin on laskenut 1970-luvun tasolle. Kaikki ei näitä muutoksia vaan toivo.

Trump ei ole häpeillyt kristillistä joulua tai pääsiäistä, vaan on julkisesti puhunut niistä Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhlana ja maailman syntien sovittajana. Nämä ei ole kummoisia puheita meille uskovaisille, mutta poliittisesti ne ovat antaneet selkeän sanoman miksi meillä on nämä juhlapyhät.

Tunnistamme, että Trump on tehnyt virheitä historiassa liittyen avioeroihinsa, kielenkäyttöönsä ja hänellä on hyörinyt ympärillään äärikarismaattisia vaikuttajia. Osaa hän on katunutkin kuin Daavid, mutta valitettavasti jos Suomessakin nousisi kristitty presidentti, joka puolustaisi Israelia ja vastustaisi aborttia, hänkin saisi ympärilleen näitä puolivillaisia hengellisiä johtajia (ajattele Radio Dein, Patmoksen, TV7:n, helluntaikirkon, evlut kirkon yms. johtajia Suomessa).

"Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa." - 1. Timoteus 2:1-2

Amerikka ei valinnut pastoria tai hengellistä vaikuttajaa, vaan poliittiisen vaikuttajan. Profeetallisessa sanani loppuosa kuuluikin: "... mutta lopulta hänestä tulee pettymys". Tämä johtuukin juuri siitä, että kristityt odottaa poliittista herätystä eikä ymmärrä, että esivaltaa rukoillaan siitä syystä, että saataisiin mahdollisuus julistaa evankeliumia (1.Tim. 2:3-4). Trump ei ole herätys, vaan rukousvastaus vapauteen julistaa vielä Jeesus Kristusta. Julistammeko?

Siunauksin, MM.

68

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

>>>Annoin tietääkseni ainoana sananjulistajana profetian, että Donald Trump tulee valituksi silloin kun kukaan ei siihen uskonut että näin tulisi tapahtumaan. Tässä seison edelleen.<<<

Mauno Mattila on levittänyt Jeremiah Johsonin profetiaa, että Turmp olisi Jumalan trumpetti ja profeetta. Tätä profetiaa on arvostellut mm. Petri Paavola, joka totetaa sen olevan väärä profetia.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna

Ei ole ylivoimaisen vaikeaa arvata kahdesta ehdokkaasta, kumpi tulee valituksi, koska USA:ssa usein demokraatti ja konservatiivi presidentin valitaan vuorotellen. Jumalan sanan mukaan se ei ole tae oikeasta profetiasta, jos joku luvattu ihme toteutuu. Jos profetiassa opetetaan laittomuutta tai muuta jumalattomuutta, niin se ei ole Jumalan antama profetia, vaikka lutattu ihme toteutuisi.

"Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia. Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne. Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan." (5 Moos 13:1-4)

Mauno Mattila on jakanut myös Birger Claessonin profetiaa 12.12.1950 Ruotsin tulevaisuudesta, mikä ei voi enää toteutua. Mattila on siis väärä profeetta: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14255285/mauno-mattila-on-vaara-profeetta

Mauno Mattila jakaa myös väärää profetiaa Viktor Klimenkon pojan unesta ja kehottaa ostamaan Klimenkon kirjan, mitä ei missään nimessä pidä tehdä. Mattilan ennustusvideolla on kaksi keskenään ristiriitaista profetiaa, joista Tukholmassa annettu protia on oikea. https://keskustelu.suomi24.fi/t/16212155/mauno-mattila-jakaa-taas-vaaraa-profetiaa

• Anonyymi

Mauno Mattila on levittänyt Jeremiah Johsonin profetiaa, että Turmp olisi Jumalan trumpetti ja profeetta. Tätä profetiaa on arvostellut mm. Petri Paavola, joka toteaa sen olevan väärä profetia.

• Anonyymi

Aina on näitä satusetiin uskovia. Miten kävi esim. 30-luvun Saksassa. Ihmeellistä on USA:ssakin.
        Se "Mölyapinan" tapainen saanee jatkaa presidenttinä. Onko oikeutta olemassa, jos todisteet pantataan ja ja oikeutta härskisti häiritään. Se on pelkästään poliittinen näytelmä jossa tietty aatesuunta voittaa enemmistöllä olipa rikos mitä tahansa.

• Anonyymi
      • Toki Selännekin lienee Trumpin kannattaja. Ainakin hänen mielipiteensä edustavat kokoomuksen oikeinta laitaa, elleivät mene ylikin.

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Toki Selännekin lienee Trumpin kannattaja. Ainakin hänen mielipiteensä edustavat kokoomuksen oikeinta laitaa, elleivät mene ylikin.

Minäkin olen Trumpin puolella Clintonia vastaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Minäkin olen Trumpin puolella Clintonia vastaan.

Ne vaalit oli jo yli 3 vuotta sitten..😀

• Anonyymi

Maunon aloitukseen on tullut yllätävän varhain aamuyöstä tykkäys, vaikka kommentteja ei ole ehditty laittamaan. Mauno oletko itse laittanut tykkäyksen omaan kommenttiisi? Vastaa rehellisesti!

Olen ennenkin huomannut, että sinulla on ollut tapana laittaa ihan itse tykkäyksen omaan kommenttiisi heti julkaistuasi se, koska kirjoittelet usein keskellä yötä. Nämä tapaukset olivat niin selviä, ettet voi puolustaa iseäsi. Tuollainen toiminta on epäeettistä.

Tiedän, että sinä harrastat omalla Youtube-kanavalla härskiä sensuuria. Poistat kaikki sellaiset kommentit, joissa sinun toiminnasta otetaan esille jotain puutteita tai kommentti ei muuten sinua miellytä. Sitten keräät sinne pelkästään sinua itseäsi kehuvia kommentteja, kuin olisit joku Pohjois-Korean uusi palvontakohde.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15381963/mauno-mattila-sensuroi-videoittensa-keskustelua

• Anonyymi

Tauoton valehtelija Trump on luonnollisestikin Valheen Isän oma!

• No Rauhan Tervehdys.

On aina ilo lukea näitä sinun kirjoituksia Mauno ! Ole siunattu !!

• Anonyymi

Sinä olet hurahtanut maunolaisuuteen. Sinun ehdottomasti tehtävä parannus maunolaisuudesta.

• Anonyymi

Kyllä Trump on paras presidentti pitkään aikaan. Hän on niin kuin Koores. Ei ihme että häntä vastustetaan niin paljon jopa kristittyjen toimesta, esim tämä kirjoitus on yksi monista: https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/emeritusprofessori-markku-ojanen-miksi-christianity-today-lehti-oli-oikeassa-vaatiessaan-presidentti-trumpin-eroa/

• Anonyymi

Trump ei voi olla kuin Koores. Koores rakennutti Jerusalemin temppelin uudelleen. Sakarjan kirjan mukaan Herra rakennuttaa sen temppelin ihan itse.

Vaikka monet väittävät, että kolmas temppeli olisi ultra- ja ortodoksijuutalaisten rakennusprojekti, niin sitä se ei ole. Temppeli on Herran rakennusprojekti, johon vanhan liiton juutalaiset eivät voi tulla.

• >>Annoin tietääkseni ainoana sananjulistajana profetian, että Donald Trump tulee valituksi silloin kun kukaan ei siihen uskonut että näin tulisi tapahtumaan. Tässä seison edelleen.>>

Kyllä se oli kerrottu Simpsoneissa ja South Parkissa.

• Anonyymi

Hes.33:31 He tulevat minun luokseni joukoittain, istuvat edessäni minun kansanani ja kuuntelevat sinun sanojasi, mutta he eivät tee niitten mukaan, sillä he osittavat rakkautta suullansa, mutta heidän sydämensä kulkee väärän voiton perässä. Miik.3:5 Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: Rauha!, kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa.

• Anonyymi

Ingenjör_81 kirjoitti:/ Mauno hehkuttaa:
      "On ollut ihmeellistä nähdä, kuinka Amerikan ja Israelin välit ovat parantuneet merkittävästi Trumpin kaudella. Tähän varmasti myötävaikuttaa se, että Trumpin vävy on juutalainen."

Kyllä ihmeelistä tämä on.

Nyt Mauno, sinä iso pieni vauva:
      Mihin tämä johtaa?

Onko tämä ihmeelistä:
      Venäjä sekä Kiina että Intia että Brasilia, jolla ei ole paljoa väliä, myös
      parantavat välejään.

eli mihin tämä johtaa?
      Se että asioita tapahtuu hyviä ja pahoja, on totta, monissa on Jumala mukana ja monissa Jumala on siellä takana tekijänä.

Se että Raamatussa lukee jotain, ei merkitse että Jumala on sen takana vaan että se on ilmoitettu.

Esim koko ilmestyskirja ja Danielin, Sakarjan ja muiden näkemät näyt ovat totta ja ne tulevat tapahtumaan ei taaskaan merkitse että Jumala on niiden takana tahi niiden puolella.

Uskotko että:
      Kaikki mitä JUMALA on sanonut tulee tapahtumaan?

Jos uskot niin:
      Herra sanoin matt 24.
      NÄIN TÄYTYY tapahtua.

eli esim kolma temppeli, jota esim jenkit suosivat, niin sen täytyy tapahtua, mutta se ei ole Jumalasta, vaan toisesta suunnasta.

eli ME, tahi meidän tulisi ymmärtää mitä ja mikä on Jumalan Tahto.

Ilmestyskirjan tapahtumat, eivät ole Jumalan tahto vaan ihmisen teko,
      ja Kun Jumala sitten itse tekee mitä tekee, kuten Ilmestystkirjassa, se ei ole muua kuin tuomio ja rangaistus, koska EDES uskovat eivät tahdo tehdä parannusta!

Tässä on suuri vaara, että me katsomme, ihmiseen ja turvaamme hänen tekoihin, sillä

Joka ainoa on syönnyt hyvän-ja pahantiedon puusta ja me EMME tiedä miten mikän asia vaikuttaa.

Joten, itse en näe että se on hyvä että, liian hyvät suhteet ovat, sillä tosi asiat ovat kuten Jumalan Sana sanoo:

ISä, Kaikkivaltias, Jumala, Herran Sebaot sanoo:

Ap. t. 7:51
      Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin.
      "aina he vastustavat, Pyhää Hengeä" // AINA!

Toki olet sitä mieltä että Stefanus OLI TÄYNNÄ Pyhää Hengeä eli Jumalan HENKI!
      Joh 4:
      24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

Jeesus, Jumalan Poika todistaa heistä:
      Luuk. 11:52
      Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

Mitä tässä sanotaan:
      Jos he/ne kuka lie, näkee että joku on hukkumassa, niin he eivät itse auta, ja jos joku heittää pelastus-renkaan avuksi, he katkovat köydet!

He ESTÄVÄT, pakanoita ja omiaa, eli OIKEITA juutalaisia pelastumasta!
      KUINKA paha asia tämä on?

Nyt Apostoli Paavali Oppinsa saanut Jumalalta ei ihmisiltä todistaa:

Room. 11:28
      Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

1. Tess. 2:15
      jotka tappoivat Herran Jeesuksenkin ja profeetat ja ovat vainonneet meitä, eivätkä ole Jumalalle otollisia, vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia,

He, ei oikeat juutalaiset, on KAIKKIEN vihollisia!

ei vain uskovien vaan kaikkien.

Miten on peini suuri vauva:
      kuka on OIKEA JUUTALAINEN?
      eikö se Joka uskoo!, ei isät siinä mitään auta.

Vai todistiko Jeesus väärin ja, sinä mitä olen lukenut sitten tulkitset oikein ja Isä, Poika ja Paavali väärin?

Room. 2:29
      vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Joh. 8:39
      He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.

Nyt, miten on mitä tekoja nämä, tämän päivän, mukamas juutalaiset tekevät?
      Ilm. 2:9
      Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

Tässä on kyseessä lopunajan seurakunnasta ja maailmasta:
      "jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga. "

ketkä sitten ovat nämä jotka eivät ole oikeita juutalaisia vaan vääriä?

Joten, TULEEKO hedelmistä puu tunnistaa?

Matt. 7:16
      Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

Matt. 7:20
      Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

Se on totta että meidän on hyvä, rukoilla Aabrahamin jälkeläisten puolesta.
      Onko myös Ismale, ja Aabrahamin MUUT jälkeläiset tässä mukana vai vain "juutalaiset"!

Joten, me EMME tiedä, mikä on hyvää ja mikä pahaa, sillä me olemme syönneet pahasta puusta.

se että joku asia NÄYTTÄÄ olevan nyt hyvä, saattaa olla huomenna, pahaa.

• Anonyymi

Jes.29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suulaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä. Matt.15:8-9 Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä. Mark.7:6 Mutta hän sanoi heille: Oikein Esaias on ennustanut teistä, te ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on : Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana.....

• Anonyymi

Morjensta ja rauhaa! So far so good...mutta miten suu pannaan jatkossa.

Trump on tekemässä tulevaisuudessa Israelia koskevia sopimuksia jumalattomien kanssa. Voidaan puhua rauhansopimuksesta kun jumalattomien kanssa ollaan rauhanneuvottelut ensin läpikäyty.

Mitä Raamatun mukaan näyttäisi tapahtuvan Raamatun mukaan lähiaikoina, lähivuosina Israelille ja kuten Raamattua ymmärrän,muistan sen ilmoituksia?

Israel tullaan jakamaan? Filistealaisille?
      Jerusalem jaetaan ? Filistealaisille?
      Temppelivuori annetaan jakamattomana juutalaisille? Rakennetaan 3:s temppeli , jossa alkavat uhritoimitukset.

Jne. detaljeineen. Mikä on siis tässä kuvassa USA:n presidentin vaikutusta Raamatusta tuttujen tapahtumien tulevaan kulkuun... onko Trump edelleen presidentti kun pian koittavat USA:n presidentinvaalitulos on selvinnyt.

Trump ei saa tehtyä vuosisadan diiliä, ilman Jumalan tahtoa rikkomatta?
      Onkohan vuosisadan diilin pituus 3,5v vaikka paperiin merkintä olisikin 7v?

Kiitos YouTube videoista. Olen saanut niistä paljon kuten Raamatussa pysytty puhe vain voi tarjota.

Tämmöisiä Jumalan hyvässä pelossa pohtien , Commandohauis54cm

• Anonyymi

Trump paljasti eilen diilinsä.Osuiko mikään arvauksistasi oikeaan?

• Mauno käsittelee suhteettoman paljon Trumpia ja politiikkaa. Sillä tavalla hän yrittää ohjata huomion pois muista päivän polttavista kristillisistä kysymyksistä. Mauno tietää hyvin, että hän vaeltaa paholaisen maaperällä, mutta ei halua tehdä parannusta ja palata takaisin Paimenen luo. Tämä tarkoittaa ainoastaan sitä, että Mauno palvelee Saatanaa, vaikka yrittääkin esittää ovelasti muuta.

• Anonyymi

Miten on, Miehet ja Veljet, sekä Sisaret Herrassa Jeesuksessa joka on Voideltu.

Onko Kirjoituksissa, mainintaa tahi havaittavissa, että jenkkilandia on loppu "peleissä" mukana?

Jos on niin missä!

Venäjä sekä Kiina on selvästi esillä, sekä Israelin naapuri maat, ja joku pieni piskuinen kansa pohjanperiltä, maan ääristä, kuten itse Jeesus sanoo.

Ap. t. 1:8
      vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä
      - Jerusalemissa että koko
      - Juudeassa ja
      - Samariassa ja aina
      - maan ääriin saakka".

Jer. 31:8
      Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.

Jer. 50:41
      Katso, kansa tulee pohjoisesta; suuri kansa ja monet kuninkaat nousevat maan perimmäisiltä ääriltä.

Joten lukekaa Suomen Historiaa tahi perimä-tiedettä.

Mitä Jumalan Sana sanoo:
      Jer. 23:7

5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
      6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'.
      7 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
      8 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut'. Ja niin he saavat asua omassa maassansa."

joten, meillä saattaa olla vielä osa ja arpa, mitä tulee tapahtumaan.

Nyt kuitenkaan jenkkilandia ei ole esillä.

Joten, ne, ennustukset, mitä näinä päivänä, esim David Wilkenson, on heistä sanoneet, eivät lupaa hyvää?

Joten jos sitten kaikki se mitä siellä tehdään Israelin hyväksi, on sitten palkka täydellinen ja perinpohjainen tuho?

Niinkö Herra on muinoin ja nyt sitten palkan antava.

se että esim. nyt oleva Presidentti Trupm, tahtoo ja aikomus on hyvä ei tarkoita että se on hyvä Jumalan silmissä.

ME EMME TIEDÄ, mutta sen tiedämme, että loppupeliessä ei ole jenkkejä mukana.

Joten, miten tämä sitten menee, emme tiedä, sillä Herra on sen salannut ja pitää vielä lukossa.

Meidän ei tule olla osallisia sen kanssa mikä ei ole Jumalasta.

se mitä nyt Israel tekee ei ole Jumalan MIELEEN!

kukin katsokoon itse eteensä.

• Anonyymi

Jer. 50:41
      Katso, kansa tulee pohjoisesta; suuri kansa ja monet kuninkaat nousevat maan perimmäisiltä ääriltä.

Joten lukekaa Suomen Historiaa tahi perimä-tiedettä.

miten on Miehet ja veljet, ja Sisaret Herrassa, joka on antanut kaikille kansoille rajat ja ajat sekä "kohtalon" sekä jakanut pakanakansoille, itse kullekin omat "jumalat".

Mistä, me Suomalaiset olemme?

Mistä ovat esim, monet kuninkaat, lähtöisin?

Miten on, "venäjän" perustajan 'sisäinen olemus' :)
      eli perimä eli genome?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rurik
      ja lontoon kielellä:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Rurik

"FamilyTreeDNA-palvelun projektissa on Rurikin historiallisuutta on pyritty lähestymään nykyisten ruhtinassukujen geenilinjojen pohjalta.[2]

Tutkimus osoitti, että kaikki tunnetut Rurikin väitetyt jälkeläiset jakavat saman haploryhmän N1c1 (N-M178) ja tarkalleen ottaen sen Itämerensuomalaisen läntisen haaran N1c1a1a1a (L550) SNP Y10932, eli N1c1a1a1a2 (Y4339). Tämän perusteella on päätelty Novgorodin ja Kiovan varhaisimpien ruhtinaiden tulleen mahdollisesti nykyisen Ruotsin Roslagenista.[3]

N1c1-haploryhmää esiintyy ylivoimaisesti eniten Suomessa (61%), Lapissa (53%) ja jonkin verran myös Skandinaviassa (mm. Ruotsissa n. 7%). [4] Rurikin alaryhmää N1c1a1a1a2 ei kuitenkaan Swedish Haplogroup Database:n mukaan löydy Ruotsista [5].

Venäjän tärkeimpien ruhtinaskuntien ruhtinaat ja myöhemmin sen tsaarit johtivat sukunsa Rurikiin Vasili IV:n (k. 1612) kauteen ja Romanov-suvun valtaannousuun saakka, ja Romanovitkin olivat sukua Rurikin jälkeläisille. "

joten, on erittäin todennäköistä, että SUOMESTA, on lähtöisin monia kuninkaita ja hallitsijoita.
      alkaen, ruotsista, norjasta, tanskasta, enlannista, islanninsta, sekä amerikan intiaaneista! sekä tietysti venäjästä!

se että "kaikki" geeni-tutkijat saavat saman tuloksen on mielenkiintoista ja ihmeelistä.
      viimeinen tutkimus saattaa olla ,että jopa kiinalaiset tukijat olivat sen havainneet, ja ihmeteleet.

ja tästä päästää idän ihmeisiin.
      Jos oikein, muistan, niin Japanilainen sinto-uskonto, on lähes-identtinen, muonais.-suomalaisten "luonnon-uskotojen", jumalien kanssa!

Šintolaisuus
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Šintolaisuus
      "Šintolaisuus (jap. 神道, shintō, kirjaimellisesti ”jumalten tie”) on japanilainen uskonto, johon kuuluu käsityksiä hengistä, myyteistä ja rituaaleista. Ne pohjautuvat varhaisiin japanilaisiin kansanuskomuksiin, joiden mukaan lukuisia jumaluuksia (kami) on lähes kaikissa luonnon ilmiöissä, kuten puissa, kivissä, järvissä, joissa ja vuorissa. Šintolaisuudella ei ole perustajaa, pyhiä kirjoituksia eikä yleistä oppia. "

Suomen pää "jumala"
      Ukko
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ukko

ja kalevalassa on paljon kansan vanhaaa suullista tietoa.

Joten, saattaa olla että suomalaiset, "uskovat, eli Ukon palvelijat kävivät siellä asti "saarnamassa" ja samalle sitten toivat mukanaan, jalon metallin.-tekemisen taidon eli
      Damoskon metalli ja sen perusteella sitten Viikinkien miekan eli Ubert

Ulfberht-miekka
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ulfberht-miekka

Ulfberht-miekat Suomessa
      Suomessa on paljon miekkoja, ja jos ne ovat kuolleita, super-sankareilta ,jotka sitten kuolivat suomalaisen metsä-miehen kautta, oli sittn viikikkit, kuitnekin heikkoja, ellei sitten, monet sadat miekat olleet täältä! eli Suomesta.

Kuten tiedätte, niin kun metallia jalosteaan tulee sen mukana kuonaa, joka tulee metallista jota puhditetaan.
      Näitä on löydetty, lukuisa määrä suomesta, vai olisiko suomalainen ostanut matkoillaan jätettä ja sittn tuonnut sen tänne?!

Joten, nyt on satoja miekkoja, esim museo virastolla jota ei anneta tutkia!
      ja "todistttavasti" on näytetty, että täällä suomessa on ollut viikenkejä ja miekkoja joa 600 luvulla!

joten meidän historia on vääristelty!
      mutta, se on tietyssä mielessä yksi-lysti, mutta
      Jos Jumalalla on suunnitelma, myös tämä tulee paljaaksi kaikelle kansalle.

Geenit osoittavat monia juttuja, ja eräs niistä on:
      Me emmme ole ruottalaisia, emme venäläisiä, emme edes Eurooppalaisia (saksalasia)

Historiassa onmaininta jo 200 luvulta suomesta eli hämeestä"
      ja 600 luvulta ja sitten paljon sen jälkeen.
      eli "kirjallisia" näyttöjä.

Se että meillä on todistettavasti, yhteys, Efraimiin ja Iskarikseen, on kaikkien tiedossa.

Nyt, joa Baalelin tornista lähtien on kansat menneet minne kukin on mennyt, Efrain, Joosefin poika taas on lähtenyt, jo , osa heistä, Egyptin vapautuksen aikoina, sekä Salomonin pahuuden takia sitten .

Nyt mistä kalevala on keksinyt, suomalaisen Väinön-hatun ?
      Juutalaiset, tutkijat pitävät sitä samana kuin omaan kipaansa!

Joten, meillä saattaa olla vielä hyvä arpa edessä!
      no Tärkein on Pelastus Jeesuksessa.

• Anonyymi

Tämän palstan rakkikoira on oma tapauksensa ja Maunosta eivät kaikki pidä muutenkaan mutta totuus on kautta aikojen ollut se ettei totuuden puhujat koskaan tule olemaan ihmisten suosiossa. Jumalan suosiossa kylläkin. Mauno on toki ihminen ja erehtynytkin jossain mutta mielestäni hän on kuin huutavan ääni erämaassa. Mauno on monessa asiassa aivan oikeassa sekä kykenee raittiisti koettelemaan asiat Kiitän Jumalaa Maunon julistuksesta.

• Anonyymi

Jumalan omat tykkäävät totuudenpuheesta ja suutahtavat valheista.

• Anonyymi

Voi sinua eksynyttä. Mauno on väärä profeetta ja ammattimainen eksyttäjä. Hänen virheensä eivät ole pieniä eikä satunnaisia hairahduksia. Mauno eksyttää koko ajan ja jakaa väärää Raamatun opetusta.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on yksi Mauno Mattilan opetustoiminnan pohjanoteerauksista.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna

Totta eipä sillä kaikkien kirkkojen ja seurakuntien haukkumisella ja riitien ja kirkkaidenvalojen fri bride meisön perry exite steissön manailulla mini tai big redbox ice/eyes studiossa pitkälle kanna tai samojen papukaijana toisteltujen ydinvoima perseestä tekstien spämmäämisellä joka paikkaan puusta pitkään päästä. Ei ihmiset halua salaseuroihin liittyä vaa aikuisten oikeasti aitoihin arvoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta eipä sillä kaikkien kirkkojen ja seurakuntien haukkumisella ja riitien ja kirkkaidenvalojen fri bride meisön perry exite steissön manailulla mini tai big redbox ice/eyes studiossa pitkälle kanna tai samojen papukaijana toisteltujen ydinvoima perseestä tekstien spämmäämisellä joka paikkaan puusta pitkään päästä. Ei ihmiset halua salaseuroihin liittyä vaa aikuisten oikeasti aitoihin arvoihin.

TV7 Israel news taas tänään maanantaina klo 21 - 21.10

• Anonyymi kirjoitti:

TV7 Israel news taas tänään maanantaina klo 21 - 21.10

Kuuntelen nykyään vähemmän nettisaarnoja mutta törmäsin äskettäin selkeäsanaiseen julistajaan Juhanni Laukkoseen. Opettaa hyvin mm. eskatologiasta.

• Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

Kuuntelen nykyään vähemmän nettisaarnoja mutta törmäsin äskettäin selkeäsanaiseen julistajaan Juhanni Laukkoseen. Opettaa hyvin mm. eskatologiasta.

Juhani Laukkonen ja Leo Melleron pretribulationisti eli ennen ahdistuksen aikaa tapahtuvaan ylöstempausajankohtaan uskovia.

Jeesus palaa ahdistuksen päivien jälkeen.

Joten jos uskon tuon mitä Raamatussa lukee niin en voi olla pretribulationisti vaan realisti ja uskoa Raamatussa ilmoitettuun summittaiseen ajankohtaan n.3,5v kohdalla/sen jälkeen Jeesuksen paluuajankohdaksi.

Me tulemma joutumaan vaikeuksiin.Isompiin kuin haluaisimma uskoa.

Commandohauis54cm

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juhani Laukkonen ja Leo Melleron pretribulationisti eli ennen ahdistuksen aikaa tapahtuvaan ylöstempausajankohtaan uskovia.

Jeesus palaa ahdistuksen päivien jälkeen.

Joten jos uskon tuon mitä Raamatussa lukee niin en voi olla pretribulationisti vaan realisti ja uskoa Raamatussa ilmoitettuun summittaiseen ajankohtaan n.3,5v kohdalla/sen jälkeen Jeesuksen paluuajankohdaksi.

Me tulemma joutumaan vaikeuksiin.Isompiin kuin haluaisimma uskoa.

Commandohauis54cm

Jeesus kuitenkin hakee omansa ennen ahdistusten alkua. Tyhmät morsiusneidot joutuvat koetteelle Antikristuksen aikoihin.

Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,

Jes 66:6 Kuulkaa hälyä, joka kantautuu kaupungista, melua, joka tulee temppelistä! Kuulkaa: Herra kostaa vihollisilleen.
        7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
        9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.

Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
        3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.
        4 Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen."

• Pitäkää itsekukin tulkintanne tempauksesta onko sitä vai ei mutta valmis ajasta lähtöön pitää olla aina. Oli muuten hyvä opetus Leolla ja Pirkko Säilä rukoili Pyhässä Hengessä lopussa Suomessa kadotetun sukupolven puolesta että herätys vielä tulisi.

• Anonyymi

Nainen ei saa puhua seurakunnassa. Sellainen ei ole Herrasta.

1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

• Anonyymi

Trump haluaa Jerusalemin palestiinalaisten pääkaupungiksi. Sitä Mauno Mattila siis suosittelee, Israelin ja Jerusalemin jakamista.
      Kirouksen alaista toimintaa.
      1 Moos. 12.

• Anonyymi

Emme voi suosia sellaista, joka tukee Jerusalemin jakamista kannatttavia johtajia.

• Anonyymi

Mitä tulee, siis ahdistuksen aikaan, niin tietäkää:

Miehet ja Veljet, sekä Sisaret Herrassa, jossa meillä on pelastus ja turva.

Jeesus sanoo selvästi, että
      matt 24

Te jouduttte KAIKKIEN kansojen vihattavaksi.

8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
      9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

Nyt tässä ei ole mahdollisuutta paeta muuten kuin mitä Herra sanoo.
      ensiksi, "sielu" voi ja hyvä on paeta eli olla turvassa, Herrassa, sillä Herra on meidän apumme ja turva ha suoja.

Toiseksi, on suuri mahdollisuus, todennäköistä, että me joudumme, jopa oman esivallan eli, poliisin, armeijan että suuren osan kansanstamme, vihattaviksi.

se mistä ja mitä tämä viha on ,ei ole tarkaan tiedossa, mutta joku syy sille on että he meitä vihaavat.

Tärkein eli ensimmäinen syy on että me pidämme, Jumala suokoon että kaikki uskovat, Jumalan Todistuksen niinkuin Herra Jeesus on sen ilmoittanut sekä opettanut sekä Apostoli Paavali vielä sitä tarkentanut eli "avannut".

Joten, omat isät, äidit, sekä veljet että sisaret, vihaavat toinen toisiaan ja antavat altiiksi, poliisille, eli esivallalle ja sitten tahtovat tehdä mitä tekevät.

Nyt tässä tilanteessa on mahdollisesti, myös Suomessa:
      Oltava valmius, paeta, pois yhteisestö eli suomeksi metsään.

Jos näin on on syytä, edes minimaallisen, Partio, pojan/tytön taidot hyväksi.
      ja tahi sekä myös armeijassa opitus tiedäos ja taidot, hyvä olla tiedossa ja tämän opin eli tiedon tulee olla ja on hyvä olla, harjoitukse eli kokemuksen kautta, "opittua".

eli Suomeksi, mitä ja miten selviät. luonnossa, jos ja kun yhteis-kunta romahtaa.
      Kun ei ole kaupassa muuta kuin pölyä hylyissä ja kaduilla, pahat ja isot miehet tahtovat ruokaa.

Kaikissa, pohjois-maissa, Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, latvia, ja mitä lie,
      on jaettu jokaiseen kotiin, kirjanen, vihkonen, jossa on kriisi-ajan opetusta kuinka voi selvitä, erilaisissa kriiseissä mitä he "näkevät" tulevan.

Mutta ei Suomessa! täällä ei ole annettu kansalaisille tietoa, mitä he, viranomaiset, tietävät ja odottavat tulevaksi.

eli joka taho ei tahdo, pelotella ja antaa sitten kansan valmistautua siihen mikä varmasti tulee.

esim. jos tutkit, ja toki tutkit, monet, asiantuntijat "ennustavat" että jo viime vuonna, 2019, oli talous-romahdus.
      nyt monet ovat varmoja että, vuonna 2020 tulee koko maailmaa järkyttävä talous-romahdus ja mitä se merkitsee?

se merkitsee, että tulee olla ja etsiä syyllinen, syntipukki, kuka ja miten ja miksi, on tämän aiheuttanut.
      Jenkeissä se on ollut ja tulee olemaan, median joka valehtelee, Trumpin kannattajat, ei yksin Trump.

Suomessa saattaa, maan ahllitus, jos täämä kurja ja paha on vallassa, sitten sanoa että ne jotka eivät suvaitse sitä ja tätä on syntipukki.

no en tulevaisuus näyttää.

Joten, ME joudumme, vaivaan ja ahdistukseen. kuinka suuri ja laaja se on, niin
      Meillä vielä on pieni mahdollisuus, RUKOUKSEN kautta, mahdollisesti sada. lievennystä tästä, jopa päästä siitä kokonaan eroon, mikä on erittäin epätodennäöistä, sillä se vaatii että koko kansa, eli suurin osa, kääntyy Jumalan puoleen ja Rukoilee.

Nyt sitä ei ole nähtävissä, paitsi, kuka lie, hengen silmin että meillä on vielä, ainakin yksi hetki, kuka tietää kuinka pitkä, aikaa tehdä parannus.

Joten, ole varma että jos ei tule "suurta" parannusta, niin myös me saamme kokea sitä vihaa mitä on tulossa ja se vaikuttaa ahdista ja vaivaa.

Mutta oli niin tahi näin, me Menemme Kotiin.

Jo on selvät merkit tästä esillä, jos tahtoo, katsoa ja nähdä.

Joten, Ole kuitenkin Turvallisella mielellä,
      Herra on meidän kanssa maailman loppuun asti ja sen kälkeen saamme aina olla Taivaassa!

• Anonyymi

Mitä sitten, Miehet ja Veljet sekä Sisaret, Herra Sebaotissa, joka on meidän Jumalalle, niin
      Jumala sotiin meidän puolestamme, meidän tulee olla "hiljaa ja paikalla" ja katsoa, mitä Jumala tekee.

Nyt se että Jerusalem tulee ja on, pakanoiden vallassa on Kirjoitettu.
      Näin täytyy tapahtua sanoo Herra.

se että jos olemme osallisia tästä, ei ole hyväksi, sillä nyt siellä oleva kansa, mitä lie, niin se tekee sitä mikä on pahaa ja väärin Jumalan silmissä ja edessä.

eli syntiä.
      Me emme saa olla toisten syntien kanssa osallisia eikä meillä tule olla osaa niihin.

TOINEN asia on että me voimme ja saamme ja on velvollisuus, rukoilla KAIKKIEN puolesta, ei vain Juutalaisten ja kreikkalaisten.

vaan kaikkien, pahan tekijöiden.
      Intialainen sekä kiinalainen, on yhtä arvokas ja kallis Jumalan edessä kuin paha kiero ja petollinen juutalainen!

Heillä ei ole ENÄÄ etu-oikeutta, Jumalan edessä.

Heillä OLI, mutta se otettiin pois.

Nyt, se mitä Jumala on Abramille se on Aabraham, ja Iisakille sekä Jaakobille luvannut on totta ja Jumala tekee ja antaa sen.

Kuitenkin teidän tulee muistaa ja tietää, että, Jumala siunaa ja tekee suureksi, KAIKKI Aabrahamin pojat eli jälkeläiset.

Kuten voit havaita, niin Ismael, joka on ESIKOINEN, on hyvin paljon lisääntynyt, ja missä lie, muut Aabrahamin lapset, niin hekin ovat suuresti kasvaneet.
      olisko intia tahi kiina?

no yksi-lysti, tämä on Jumalan Sana:

1. Moos. 18:18
      Onhan Aabrahamista tuleva suuri ja väkevä kansa, ja kaikki kansakunnat maan päällä tulevat hänessä siunatuiksi.

ja heti tähän, IIsakista tulee NIMELLE eli uskoville, siunaus!
      1. Moos. 21:12
      Mutta Jumala sanoi Aabrahamille: "Älä pahastu siitä poikasi ja orjattaresi tähden. Kuule Saaraa kaikessa, mitä hän sinulle sanoo, sillä ainoastaan Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset.

Jumala on kuullut ja kuulee myös muita poikia!
      Eräs heistä, on vihamielinen kaikille muille pojille!

15 Ja Herran enkeli huusi Aabrahamille toistamiseen taivaasta
      16 ja sanoi: "Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi,
      17 minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.
      18 Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."

se että israel fanittajat, ketä lie ovat, pitävät vain ja ainostaan, IIsakia Aabrahamin jälkeläisenä ei ole totta.

Totta on että tietty alua on jaettu vain Jaakobin pojille, ja se on heille, muilla on oma alue.

1. Moos. 17:7
      Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,

9 Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
      10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
      11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.

24 Aabraham oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, kun hänen esinahkansa liha ympärileikattiin.
      25 Ja hänen poikansa Ismael oli kolmentoista vuoden vanha, kun hänen esinahkansa liha ympärileikattiin.
      26 Aabraham ja hänen poikansa Ismael ympärileikattiin sinä samana päivänä;

Nyt tämä israel fanittajat ohittavat!

SAMANA päivänä he tulivat ja olivat OSALLISIA liitosta!

Joten vaikka me tahi kuka tahansa ei ole Jumalalle Kuuliainen eikä tottele, niin
      Jumala ei ole ihminen eikä petä tahi riko liittoa!
      se mitä muut pojat sitten tekee, nyt Jaakobin lapsille, on es mitä on ennustettu!
      sillä he ovat rikkoneet liiton!

1. Moos. 21:13
      Mutta myöskin orjattaren pojasta minä teen suuren kansan,
      - - - koska hän on sinun jälkeläisesi."

