https://www.iltalehti.fi/raha-nyt/a/490452db-946a-4edb-b106-adc4ada52b96
"Jos vaikeuksien voittamisesta palkittaisiin prenikoilla, Jenna Mäkelä olisi ansainnut monta suurristiä urhoollisuudesta."
Tuo nainen on varmaan ajanut kaikki läheisensäkin rahavaikeuksiin, muut on maksaneet sen velkoja ja joutuneet kärsimään mutta eihän niitä mainita kun sivulauseessa. Sankari-akalle on junailtu suojatyöpaikka ja junaillaan yliopistotutkintoa, tehdään ylistäviä juttuja jne, vaikka ne todelliset sankarit on niitä jotka tuon velkoja on joutuneet hoitelemaan.
Kieltämättä vähän ärsyttää että tässä yhteiskunnassa vaikka olisi millainen tollop..u se on aina sankari ja jalustalle nostamisen arvoinen. Ihme kun tuossa ei haukuttu sankari-akan ex-miehiä, että kun ovat hyljänneet sankarittaren kun tämä tehnyt vain salaa puolisoltaan velkaa parisataatuhatta. v..u mitä sikoja!
Urhoollisuusmitali hölmöilystä
34
<50
Vastaukset 34
No onhan se jo aikamoista saavutusta, että on tajunnut ottaa omasta elämästään vihdoin vastuu...
Ainut mikä mua tuossa jutussa nakertaa, on toi pelikoneiden poistamiseen kaupoista tähtäävä toiminta....
Minusta kaikenlainen yhteiskunnallinen paapominen kansalaisia kohtaan pitäis lopettaa.... Koko suojelemiskulttuuri on sikäli huono, että moni täällä kuvittelee, että yhteiskunta on meitä kansalaisia varten vaan, että mitään ei tarvitse itse siihen suuntaan tehdä, eikä varsinkaan ottaa vastuuta omasta elämisestä....vaan herran tai valtion/kunnan haltuun kaikki....
Ehkä palkinnon nimi olisi voinut olla... Parempi myöhään, kun ei milloinkaan-mitalli.Miksi pitää leipoa ollenkaan sankaria semmoisesta joka aiheuttanut lähipiirilleen valtavat määrät tuskaa ja hätää hölmöilyillään? Pitäisi kirjoittaa niin kuin asia on, pöljä akka jka tuhonnut läheistensä elämää ihan riittävästi, toivottavasti osaa jatkossa elää ihmisiksi.
Jaa, no minusta ihan hyvä että pöljiä suojellaan itseltään, se on vähän niinkuin yhteiskunnan tehtävä. Ihan samoin kuin kaikkinainen muukin suojelu, täällä liian paljon luotetaan ihmisten harkintakykyyn, annetaan kaikenmaailman jännämiesten kulkea vapaana kylvämässä tuhoa ympärilleen jne.Harmaaritari kirjoitti:
Miksi pitää leipoa ollenkaan sankaria semmoisesta joka aiheuttanut lähipiirilleen valtavat määrät tuskaa ja hätää hölmöilyillään? Pitäisi kirjoittaa niin kuin asia on, pöljä akka jka tuhonnut läheistensä elämää ihan riittävästi, toivottavasti osaa jatkossa elää ihmisiksi.
Jaa, no minusta ihan hyvä että pöljiä suojellaan itseltään, se on vähän niinkuin yhteiskunnan tehtävä. Ihan samoin kuin kaikkinainen muukin suojelu, täällä liian paljon luotetaan ihmisten harkintakykyyn, annetaan kaikenmaailman jännämiesten kulkea vapaana kylvämässä tuhoa ympärilleen jne.No että se kannustaisi muitakin pitämään juuri huoli omasta elämästään, eikä heittää kaikkea yhteiskunnan ja muitten ihmisten vastuulle juurikin...
No minusta hyvä esimerkki on auton liikennevakuutus....se on pakollinen vakuutus, eikä sillä korvatakaan omia hölmöilyjä itselle, vaan nimenomaan ne omat hölmöilyt muille...
Verot vois ollakin hyvä maksaa vakuutusyhtiöille, jotka sitten hoitais niillä vahingot jota verovelvolllinen on tehnyt muille ja jos itselle on tehnyt jotain vahinkoa, niin sen perusteella miten on maksanut veroa... Jos ei ole tarpeeks maksanut, niin eikun potku persiille ja onnea.... :oD Urhoollisuusmitalli viskattais takaraivoon siitä hyvästä, kun on maksanut "liikennevakuutusveron" sentään... Jos ei, niin orjaksi sitten vakuutusyhtiöille, kunnes tilit on selvät....
Rupeiskohan muuttumaan vastuullisemmaks maailma.... :oDDisse kirjoitti:
No että se kannustaisi muitakin pitämään juuri huoli omasta elämästään, eikä heittää kaikkea yhteiskunnan ja muitten ihmisten vastuulle juurikin...
No minusta hyvä esimerkki on auton liikennevakuutus....se on pakollinen vakuutus, eikä sillä korvatakaan omia hölmöilyjä itselle, vaan nimenomaan ne omat hölmöilyt muille...
Verot vois ollakin hyvä maksaa vakuutusyhtiöille, jotka sitten hoitais niillä vahingot jota verovelvolllinen on tehnyt muille ja jos itselle on tehnyt jotain vahinkoa, niin sen perusteella miten on maksanut veroa... Jos ei ole tarpeeks maksanut, niin eikun potku persiille ja onnea.... :oD Urhoollisuusmitalli viskattais takaraivoon siitä hyvästä, kun on maksanut "liikennevakuutusveron" sentään... Jos ei, niin orjaksi sitten vakuutusyhtiöille, kunnes tilit on selvät....
Rupeiskohan muuttumaan vastuullisemmaks maailma.... :oDMillä tavalla se muita kannustaa kun juurikin nuo p..at ihmiset nostetaan sankareiksi? eikö se ennemminkin kannusta itseäkin alkaa perseilemään kun sillä saa sankarin viitan? dokaat ja vedät huumeita muutaman vuoden, riheut kännissä ja pahoinpitelet ihmisiä niin susta leivotaan kokemusasiantuntija hirmuliksalla puhumaan p..kaa, että ei kannata koskea huimausaineisiin vaikka ne juuri sulle itselle järjesti lokoisan elämän.
Joo, sinä haluat rangaista kunniallisia ihmisiä nostamalla vaan niiden kulutaakkaa yksityistämällä noita palveluja. Siinä käy niin kuin sähköyhtiöiden kanssa sitten, kartellissa maksut vaan nousee eivätä laske.
Tuon kaltaiset p..at sä tietysti haluaisit pitää vapaana kylvämässä tuhoa ympäristöönsä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006384229.html?ref=rssHarmaaritari kirjoitti:
Millä tavalla se muita kannustaa kun juurikin nuo p..at ihmiset nostetaan sankareiksi? eikö se ennemminkin kannusta itseäkin alkaa perseilemään kun sillä saa sankarin viitan? dokaat ja vedät huumeita muutaman vuoden, riheut kännissä ja pahoinpitelet ihmisiä niin susta leivotaan kokemusasiantuntija hirmuliksalla puhumaan p..kaa, että ei kannata koskea huimausaineisiin vaikka ne juuri sulle itselle järjesti lokoisan elämän.
Joo, sinä haluat rangaista kunniallisia ihmisiä nostamalla vaan niiden kulutaakkaa yksityistämällä noita palveluja. Siinä käy niin kuin sähköyhtiöiden kanssa sitten, kartellissa maksut vaan nousee eivätä laske.
Tuon kaltaiset p..at sä tietysti haluaisit pitää vapaana kylvämässä tuhoa ympäristöönsä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006384229.html?ref=rssSiten, että jos lopettaa sen hölmöilyn ja alkaa kantaa vastuutaan taas... Sehän on kaikille osapuolille hyvä ratkaisu... Vai sinustako on kannattavampaa vaan hommata vankiloita, minne sullotaan 2 miljoonaa suomalaista loppuelämäkseen ja muut maksaa sen lystin?
Ei tuolla naisellakaan viissiin kovin lokoista ole ollut, jos on ollut 16 euroa päivään rahaa ja kolme muksua? Jotenkin omituinen käsitys sinullakin lokoisuudesta....
Laitoin vaan esimerkin.... Itsehän sinä olet juuri paapomassa noita vastuuttomia ihmisiä, että yhteiskunta oikein kädestäpitäen taluttaisi, kun ei oma järki toimi....toinen puoli on talutettavissa ja toinen puoli vankilassa... Onpa pikkuisen omituinen maailmankuva sullakin.... Voin sanoa, että ei toimis....Disse kirjoitti:
Siten, että jos lopettaa sen hölmöilyn ja alkaa kantaa vastuutaan taas... Sehän on kaikille osapuolille hyvä ratkaisu... Vai sinustako on kannattavampaa vaan hommata vankiloita, minne sullotaan 2 miljoonaa suomalaista loppuelämäkseen ja muut maksaa sen lystin?
Ei tuolla naisellakaan viissiin kovin lokoista ole ollut, jos on ollut 16 euroa päivään rahaa ja kolme muksua? Jotenkin omituinen käsitys sinullakin lokoisuudesta....
