Entäs me hoikat?

Anonyymi

Miksi kaupat eivät voi myydä myös pienille ihmisille vaatteita? Monista vaateliikkeitä on mahdotonta löytää istuvia vaatteita, jos käyttää kokoa xs tai xxs. Joissain putiikeissa koot alkavat aina siitä s:stä. C'moon!

Varsinkin paitoja on mahdotonta löytää. Vyötärönympärykseni on 56 cm, joten ihonmyötäisiksi tarkoitetut vaatekappaleetkin näyttävät päälläni aivan valtavilta liehukkeilta. Sama on myös rintaliiveissä. Joudun käyttämään hirveän määrän rahaa ostaessani liivejä erikoisliikkeissä, sillä monissa paikoissa se pienin rinnanympärys ei ole 60 vaan 75! Ei minulla ole niin paljon rahaa.

Missä on pienikokoisten ihmisten tasa-arvo? Kaupat ovat kuitenkin täynnä niitä XXL vaatteita, ikäänkuin olisi hyväksyttyä olla vakavasti ylipainoinen. Tälläinenhän kannustaa kuluttamaan enemmän ja samalla tuhoamaan ilmaston.

7

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tulee halvemmaksi tehdä vaatteita vain "normaaleille". Netistä tietysti löytyy Zalando.

• Anonyymi

Kehopositiivisyydestä entinen missi nosti äläkän kun sitä erehtyi joku ukko arvostelemaan. Siinä vaan näkee mitä vuodet tekee ns.kauneudelle samoin kävi anne pohtamolle kuin lolalle. Tämän kirjoituksen pääasiallinen idea on että vaikka painatte 200 kiloa niin kunhan kannatte kilonne itse niin kuin kuuluu niin oma on asianne ihan kuten ukoillakin.

• Xs välillä liian tiukka mulle, vaikka oonkin pienikokoinen ja lyhyt (150 cm) ja varsinkin xxs. Joskus ei saa edes päältä pois. Joskus lantion koholta jopa s-koko (esim. puseroissa, collaritakeissa). Riippuu niin valmistajasta/merkistä ja valmistusmaasta minkä kokoisia vaatteet on. En tykkää, että vaate ihan liimaantuu pitkin pintaa, mutta en tykkää myöskään, että lepattaa kuin teltta. Parempi kuitenkin kevyesti väljä kuin ihan ihonmyötäinen.

Hameissa ja housuissa taas vyötärö on useasti liian leveä (monesti jopa koossa xs eli 34), kun on kapea vyötärö, mutta kun taas lantio on mulla leveämpi, niin kapeissa malleissa taas saattaa enemmän tai vähemmän kinnata lantiolta ja joskus ei ees mee päälle. Housuissa lahkeet on monesti liian pitkiä ja joutuu lyhennyttää tai itse lyhentää (jos ei ole vaikea lyhentää itse). Samoin hihat on monesti aika pitkät, mutta mua ei haittaa, jos joutuu vähän käärimääm. Takeissa joskus käyn lyhennyttää hihat.

• Kenkien koko mulla on talvikengissä yleensä 35 ja muina vuodenaikoina 34.

• Ja sekin ongelma on, että jos pienentää vyötäröltä sopivaks (varsinkin jos vaikka esim. hame vähän suoremman mallinen), niin sit ei mee kunnolla lentiolta ylös. Kietasumalli hameista mulle paras ja olis myös kellohamekin tai puolikello (itse en kuitenkaan tykkää kauheasti kellohameista,varsinkaan täyskello, kun saa mut näyttämään liian tyttömäiseltä, kun olen sitä jo kokoni ja nuoren ulkonäköni puolesta).

• Anonyymi
    • Anonyymi

Nykyään muoti ja desing alalle on tullut uusi esko lifestyle vaate ja desing tuoteiden edelläkävijä. Esko lifestyleltä löytyy vaatteita kaikenkokoisille. Vaatteet ja tuotteet ovat erittäin laadukkaita. 100% Suomalaista suunnittelua.
      Kannattakaa ja suosikaa kotimaista.

https://eskolifestyle.company.site/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2398
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      182
      2074
    3. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      45
      2027
    4. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1752
    5. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      30
      1748
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      179
      1425
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      207
      1369
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      26
      1215
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      1002
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      80
      1001
    Aihe