1. Moos. 25
      1 Ja Aabraham otti vielä vaimon, ja hänen nimensä oli Ketura.
      2 Ja hän synnytti hänelle Simranin ja Joksanin, Medanin ja Midianin, Jisbakin ja Suuahin.
      3 Mutta Joksanille syntyi Seba ja Dedan. Dedanin jälkeläisiä olivat: assurilaiset, letusilaiset ja leummilaiset.
      4 Ja Midianin pojat olivat Eefa, Eefer, Hanok, Abida ja Eldaa. Kaikki nämä ovat Keturan jälkeläisiä.
      5 Ja Aabraham antoi kaiken omaisuutensa Iisakille.
      6 Mutta sivuvaimojensa pojille Aabraham antoi lahjoja; ja hän lähetti heidät vielä eläessänsä pois poikansa Iisakin luota itään päin, Itäiselle maalle.

Joten paljon on Aabrahamilla, Jumalan siunaamia.

Joten, samalla Lupauksella ja siunauksella on KAIKKI pojat!
      Se että Iisakista saat NIMELLESI jälkeläiset, viittaa meihin eli Uskoviin eli Jeesukseen.
      AINA te eksytte!

• Anonyymi

"6 Mutta sivuvaimojensa pojille Aabraham antoi lahjoja; ja hän lähetti heidät vielä eläessänsä pois poikansa Iisakin luota itään päin, Itäiselle maalle."

Tähän vielä lisään, Miehet ja Veljet, sekä Sisaret, Herra ,Jumalassa Kaikkivaltiaassa joka on USKOLLINEN, eikä oetä lupaustaan eikä riko liittoaan, niin

sana 'sivuvaimojensa'
        voi olla, en muista, niin näyttää osoittavat että oli myös muita vaimoja, eli sivuvaimoja, mitä lie, niin jos oikein muistan en tarkatanut. niin
        Abrahamilla, SAATTOI olla, en ole varma, sillä en tarkastanut, 4 vaimoa ja vielä paljon enemmän lapsia.

eli, jos Ojalan lasku-opilla laskee, saattaa olla että niin sanotut, juutalaiset, eli jaakobin jälkeläiset ovat vain pisara, meressä, todellisen määrän nähden.

Jos, oletus, sekä arabit että intialaiset että kiinalaiset, ekä Suomalaiset, osa meistä, on Aabrahamin jälkeläisiä, mitä 15-20 miljoonaa kieroa on tässä luvussa Jumalan edessä!

no kuten sanoin niin, maa alue on heille luvattu, KAIKKI muut siunaukset, ovat KAIKILLE, Jumalan Pojan Jeesuksen kautta meille.

Joten taas, oli Jumalan teko ja suunnitelma, koko maailman pelastamiseksi mitä tahansa, toki me olemme kaikki samalla viivalla, ensiksi juutalainen, joka hylkäsi tarjouksen ja sitten kreikkalainen joka ilolla otti pelastuksen vastaan, ja missä lie muut maailman ihmiset.

Sillä eikö ole Kirjoitettu:
        Joh. 3:
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Joten, Jumala Rakastaa KAIKKIA, joka puolella!

ja kun katsoo kenelle Herra tätä opetti, niin:
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

Nyt, kuitenkin, tämä ei ole Kirjoitettu, aikakaan suoraan, on totta, että
        Me Suomalaiset olemme erikoisen rakkaita Jumalalle!

ja jos teemme parannuksen meillä on vielä edesssä, ihana osa ja arpa!

jso emme, olemme kuten kaikki syntiset, missä lie.

Joten
        Kääntykää Jumalan Puoleen ja antakaa pelastaa itsenne, ja Jumala virvoituksen ajat tulevat vielä osaksemme!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"6 Mutta sivuvaimojensa pojille Aabraham antoi lahjoja; ja hän lähetti heidät vielä eläessänsä pois poikansa Iisakin luota itään päin, Itäiselle maalle."

Tähän vielä lisään, Miehet ja Veljet, sekä Sisaret, Herra ,Jumalassa Kaikkivaltiaassa joka on USKOLLINEN, eikä oetä lupaustaan eikä riko liittoaan, niin

sana 'sivuvaimojensa'
        voi olla, en muista, niin näyttää osoittavat että oli myös muita vaimoja, eli sivuvaimoja, mitä lie, niin jos oikein muistan en tarkatanut. niin
        Abrahamilla, SAATTOI olla, en ole varma, sillä en tarkastanut, 4 vaimoa ja vielä paljon enemmän lapsia.

eli, jos Ojalan lasku-opilla laskee, saattaa olla että niin sanotut, juutalaiset, eli jaakobin jälkeläiset ovat vain pisara, meressä, todellisen määrän nähden.

Jos, oletus, sekä arabit että intialaiset että kiinalaiset, ekä Suomalaiset, osa meistä, on Aabrahamin jälkeläisiä, mitä 15-20 miljoonaa kieroa on tässä luvussa Jumalan edessä!

no kuten sanoin niin, maa alue on heille luvattu, KAIKKI muut siunaukset, ovat KAIKILLE, Jumalan Pojan Jeesuksen kautta meille.

Joten taas, oli Jumalan teko ja suunnitelma, koko maailman pelastamiseksi mitä tahansa, toki me olemme kaikki samalla viivalla, ensiksi juutalainen, joka hylkäsi tarjouksen ja sitten kreikkalainen joka ilolla otti pelastuksen vastaan, ja missä lie muut maailman ihmiset.

Sillä eikö ole Kirjoitettu:
        Joh. 3:
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Joten, Jumala Rakastaa KAIKKIA, joka puolella!

ja kun katsoo kenelle Herra tätä opetti, niin:
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

Nyt, kuitenkin, tämä ei ole Kirjoitettu, aikakaan suoraan, on totta, että
        Me Suomalaiset olemme erikoisen rakkaita Jumalalle!

ja jos teemme parannuksen meillä on vielä edesssä, ihana osa ja arpa!

jso emme, olemme kuten kaikki syntiset, missä lie.

Joten
        Kääntykää Jumalan Puoleen ja antakaa pelastaa itsenne, ja Jumala virvoituksen ajat tulevat vielä osaksemme!

Minä ainakin olen Aabrahamin jälkeläinen ja oikeutettu Israelin maaperään !

• Anonyymi
    • Anonyymi

Juutalaiset valloitti maan asein palestinalaisilta, 1800-luvulla alueella asui väestöstä muutama prosentti juutalaisia.
      Luvattua maata ei ole muuten kuin väkivaltaa käyttäen, palestiinalaisista on tullut pakolaisia omassa maassaan.

• Trumpilla menee nyt överiksi jos suunnittelee että muodostetaan Israel ja Palestiina ja Jerusalem jaetaan kahtia pääkaupungeiksi. Ei ole Jumalan suunnitelma.

• Anonyymi

Paljon ennen arabeja alueella asui juutalaisia ja mm. filistealaisia, jotka katosivat historian hämärään.
        Juutalaiset ajettiin hajaannukseen, siis diasporaan, v. 70jKr. He asuivat lähes 1900 vuotta eri puolilla toivoen joskus pääsevänsä takaisin Jerusalemiin. Se tapahtui v. 1948, kun Israel itsenäistyi. Sitä edelsi ympäröivien arabimaiden sotavoimirn hyökkäys, jonka taistelun Israel voitti.

Arabimaista häädettiin tai lähti vapaaehtoisesti puolisen miljoonaa juutalaista, jotka jättivät taakseen lähes kaiken omaisuutensa. Heitä ei kuitenkaan sijoitettu vuosikymmeniksi pakolaisleireille, kuten palestiinalaisille kävi. Näistä juutalaisista tuli israelilaisia.