Laitoin vaan esimerkin.... Itsehän sinä olet juuri paapomassa noita vastuuttomia ihmisiä, että yhteiskunta oikein kädestäpitäen taluttaisi, kun ei oma järki toimi....toinen puoli on talutettavissa ja toinen puoli vankilassa... Onpa pikkuisen omituinen maailmankuva sullakin.... Voin sanoa, että ei toimis....Näyttihän tuolla melkoisen lokoisaa olevan, se niiden lasten avulla on saanut niin hyvät suojaosuudet ettei ole tarvinnut kärsiä vilua ja nälkää. Design-rillit, merkkifarkut ja varaa meikkeihin, ei tuo oikeasti ole hölmöilystään kärsinyt, muut ovat, sen vanhemmat, lapset ja ex- ja nyk. miehet, nainen on vaan porskuttanut.
Minusta olisi kannattavaa laittaa ne pahimmat monttuun, tuon hiv-ukon olisi voinut jättää lääkkeittä jne. niin olisi maa paljon turvallisempi kunnon ihmisille.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Millä tavalla se muita kannustaa kun juurikin nuo p..at ihmiset nostetaan sankareiksi? eikö se ennemminkin kannusta itseäkin alkaa perseilemään kun sillä saa sankarin viitan? dokaat ja vedät huumeita muutaman vuoden, riheut kännissä ja pahoinpitelet ihmisiä niin susta leivotaan kokemusasiantuntija hirmuliksalla puhumaan p..kaa, että ei kannata koskea huimausaineisiin vaikka ne juuri sulle itselle järjesti lokoisan elämän.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006384229.html?ref=rssEli se jos joku vaikka nostaa itsensä pohjalta ei ole mitenkään arvostettava asia vai? Kumpiko on parempi puhumaan vaikka niistä huumeista, se joka on itse sen paskan kokenut vaiko se joka ei?
Anonyymi kirjoitti:
Eli se jos joku vaikka nostaa itsensä pohjalta ei ole mitenkään arvostettava asia vai? Kumpiko on parempi puhumaan vaikka niistä huumeista, se joka on itse sen paskan kokenut vaiko se joka ei?
On se toki hyvä asia mutta ei sen perusteella mitään sankarinviittaa tarvitse sovittaa.
Usen varmaankin olisi se joka ei ole kun on muutenkin tolkun ihminen. Joku sekopää tuollaisessa suojavirassa on vähän väärin kun kelpaisi se semmoinen lokoisa "kokemusasiantuntijan" paikka muillekin, semmoisille jotka ei ole perseilleet.Harmaaritari kirjoitti:
Näyttihän tuolla melkoisen lokoisaa olevan, se niiden lasten avulla on saanut niin hyvät suojaosuudet ettei ole tarvinnut kärsiä vilua ja nälkää. Design-rillit, merkkifarkut ja varaa meikkeihin, ei tuo oikeasti ole hölmöilystään kärsinyt, muut ovat, sen vanhemmat, lapset ja ex- ja nyk. miehet, nainen on vaan porskuttanut.
Minusta olisi kannattavaa laittaa ne pahimmat monttuun, tuon hiv-ukon olisi voinut jättää lääkkeittä jne. niin olisi maa paljon turvallisempi kunnon ihmisille.Heh heh... Kyllä sä oot hassu äijä.....
Mutta kiva sun kanssa on vääntää välillä.... Sentään sä et hyökkää mun kimppuun, vaan keskityt asiaan. :o)- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Heh heh... Kyllä sä oot hassu äijä.....
Mutta kiva sun kanssa on vääntää välillä.... Sentään sä et hyökkää mun kimppuun, vaan keskityt asiaan. :o)Eikö sinua järkytä kun toi "hassu" äijä toivoo muille pahaa?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinua järkytä kun toi "hassu" äijä toivoo muille pahaa?
No täällä sais järkyttyä paljon pahemmistakin....
Harmista kiukuttaa vaan jotkut ihmiset, eikä osaa ehkä sitä kiukkua kanavoida sellasin sanoin, että se tulisi lukijalle oikein.... Ei hänkään kuitenkaan pysty oikeasti jakamaan kovia tuomioita, vaikka olisi sitä mieltä...No en mä puolusta... mutta en mä näe syytä hyökätä kimppuunkaan... Jotenkin mä vaan näen jäärän, joka koittaa edes perustella näkökulmaansa, vaikka kyllähän sen välillä huomaa, ettei enää löydy välttämättä argumentteja....mut sitten ei alakaan se jumalaton hyökkäily ja mustamaalaaminen.... vaikka vaan syvä hiljaisuus ja kohta ilmestyy uusi aloitus maestrolta... :oD Minusta siinä on jotain huvittavaakin. Ei voi mitään....mulla on vähän outo huumori.... Mutta minusta Harmis on aika hassu äijä vaan... :oD
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No en mä puolusta... mutta en mä näe syytä hyökätä kimppuunkaan... Jotenkin mä vaan näen jäärän, joka koittaa edes perustella näkökulmaansa, vaikka kyllähän sen välillä huomaa, ettei enää löydy välttämättä argumentteja....mut sitten ei alakaan se jumalaton hyökkäily ja mustamaalaaminen.... vaikka vaan syvä hiljaisuus ja kohta ilmestyy uusi aloitus maestrolta... :oD Minusta siinä on jotain huvittavaakin. Ei voi mitään....mulla on vähän outo huumori.... Mutta minusta Harmis on aika hassu äijä vaan... :oD
Vai oikein maestrolta.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinua järkytä kun toi "hassu" äijä toivoo muille pahaa?
