Karkkien kalorit

Hölmö-Mussuttaja

Onko jollain tietoa kuinka paljon noin keskimäärin irtokarkit sisältää kaloreita, esim viinikumit ymv.?

Onko sopivaa jos päivittäin syö noin 150g karkkia, hidastaako laihdutusta merkittävästi, jos sen rinnalla syö terveellisesti..

14

1983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varma Tieto

Siis tarkoitus on laihduttaa ja samalla vetää joka päivä irtokarkkeja? Aprillipäivään on vielä reilu viikko :)

Jos et pysty olemaan ilman karkkeja niin unohda laihtuminen. Ala vetää vaikka 300 g päivässä ja suklaalevy päälle.

Hei vaan sullekin.

-VT

• Anni

..ihmisiä kun aina täytyy vetää tollaisia juttuja, jos on huono päivä niin pidä pää kiinni..

• laura

Sulla on ihan asiallista tietoa ja kivoja vinkkejä, mutta ei ihme että joku täällä jo hermostui ja arvosteli sinua -ehkä nimimerkkisi herättää ärsyynnystä myöskin.

Tunnut unohtavan kokonaan ihmisen kokonaivaltaisuuden. Kuvittelet, että ehdottomuus toimii kaikilla ja muuta tietä tuloksiin ei ole. Olet onnistunut itse laihduttamaan ihan hyvin ja järkevästi, ja selvästi hullaantunut hienosta saavutuksestasi. Kun pyrit täällä "auttamaan" muita neuvoillasi, tuntuu että autat pikemminkin itseäsi.

"Jos et pysty olemaan ilman karkkeja niin unohda laihduttaminen" kuvaa hyvin ehdottomuuttasi -se ei kuitenkaan ole varmaa tietoa, ainoastaan lapsellinen kommentti Varman Tiedon suusta. Minulla laihduttaminen tähtää pysyvään muutokseen, enkä suinkaan aio elää loppuelämääni ilman karkkia. Silti en aio painonpudotusaikeistani luopua.

• Hanna71

Itse syön kans välillä karkkia ja silti olen laihtunut. Kun syö muuten terveellisesti ja ns. vähemmän ja liikkuu kunnolla niin voi välillä antaa iselleen pienen palkkion.
      Laihtuminen on varmasti hitaampaa karkkien kanssa kun ilman mutta toisaalta jaksaa paremmin kun välillä palkitsee itsensä.
      Karkin syömisen vois tietenkin rajoittaa johonkin tiettyyn päivään ja jos oikein tekee mieli niin syö rusinoita tai xylitol salmiakki sisua.

• Varma Tieto

Karkki on palkinto laihduttajalle?

En pysty ymmärtämään. Minulle itselleni palkinto aluksi oli pienemmät lukemat vaa'assa, nykyään kahden vuoden jälkeen itse asiassa SUUREMMAT lukemat. Olen saanut viimeisen vuoden aikana lihasmassaani kasvatettua noin 10 kiloa ja haluan yhä lisää.

Minulle karkki ei ole palkinto. Minulle palkinto on paremman näköinen peilikuva. Minulle palkinto on ihana polte lihaksissa kunnon salitreenin jälkeen. Minulle palkinto on 1,25 kiloa lisää tangossa viime viikosta...

Karkki? Olemmeko yhä 3-vuotiaita? Silloin saatiin palkinnoksi karkkia.

-VT

• Justjoo
        Varma Tieto kirjoitti:

En pysty ymmärtämään. Minulle itselleni palkinto aluksi oli pienemmät lukemat vaa'assa, nykyään kahden vuoden jälkeen itse asiassa SUUREMMAT lukemat. Olen saanut viimeisen vuoden aikana lihasmassaani kasvatettua noin 10 kiloa ja haluan yhä lisää.

Minulle karkki ei ole palkinto. Minulle palkinto on paremman näköinen peilikuva. Minulle palkinto on ihana polte lihaksissa kunnon salitreenin jälkeen. Minulle palkinto on 1,25 kiloa lisää tangossa viime viikosta...

-VT

Vt:llä taitaa olla mennyt pissiä jo vähän päähän! LAihduta vielä niin kyllä se siitä! Voi hemmetti mikä tyyppi. JOs ihminen tykkää karkista niin se tykkää. Vt meidän oma hikipinko!