• Anonyymi

"Kristityt, jotka eivät äänestä Donald Trumpia, vastaavat teoistaan Jumalan edessä", sanoo Paula White, presidentin kuiskaaja ja personol pastor.

• Anonyymi

Petri Paavola arvostelee Truppia:

Trumpin rauhansopimuksen mukaan Jordan saisi edelleen hallita Jerusalemin temppelinvuorta. Raamattu sanoo, että Jumala antoi koko Israelin maan israelilaisille, joka tarkoittaa sitä, että myös temppelivuoren tulisi kuulua kokonaan Israelille ja israelilaisten tulisi saada itse hallita temppelivuorta. Temppelivuorikin kuuluu Jerusalemiin ja Trump sallii sen, että se pysyy Jordanin hallinnassa, joka tarkoittaa myös tässä kohdassa Jerusalemin jakamisen sallimista. Jos Trump ihan oikeasti pitäisi kiinni Jerusalemin jakamattomuudesta, niin Trumpin pitäisi myös tuoda esille, että temppelivuori kuuluu yksinomaan Israelin hallintaan, sillä se on osa Jerusalemia ja Israelin maata.

Raamattu sanoo (Jooel luku 3) kuinka Jumala tulee viimeisinä päivinä tuomitsemaan pakanakansoja Joosafatin laaksossa, koska he ovat hajottaneet Israelin pakanakansojen sekaan ja ovat jakaneet Jumalan maan. Raamatun profetia sanoo, että Israelin maa tullaan jakamaan viimeisinä päivinä, jonka tähden Jumala tuomitsee kaikki ne, jotka ovat hyväksyneet Israelin maan jakamisen.

Trumpin suunnitelma hyväksyä Palestiinan valtio Israelin maan rajojen sisäpuolelle ja Itä-Jerusalemin hyväksyminen Palestiinan pääkaupungiksi on Raamatun opetuksen mukaan antikristillistä toimintaa ja kapinaa Jumalaa vastaan, josta tulee Jumalan tuomio. Koen todella voimakkaasti, että nyt tämän Trumpin rauhansopimuksen julkistamisen jälkeen Trumpia kannattavien Herran Jeesuksen opetuslasten tulisi nähdä se, että Trump ei ole Jumalan asialla, vaan antikristillisen petoksen ja valheen asialla. Trumpin "juutalaismyönteisyys" on sokaissut monien silmät, niin että he eivät nähneet petosta tai suostuneet näkemään sitä.

Todellisuudessa Trump ei ole Israelin ystävä, koska hän suostuu ja hyväksyy Israelin maan jakamiseen, joka on suuri synti ja antikristillinen hanke Jumalan silmien edessä. Trumpin Israel ystävyys on petosta, sillä vaikka Trump on toiminut monessa asiassa Israelin hyväksi, niin rauhansopimus todistaa sen kuinka Trumpin ehdotus riistää Israelilta sen oikeuden koko siihen maahan, jonka Jumala on antanut heille. Tällainen toiminta ei ole Israel ystävyyttä Raamatun sanan totuuden perusteella.

• Hyvä kirjoitus Mauno..... niin on ihmeellistä ,kuinka Trumpilla on ns munaa luonteessa ja uskaltaa pitää esillä esim abortti asiaa ja paljon muuta.
      Mies jylisee ja saatanan maailma pelkää ja vapisee.
      Abortti asia on yksi mikä paljastaa ihmisen ja järjestelmät ketä he edustavat..toinen homous ja lesbous jne eli sitä saatanan ykköskohdetta ,missä se tekee tuhoa vielä vähän aikaa ja paljon on ihmisiä ,jotka palvelee saatanaa.

• Anonyymi

LUKEN tutkijat ovat väärässä laskiessaan Lapin puiden iäksi 7300v lustoista joita heidän mukaan syntyy yksi vuodessa. Maailma on 6000v 4 kk. Mistä se 1300v tulee. Lustoja ei synny kahta vuodessa LUKEN mukaan. Sinänsä hyvä tapa mutta tutkija ei tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LUKEN tutkijat ovat väärässä laskiessaan Lapin puiden iäksi 7300v lustoista joita heidän mukaan syntyy yksi vuodessa. Maailma on 6000v 4 kk. Mistä se 1300v tulee. Lustoja ei synny kahta vuodessa LUKEN mukaan. Sinänsä hyvä tapa mutta tutkija ei tiedä.

Tutkija puhuu jääkaudesta mutta uskovat kieltää sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutkija puhuu jääkaudesta mutta uskovat kieltää sen.

Ihmisille opetetaan valheita mitä tapahtui 100.000 vuotta sitten ihan keksittyjä juttuja ja sitten nämä muut valehtelevat kuulemiaan valheita toistellen yelevisiossa.Mustaihoinen ukko valehteli jollain kanavalla ihan joulutammikuussa.

Inhotti katsoa sitä kyseenalaistamatonta valhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lustoja ei synnyt yleensä kahta vuodessa, mutta ei ole olemassa 7300 vuotta vanhaa puutakaan. Luskolaskelmat perustuvat useiden kelottuneiden puiden lustonäytteiden ydistämiseen yhdeksi janaksi kasvuvastaavuuksien perusteella. Tämä menetelmä ei ole varma eikä aukoton. Minä uskon, että lustojanat 12000 vuoteen asti eivät ole määritelty oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lustoja ei synnyt yleensä kahta vuodessa, mutta ei ole olemassa 7300 vuotta vanhaa puutakaan. Luskolaskelmat perustuvat useiden kelottuneiden puiden lustonäytteiden ydistämiseen yhdeksi janaksi kasvuvastaavuuksien perusteella. Tämä menetelmä ei ole varma eikä aukoton. Minä uskon, että lustojanat 12000 vuoteen asti eivät ole määritelty oikein.

Eihän vuotta 120000 ekr ole

• Anonyymi

Haluan tulla uskoon en vain usko vaikka haluaisin uskoa olen rukoillut isä meidän rukouksen ja toivonut koko sydämestäni että Jumala kuulisi ja tulisi elämääni vaikka en aina toimikaan oikein

• Anonyymi

Riittää, kun sanot Herralle:

"Auta Jeesus".

se on siinä, ja sitten Herra tekee oman osansa.

Joten ole turvallisella mielellä,
        Asiasi eli sinä Olet Jumalan edessä ja asia eli pelastus on edessäsi!

• Hyvä että luet Isän meidän rukouksen., mutta rukoilepa ihan omin sanoin että Jos Jumala olet olemassa ja Jeesus Kristus sinun Poikasi on tie yhteyteesi, anna minulle uskon laja ja anna kaikki syntini anteeksi. Tahdon elää iankaikkisuuden kanssani taivasten valtakunnassa. Ilemesty minulla Jumala tavalla että ymmärrän että olet olemassa ja saan vakuuden sisimpääni että olen uskossa. Kiitos että kuulit rukouksen ja vastaat minulle. Voit rukoilla tähän tapaan!

• Anonyymi

Uskominen tulee siitä, että lukee Raamattua, uskoo lukemansa todeksi ja alkaa noudattaa Jumalan antamia käskyjä. Muuten ei voi tulla uskoon.