Miten niin pahaa? En kenellekään pahaa toivo, mutta se että jos sillä että elämässään perseilee nostetaan muita paremmaksi ja tarjotaan lokoisa virka hyvällä palkalla samaan aikaan kun semmoinen joka ei ole perseillyt, yrittänyt asiansa hoitaa ei saa mitään niin ei se ole reilua.
perseilijät perseilee ja saa palkinnon, muut ihmiset jotka ei perseile joutuu sinne monttuun sun metodeilla, aika monta joutunutkin. Perseilijä-jännämies vapautuu vankilasta ja surmaa naapurin pyörätuolitädin. täti maksaa hinnan perseilystä ja persejännämies taas kohta uuden mahdollisuuden, yhteiskunta järkkää taas asunnon ja kokemuasiantuntijan paikan hyvällä palkalla, noi sitten kohta taas persejännämies tappaa jonkun viattoman, sehän se on se sun malli. Minusta kun se perseilijä olisi hoidettu monttuun olisi se kaikille parempi.
Anonyymi kirjoitti:
Vai oikein maestrolta.
Heh.... No siis oikeasti pidän Harmista maestrona.... Oikeasti hän osaa tämän palstadynamiikan hyvin, vaikka onkin provoavilla aloituksillaan ja kärkkäillä mielipiteillään monen palstailussa kuin tikku kantapäässä, mutta eihän päiväkään ole tarpeeksi päivä, jos ei ole ikinä yötä...
Minusta hän on näistä "vanhan koulukunnan2 edustajista parhaimmistoa... Sergei on toinen. :o)Harmaaritari kirjoitti:
Miten niin pahaa? En kenellekään pahaa toivo, mutta se että jos sillä että elämässään perseilee nostetaan muita paremmaksi ja tarjotaan lokoisa virka hyvällä palkalla samaan aikaan kun semmoinen joka ei ole perseillyt, yrittänyt asiansa hoitaa ei saa mitään niin ei se ole reilua.
Veikkaan, että tarkoitettiin nyt tätä sun kirjoittamaa lausetta....
"Minusta olisi kannattavaa laittaa ne pahimmat monttuun, tuon hiv-ukon olisi voinut jättää lääkkeittä jne. niin olisi maa paljon turvallisempi kunnon ihmisille."Disse kirjoitti:
Veikkaan, että tarkoitettiin nyt tätä sun kirjoittamaa lausetta....
"Minusta olisi kannattavaa laittaa ne pahimmat monttuun, tuon hiv-ukon olisi voinut jättää lääkkeittä jne. niin olisi maa paljon turvallisempi kunnon ihmisille."No niinpä, tuo hiv-ukko tulee hiviään levittämään maailman tappiin ja ties mitä muuta pahaa siinä samalla. miksi h..ssä sitä pitäisi hyysätä ja hoitaa kun sekään ei muiden terveydestä välitä pätkääkään.
Harmaaritari kirjoitti:
No niinpä, tuo hiv-ukko tulee hiviään levittämään maailman tappiin ja ties mitä muuta pahaa siinä samalla. miksi h..ssä sitä pitäisi hyysätä ja hoitaa kun sekään ei muiden terveydestä välitä pätkääkään.
Niin, no helkatin vaikeaa se on selvittää mitä kukakin aikoo... Jos miettii vaikka sitä Kuopion puukottajaa, niin ei silläkään ollut mitään rikollistaustaa, mutta päässä napsahti... Samoin on ollut monen kohdalla... Jotkut syyttää omasta elämänkurjuudesta vain muita....ja toimivat radikaalisti... Se, että kuka pistetään monttuun ja milloin, onkin aikamoinen eettinen ongelma... Onko se yksi tappo, tai yksi aidsin levityskerta, vai 15? Entäs jos se tulee täyteen ekalla kertaa?
