Entäs me hoikat?

Anonyymi

Miksi kaupat eivät voi myydä myös pienille ihmisille vaatteita? Monista vaateliikkeitä on mahdotonta löytää istuvia vaatteita, jos käyttää kokoa xs tai xxs. Joissain putiikeissa koot alkavat aina siitä s:stä. C'moon!

Varsinkin paitoja on mahdotonta löytää. Vyötärönympärykseni on 56 cm, joten ihonmyötäisiksi tarkoitetut vaatekappaleetkin näyttävät päälläni aivan valtavilta liehukkeilta. Sama on myös rintaliiveissä. Joudun käyttämään hirveän määrän rahaa ostaessani liivejä erikoisliikkeissä, sillä monissa paikoissa se pienin rinnanympärys ei ole 60 vaan 75! Ei minulla ole niin paljon rahaa.

Missä on pienikokoisten ihmisten tasa-arvo? Kaupat ovat kuitenkin täynnä niitä XXL vaatteita, ikäänkuin olisi hyväksyttyä olla vakavasti ylipainoinen. Tälläinenhän kannustaa kuluttamaan enemmän ja samalla tuhoamaan ilmaston.

7

294

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tulee halvemmaksi tehdä vaatteita vain "normaaleille". Netistä tietysti löytyy Zalando.

• Anonyymi

Kehopositiivisyydestä entinen missi nosti äläkän kun sitä erehtyi joku ukko arvostelemaan. Siinä vaan näkee mitä vuodet tekee ns.kauneudelle samoin kävi anne pohtamolle kuin lolalle. Tämän kirjoituksen pääasiallinen idea on että vaikka painatte 200 kiloa niin kunhan kannatte kilonne itse niin kuin kuuluu niin oma on asianne ihan kuten ukoillakin.

• Xs välillä liian tiukka mulle, vaikka oonkin pienikokoinen ja lyhyt (150 cm) ja varsinkin xxs. Joskus ei saa edes päältä pois. Joskus lantion koholta jopa s-koko (esim. puseroissa, collaritakeissa). Riippuu niin valmistajasta/merkistä ja valmistusmaasta minkä kokoisia vaatteet on. En tykkää, että vaate ihan liimaantuu pitkin pintaa, mutta en tykkää myöskään, että lepattaa kuin teltta. Parempi kuitenkin kevyesti väljä kuin ihan ihonmyötäinen.

Hameissa ja housuissa taas vyötärö on useasti liian leveä (monesti jopa koossa xs eli 34), kun on kapea vyötärö, mutta kun taas lantio on mulla leveämpi, niin kapeissa malleissa taas saattaa enemmän tai vähemmän kinnata lantiolta ja joskus ei ees mee päälle. Housuissa lahkeet on monesti liian pitkiä ja joutuu lyhennyttää tai itse lyhentää (jos ei ole vaikea lyhentää itse). Samoin hihat on monesti aika pitkät, mutta mua ei haittaa, jos joutuu vähän käärimääm. Takeissa joskus käyn lyhennyttää hihat.

• Kenkien koko mulla on talvikengissä yleensä 35 ja muina vuodenaikoina 34.

• Ja sekin ongelma on, että jos pienentää vyötäröltä sopivaks (varsinkin jos vaikka esim. hame vähän suoremman mallinen), niin sit ei mee kunnolla lentiolta ylös. Kietasumalli hameista mulle paras ja olis myös kellohamekin tai puolikello (itse en kuitenkaan tykkää kauheasti kellohameista,varsinkaan täyskello, kun saa mut näyttämään liian tyttömäiseltä, kun olen sitä jo kokoni ja nuoren ulkonäköni puolesta).

• Anonyymi
    • Anonyymi

Nykyään muoti ja desing alalle on tullut uusi esko lifestyle vaate ja desing tuoteiden edelläkävijä. Esko lifestyleltä löytyy vaatteita kaikenkokoisille. Vaatteet ja tuotteet ovat erittäin laadukkaita. 100% Suomalaista suunnittelua.
      Kannattakaa ja suosikaa kotimaista.

https://eskolifestyle.company.site/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1053
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      21
      990
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      833
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      49
      801
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      45
      712
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      595
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      60
      583
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe