Miksi kaupat eivät voi myydä myös pienille ihmisille vaatteita? Monista vaateliikkeitä on mahdotonta löytää istuvia vaatteita, jos käyttää kokoa xs tai xxs. Joissain putiikeissa koot alkavat aina siitä s:stä. C'moon!
Varsinkin paitoja on mahdotonta löytää. Vyötärönympärykseni on 56 cm, joten ihonmyötäisiksi tarkoitetut vaatekappaleetkin näyttävät päälläni aivan valtavilta liehukkeilta. Sama on myös rintaliiveissä. Joudun käyttämään hirveän määrän rahaa ostaessani liivejä erikoisliikkeissä, sillä monissa paikoissa se pienin rinnanympärys ei ole 60 vaan 75! Ei minulla ole niin paljon rahaa.
Missä on pienikokoisten ihmisten tasa-arvo? Kaupat ovat kuitenkin täynnä niitä XXL vaatteita, ikäänkuin olisi hyväksyttyä olla vakavasti ylipainoinen. Tälläinenhän kannustaa kuluttamaan enemmän ja samalla tuhoamaan ilmaston.
Entäs me hoikat?
7
137
Vastaukset
- Anonyymi
Tulee halvemmaksi tehdä vaatteita vain "normaaleille". Netistä tietysti löytyy Zalando.
- Anonyymi
Kehopositiivisyydestä entinen missi nosti äläkän kun sitä erehtyi joku ukko arvostelemaan. Siinä vaan näkee mitä vuodet tekee ns.kauneudelle samoin kävi anne pohtamolle kuin lolalle. Tämän kirjoituksen pääasiallinen idea on että vaikka painatte 200 kiloa niin kunhan kannatte kilonne itse niin kuin kuuluu niin oma on asianne ihan kuten ukoillakin.
Xs välillä liian tiukka mulle, vaikka oonkin pienikokoinen ja lyhyt (150 cm) ja varsinkin xxs. Joskus ei saa edes päältä pois. Joskus lantion koholta jopa s-koko (esim. puseroissa, collaritakeissa). Riippuu niin valmistajasta/merkistä ja valmistusmaasta minkä kokoisia vaatteet on. En tykkää, että vaate ihan liimaantuu pitkin pintaa, mutta en tykkää myöskään, että lepattaa kuin teltta. Parempi kuitenkin kevyesti väljä kuin ihan ihonmyötäinen.
Hameissa ja housuissa taas vyötärö on useasti liian leveä (monesti jopa koossa xs eli 34), kun on kapea vyötärö, mutta kun taas lantio on mulla leveämpi, niin kapeissa malleissa taas saattaa enemmän tai vähemmän kinnata lantiolta ja joskus ei ees mee päälle. Housuissa lahkeet on monesti liian pitkiä ja joutuu lyhennyttää tai itse lyhentää (jos ei ole vaikea lyhentää itse). Samoin hihat on monesti aika pitkät, mutta mua ei haittaa, jos joutuu vähän käärimääm. Takeissa joskus käyn lyhennyttää hihat.Kenkien koko mulla on talvikengissä yleensä 35 ja muina vuodenaikoina 34.
Ja sekin ongelma on, että jos pienentää vyötäröltä sopivaks (varsinkin jos vaikka esim. hame vähän suoremman mallinen), niin sit ei mee kunnolla lentiolta ylös. Kietasumalli hameista mulle paras ja olis myös kellohamekin tai puolikello (itse en kuitenkaan tykkää kauheasti kellohameista,varsinkaan täyskello, kun saa mut näyttämään liian tyttömäiseltä, kun olen sitä jo kokoni ja nuoren ulkonäköni puolesta).
- Anonyymi
Läysin itselleni hinta laatu suhteeltaan parhaimmat vaatteet tuolta https://eskolifestyle.company.site/
Löytyi jopa XS koossa. - Anonyymi
Nykyään muoti ja desing alalle on tullut uusi esko lifestyle vaate ja desing tuoteiden edelläkävijä. Esko lifestyleltä löytyy vaatteita kaikenkokoisille. Vaatteet ja tuotteet ovat erittäin laadukkaita. 100% Suomalaista suunnittelua.
Kannattakaa ja suosikaa kotimaista.
https://eskolifestyle.company.site/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1335612
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2444088- 91725
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak154968Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii135917Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj64913- 90903
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei109782- 40766
Mitä ihmettä on
tapahtunut Maisan elämässä? Koko naama aivan eri näkönen, hampputukka liehuu ja kiloja reippaasti lisää. Poskien pönäkk65742