Minusta se ennalta edistävä työ olisi tärkeämpää.... Ja siihen pystyy vaan, jos asioista puhutaan suoraan ja selkeästi, eikä aleta etukäteen jo syyttämään. Ensin opetetaan ottamaan vastuuta ja vasta sitten aletaan rankaisemaan, jos sitä ei ole tehnyt... Monesti nämä tyypit mitkä rikoksia tekee, ovat just sellaisia, jotka eivät osaa ottaa vastuuta itsestään, kun ei ole kukaan opettanut ja vaatinut sitä..
Absoluuttisen sekaisin olevia sarjakuristajan tyyppisiä on vähän.... ne kannattaisi jo pitää lukkojen takana koko ikänsä... ne ei olis valtiolle niin kuluerä...Disse kirjoitti:
Niin, no helkatin vaikeaa se on selvittää mitä kukakin aikoo... Jos miettii vaikka sitä Kuopion puukottajaa, niin ei silläkään ollut mitään rikollistaustaa, mutta päässä napsahti... Samoin on ollut monen kohdalla... Jotkut syyttää omasta elämänkurjuudesta vain muita....ja toimivat radikaalisti... Se, että kuka pistetään monttuun ja milloin, onkin aikamoinen eettinen ongelma... Onko se yksi tappo, tai yksi aidsin levityskerta, vai 15? Entäs jos se tulee täyteen ekalla kertaa?
Minusta se ennalta edistävä työ olisi tärkeämpää.... Ja siihen pystyy vaan, jos asioista puhutaan suoraan ja selkeästi, eikä aleta etukäteen jo syyttämään. Ensin opetetaan ottamaan vastuuta ja vasta sitten aletaan rankaisemaan, jos sitä ei ole tehnyt... Monesti nämä tyypit mitkä rikoksia tekee, ovat just sellaisia, jotka eivät osaa ottaa vastuuta itsestään, kun ei ole kukaan opettanut ja vaatinut sitä..
Absoluuttisen sekaisin olevia sarjakuristajan tyyppisiä on vähän.... ne kannattaisi jo pitää lukkojen takana koko ikänsä... ne ei olis valtiolle niin kuluerä...Ei siinä ole mitään ongelmaa, määrätään vain selkeät rajat että se on tuosta kohtaa poikki, enää ei vaaranna sivullisia. Niin kuin nyt tuo aidsin leivttäjäkin, viimeistään edellisellä kerralla jo nähtiin mikä on tapa eikä siinä ole valistukset auttaneet eivätkä auta. Siinä kohtaa olisi pitänyt ottaa wuppiksen suosima pallit nips vähintään tai sitten piikille, olisi paljon surua ja murhetta muilta pois, Sama juttu kuopion miekkamiehen kanssa, Montakos se tappoi? jos yli yhden niin siinä on jo ihan tarpeeksi syytä potkaista monttuun ja multaa päälle. Tuolla sun valistustekniikalla jolla nyt valitettavasti toimitaan tulee sekin tyyppi ihan varmasti surmaamaan vielä muita, takaan sen. Siinä joku viaton pääsee hengestään taas ja sitten taas hyysätään p..kaa vaikkei se sitä ansaitsisi.
Harmaaritari kirjoitti:
Ei siinä ole mitään ongelmaa, määrätään vain selkeät rajat että se on tuosta kohtaa poikki, enää ei vaaranna sivullisia. Niin kuin nyt tuo aidsin leivttäjäkin, viimeistään edellisellä kerralla jo nähtiin mikä on tapa eikä siinä ole valistukset auttaneet eivätkä auta. Siinä kohtaa olisi pitänyt ottaa wuppiksen suosima pallit nips vähintään tai sitten piikille, olisi paljon surua ja murhetta muilta pois, Sama juttu kuopion miekkamiehen kanssa, Montakos se tappoi? jos yli yhden niin siinä on jo ihan tarpeeksi syytä potkaista monttuun ja multaa päälle. Tuolla sun valistustekniikalla jolla nyt valitettavasti toimitaan tulee sekin tyyppi ihan varmasti surmaamaan vielä muita, takaan sen. Siinä joku viaton pääsee hengestään taas ja sitten taas hyysätään p..kaa vaikkei se sitä ansaitsisi.
No selkeät rajat on hyvä juttu...oon kannattanut aina sellaisia. Ja sanktiot sen mukaan...
No tuosta aids-tyypistä mä en oikeastaan osaa sanoa mitään, mutta se Kuopion miekkamies... Minusta mä nään liikaa tulevia miekkamiehiä täällä jo nyt... Ydinperheitä ei enää ole, sekä koko yhteiskunta on muuttunut toisennäköiseksi...
Moni nuori mies ei ole saanut oikeanlaista starttia maailmaan ja jossain vaiheessa napsahtaa... Mä en ala yksityiskohtaisesti kertomaan, mitä ja missä mä olen nähnyt, mutta tuollaisia miekkamiestyyppejä on kasvamassa meillä ikäväkyllä lisää.... Ja siihen kannattais jotenkin puuttua... En sitten tiedä, että pitäskö tuolla lynkkaamismetodilla sinne kuoppaan ensin viskasta vaikka äiti tai isä, kun on saanut pilattua aikuisen jo lapsena, vai isovanhemmat, jotka ovat aiheuttaneet vastuuttomat vanhemmat, jotka eivät vastuuta lapsiaan?
Niin, ei tässä minusta millään syyttelyllä päästä mihinkään tuloksiin, vaan sillä suoralla puheella ja asioiden ottamisena pöydälle....
Se ujo arka poika ei ole mikään outo ihminen ja hiippari, vaan se on mahdollinen syrjäytyjä ja tuleva miekkamies.... Sitä pitäis auttaa jaloilleen jo ennen, kun kokee itse, ettei ole mitään ulospääsytietä...Disse kirjoitti:
No selkeät rajat on hyvä juttu...oon kannattanut aina sellaisia. Ja sanktiot sen mukaan...
No tuosta aids-tyypistä mä en oikeastaan osaa sanoa mitään, mutta se Kuopion miekkamies... Minusta mä nään liikaa tulevia miekkamiehiä täällä jo nyt... Ydinperheitä ei enää ole, sekä koko yhteiskunta on muuttunut toisennäköiseksi...
Moni nuori mies ei ole saanut oikeanlaista starttia maailmaan ja jossain vaiheessa napsahtaa... Mä en ala yksityiskohtaisesti kertomaan, mitä ja missä mä olen nähnyt, mutta tuollaisia miekkamiestyyppejä on kasvamassa meillä ikäväkyllä lisää.... Ja siihen kannattais jotenkin puuttua... En sitten tiedä, että pitäskö tuolla lynkkaamismetodilla sinne kuoppaan ensin viskasta vaikka äiti tai isä, kun on saanut pilattua aikuisen jo lapsena, vai isovanhemmat, jotka ovat aiheuttaneet vastuuttomat vanhemmat, jotka eivät vastuuta lapsiaan?
Niin, ei tässä minusta millään syyttelyllä päästä mihinkään tuloksiin, vaan sillä suoralla puheella ja asioiden ottamisena pöydälle....
Se ujo arka poika ei ole mikään outo ihminen ja hiippari, vaan se on mahdollinen syrjäytyjä ja tuleva miekkamies.... Sitä pitäis auttaa jaloilleen jo ennen, kun kokee itse, ettei ole mitään ulospääsytietä...No niinpä onkin, eikös se 50-luvun malli ollut siis sittenkin hyvä :) ja niin kuin aina olet kehunut tätä miekkamiehiä kasvattavaa yhteiskuntaa :D
Kyllä niitä hyysäreitä ja puuttujia on ihan riittävästi jo, huostaanotto on hirmuinen busines nykyään. Ja nyt sä taas olet laittamassa monttuun viattomia, niitä miekkamiehiä kun tulee hyvistäkin perheistä. Voisikohan sitä mitenkään ajatella että jos rangaistuksia kovennettaisiin se laittaisi miekkamiehenkin ajattelemaan että kun tappaa jonkun siitä ei pääsekään lepokotiin hyysättäväksi vaan saattaa itseltäkin henki mennä? minusta voisi. Ei ne irakit ja afgaanitkaan siellä lähtömaassaan lapsia raiskailleet, ei uskaltaneet mutta kun pääsivät tänne estot hävisivät, miksiköhän?Harmaaritari kirjoitti:
No niinpä onkin, eikös se 50-luvun malli ollut siis sittenkin hyvä :) ja niin kuin aina olet kehunut tätä miekkamiehiä kasvattavaa yhteiskuntaa :D
Kyllä niitä hyysäreitä ja puuttujia on ihan riittävästi jo, huostaanotto on hirmuinen busines nykyään. Ja nyt sä taas olet laittamassa monttuun viattomia, niitä miekkamiehiä kun tulee hyvistäkin perheistä. Voisikohan sitä mitenkään ajatella että jos rangaistuksia kovennettaisiin se laittaisi miekkamiehenkin ajattelemaan että kun tappaa jonkun siitä ei pääsekään lepokotiin hyysättäväksi vaan saattaa itseltäkin henki mennä? minusta voisi. Ei ne irakit ja afgaanitkaan siellä lähtömaassaan lapsia raiskailleet, ei uskaltaneet mutta kun pääsivät tänne estot hävisivät, miksiköhän?No parempi ois mennä suoraan kivikauteen....mäkin kopsauttaisin vaan sua nuijalla ohtaan, eikä tarttis selittää mitään. :oD
No onhan se bisnes.... ja siksipä se voi ollakin, ettei siitä puhuta... Siis mä en oo syyttämässä tässä ketään, mä vaan tuossa mainitsin juuri siitä, että se ei ole se keino... syy ja syylliset on erijuttuja...