Room 10:17 Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

• Anonyymi

Juutalaiset eivät ole oikeita juutalaisia koska heillä ei ole Jeesusta ja heitä kristityt heitä ylistää ylitse muiden. He häpäisevät uudella temppelillä Jeesuksen sovitustyön. He ovat antiseministejä Jumalan silmissä.
      Trumpista on tullut uusi Babylonin pappi. Kehotetaan: Osta kolikko kuvalla varustettu Temppeli kolikko. Kuningas Koores oli Vanhan Testamentin Babylonian kuningas.
      Jeesus mursi muurit jotta yhtä olisitte. Yksi kansa ja yksi paimen yksi usko ja yksi Jumala.
      Muuten ei voi ymmärtää ellei nouse sydän tietoisuuden asteelle, se on Jumalan lahja, silloin kääntää toisenkin posken ja katkaiseen vihanpidon anteeksiannolla.

"Kuulkaa sitä profeettaa, joka ei kuule poistetaan kansasta": Mooses. Rukoilkaa että he kääntyy Jeesuksen puoleen.

• Anonyymi

En ota tässä kantaa Trumpiin. Mauno Mattilan aloituksessa hämmennystä aiheutti viittaus "puolivillaisiin" hengellisiin johtajiin. Ilmeisesti hänellä oli syynsä näin heistä todeta?

Kuitenkin minua ilahduttaa, että meillä Suomessa onn aktiivisia julistajia, jotka selvästi ovat syventyneet työhönsä ilmeisen ahkerasti. En ole henkilöpalvoja, mutta näkyvät työmiehet (tekevät joskus virheitäkin) on syytä huomioida ja ajatella heitä esim. Jumalan lahjana Suomen uskoville. Mauno Mattilan lisäksi esim. Petri Paavolan näen henkilönä, joka perehtyy opettamiinsa asioihin huolella ja myös nöyrästi myöntää havaitsemansa virheellisset näkemyksensä. On todella sääli, jos opettajat, joilla on meille paljon annettavaa, hyökkäävät toistensa opetusta vastaan. Virheet tietysti on syytä oikoa.

Tällaisia mielipiteitä vielä heikolta veljeltänne Jeesuksessa Kristuksessa.

• Anonyymi

>>Petri Paavolan näen henkilönä, joka perehtyy opettamiinsa asioihin huolella ja myös nöyrästi myöntää havaitsemansa virheellisset näkemyksensä. <<

Paavola ei juurikaan myönnä virheitään. Hän on valmis puolustamaan niitä vaikka tappiin asti. Häntä on kyllä ojennettu mm. käsittämättömässä Paavolan väitteessä, että Jerusalemin temppli oli vuoren etelärinteellä eikä sen päällä. Paavolan teoriat ovat todistettu monta kertaa vääräksi, mutta mies ei myönnä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Petri Paavolan näen henkilönä, joka perehtyy opettamiinsa asioihin huolella ja myös nöyrästi myöntää havaitsemansa virheellisset näkemyksensä. <<

Paavola ei juurikaan myönnä virheitään. Hän on valmis puolustamaan niitä vaikka tappiin asti. Häntä on kyllä ojennettu mm. käsittämättömässä Paavolan väitteessä, että Jerusalemin temppli oli vuoren etelärinteellä eikä sen päällä. Paavolan teoriat ovat todistettu monta kertaa vääräksi, mutta mies ei myönnä.

Paavola tekee parannuksen, jos on aihetta. Eikä kukaan ole todistanut häntä vääräksi, vaan kaikki toistelevat vain muiden opettajien opetuksia muka-varmana-tietona, tai sitten toistellaan toisten tekemiä muka-oikeita-tutkimustuloksia eri asioista, ottamatta asioista itse selvää. Toisin kuin Paavola.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavola tekee parannuksen, jos on aihetta. Eikä kukaan ole todistanut häntä vääräksi, vaan kaikki toistelevat vain muiden opettajien opetuksia muka-varmana-tietona, tai sitten toistellaan toisten tekemiä muka-oikeita-tutkimustuloksia eri asioista, ottamatta asioista itse selvää. Toisin kuin Paavola.

Paavola on ollut paikan päällä Jerusalemissa tutkimassa temppelin sijaintia.Siitä on video youtubessa.

Trump sanoo että Jerusalem pysyy juutalaisilla jakamatyomana pääkaupunkina mutta itä- Jerusalem tulee diilissä filistealaisille pääkaupungiksi.
        Tämä on Jerusalemin jakaminen vaikka sanoilla Trump kikkaili.

Commandohauis54cm

• Anonyymi

Ei Trump resonoi Jeesuksen sisäisen tuntemuksen kanssa, eikä juutalaiset sen paremmin temppelihankkeillaan. Jeesusko olisi heidän kanssaan samalla aaltopituudella?
      Jeesuksen ulkoistaminen ei puhdista sydäntä, sydän tarvitsee toisen aalto pituuden. Se tuo murheen, kun näkee ahneuden ja epäoikeudenmukaisuuden jota maailmaa hallitsee. Epäoikeudenmukaisuutta vihaamalla, viha saa vain lisää kasvu energiaa ja tilanne vain pahenee.
      Näin suuri mielenmuutos tarvitaa todelliseen rauhaan.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeisto tekee paljon hyvää, mutta se tekee paljon myös väärin ja yksi sellainen on juutalaisten vainoaminen ja se on se asia, josta sille tulee kirjoukset ja tuomiot, Lisää tässä. https://keskustelu.suomi24.fi/t/16224383/saksan-tilasto-juutalaisvastaista-viharikoksista

Raamattu opettaa, että se, joka tuo lähi-itään "rauhan" ja jakaa Israelin maan ja Jerusalemin, on antikristus. Kaikki ne, jotka sellaista rauhaa tai tahoa kannattavat, ovat siis antikristillisiä. Tällainen "rauha", jota nyt hierotaan, on antikristillisten voimien aikaansaamaa valerauhaa, joka ei ole Jumalasta, eikä tule kestämään.

Älkää eksykö. Jeesus on ainut, joka tuo todellisen ja lopullisen rauhan. Myös lähi-itään. Se tapahtuu vasta, kun Jumalan omaisuuskansa ottaa hänet vastaan Vapahtajanaan. Sitä ennen tapahtuu kristikunnan luopumus totuudesta, joka on jo pitkällä, ja antikristus ilmestyy näyttämölle muka-rauhantuojana.

Se jolla korvat on, kuulkoon. Ja lukekoon raamattunsa itse ja paremmin, ja ostakoon Jeesukselta silmävoidetta, ja hyljätköön valheopettajien väitteet.

• Anonyymi

Sakarja: 14:4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.Tässä on maallisen Jerusalemin kohtalo. Typerää pakanain taistelua tomusta.

• Anonyymi

Miten Öljymäen siirtyminen vaikuttaa kohtalollisesti Jerusalemiiin Jeesuksen palatessa? Eihän Jerusalem siinä tuhoudu vaan itäportti korkeintaan murtuu ihanan mäen siirtyessä paikaltaan.Jerusalemissa on 1000v. tulevaisuutta vielä edessäpäin ja sitä tuhatta vuotta voisi kuvailla kuin tomusokerilka koristelluksi Jerusalemiksi.

Commandohauis54cm

• Anonyymi

Luin ketjun ,sekopäisyys siinä rehotti!

• Anonyymi

Job.14:18 Mutta vuorikin vyöryy ja hajoaa, ja kallio siirtyy sialtansa.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      107
      8893
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      93
      6800
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      65
      6550
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5441
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      4863
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      55
      3541
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3375
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      51
      3132
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2932
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2916
    Aihe