• Heli
        Justjoo kirjoitti:

Vt:llä taitaa olla mennyt pissiä jo vähän päähän! LAihduta vielä niin kyllä se siitä! Voi hemmetti mikä tyyppi. JOs ihminen tykkää karkista niin se tykkää. Vt meidän oma hikipinko!

Uskomatonta että kun laihduttaa ei saisi suoda itselleen palkintoa silloin tällöin. Ja liikkuu vielä siihen päälle.

Käsittämätöntä.

• Varma Tieto
        Heli kirjoitti:

Uskomatonta että kun laihduttaa ei saisi suoda itselleen palkintoa silloin tällöin. Ja liikkuu vielä siihen päälle.

Käsittämätöntä.

Juuri siksi olette lihavia, kun haluatte vain "palkintoja" ... ja suun kautta.

Ihan totta hei, eikö mitään muita palkintoja tule mieleen, kuin mussuttaminen? Siis se 5:n sekunnin palkinto, jonka suklaapatukan syöminen aiheuttaa vaatii sinulta, laiskalta läskiltä, 30 minuuttia lenkkiä. PALKINTO?

Kokeile ystävien kanssa ulkoilua, elokuvia, lukemista, teatteria, uimista, ... mitä tahansa muuta mielekästä ja palkitsevaa tekemistä, kuin SYÖMISTÄ.

Ruoka on välttämättömyys. Jos suussa mussuttaminen on elämäsi ainoa sisältö ja tärkein palkinto, on siinä syy miksi luet tätä laihdutuspalstaa.

Lihavuus on oma vika.

-VT

• laura
        Varma Tieto kirjoitti:

Juuri siksi olette lihavia, kun haluatte vain "palkintoja" ... ja suun kautta.

Ihan totta hei, eikö mitään muita palkintoja tule mieleen, kuin mussuttaminen? Siis se 5:n sekunnin palkinto, jonka suklaapatukan syöminen aiheuttaa vaatii sinulta, laiskalta läskiltä, 30 minuuttia lenkkiä. PALKINTO?

Kokeile ystävien kanssa ulkoilua, elokuvia, lukemista, teatteria, uimista, ... mitä tahansa muuta mielekästä ja palkitsevaa tekemistä, kuin SYÖMISTÄ.

Ruoka on välttämättömyys. Jos suussa mussuttaminen on elämäsi ainoa sisältö ja tärkein palkinto, on siinä syy miksi luet tätä laihdutuspalstaa.

Lihavuus on oma vika.

-VT

Mitä se sinua haitaa jos ihmiset syövät karkkia!? Tunnen paljon hoikkia ja jopa URHEILULLISEN hoikkia ihmisia jotka syövät karkkia miten sattuu. Siinähän se juju onkin, että he eivät tee siitä mitään helvetillisen suurta numeroa kuten sinä tuossa ehdottomassa kieltäytymisessäsi. Karkki voi olla ihmiselle yksi nautinto muiden joukossa. Kuvitteletko, että karkista nauttivat ihmiset eivät nauti elokuvista, ystävien seurasta, seksistä, saunomisesta ja luonnossa liikkumisesta? Jos jollekin täällä on karkki ongelma, niin minusta tuntuu että se olet sinä.

• Varma Tieto
        laura kirjoitti:

Mitä se sinua haitaa jos ihmiset syövät karkkia!? Tunnen paljon hoikkia ja jopa URHEILULLISEN hoikkia ihmisia jotka syövät karkkia miten sattuu. Siinähän se juju onkin, että he eivät tee siitä mitään helvetillisen suurta numeroa kuten sinä tuossa ehdottomassa kieltäytymisessäsi. Karkki voi olla ihmiselle yksi nautinto muiden joukossa. Kuvitteletko, että karkista nauttivat ihmiset eivät nauti elokuvista, ystävien seurasta, seksistä, saunomisesta ja luonnossa liikkumisesta? Jos jollekin täällä on karkki ongelma, niin minusta tuntuu että se olet sinä.

Laihduttaja ei tarvitse karkkia.

"Loppuelämä ilman karkkia" on toinen juttu. Laihdutuksen aikana on tarkoitus ylläpitää kalorivajetta. Siis syödä vähemmän, kuin kuluttaa.

Laihduttamisen päättymisen jälkeen vajetta ei tarvita, vaan saat syödä ehkä 500 kcal päivässä enemmän, kuin laihduttaessasi. Silti paino pysyy paikallaan. Silloin sinun on tarkoitus syödä juuri sen verran kuin kulutat, ja tuohon budjettiin saattaa mahtua hieman karkkiakin. Toisaalta, älä missään tapauksessa nauti koko 500 kcal karkkina ja sokerina, koska tulet varmasti lihomaan uudelleen.

Sokeri nostaa nopeasti verensokeria ja se taas insuliinitasoa, joka on kehon varastointihormoni. Elimistösi alkaa varastoida rasvaa...

No, meitä on erilaisia, en saata ymmärtää mitä nautintoa karamellien mussuttaminen kenellekään antaa, oikeesti.

-Varma Tieto

• Kekku
        Justjoo kirjoitti:

"JOs ihminen tykkää karkista niin se tykkää. "

Karkki on niinkun kokaiini. Jos sitä käyttää niin sitä haluaa lisää. Jos pitää pitkän tauon niin ei sitä sitten enää kaipaakaan. Kyse ei ole tykkäämisestä vaan pakkomielteestä ja riippuvuudesta.

EN muutenkaan käsitä sitä että miksi etenkin naiset pitävät herkkuina karkkia ja sipsejä. Itse pidän niitä lähinnä myrkkyinä. Minä herkuttelen hyvällä ruoalla ja viineillä. ... tehkää niinkuin minä teen ! :)

• Varma Tieto
        Kekku kirjoitti:

"JOs ihminen tykkää karkista niin se tykkää. "

Karkki on niinkun kokaiini. Jos sitä käyttää niin sitä haluaa lisää. Jos pitää pitkän tauon niin ei sitä sitten enää kaipaakaan. Kyse ei ole tykkäämisestä vaan pakkomielteestä ja riippuvuudesta.

EN muutenkaan käsitä sitä että miksi etenkin naiset pitävät herkkuina karkkia ja sipsejä. Itse pidän niitä lähinnä myrkkyinä. Minä herkuttelen hyvällä ruoalla ja viineillä. ... tehkää niinkuin minä teen ! :)

Karkki ei edes ole hyvää, puhumattakaan että sillä itsensä myrkyttäminen tuntuisi "palkinnolta" :)

Uusissa tutkimuksissa väitetään tosin, että sokeri aiheuttaa riippuvuutta, kuten Kekku kirjoittaa. Lienee totta. Kun syö niin sitten haluaa lisää ja lisää... Ja siksi pian onkin pakko tulla tänne kirjoittelemaan ja kysymään "miten kesäksi 100 kiloa pois vyötäröltä" :)

Itse en syö enkä edes halua suuhuni laittaa.

-VT

• -----------------------
        Varma Tieto kirjoitti:

-VT

sielä niitä lakkoja kasvaa!

• kiikuli
        Varma Tieto kirjoitti:

Karkki ei edes ole hyvää, puhumattakaan että sillä itsensä myrkyttäminen tuntuisi "palkinnolta" :)

Uusissa tutkimuksissa väitetään tosin, että sokeri aiheuttaa riippuvuutta, kuten Kekku kirjoittaa. Lienee totta. Kun syö niin sitten haluaa lisää ja lisää... Ja siksi pian onkin pakko tulla tänne kirjoittelemaan ja kysymään "miten kesäksi 100 kiloa pois vyötäröltä" :)

Itse en syö enkä edes halua suuhuni laittaa.

-VT

on ihan todellinen asia, kun syöt vähän niin haluat vaan lissä ja lisää.. itselläni diagnosoitiin BED ja olen parantumisen myötä katsonut paremmaksi jättää karkit ja sipsit kokonaan pois. se on välillä tuottanut suurta "tuskaa" mutta pelkään sairastuvani uudestaan, jos otan karkkeja ým herkkuja.. noh, tämä on tietysti poikkeus tapaus, mutta todiste siitä että karkit pystyy jättämään todellakin jos vain tahtoo!.. En kuitenkaan sano että kaikkien laihduttajien pitäisi luopua karkeista.. fakta on se että kun syö yli kulutuksensa niin lihoo. eli jos joku haluu vaan syödä pelkkää karkkia mutta pitää kalorivajeen alhaisena ja laihtua ja tulla onnellisemmaksi niin kiva, koska sillonhan haluttu laihtumis tavoite on saavutettu :).. tarvittavat ravintoaineet jäävät varmasti saamatta mutta pää asiahan oli laihtua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6318
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      73
      4353
    3. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      48
      3915
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      21
      3276
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      197
      2990
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2712
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2579
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2556
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      153
      1546
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      325
      1508
    Aihe