Jos tuohon ulkomailt elintason perässä muuttaviin lähdetään, niin minustakin siellä pitäisi olla selkeämmät raamit ja selkeämmät ohjeet antaa, että miten täällä toimitaan...ja pysyä niissä. Kyllä minustakin Suomessa tehdään virheitä siinä, että tänne tulevat luulevat jo jotain uskomatonta paratiisia tästä tullessaan... Varmaan sitä tietoa voisi levittää kolmansiinkin maihin.... Mutta nyt valtaosin keskustelu käydään vaan ääripäitten kesken ja vouhottamalla... En mä ainakaan siihen jaksa lähteä....hedelmätöntä...- Anonyymi
No katso kun ritari on dissen hyvä kamu ja toisekseen dissen pehmeä luonne ei anna lupaa tulistua.
Disse kirjoitti:
No parempi ois mennä suoraan kivikauteen....mäkin kopsauttaisin vaan sua nuijalla ohtaan, eikä tarttis selittää mitään. :oD
No onhan se bisnes.... ja siksipä se voi ollakin, ettei siitä puhuta... Siis mä en oo syyttämässä tässä ketään, mä vaan tuossa mainitsin juuri siitä, että se ei ole se keino... syy ja syylliset on erijuttuja...
Jos tuohon ulkomailt elintason perässä muuttaviin lähdetään, niin minustakin siellä pitäisi olla selkeämmät raamit ja selkeämmät ohjeet antaa, että miten täällä toimitaan...ja pysyä niissä. Kyllä minustakin Suomessa tehdään virheitä siinä, että tänne tulevat luulevat jo jotain uskomatonta paratiisia tästä tullessaan... Varmaan sitä tietoa voisi levittää kolmansiinkin maihin.... Mutta nyt valtaosin keskustelu käydään vaan ääripäitten kesken ja vouhottamalla... En mä ainakaan siihen jaksa lähteä....hedelmätöntä...Mitkä raamit? kun ydinviesti on juuurikin että täällä ei ole raamin raamia, pääsee kuin koira veräjästä tekee mitä vaan. Vieläkö sitä erikseen pitäisi käydä siellä toitottamassa kun kyllä se tieto jo porukoissa on kulkenut/kulkee muutenkin, pojat keskenään haastaa että tekee mitä vaan ei joudu vankilaan ja jos joutuukin se on vain vuosi-pari hyvässä hoidossa. Sitten jos siellä käytäisiin tiedottamassa että raiskaajat teloitetaan täällä siitä voisi olla hyötyä mutta pitäisi sitten myös toimia sen mukaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Mitkä raamit? kun ydinviesti on juuurikin että täällä ei ole raamin raamia, pääsee kuin koira veräjästä tekee mitä vaan. Vieläkö sitä erikseen pitäisi käydä siellä toitottamassa kun kyllä se tieto jo porukoissa on kulkenut/kulkee muutenkin, pojat keskenään haastaa että tekee mitä vaan ei joudu vankilaan ja jos joutuukin se on vain vuosi-pari hyvässä hoidossa. Sitten jos siellä käytäisiin tiedottamassa että raiskaajat teloitetaan täällä siitä voisi olla hyötyä mutta pitäisi sitten myös toimia sen mukaan.
No mutta jos miettii, niin kuka niitä raameja ei ole tehnyt? Vai onko niitä kukaan tehnyt? Ja milloin?
Noi maahanmuuttopoliittiset raamit ja ties mitkä tulee tietenkin helkutisti perässä, koska ei joku valtio voi muuttaa lakejaan ja säädöksiä tuosta vaan... Ja ne ois oltava kaikille samat... Mutta kyllä minä uskon, että ne asiat muuttuu...
Kuuntelin yövuorossa kerran radiosta vanhoja 80-90 luvun pätkiä...siellä oli siitä 90 luvun lamasta ja siitä, miten niitä papereita ja muita pyöritettiin silloin...ihmiset oli tosi kusessa silloin... Ja mä taas uskon, että siitä otettiin oppia.... en ole kuullut samanlaista enää...
Samoin kun miettii niitä Karpon ensimmäisiä jaksoja....silloin vaikka liikenteessäkin oli enemmän naulapäitä ja sekoilijoita kun taas nytten....ajat muuttuu ja kaikki paranee, mutta hitaasti...eikä kertanapsasulla.... Positiivisuutta kehiin vanha koliseva kamuni. :oD
- Anonyymi
Mitä saat tällaisista aloituksista? Nostaako se jotenkin itsetuntoasi? Teet jatkuvasti aloituksia jonkun toisen epäonnesta tai huonoista valinnoista. Joskus olet jopa toivonut jotain pahaa toisen kohdalle. Miksi? Huono itsetunto?
- Anonyymi
Sitten "kovaan ääneen" paheksut miten muut elää huonosti ja itse ole (muka) niin fiksu (vaikket olekaan).
Se nyt vain taitaa olla lehdistön suuntaus että tällaisia ns tuhkimotarinoita julkaistaan. Eiköhän tuo nainen itse kuitenkin tiedä mitä on tullut tehtyä joten turha enää alkaa potkia jos toinen on maassa.
Kieltämättä olisi joskus mukava lukea joku tavallinen tarina jossa joku vain arkisesti kertoisi miten on päässyt esim oikeusaputoimistoon velkaneuvojaksi. Eihän siinä tietysti samaa hehkua ole jos on opiskellut kaupallista alaa, ollut pankissa josta konttorin sulkemisen vuoksi siirtyi velkaneuvojaksi.
Perheessä kumppani ja yksi lapsi. Harrastaa sauvakävelyä ja vesijuoksua. Vaikeaa siitä on vääntää suitsukkeita ja mirhamia.Näytti ihan onnessaan tuossa tilittävän tarinaansa, tuskin katuu mitään muuta kuin sitä että joutuu maksamaan velkojaan takaisin.
- Anonyymi
Minulle jo 200 euron velka olisi kauhea stressi. Siksi olen aina elänyt säästeliäästi koska nuorena ei ollut rahaa, en saanut vanhemmilta ja 15 vuotiaana jo muutin pois kotoa ja heti sen jälkeen aloin säästämään ettei musta tulis köyhä. 10 vuodessa säästin 25000 euroa ja nyt 36 vuotiaana on 170 000 euroa tilillä. Elän silti kuin olisin köyhä. Noin 1200 euroa menee vuokraan ja kuluihin kuukaudessa enkä oikeastaan tunne että tarvii tuhlata rahaa. Ei sitä yksinäisenä ätminä rahaa kulu kuin ne pakolliset menot.
- Anonyymi
Huolimatta, että tämä on enimmältään hupi- ja ajanvietepalsta, niin lienee hivenen poikkeuksellisesti syytä laittaa tarkempaa matskua ko.keissistä, koska asialla useampikin toinen puoli
https://areena.yle.fi/1-4219284#autoplay=true
ettei jää yksinomaan "hassu" setä -näkökulman varaan.
ps. Disselle peukkuja sinnikkyydestä :)
ps2 ketjun jatko näyttääkin olevan pitkälti muuta kuin ap.keissiNo niin, vielä sitten petostelua ja rötöstelyä myös taustalla, olisihan sekin pitänyt toki jo arvata. Näitä sitten jalustalle nostetaan. Vähän aikaa alusta katsoin, ei näyttänyt kovinkaan katuvaiselta. Ehti siinä kuitenkin kertoa että velkaa oli 300te ja nyt 200te ulosotossa, mitä ilmeisimmin rikos siis kannattaa kun tuskinpa sitä sataa tonnia pelivoitoilla on maksettu.
ps:ään: No dissehän nyt aina jauhattaa tuota samaa levyä anteeksiannosta ja ymmärryksestä, ei halua tajuta että se ei vaan toimi useimmiten. ei juuri koskaan.
ps2.een: Juu, se lähti vähän rönsyilemään ihan tuon dissen elämänkatsomuksen vuoksi.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
No niin, vielä sitten petostelua ja rötöstelyä myös taustalla, olisihan sekin pitänyt toki jo arvata. Näitä sitten jalustalle nostetaan. Vähän aikaa alusta katsoin, ei näyttänyt kovinkaan katuvaiselta. Ehti siinä kuitenkin kertoa että velkaa oli 300te ja nyt 200te ulosotossa, mitä ilmeisimmin rikos siis kannattaa kun tuskinpa sitä sataa tonnia pelivoitoilla on maksettu.
ps:ään: No dissehän nyt aina jauhattaa tuota samaa levyä anteeksiannosta ja ymmärryksestä, ei halua tajuta että se ei vaan toimi useimmiten. ei juuri koskaan.
ps2.een: Juu, se lähti vähän rönsyilemään ihan tuon dissen elämänkatsomuksen vuoksi.Tuo vaatii aikaa min 50 min, keskittymisen, ja , jne... ju nou
muuten ylipäätään ajamiesi agendojen tukijatkin alkavat potea uskottavuuspulaa seurakuntasi sisäpiirissä, älä ota riskiä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.922919Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt462406Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.431176- 371017
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,153869Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi9744Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä227742Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?587102 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk48648- 46603